Що таке канібалізація ключових слів і як її виправити

Що таке канібалізація ключових слів і як її виправити
Що таке канібалізація ключових слів і як її виправити

Тема канібалізації ключових слів досить складна. Дехто вважає, що це серйозна проблема, а хтось впевнений, що її не існує. Що таке канібалізація ключових слів, як вона впливає на ранжування сайту? Спробуємо з’ясувати, як виявити існування такої проблеми та як її виправити.

Що таке канібалізація ключових слів у SEO

Канібалізація ключових слів – це явище, коли кілька сторінок на сайті оптимізовані під одні й ті самі або схожі запити і конкурують між собою у видачі, тобто задовольняють одному чи схожому інтенту. Пошукова система не може визначити більш релевантну з них, і жодна із цих сторінок не отримує ТОП позицій, що знижує органічну ефективність сайту.

Прикладом канібалізації є ранжування за одним запитом двох, чи більше сторінок сайту на низьких позиціях. Пошукова система, при цьому, не може визначити більш релевантну сторінку – періодично в видачі з’являється то одна сторінка, то інша. У результаті, кожна з них має менше впливу, переглядів і навіть конверсій, ніж якби ви мали всього лише одну цільову сторінку.

Що не є канібалізацією ключових слів

Наймовірніше, сторінка, що займає першу позицію в пошуковій видачі за популярним ключовим словом, може також ранжуватися приблизно за сотнею інших ключових слів. Не дивно, що цільова сторінка може перетинатися з іншими сторінками того ж домену, орієнтованими на подібні або ті ж самі ключові слова.

Іноді, сторінки одного вебсайту займають друге і третє місця в видачі. ПС вибрала найбільш релевантні сторінки, які є взаємодоповнюючими. Вони обидві відповідають транзакційним намірам, але відрізняються за типом сторінки і служать дещо різним цілям – сторінка блогу, і сторінка товару з’являються за одним і тим же ключовим словом у пошуковій видачі

Таким чином, ви можете легко мати кілька сторінок, що займають верхні позиції в пошуковій видачі. І це ніяк не зашкодить вашому сайту. Навпаки, така ситуація, швидше за все, сприятиме підвищенню видимості вашого сайту, залученню більшої кількості трафіку на ваш сайт і поліпшенню CTR.

Як виявити канібалізацію ключових слів на сайті

Найпростіший спосіб – запустити сайт: виконати пошук за вашим ключовим словом. Google покаже всі сторінки вашого сайту, які потрапили у видачу за цим запитом. Зверніть увагу на URL-адреси зі схожими назвами та змістом.

Якщо вам потрібні підтверджуючі докази того, що канібалізація ключових слів діє, ви можете перевірити свої позиції і виявити випадки, коли кілька сторінок ранжуються за одними і тими ж запитами. Далі слід з’ясувати, чи впливають ці сторінки на ранжування кожної з них.

Коротко кажучи, ви будете шукати кілька сторінок, які займають досить низькі позиції в пошуковій видачі за одним і тим же запитом і часто змінюють свої позиції. Це завдання може виглядати дещо складним, якщо у вас немає, наприклад, інструменту для ранжування, Seranking.

Крок 1. Знайдіть кілька сторінок, що ранжуються за одним і тим самим ключовим словом.

Можливо, ви вирішили, що певні сторінки мають ранжуватися за вашим цільовим ключовим словом. Але Google може вирішити інакше. Крім вашої цільової сторінки, він може бачити інші сторінки, релевантні запиту. Потрібно зосередитися на неефективних сторінках, які ви хочете потрапити в топ-10. Якщо ваші сторінки конкуруватимуть одна з одною, вони займатимуть низькі позиції і навіть мінятимуться місцями за одним і тим самим ключовим словом.

Крок 2. Поспостерігайте, які сторінки часто змінюються позиціями.

Крок 3. Проаналізуйте ключові слова та мету пошуку.

Наше завдання зрозуміти, який намір стоїть за запитом, що цікавить. Потрібно налаштувати пошукову видачу і подивитися, які сторінки найбільш успішні для нашого запиту. Це повідомлення в блозі, список або сторінка продукту? Чи спрямоване воно на інформування шукача або на допомогу йому у виборі?

Як виправити канібалізацію ключових слів

Існує кілька способів виправити SEO-канібалізацію контенту. Можливо, вам знадобиться використовувати будь-який з них, який підходить для вашого випадку, або комбінувати різні методи.

Об’єднати сторінки

Цей спосіб підходить, коли у вас є кілька сторінок на одну тему. Проаналізуйте їх зміст, щоб виділити цікаві деталі на кожній сторінці. Потім перепишіть лендінг, взявши найбільш корисний контент і об’єднавши ці сторінки в більш якісний глибокий матеріал.

Ви можете видалити непотрібні сторінки. Однак, якщо вони мають певний вплив на ранжування, краще налаштувати правильні перенаправлення на нову цільову сторінку.

Виправте проблеми з дублюванням

Проблеми з дублюванням – це не зовсім канібалізація ключових слів, але це працює аналогічно: пошукові системи не можуть зрозуміти, яку сторінку показувати з декількох однакових. Звичайно, Google може спробувати визначити, яка сторінка є головною. Але це також займе трохи більше часу, щоб виявити і відсортувати всі ці дубльовані сторінки.

