Оператори пошуку в Google та Яндекс

#SEO 4 August 2021 Оцінити статтю

Вступ

Серед безлічі користувачів Google і Яндекс всього декілька відсотків чули про існування операторів розширеного пошуку. А ті, хто чули і навіть регулярно використовують деякі з них, швидше за все, не здогадуються про повний обсяг їхнього інструментарію.

У цій статті ми докладно розглянемо інформацію щодо всіх операторів кожної пошукової системи, окремо приділяючи увагу тим командам, які здатні допомогти в просуванні сайтів.

Що таке оператори пошуку?

Пошукові оператори та спецсимволи – це команди (символи та слова), які використовуються для отримання більш точних результатів пошуку в Google та Яндекс. Слід зазначити, що самі пошукові системи не особливо афішують наявність повного списку всіх операторів. Наприклад, у підтримці Google зазначено лише 10 операторів.

Існують як загальні команди обох пошукових систем, так і різні. Умовно всі оператори можна розділити на такі групи:

Нижче ми докладно зупинимося на кожному окремому операторі.

Навіщо їх використовують?

Припустимо, що вам потрібно максимально відфільтрувати пошук, відкинувши всі невідповідні варіанти. Наприклад: ми шукаємо конкретний файл – об’ємну інструкцію технічного характеру формату .doc або .pdf, а результати видачі мають суто інформаційний чи комерційний характер. Щоб не перебирати величезний масив інформації, достатньо при пошуковому запиті просто додати подібну конструкцію:

“filetype:pdf” (або doc), залежно від необхідного формату, без лапок.

Після цього ми отримаємо видачу, яка на 100% складатиметься з відповідних файлів:

Відфільтрована пошукова видача
Докладніше зупинимося на операторах Google.

Оператори розширеного пошуку Google та Яндекс

Спочатку розглянемо спецсимволи, актуальні для обох пошукових систем.

Прості оператори

Оператор Призначення Приклад
+ Пошук результатів, у яких обов’язково буде входження слова, вказаного разом з оператором «+» (після плюса). Можна вказувати більше одного спецсимволу в запиті. Всі ключі мають вільну словоформу.
Важливо: оператор хоч і застосовується в Google, але може бути успішно проігнорований пошуковою системою.
 +екскурсія +Київ +вихідний
Виключення результатів пошуку, в яких присутні дані слова.
Також можна використати кілька спецсимволів в одному запиті
Форсаж-фільм-ресторан
”  “ Пошук запитів у точній відповідності. В тому числі в тому ж порядку “золоте руно кольє”
*

(зірочка)

Підбір результатів з пропуском слова або фрази, яке замінюється на спецсимвол.
Найчастіше використовується для пошуку товару однієї серії чи бренду, але без вказівки точної моделі. Зазвичай доповнюється лапками (див. вище)
“Xiaomi redmi note * купити”
| Пошук документів з одним із слів, вказаних у запиті.
Корисний тільки в тому разі, якщо обидва запити рідко зустрічаються разом.
~

(Тільда)

В Яндексі тильда виконує практично ту ж саму функцію, що й оператор «мінус». А ось у Google вона відповідає за підбір результатів з синонімами.
Слід зазначити, що в Google застосування цього символу стало практично неактуальним останнім часом.
~просування сайтів

-просування

 

Оператори пошуку Google

Тепер розглянемо оператори, які є актуальними тільки для Google.

Зупинимося виключно на документних (складних) спецсимволах. Це пов’язано з тим, що останнім часом більшість унікальних логічних операторів Google припинили сприйматися пошуком як обов’язкова вимога і стали звичайним елементом стандартного пошуку. Найімовірніше, це наслідок регулярного вдосконалення алгоритмів, які навіть без підказок розуміють, що шукав користувач.

