SEO аудит

SEO аудит
SEO аудит

Регулярне проведення SEO-аудиту дозволяє контролювати видимість вашого сайту в пошукових системах.

SEO-аудит може виявити технічні проблеми, такі як непрацюючі посилання, дубльований контент, погана структура сайту та інші проблеми, які можуть негативно вплинути на ранжування в пошукових системах. SEO-аудит зазвичай охоплює такі сфери, як:

  • Індексація та доступність для пошукових систем 
  • Користувацький досвід
  • Архітектура сайту
  • Порівняння з конкурентами
  • Дослідження ключових слів
  • Посторінкове SEO
  • Профіль зворотних посилань

По суті, це загальна “перевірка здоров’я” веб-сайту.

Інструменти для SEO аудиту

Ми пропонуємо використовувати різні інструменти  для перевірки елементів на сторінці, таких як теги заголовків, мета-описів, тегів заголовків і використання ключових слів:

Google Analytics

Google Search Console

Google PageSpeed Insights

Інструмент тестування структурованих даних Google

Ahrefs (або Ahrefs Webmaster Tools)

Web Page Word Counter

Screaming Frog SEO Spider

Розглянемо докладніше, як провести SEO-аудит за допомогою цих інструментів.

Перевірте наявність проблем з індексацією

Сторінки, які не проіндексовані, відсутні в базі даних Google, отже Google не може їх ранжувати.

Щоб дізнатися, чи проіндексовані ваші сторінки, перевірте наявність проблем безпосередньо в Пошуковій консолі Google.

Перейдіть до звіту “Сторінки” в розділі “Індекс” в лівому меню. Тут ви можете побачити графік всіх сторінок на основі їхнього статусу індексації. 

Нижче ви побачите список причин, за якими сторінки не були проіндексовані.

Пройдіться по черзі по всіх перерахованих причинах. Перевірте сторінки, які підпадають під ці причини.

Пам’ятайте, що не всі сторінки повинні бути проіндексовані – тільки ті, які ви хочете, щоб вони займали високі позиції в пошуковій видачі. Тому цілком нормально, якщо деякі URL-адреси не проіндексовані.

Ось декілька прикладів URL-адрес, які не потрібно індексувати:

  • Сторінки з перенаправленнями
  • Сторінки адміністратора
  • Альтернативні сторінки з канонічними тегами
  • Сторінки стрічки новин

Якщо ви знайшли сторінку, яка має бути проіндексована, але не індексується, виправте її, дотримуючись інструкцій Google. Після цього натисніть кнопку “Підтвердити виправлення”.

Крім того, ви можете просто взяти конкретну URL-адресу і ввести її у верхній рядок пошуку на панелі інструментів Пошукової консолі Google.

Ви побачите статус URL-адреси. Ви також можете попросити Google проіндексувати URL-адресу, натиснувши посилання “Запросити індексування”.

Якщо ви суттєво змінили сторінку, ви можете повторно подати запит на індексацію. Навіть якщо сторінка вже проіндексована.

Перевірте наявність дублікатів версій вашого сайту

Важливо переконатися, що Google індексує тільки одну версію вашого сайту.

Ваш сайт може бути розміщений на різних версіях URL-адреси (залежно від того, чи є в домені WWW і чи використовує ваш сайт HTTPS).

Для пошукової системи це все різні версії сайту:

http://www.wedex.com.ua

http://wedex.com.ua

https://www.wedex.com.ua

https://wedex.com.ua

Якщо ваш сайт працює на більш ніж одній з цих URL-версій, це може спричинити багато проблем з скануванням, індексацією та ранжуванням, тому, що Google сприйматиме їх як дублікати. Крім того, наявність декількох версій вашого сайту може розмити PageRank, що також може мати негативний вплив на ваше ранжування.

Ви можете перевірити це дуже просто, якщо введете всі версії вашого сайту у веб-браузері. Ви повинні бути автоматично перенаправлені на бажану версію. Наприклад, якщо ваша бажана версія URL-адреси https://wedex.com.ua, ви повинні бути перенаправлені на неї, якщо введете будь-яку іншу версію в браузері.

Якщо ви можете отримати доступ до вашого сайту через різні версії, використовуйте 301 редирект для інших версій.

Перевірка заходів, вжитих вручну

Якщо ваш сайт порушує політику Google щодо спаму, Google може застосувати до нього ручні дії.

На практиці, ручна дія означає, що рейтинг вашого сайту буде знижуватися до тих пір, поки Google не скасує цю дію. Ця дія може бути як на рівні сторінки, так і на рівні всього сайту.

Деякі причини, через які ви могли отримати ручну дію, включають наступне:

  • Перенасичення ключовими словами
  • Неприродні посилання (як на ваш сайт, так і з нього)
  • Різні види спаму
  • Тонкий контент з невеликою доданою вартістю або взагалі без неї

Ви можете перевірити, чи отримали ви ручні дії, в Пошуковій консолі Google. Внизу лівого бічного меню ви побачите розділ “Безпека і ручні дії”, а в ньому – посилання “Ручні дії”.

Натисніть на нього, і ви потрапите на сторінку, де побачите статус. 

Сподіваємося, ви побачите зелену галочку, яка означає, що проблем не виявлено.

Якщо до вашого сайту застосовані ручні дії, вам потрібно виправити проблеми і подати запит на повторний розгляд. Для отримання додаткової інформації ознайомтеся з посібником “Ручні дії” від Google.

Наприклад, якщо ви отримали ручну дію в результаті купівлі зворотних посилань (“Неприродні посилання на ваш сайт”), вам потрібно позбутися цих посилань, зв’язавшись з веб-майстрами або відмовившись від них.

Перевірте, чи є проблеми з мобільною адаптивністю

Ми живемо у світі, де на першому місці стоять мобільні пристрої, і якщо ваш сайт не є адаптивним для мобільних пристроїв, є велика ймовірність, що ви не ставите зручність для користувачів на перше місце.

Мобільність є одним з основних сигналів Page Experience для Google. Фактично, це фактор ранжування з 2015 року. Це означає, що він може безпосередньо впливати на ваші позиції в пошуковій видачі.

Ви можете перевірити наявність проблем у звіті ” Зручність для мобільних пристроїв” в Google Search Console. Просто натисніть ” Зручність для мобільних” в розділі “Якість” в лівому меню.

Тут ви знайдете короткий огляд юзабіліті ваших сторінок у часі: 

У звіті також будуть перераховані всі проблеми, пов’язані з мобільністю.

Ви можете розгорнути кожну проблему, щоб побачити всі відповідні сторінки.

Після виправлення, згідно інструкцій у довідковому центрі Пошукової консолі Google,  ви можете підтвердити виправлення, щоб переконатися, що Google повторно перевірив сторінку і підтвердив, що проблему вирішено.

Перевірте швидкість завантаження сторінок

Швидкість сторінки є невеликим фактором ранжування на десктопних пристроях з 2010 року, а на мобільних – з 2018 року. Однак не існує офіційного порогу швидкості завантаження сторінки, але існує велика кількість метрик, які ви можете використовувати як проксі.

Наприклад, інструмент Google PageSpeed Insights показує всі види показників:

Недоліком цього інструменту є те, що ви можете тестувати лише одну сторінку за раз.

Ви можете перевірити показники швидкості завантаження сторінок у звіті “Основні інтернет-показники” в Google Search Console:

Переглянувши «загальну картину» як для мобільних так і десктопних пристроїв,

де наявна інформація, щодо метрик, на які зважає Google Search Console:

і проблем, які Google рекомендує виправити – попрацювати над підвищенням швидкості сторінки.

Перевірте свій органічний трафік

Органічний трафік – це відвідувачі, які потрапляють на ваш сайт після натискання на неоплачені (“органічні”) результати пошуку. Це один з найважливіших показників успіху вашого сайту, коли мова йде про SEO.

Щоб побачити свій органічний трафік, перейдіть до Google Search Console і відкрийте звіт “Результати пошуку” в розділі “Ефективність” в меню.

У звіті є чотири основні метрики. Найбільш цікавою в даному контексті буде метрика “Загальна кількість кліків” – скільки разів користувач переходив на ваш сайт за вказаний проміжок часу.

