Що таке iFrame і як він впливає на оптимізацію сайту?

Що таке iFrame і як він впливає на оптимізацію сайту?
Що таке iFrame і як він впливає на оптимізацію сайту?

Як найдієвіше залучити користувачів до активного користування вашим сайтом? Зробити його наповнення максимально цікавим та корисним.

iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

Що таке тег iFrame?

Тег iFrame (або inline frame, буквально рядковий фрейм, рамка) — один з безлічі тегів HTML-розмітки. Він дозволяє вбудовувати фрагмент контенту до веб-сторінки. Простими словами: фрейм це щось на кшталт режиму «картинка в картинці» на YouTube.

Тег iFrame визначає область на сторінці, яка буде містити в собі контент з іншого джерела. За допомогою цього HTML-тегу можна «вбудувати» майже будь-який тип документу, відео, тексту, посилання, постів з соцмереж тощо. Фрейми активно використовуються для наповнення веб-сторінок не тільки для урізноманітнення контенту, а й для покращення SEO-оптимізації. Детальніше про це поговоримо у наступних розділах.

Як виглядає iFrame у коді веб-сторінки?

В коді сторінки HTML-тег оголошується наступним чином:

<iframe>…</iframe>

Така конструкція імплементується в основне «тіло» сторінки, тобто у основний HTML-тег <body>. Всередині конструкції, на місці трьох крапок, вказується вміст майбутнього фрейму, тобто його наповнення.

HTML-тег iframe також має наступні атрибути:

  • width — налаштування ширини області тегу;
  • height — налаштування висоти області фрейму;
  • src — використовується для вказівки на URL-адресу контенту, який буде знаходитися у фреймі;
  • frameborder — налаштування меж області тегу;
  • allow — додатковий набір атрибутів для розширених функцій фрейму, як-от: дозволу на повноекранне відображення відео, відкриття доступу до камери, мікрофону або геолокації, дозвіл на зчитування та запис буферу обміну, автоматичне відтворення медіа, використання платіжних API.

Приклад тегу iFrame у коді сторінки виглядатиме так:

HTML-код фрейму | WEDEX

У наведеному фрагменті фрейм завантажує вміст сайту, вказаного в атрибуті src, а також дозволяє сторінці, що завантажується, запитувати доступ до камери, мікрофона та геолокації, якщо користувач згоден.

Де використовують фрейми? Приклади iFrame

Фрейми мають багато практичних варіантів застосування. Ці варіанти не тільки розширюють стандартний функціонал сайту, а надають змогу урізноманітнити контент. Ось деякі найпопулярніші приклади використання HTML-тегу iFrame:

  • Додавання мультимедіа. Найпоширеніший варіант використання фрейму це вбудова у сторінку програвачів аудіо- та відеофайлів, зазвичай з великих сервісів, як-от YouTube та Vimeo або стрімінгів Spotify, SoundCloud, Apple Music тощо. Такі фрейми дозволяють взаємодіяти із додатковим контентом прямо на сайті та не вимагають додаткових переходів за посиланнями. Також таким чином можна створити переглядач документів формату PDF.
  • Використання сторонніх сервісів. iFrame дозволяють імплементувати додаткові сервіси на вашу веб-сторінку. Наприклад, використання Google Maps для демонстрації місцезнаходження бізнесу або можливостей доставки, вікно для швидких транзакцій чи прогноз погоди.
  • Реклама. Велика кількість власників сайтів використовують HTML-тег iFrame як вмістилище реклами на окремих сторінках або на цілому сайті. Такий спосіб використання фреймів дозволяє відокремити рекламу від основного наповнення веб-сторінки та незалежно відслідковувати перегляди або переходи за посиланнями. Часто банери у вигляді фрейму статичні та знаходяться на тлі сторінки або по боках.
  • Покращення контенту. Часто веб-сторінки наповненні контентом, зовнішній вигляд якого відрізняється у різних браузерах. Для того, щоб уніфікувати вид елементів, програмісти використовують фрейми. Такий підхід дозволяє зафіксувати контент до тих пір, поки не буде знайдене постійне рішення для фінальної версії сайту.