Оператор Призначення Приклад
Site Відображає кількість проіндексованих сторінок сайту. Site:https://rozetka.com.ua
related Пошук джерел, схожих на інформацію. Related:неруйнівний контроль
File (filetype) Пошук документів потрібного формату whirlpool 6 sense інструкція file:pdf
allinurl Показує сайти, на адресу яких зустрічається запит. allinurl:wedex
inurl Пошук запиту з умовою. Будуть показані лише ті результати, в url сайтів яких знаходиться значення праворуч від оператора. СЕО просування inurl:wedex
define Пошук визначення шуканого значення. Як аналог можна використовувати приставку “це” у самому запиті. Пошуковик чудово розуміє Define:seo
allintext Акцентований пошук запиту за текстовою складовою сторінки Allintext:що таке аутрич
intext Схожа за логікою з «inurl»

Пошук запиту за умови наявності на тексті сторінки умови ключа, прописаного праворуч

СЕО просування intext: під ключ
allintitle Пошук релевантних результатів по title сторінок Allintitle:seo-просування
intitle Пошук результатів (ліворуч від оператора), в title сторінок яких буде друге значення (праворуч) seo intitle:wedex

 

Оператори пошуку Яндекс

Під час розгляду операторів пошуку Яндекса є сенс окремо розповідати про логічні та документні окремо, тому що ця пошукова система має досить багато унікальних простих спецсимволів і набагато суворіше дотримується їх.

Логічні (прості) оператори Яндекса

Оператор Призначення Приклад
! Пошук результатів у зазначеній формі. Враховується і регістр великої літери зокрема !оптимізованого
& Пошук запитів у межах 1 пропозиції в документі Майстер & Маргарита
<< Пошук за запитом (ліворуч), з урахуванням менш релевантного значення (праворуч) Парсинг сайтів<<послуга
/n Пошук результатів з урахуванням відстані слів між частинами запиту, де n – це кількість слів Захист персональних даних в інтернеті /3
/(m n) Аналогічно /n, але з більш точними межами, де m – мінімальна, а n – максимальна кількість слів Захист персональних даних в інтернеті /(3 5)
() Угруповання запитів. Зазвичай використовується зі спецсимволом “|” Рюкзак (каркасний|дитячий|шкільний)

 

Документні оператори Яндекса

Оператор Призначення Приклад
url Пошук документів, що містять запит, у межах зазначеної адреси seo url:wikipedia.org
site Аналогічно оператору вище, але включає піддомени seo site:wikipedia.org
host Пошук у межах хоста
Обов’язковий синтаксис: www домен 2-го рівня домен верхнього рівня
Запит host: www.yandex.ru
mime Пошук документів заданого формату холодильник samsung rb41r7847d інструкція mime:pdf
title Пошук сторінок із запитом у title сторінки. Якщо потрібно вказати більше 1 слова, слід використати () Title:(кросівки New Balance недорого)
date Пошук документів за певні дати. Використовується наступний синтаксис:
Запит date:РікМісяцьДата
Можна використовувати замість дати * для пошуку в довільних числах цього місяця
Семінари date:20210710
Lang Мова результатів пошуку. Seo lang:en

 

Оператори Google Ads та Яндекс Директ

Якщо вже мова зайшла про пошукові оператори, пропоную окремо зупинитися на спецсимволах, які використовуються при налаштуванні контекстної реклами. Ця інформація може стати в нагоді тим, хто тільки почав працювати з Google Ads і Яндекс Директ або виявляє інтерес до цього.

Оператори Google Ads. Типи відповідності

На даний момент розрізняють 4 типи відповідності:

    1. Широкий тип відповідності

Широкий тип відповідності використовується в стандартних кампаніях. Мається на увазі базовий вид запитів без інших операторів. Якщо залишити оголошення в такому вигляді, то ключові слова в них будуть показані в довільній словоформі, можливе використання синонімів і додаткових слів.
Наприклад, розглянемо за якими запитами буде показуватися оголошення «ноутбук ASUS» під час використання широкого типу відповідності в кампанії:

ноутбук ASUS
ноутбук ASUS характеристики
як почистити ноутбук ASUS

Звісно ж, покази оголошень у такому разі приречені зібрати безліч нецільових переходів, тому здебільшого слід уникати широкого типу відповідності.