У деяких випадках, що часто трапляється на сайтах електронної комерції або мультілокальних сайтах, дубльований контент можна виправити за допомогою канонізації. Тег rel=”canonical” вказує пошуковим системам, яку сторінку з декількох дублікатів показувати в пошуковій видачі. Крім того, канонічний тег консолідує посилальні сигнали для схожих сторінок в одну URL-адресу.

Чому канібалізація ключових слів шкідлива для SEO

Розглянемо докладніше негативні сторони канібалізації ключових слів. Отже, чому ж канібалізація ключових слів так погано впливає на SEO? Деякі з причин полягають в тому, що вона призводить до:

  • Втрати трафіку і конверсії. Оскільки ваша цільова сторінка конкурує з іншою в пошуковій видачі, вона, безсумнівно, отримає менше трафіку і, відповідно, менше конверсій.
  • Втрата цінності контенту і авторитету сайту. Бачачи занадто багато сторінок сайту на одну і ту ж тему, особливо коли вони здаються тонкими і недостатніми, користувачі втрачають довіру до експертизи і авторитету творців сайту. Так само як і Google.
  • Розмивання цінності посилань. Кілька сторінок, оптимізованих під одне і те ж ключове слово – навмисно чи ні – отримають меншу вагу ранжирування від посилань. Таким чином, посилальна вага розподіляється між декількома URL-адресами замість того, щоб бути консолідованою в одну.

Цей негативний вплив в кінцевому підсумку зробить ваші зусилля по SEO просто марною тратою часу і ресурсів. Тому найкращим підходом тут є аудит сторінок на наявність проблем з канібалізацією, їх виправлення і спроба запобігти їх виникненню в майбутньому.

Як запобігти канібалізації ключових слів

Незалежно від того, чи ви тільки починаєте створювати веб-сайт або думаєте про створення нової сторінки, вам потрібно передбачити випадки канібалізації на самому початку.

1. Досліджуйте ключові слова з акцентом на наміри.

Отже, коли ви шукаєте цільові ключові слова для нової цільової сторінки, подумайте про те, який намір несе вибране ключове слово. У процесі створення нового контенту обов’язково висвітлюйте цей намір. Це підвищить ймовірність того, що цільова сторінка буде визнана релевантною для даного ключового слова.

2. Аналізуйте пошукову видачу на предмет намірів і факторів ранжирування.

Аналіз пошукової видачі тісно пов’язаний з попереднім пунктом. Перш ніж створювати контент для цільової сторінки, проаналізуйте пошукову видачу за цільовими ключовими словами. Вивчіть, які типи контенту показуються в цілому для даного ключового слова. Які наміри він охоплює?

3. Відстежуйте позиції ключових слів.

Складання карти ключових слів – це часто недооцінене, але чудове рішення. Разом з контент-стратегією воно може допомогти вам запобігти канібалізації ключових слів і зрозуміти, який контент вам потрібно буде створювати в майбутньому.

Ви можете використовувати електронну таблицю зіставлення ключових слів з існуючими сторінками та призначеними ключовими словами, поєднуючи їх з контент-планом.

Або, щоб зробити це простіше, скористайтеся інструментом відображення позицій в Seranking.

4. Регулярно проводьте аудит сайту.

Проблеми з сайтом, як правило, є серйозним недоліком для SEO. Зверніть увагу на дублі, структуру сайту, внутрішні посилання та анкорні тексти.

Підведемо підсумки

Підсумовуючи, наведемо основні моменти, що стосуються канібалізації ключових слів:

  • Кілька сторінок, що займають низькі позиції за одним і тим же запитом, і рейтинг яких сильно коливається, є ознакою “канібалізації” ключових слів.
  • Виявити канібалізацію ключових слів важко, але з відстеженням позицій це можна зробити швидше.
  • Щоб запобігти канібалізації ключових слів, зосередьтеся на оптимізації ключових слів на основі намірів і регулярно проводьте аудит SEO-здоров’я вашого сайту.

Навіть при наявності високоякісного контенту всі зусилля можуть зійти нанівець через проблеми з канібалізацією ключових слів. Це не те, що лежить на поверхні, і втрати можуть залишатися непоміченими протягом тривалого часу. Отже, дотримуйтесь ретельного планування ключових слів, перевіряйте результати пошукової видачі та регулярно проводьте аудит свого контенту, і “канібалізації” ключових слів ніколи не станеться.

Олександр Романенко
Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    07/04/2022
    За допомогою функціоналу Google Disavow Links Tool є можливість «відхилити» небажані посилання, які ведуть на ваш сайт. Або, точніше, завантажити в Google Search Console список беклінків, які не повинні враховуватися під час ранжирування, як повідомляє підтримка Google .

    20/09/2024
    Просування в інтернеті – це складний та трудомісткий процес, що потребує значних зусиль, часу та уваги. При правильному підході може дати значну перевагу перед конкурентами. Тому важливо уникати типових помилок, розглянутих у статті.

    13/03/2023
    Вважати що стратегія і тактика одне й те саме є помилкою, вони мають принципові відмінності, хоч і тісно пов'язані. Стратегія - це загальний план. А тактика - засоби, що використовуються для досягнення мети. Важливо створити стратегію з урахуванням кінцевої мети, оскільки це вимагатиме часу, зусиль і терпіння.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову