Чому Яндекс.Метрика та Google Analytics бачать статистику по-різному?

#Analytics 1 December 2021 Оцінити статтю

Вступ

Однією з основних проблем початківець маркетологів, SEO-фахівців та недосвідчених власників сайтів, які використовують одночасно Яндекс.Метрику та Google Analytics, завжди була часта розбіжність даних у показниках цих сервісів.

Серед користувачів існує багато варіантів трактування цього: від багів у статистиці до недосконалості сервісу в цілому. Деякі думають, що просто не вміють користуватися даними статистики, від чого ще більше впадає в смуток. Забігаючи трохи наперед, відзначимо небезпідставний ґрунт цих міфів, але нас таки цікавлять основні причини.

У цій статті ми спробуємо дати відповідь на найпоширеніші питання, які виникають або можуть виникнути у малодосвідченого користувача Метрики та Аналітики.

 

Основна причина різної статистики в Метриці та Аналітиці

Найголовніший фактор, який завжди створюватиме відмінність у показниках двох систем – це принципово різні алгоритми підрахунку даних. Це стосується більшості параметрів, які збирають ці послуги, навіть тих, які мають ідентичну назву. Як і ранжування пошукової видачі, збирання інформації відбувається в кожній системі індивідуально.

Додаткові фактори:

 

Чому відрізняються показники відвідуваності (трафік) у Google та Яндексі?

Найпопулярніше питання. Частково ми його торкнулися вище, тепер спробуємо розібратися що таке відвідуваність у Метриці та Аналітиці окремо:

Чому така істотна різниця у відсотку відмов?

Дуже часто буває так, що при спробі вивчити поведінку користувачів сайту вебмастер бачить перед собою цифри, які абсолютно відрізняються один від одного. І, як би, один параметр, одна назва, аудиторія з 2 пошукових систем практично однакова – що ж подобається на сайті одним і не подобається іншим?


*відмови по одному сайту за один період у 2 сервісах

 

Крім того, що пошукові системи по-різному можуть сприймати користувача спочатку (про це йдеться от тут), вони ще й по-різному розуміють саме поняття відмови.

 

Також, слід пам’ятати, що у разі хороших позицій сайту, наприклад, у Яндекс, конкуренти можуть мати намір використати штучне зниження поведінкового фактора через спеціальних роботів. Нам із таким доводилося стикатися. Виявити це можна, якщо індивідуально вивчити сторінки з найбільшим % відмов. Як правило, у таких випадках найчастіше упор робиться на найзатребуваніші ключі, за якими Ви лідируєте. Якщо Ви користуєтеся Метрикою, для цього потрібно вибрати звіт «Пошукові запити»

На сторінці звіту вибираємо «Метрики» та у вкладці «Поведінка» виділяємо «Откази»

У результаті вийде перелік слів та відповідних відмов, які можна вивантажити в таблицю та за допомогою фільтрів зручно обробити інформацію.

 

Чи радимо якийсь окремий сервіс статистики?

Однозначно ні. І Яндекс.Метрика та Google Analytics дедалі більше вдосконалюються, стають інтуїтивно зрозумілішими та зручнішими. Кожен сервіс хороший по-своєму і краще синхронізований з даними, отриманими з відповідного пошуковика, тому єдиним показником вибору має бути лише пріоритетна пошукова система.

Олександр Байчук SEO фахівець
схожі статті
підписатися:
Як надати доступ до Google Ads, Analytics, Tag Manager & Merchant Center
Як надати доступ до Google Ads, Analytics, Tag Manager & Merchant Center
# Analytics
Встановлення лічильників Аналітики/Метрики
Встановлення лічильників Аналітики/Метрики
# Analytics
Як налаштувати відстеження цілей з Binotel у Google Analytics
Як налаштувати відстеження цілей з Binotel у Google Analytics
# Analytics
Коментарі