    1. Точний тип відповідності

Використовується за допомогою додавання в запит квадратних дужок, наприклад: [Просування сайтів]
Точний тип відповідності має у Google Ads дуже своєрідний характер. З одного боку, фраза показується зацікавленим користувачам, але з іншого боку, Google залишає за собою право трохи змінювати елементи та додавати незначні додатки. Ось як це може виглядати практично. Оголошення: «автобус Київ Дніпропетровськ»
Дніпропетровськ Київ автобус
Київ Дніпропетровськ липень автобус
Київ Дніпропетровськ автобус

    1. Фразовий тип відповідності

Застосовується за допомогою оператора
Цей тип відповідності передбачає закріплення певної фрази всередині хижок, проте з можливістю додавання додаткових фраз до і після цього оператора.

Оголошення: «куртка trespass»
куртка trespass structural
куртка trespass Lanna Li
куртка trespass Freever

    1. Модифікатор широкого типу

За цю відповідність відповідає оператор «+».
По суті, це той самий широкий тип, тільки з обов’язковим закріпленням усередині фрази окремих ключів. Наприклад:

Оголошення: «+просування +сайтів під ключ» відображатиметься за запитами:
просування сайтів Херсон
просування сайтів під ключ ціна
просування сайтів

Як і у випадку з операторами пошуку, до деяких типів відповідності Google ставиться як до рекомендацій і може «допрацювати» оголошення на власний розсуд, тому не слід дивуватися трохи дивній поведінці ваших оголошень.

Оператори Яндекс Директ

Рекламні оператори Яндекса точніше виконують команди операторів, ніж Google. Ось найголовніші з них:

    1. Оператор!

Відповідає за фіксацію форми слова, а саме число, відмінок, час. Приклад:
Запит: купити квиток до !Одеси
Оголошення не буде показане на запит: «купити квиток в Одесі»

    1. Оператор +

Фіксує в оголошення стоп-слова (займенники та службові частини мови). Приклад:

«Як просувати сайти»
Оголошення не буде показане на запит: «навіщо просувати сайти»

    1. Оператор « »

Дозволяє зафіксувати кількість слів, обмежуючи додаткові ключі. При цьому разі словоформа запитів довільна. Приклад:
Оголошення: «налаштувати контекстну рекламу»
Не буде показано на запит: «як налаштувати контекстну рекламу» або «налаштування контекстної реклами навчання», але при цьому буде показано на запит «налаштування контекстної реклами»

    1. Оператор [ ]

Відповідає за фіксацію порядку слів. Форм слова та стоп-слова також враховуються. Приклад:
Оголошення: [вивести сміття] Одеса
Не буде показано при запиті: «вивіз сміття Одеса»

    1. Оператор ( ) та |

Угруповання ключів при складанні оголошень за складним запитом.

Оголошення: купити кросівки (Nike|Adidas|Reebok)
Відповідно, буде показано за такими запитами
купити кросівки Nike
купити кросівки Adidas
купити кросівки Reebok

Висновок

Згодом оператори розширеного пошуку все частіше скасовуються, поступаючись місцем більш досконалим алгоритмам пошуку звичайного. Пошуковики починають краще розуміти, що шукав користувач, використовуючи той чи інший запит.
Однак для вебмайстрів цей інструмент залишається важливим елементом роботи. Але навіть якщо ви не працюєте з просуванням сайтів, цей матеріал буде однозначно дуже корисним для вас, бо допоможе суттєво спростити взаємодію з пошуковою системою.

Александр Байчук SEO специалист
схожі статті
підписатися:
Індексація сайту та методи впливу на неї
Індексація сайту та методи впливу на неї
# SEO
Google Мій Бізнес: просування засобами локального SEO
Google Мій Бізнес: просування засобами локального SEO
# SEO
Що краще для сайту: зворотні посилання чи контент?
Що краще для сайту: зворотні посилання чи контент?
# SEO
Коментарі