Як і будь-який інший HTML-тег, тип використання iFrame обмежений лише фантазією програміста. Наприклад, фрейми можна налаштувати за допомогою додаткових стилів  CSS.

Чи шкодить iFrame SEO-оптимізації сайту?

На SEO-оптимізацію впливає багато елементів, включно з iFrame. Однак цей вплив напряму залежить від обставин використання фреймів. Ось деякі ключові моменти:

  • iFrame може знизити швидкість завантаження сторінки. Особливо це помітно у тих випадках, коли вміст фрейму «важкий»: посилання на неоптимізований сайт, великий документ тощо. Це відбувається тому, що серверу доводиться завантажувати не тільки основну сторінку, а й окремо зміст фреймів, тобто по факту завантажувати два сайти одномоментно.
  • iFrame може становити загрозу безпеці. Недобросовісне використання вмісту фреймів потенційно може призвести до зниження позиції у пошуковій системі Google та погіршенню ранжування сторінок.

Втім, правильне використання iFrame може бути корисним для SEO-оптимізації. Використовуючи перевірений та безпечний контент, можна покращити користувацький досвід та взаємодію із пошуковими роботами Google. Головне, щоб вміст фреймів відповідав наповненню та тематиці сторінки та вимогам пошукових систем.

Хочете, щоб ваше SEO працювало на результат?

Довірте це WEDEX! Ми проведемо аудит вашого сайту, перевіримо правильність використання iFrame, покращимо користувацький досвід і піднімемо ваш сайт у видачі Google. Якщо вам потрібна ефективна SEO-оптимізація — залиште заявку прямо зараз!

Які проблеми можуть виникнути з HTML-тегом iFrame?

Окрім питань SEO-оптимізації, тег iFrame може бути джерелом проблем безпеки сайту. Серед цих проблем:

Clickjacking або перехват кліків

Кіберзлочинець може вбудувати вашу веб-сторінку iframe, зробивши його невидимим або змістивши інші елементи для приховування справжнього контенту. У результаті користувач може несвідомо ввести логін і пароль, підтвердити платіж або взаємодіяти з веб-інтерфейсом у спосіб, який вигідний зловмиснику.

В результаті користувач може випадково поділися конфіденційною інформацією, зробити покупку тощо. Щоб уникнути використання вашого сайту у чужому фреймі використовуйте Content Security Policy (CSP) з директивою frame-ancestors ‘none’.

Витік даних

Якщо сайт завантажується через iframe, сторонній ресурс може отримати доступ до певних даних користувача, наприклад, через взаємодію з JavaScript API. Якщо сайт не налаштований належним чином, фрейм може передавати інформацію через third-party cookies, JavaScript API або неправильно налаштовані CORS-запити.

Щоб уникнути витоку даних, рекомендується обмежити використання iframe з ненадійних джерел і застосовувати політики безпеки (sandbox, CSP frame-ancestors, X-Frame-Options).

Man-in-the-Middle (MITM)

Якщо iFrame завантажує HTTP-ресурси на HTTPS-сайті, то це може спричинити загрозу, відому як «Людина-посередині». Головна проблема — перехват даних між користувачем та сайтом, а також імплементація шкідливого контенту під час завантаження фрейму. Захист: уникати завантаження зовнішніх фреймів без HTTPS та завжди використовувати цей протокол для власних фреймів.

Прихований контент

Якщо попередні проблеми стосуються більше кібербезпеки, то прихований контент становить загрозу SEO-оптимізації сайту. Деякі сторінки використовують HTML-тег iframe для підзавантаження «невидимого контенту», який може не відповідати політиці Google та інших пошукових систем.

Пошукові системи дійсно можуть ігнорувати вміст iframe, але якщо виявлять маніпуляції, це може негативно вплинути на SEO сайту. Найпоширеніші проблеми, пов’язані з фреймами, включають приховану рекламу, маніпуляції з партнерськими посиланнями, завантаження неблагонадійних ресурсів та використання фреймів для прихованого перенаправлення користувачів.

За можливістю слід уникати використання фреймів для ключового контенту. Для важливого наповнення використовуйте інший HTML-тег <noscript>, який допоможе відобразити контент, якщо з основним вмістом тегу щось станеться.