Існує безліч способів налаштувати звіт так, щоб побачити потрібні вам дані. Наприклад, ви можете переглядати результати за запитами, сторінками, пристроями та країнами:

Ці звіти дадуть вам багато корисної інформації про органічний трафік на ваш сайт. А також допоможуть вам встановити орієнтири і відстежувати свій прогрес.

Порівняння з конкурентами

Хороший SEO-аудит також повинен допомогти вам побачити, де ви знаходитесь порівняно з вашими конкурентами. Для порівняння показників вашого сайту і конкурентів можна використати такі сервіси як Ahrefs, Serpsat або Similarweb.

Інструменти надають вам порівняння ключових показників обраних доменів. Це дасть вам гарне уявлення про те, де ви відстаєте, а де перевершуєте конкурентів. Щоб отримати найкращий огляд, зосередьтеся на цих показниках:

  • Авторитетний рейтинг сервісу: показує загальну якість домену за шкалою від 1 до 100 (на основі його зворотних посилань, пошукового трафіку та інших факторів)
  • Органічний трафік: показує, скільки органічного трафіку отримує домен
  • Органічні ключові слова: показує, за скількома ключовими словами домен ранжується
  • Домени, що посилаються: показує, скільки різних доменів посилаються на аналізований домен (це дає кращу картину для порівняння, ніж загальна кількість зворотних посилань).

Визначте змістові прогалини

Прогалини в контенті – це теми, на які користувачі шукають інформацію, але які не висвітлені на вашому сайті. Заповнення прогалин у контенті забезпечує кращий користувацький досвід і допомагає збільшити органічний трафік.

Ви можете виявити прогалини в контенті наступним чином:

  • Переглядаючи рейтинги контенту: Можливо, ваші ключові слова знаходяться в рейтингу, але не так високо, як вам хотілося б. Почніть з основ: перевірте, чи впроваджені основи SEO, і покращуйте контент там, де це можливо.
  • Дослідження ключових слів: Ваш перший крок – побачити, що працює, тому перевірте високоефективні ключові слова. Зверніть особливу увагу на довгі ключові слова, оскільки вони часто мають нижчу конкуренцію, а також зверніть увагу на пов’язані ключові слова.
  • Аналіз конкурентів: За якими ключовими словами ранжуються ваші конкуренти? Використовуйте їх як натхнення для нових ідей тем.

Щоб пришвидшити процес, ви можете автоматизувати його за допомогою такого інструменту, як Ahrefs.

Введіть свою URL-адресу, і інструмент покаже вам, за якими ключовими словами ваш сайт не ранжується. Ahrefs також дозволяє знаходити підтеми.

Підведемо підсумки

Неважливо, наскільки чудово виглядає ваш сайт – якщо він не працює на оптимальному рівні, він не приваблюватиме відвідувачів, потенційних клієнтів та конверсію, необхідну для процвітання.

Детальний SEO-аудит дозволяє знайти і виправити будь-які потенційні проблеми, а також надає інформацію, необхідну для підвищення продуктивності, покращення позицій і видимості сайту.

Хоча SEO може здатися складним, він має потужний вплив на ваш трафік. Багато інструментів, таких як Serpstat, Ahrefs та Screaming Frog, можуть допомогти вам повернути ваш сайт на правильний шлях.

Чи проводите ви регулярний SEO-аудит вашого сайту? Які ваші улюблені інструменти та стратегії?

Олександр Романенко
Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    13/03/2023
    Зворотні посилання, безумовно, є одним із основних факторів ранжування сайту в Google. Зовнішні беклінкі допомагають користувачам отримати інформацію або послугу на сайті і, також, «повідомляють» пошуковій системі про наявність корисного контенту з достатнім рівнем експертності.

    10/04/2023
    Мікророзмітка, також відома як структуровані дані, - це мова, яку використовують пошукові системи для читання і розуміння вмісту ваших сторінок.

    02/07/2024
    Google Search Console, також відомий як GSC, є безкоштовним сервісом від Google, який дозволяє власникам сайтів моніторити загальний стан «здоров'я» та продуктивність своїх сайтів за допомогою даних безпосередньо від Google.

    Останні статті по #SEO
    20/05/2025
    23 травня 2025 року відбудеться сьома SEO-конференція Collaborator.pro — масштабний галузевий івент про просування в пошукових системах.

    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову