Зміст статті

Соціальні мережі – це інтернет-платформи, призначені для обміну інформацією та контентом, для спілкування та інших соціальних взаємозв’язків. Їх використовують для відпочинку, роботи та розваг. Зазвичай вони мають великий набір різноманітних функцій і дають можливість викладати на загальний огляд і споживати контент, на відміну від простих месенджерів. По всьому світу соцмережі використовують мільярди людей, що робить їх хорошим інструментом інтернет-маркетингу.
Електронні дошки оголошень, які розвивалися, коли ще не було інтернету, у 80-х роках ХХ століття, були попередниками соціальних мереж. У 1988 році їх кількість була понад 5000 штук. Але першою стандартною соцмережею заведено вважати сервіс Classmates.com, який розпочав свою роботу в США в 1995 році.
Бум соціальних мереж відбувався на початку 2000-х, коли з’явилися такі відомі платформи, як LinkedIn (2002) і Facebook (2003).
Нижче у статті ми розглянемо перелік соціальних мереж, які завоювали найбільшу популярність серед користувачів.
1. Facebook
Facebook – найбільша соціальна мережа у світі. Щомісяця кількість активних користувачів досягає майже 3-х мільярдів осіб (а це близько 37% населення планети).
Свій шлях соцмережа почала в Гарварді 2004 року. Її засновник – Марк Цукерберг досить швидко зробив її доступною і для інших навчальних закладів. Ще через деякий час нею могли користуватися вже не тільки студенти, а й абсолютно будь-яка людина. Так Фейсбук почав збирати мільйони людей.
На цьому сайті нескладно почати роботу, оскільки він добре підтримує всі формати контенту – текст, відео, зображення, історії. Тут можна надсилати повідомлення друзям, публікувати думки і погляди на своїй сторінці та оновлювати свій поточний статус.
Соцмережа має дуже різноманітну і широку аудиторію – за віком, статтю, інтересами, місцем розташування і родом зайнятості. Це робить її дуже ефективною платформою для просування товарів і послуг та ведення бізнесу. На Facebook зареєстровано понад 200 мільйонів різного розміру підприємств і близько 7 мільйонів рекламодавців.
2. YouTube
Це найвідоміша і найпопулярніша у світі платформа з обміну відео, яка належить Google. Сервіс було запущено 2005 року, а вже 2006-го його аудиторія становила близько 100 мільйонів осіб. До 2020 року кількість його користувачів досягла 2 мільярдів. Щодня тут переглядають мільярди годин відео.
Зараз усі знають, що таке YouTube. Аудиторія у нього абсолютно різного віку, статі та соціального статусу, його використовують усі.
Цю соцмережу можна назвати інтернет-аналогом телебачення, тут можна знайти все, що забажаєте:
- новинні відео та блоги;
- музичні кліпи;
- огляди товарів, послуг і контенту;
- розважальні ролики різних напрямків;
- художні та документальні серіали та фільми;
- телешоу та інші відео.
Але сьогодні це не просто інструмент для обміну відео, це ще й канал для розкрутки власного бренду. Тому, якщо ви за допомогою відео просуваєте своє підприємство, вам необхідно додати YouTube до вашої маркетингової стратегії.
3. Twitter
Цю соціальну мережу було створено 2006 року, і планувалося, що використовуватися вона буде для новин. Сьогодні – це велика і дуже відома платформа для молоді, яка здебільшого використовується в розважальних і творчих цілях.
Щомісяця кількість активних користувачів становить приблизно 380 мільйонів, які у своїх акаунтах розміщують близько 500 мільйонів твітів. Розмір цих постів має бути невеликим – до 280 символів, але до них можна прикріплювати фото чи відео.
Багато знаменитостей і світових лідерів зареєстровані у Twitter, тож їхнім шанувальникам нескладно стежити за повсякденним життям своїх кумирів.
Ця соцмережа стала відома ще й тим, що саме тут вигадали використовувати хештеги (# – найпопулярніші символи для позначки якоїсь події). До цього він використовувався тільки в телефонах як кнопка.
4. Instagram
Цей популярний майданчик було створено у 2010 році. Зараз він налічує понад 300 мільйонів активних користувачів, які є досить молодими, адже більшій частині з них – до 34 років.
В Instagram можна завантажувати фото і відео, підписуватися на інших користувачів і спілкуватися з ними. Тут є дуже зручна функція – можна пов’язати свій акаунт Instagram з акаунтами у Facebook і Twitter, після чого всі ваші пости автоматично з’являтимуться і в цих соцмережах. Таке нове поняття, як селфі (автопортрет, зроблений за допомогою камери або смартфона), виникло саме завдяки створенню Instagram.
Додаток дає змогу ділитися не лише фото та відео, а й викладати історії, проводити прямі трансляції, тому дуже підходить для демонстрації різноманітних товарів і послуг. Ви можете створити профіль у цій соцмережі, набрати активних передплатників і просувати в такий спосіб ваш бізнес, оскільки користувачі доволі часто відмічають вподобані бренди та діляться корисним контентом.
Маєте бізнес-акаунт в соціальних мережах? Залучайте цільову аудиторію та збільшуйте продажі за допомогою таргетованої реклами в Facebook та Instagram. Наші спеціалісти завжди готові провести для вас персональну консультацію та допомогти обрати оптимальне рішення.Просування в соціальних мережах
5. WhatsApp
Це доволі популярний і безкоштовний онлайн-месенджер, створений у 2009 році. Станом на сьогоднішній день ним користується більш ніж 1,5 мільярда людей, тобто, кожен п’ятий житель планети. WhatsApp у багатьох країнах став головним засобом електронного зв’язку.
Додаток дає змогу обмінюватися текстовими повідомленнями, документами, фото, відео та аудіоповідомленнями. Також тут можна здійснювати дзвінки за допомогою інтернету.
Почати ним користуватися дуже просто – потрібно просто відповісти на декілька запитань форми, підтвердити номер телефону і встановити фото. Усе – налаштування профілю завершено. За бажанням можна ще налаштувати сповіщення, задати налаштування чату або змінити дані акаунта.
6. TikTok
Китайська, відносно молода соціальна мережа. Була запущена в 2018 році і призначалася для обміну короткими відеороликами. На сьогодні кількість щомісячної активної аудиторії становить понад 1 мільярд осіб. Особливо популярний сервіс серед молоді віком від 16 до 24 років. Не так давно TikTok випередив Google як найбільш відвідуваний сайт.
У додатку можна створювати і викладати відео довжиною від 15 до 60 секунд. Більш того, в ньому є великий спектр музичних фільтрів і різноманітних звукових ефектів, за допомогою яких можна поліпшити відео і зробити його більш привабливим. Також є можливість вести прямі трансляції, скориставшись для цього спеціальним додатком.
На сторінці “Рекомендацій” показуються рекомендовані відео (на основі раніше здійснених дій користувача, лайків і коментарів).
7. Linkedin
Соціальна мережа була запущена в 2003 році для того, щоб об’єднати хороших співробітників і хороші робочі місця в одному місці.
Сервіс доступний двадцятьма різними мовами і наразі налічує понад 420 мільйонів активних користувачів. Зараз LinkedIn вже не просто сайт для пошуку вакансій, а професійний майданчик, де фахівці кожної галузі діляться корисним контентом, створюють свій бренд і спілкуються. Підприємства ж тут можуть привернути до себе увагу найкращих талантів.
Ця соцмережа дає можливість користувачам створити свій профіль таким чином, щоб вийшло побудувати професійні стосунки з роботодавцями та експертами у своїй галузі.
Тут у вас вийде знайти роботу. А коли реєструєтеся, можна вказати вакансії, які вас цікавлять. Також ви побачите, хто з інших користувачів відвідував вашу сторінку.
8. Telegram
Це безкоштовний месенджер для обміну текстовими, відео- та голосовими повідомленнями, а також фото, стікерами і документами різного формату. Ще є можливість здійснювати відео- та аудіодзвінки, проводити трансляції в групах і каналах, організовувати багатокористувацькі канали, групи та конференції. Але додаток продовжує регулярно оновлюватися, і в ньому з’являються нові функції.
Telegram був створений у 2013 році. На даний момент кількість активних користувачів перевищує позначку в 700 мільйонів.
Соцмережа від інших відрізняється тим, що має наскрізне шифрування всіх дій, включно з групами, чатами та медіафайлами, якими обмінюються користувачі.
Крім основних функцій, тут є можливість приховати свій номер телефону; зберігати в “Вибране” потрібну інформацію; користуватися застосунком із кількох пристроїв одразу; миттєво надсилати дані розміром до 2 Гб; мати надійний захист інформації; редагувати свої повідомлення протягом 2 днів після надсилання і видаляти листування в обох учасників чату.
9. Pinterest
Це соцмережа, де можна втілити в життя свої творчі здібності та ідеї. Була запущена в 2010 році, але із закритою реєстрацією, і тільки в 2012 році була доступна відкрита реєстрація. Нині щомісяця цей сайт має понад 440 мільйонів активних користувачів.
Цей сервіс створений для пошуку зображень. Тут можна їх додавати, сортувати за колекціями, ділитися з іншими користувачами та дивитися чужі добірки.
У Pinterest ви можете:
- знайти натхнення (побачити фото, яке допоможе в розвитку вашого проекту);
- спланувати покупки (зберегти фото речей, які хочете купити);
- створити мудборд (добірка з фото для настрою);
- розвинути бізнес (рекламувати товар і викладати корисний контент).
Елементи, які ви зберігаєте на сторінці, називаються “пінами”. Якщо вам потрібно зберегти якусь інформацію на сторінці, потрібно просто натиснути на “Pin”, і все відбудеться автоматично. Також можна відзначити піном сторінку іншого користувача і тоді ви зможете спостерігати за тим, що цікаво йому. Свою дошку (місце, де збережені ваші піни) ви можете зробити загальнодоступною або секретною.
10. Reddit
Це платформа, яка поєднує в собі ознаки форуму та соціальної мережі. Була заснована в 2005 році, на даний момент має близько 430 мільйонів активних користувачів щомісяця.
У Reddit у користувачів є можливість розміщувати посилання на будь-яку інформацію з інтернету, яка їм сподобалася, і обговорювати її. Тут є система голосування за вподобане повідомлення – найпопулярніші зрештою опиняються на основній сторінці сайту.
На домашній сторінці знаходяться субреддіти (спеціалізовані форуми для всього, що існує у світі). Їх можна сортувати за новизною, популярністю та іншими фільтрами. Також можна створити свій субреддіт, дотримуючись правил соцмережі. Якщо ви щось шукаєте, необхідно ввести запит у пошуковий рядок, так ви знайдете відповідний пост або субреддіт.
Підведемо підсумки
У статті ми розглянули які є соціальні мережі та коротко їх описали. Важливо зауважити, що це універсальні майданчики, які допомагають закрити різноманітні цілі, завдання і потреби не тільки пересічного користувача, а й експерта або підприємця.
Зверніть увагу, що цей список соціальних мереж може трансформуватися, оскільки вони постійно змінюються і вдосконалюються, слідуючи за новими трендами і формами контенту.