Як Google обробляє iFrames

Існує декілька розповсюджених міфів про те, як саме пошуковики, а саме Google, взаємодіють із тегом iframe. Давайте детальніше їх розглянемо.

Google не сканує вміст iFrame: неправда

Сьогодні Google та інші пошуковики вміють сканувати не тільки сам фрейм, а його вміст. Це означає, що наповнення iFrame має прямий вплив на SEO та індексацію сайту в мережі. То ж якщо вміст фрейму буде визначений як шкідливий, це негативно вплине на сайт. Щоб цього не сталося, необхідно обирати контент для фрейму відповідно до тематики сторінки.

Google вважає тег iFrame шкідливим: неправда

Google не вважає фрейми чимось шкідливим. Чи може фрейм бути використаним злочинцем? Так, у попередніх розділах ми розповіли про це докладно. Але користі від цього HTML-тегу більше. Щоб уникнути більшості проблем з фреймами використовуйте надійні та перевірені джерела інформації для фреймів та використовуйте <noscript> у звʼязці з CSP frame-ancestors.

Google віддає перевагу iFrame перед іншим контентом: неправда

Інший SEO-міф, який інколи можна почути, полягає у тому, що Google чомусь віддає перевагу вмісту фрейму, а не іншому контенту на сайті. Це маячня, адже пошукові роботи спочатку сканують основне «тіло» сторінки, з’ясовуючи її тематику та зміст, а лише потім аналізується все інше.

Google рекомендує використовувати iFrame економно: правда

Google не рекомендує дублювати контент на сайті та використовувати iFrames «економно». Грубо кажучи, не зловживати використанням цього HTML-тегу на сторінках сайту. Це повʼязано із тим, що багато фреймів на одній сторінці можуть уповільнити її завантаження.

Як використати iFrame для покращення SEO-оптимізації сайту?

«Ліниве» завантаження

iFrame збільшує навантаження на сторінку, тож відстрочити завантаження елементу до того, як він дійсно знадобиться, буде гарною ідеєю. Наприклад, через фрейм ви демонструєте відео зі свого YouTube-каналу. Завдяки аргументу loading можна зробити так, щоб фрейм з відео завантажувався лише коли догортаєте до нього. Ось приклад:

<iframe src=”https://example.com” loading=”lazy”>…</frame>

Це покращить швидкість завантаження сторінки.

Використання ключів

Якщо ваші фрейми будуть детально описані за допомогою ключових слів це підвищить шанси на те, що пошукові роботи краще зрозуміють зміст і сторінки, і самого iFrame. Найочевидніший приклад: використання Google Maps. Крім самої мапи розмістить під ній свої контактні дані, як-от назву бізнесу, точну адресу, номери телефонів.

Налаштування атрибутів та описів iFrame

Щоб дати пошуковій системі краще проіндексувати вміст фрейму, можна додати теги title та desc до iframe. Виглядати це буде наступним чином:

<iframe src=”https://www.example.com/content.html” title=”Приклад заголовка” description=”Приклад опису”></iframe>

Для додаткової безпеки можна використати HTML-тег <sandbox>, який не дасть фрейму дізнатися інформацію про батьківську сторінку.

Висновки

Тег iFrame — це корисний інструмент для урізноманітнення контенту, який при правильному використанні зможе додати бонусів вашій SEO-стратегії. Втім, використовувати фрейми слід уважно та спираючись на базові принципи кібербезпеки в Інтернеті.

Олександр Романенко
Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    12/03/2025
    Мета-теги це елементи коду html сторінки, які використовуються для надання додаткової інформації пошуковим системам про зміст сторінки.

    14/05/2024
    Проводячи аналіз «жирності» маси посилань, можна зрозуміти, чи добре наповнений ресурс конкурента посиланнями і, наскільки сильно потрібно потрудитися, щоб його перевершити. Одним із ключових сервісів для оцінки посилального профілю є Ahrefs.

    05/01/2023
    Мобільна SEO – це оптимізація веб-сайту для мобільних пошукових систем, тобто оптимізація для відвідувачів, які використовують мобільні пристрої, планшети, смартфони і т.д. для отримання доступу до вашого ресурсу.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову