Як оцінити та покращити поведінкові фактори на своєму сайті?

Як оцінити та покращити поведінкові фактори на своєму сайті?
Як оцінити та покращити поведінкові фактори на своєму сайті?

Поведінкові фактори – це метрики, які оцінюють, як користувачі взаємодіють із сайтом. Вони допомагають визначити, наскільки зручно користуватися ресурсом та наскільки ефективно він надає потрібну інформацію.

Ці фактори відіграють важливу роль у ранжируванні сайту. Якщо користувачі активно відвідують сайт, довго залишаються на сторінках і знаходять корисну інформацію, це сигнал для пошукових систем, що сайт відповідає очікуванням і потребам користувачів. В результаті сайт піднімається вище у пошуковій видачі. В іншому випадку, якщо сайт не відповідає запитам відвідувачів, його рейтинг може знижуватися.

До ПФ належать такі показники:

  1. Загальна відвідуваність сторінки
  2. Відсоток відмов
  3. Глибина перегляду
  4. Прямі заходи
  5. Конверсії
  6. Брендовий трафік
  7. Швидкість завантаження
  8. Мобільна версія

Нижче розглянемо детальніше кожен фактор.

Загальна відвідуваність сторінки

Цей фактор насамперед показує, скільки відвідувачів прийшло на сторінку. Адже, якщо сторінку рідко відвідують користувачі, пошукові системи можуть її розцінити як малоінформативну і відправити до низу пошукової видачі. І навпаки, якщо на сторінку припадає велика кількість трафіку, відповідно вона отримає більше уваги від пошукових систем. Тому аналіз поведінкових факторів варто починати із загальної відвідуваності.

Відсоток відмов

Переглянувши загальний трафік сторінок, одразу впадають у вічі відмови відвідувачів. То що таке відмови на сайті? Відмовами на сайті прийнято вважати те, коли відвідувача залишає сайт надто швидко, при цьому без здійснення цільової дії. Показник відмов для Google – це перегляд лише однієї сторінки. Але не варто надто панікувати через високий відсоток відмов, адже для кожної ніші нормою може бути різний показник. У чому може бути причина високого відсотка відмов?

Розглянемо найчастіші причини:

  1. Зміст сторінки не відповідає запиту користувача. Часто трапляється таке: відвідувач шукає сонячні окуляри, а на сторінці продаються окуляри для плавання. Відповідно відвідувач розуміє, що це не ті окуляри, і йде зі сторінки, при цьому збільшуючи відсоток відмов. Щоб уникнути цього непорозуміння, потрібно збирати правильно семантичне ядро ​​і добре його кластеризувати, ну і надалі складати відповідні мета-теги.
  2. Зовнішній вигляд сайту. Як то кажуть: «По одежі стрічають». Адже, якщо на сайті розмиті картинки, і текст написаний різним стилем, та ще й на яскраво-червоному тлі та дрібним шрифтом, то дуже висока ймовірність виходу відвідувача відразу.
  3. Не дуже якісно подано матеріал. Наприклад, на сайті описаний спосіб шиття взуття, і написано: «Візьміть тонку капронову нитку», що, начебто, дуже непогано. Але, якщо ви вкажете маркування нитки (187текс*12) плюс фото мотка або упаковки, то читач все зрозуміє і читатиме далі.
  4. Дуже коротко та якісно викладено контент. Якщо ви коротко виклали всю суть опису послуги, і відвідувач може все зрозуміти за декілька секунд, то можна додати форму зворотного зв’язку або «З цим купують», або «У нас є ще…», на цій сторінці має бути перелінковка. Також можна додати якісні фотографії, калькулятори, зображення людини, що йде збоку при скролінгу і т.п. Усім цим можна втримати і підштовхнути людину зробити цільову дію.
  5. Погано оформлена 404 сторінка. Трапляються моменти, коли потрібно видалити сторінку із сайту (перестали працювати з цим виробником), але з індексу ця сторінка ще не випала. Відвідувач приходить на неіснуючу сторінку і бачить напис: «Сторінка 404. Можливо, ви ввели неправильну адресу» і все. Адже людина вже прийшла на ваш сайт, і потрібно її залишити в себе і в ідеалі досягти цільової дії. Для цього необхідно оформити 404 сторінку в стилі сайту, щоб була і шапка, і футер, плюс хороший текст. Приклад: «Вибачте, цієї сторінки не існує. Можливо, вас зацікавлять товари з нашого каталогу» та слово «каталог» зробити посиланням на каталог.

Показник відмов | WEDEX

Глибина перегляду

Під глибиною перегляду мається на увазі середня кількість сторінок, відвіданих користувачем. Цей показник пов’язаний з кількістю відмов: що менше відмов, то вище глибина перегляду, і навпаки. Що вище показник, то краще для ресурсу.

Як можна збільшити це значення:

  1. Якісна перелінковка. Вона дозволить залучити користувача переглянути інші сторінки сайту (найзручніший сайт – Вікіпедія, там можна провести достатню кількість часу).
  2. Зрозумілий інтерфейс. Користувачеві має бути легко та комфортно знаходити потрібний контент на сайті.
  3. Матеріал розділений на частини підзаголовками, щоб користувач розумів, чи є сенс подальшого читання статті.

Прямі заходи

Прямі заходи – це відвідування сайту, коли відвідувач вводить в адресний рядок браузера УРЛ сайту. Насамперед це говорить про те, що користувач знає цей ресурс і звертається до нього не вперше. Так само це означає, що ресурс вже впізнаваний у мережі та бренд досить популярний. Кількість прямих заходів відображає кількість постійних клієнтів.

Як збільшити кількість прямих заходів на сайт:

  1. Розмістіть на видному місці кнопку з функцією «Додати сайт до закладок».
  2. Створюйте контент, до якого користувачі повертатимуться регулярно (наприклад, довідкові матеріали).
  3. Розробіть безкоштовні онлайн інструменти, такі як калькулятор або система відстеження замовлень.
  4. Додайте QR-код із посиланням на сайт на офлайн-рекламу (листівки, банери).
  5. Проаналізуйте, який контент найбільш привабливий для постійних користувачів, та публікуйте його частіше.

Конверсії

Конверсії на сайті – це виконання цільової дії користувачем на певному ресурсі.

Цільовими діями можуть бути:

  1. Клік по номеру телефона.
  2. Клік по електронній пошті.
  3. Оформлення замовлення.
  4. Залишення відгуку і т.д.

Низький відсоток конверсії наочно показує проблеми з поведінковими факторами: користувачі не виконують цільові дії – переходячи сторінками сайту, вони не заповнюють форми, не додають товари в кошик і не оформлюють замовлення.

Причини цього можуть бути різними і не завжди пов’язані з поведінковими факторами. Наприклад, якщо ваші товари дорожчі, ніж у конкурентів, ПФ тут мало чим допоможуть. Тільки за рівних умов робота над поведінковими факторами зможе підвищити продаж через сайт.

Брендовий трафік

Брендовий трафік – це переходи на сайт за запитами із назвою компанії, бренду або з адресою сайту. Якщо брендовий трафік зростає, то ваш ресурс стає популярнішим у мережі серед цільової аудиторії.

Як збільшити брендовий трафік:

  1. Ведення спільнот у соцмережах.
  2. Крауд-маркетинг.
  3. Офлайн реклама.
  4. Контент-маркетинг та блогінг.
  5. Згадка бренду та продукту на сторонніх сайтах, збільшення посилальної маси.
  6. Розміщення інформації в каталогах, довідниках, агрегаторах та на картах.

Швидкість завантаження

Швидкість завантаження сайту є одним з найважливіших ПФ, тому що зараз люди цінують свій час. Більшість користувачів не чекатимуть довше 5 секунд, особливо якщо це новий для них сайт, який легко замінити конкурентним. І якщо сайт вантажиться довго, користувачі просто підуть. Ідучи знову в пошук з вашого ресурсу, відвідувачі знижують поведінкові фактори сайту та віддають перевагу конкурентам.

Для перевірки швидкості сайту найчастіше використовують гугловський сервіс PageSpeed ​​Insights, але для повного розуміння краще використовувати все ж таки декілька сервісів. Бажано швидкість завантаження сайту доводити до зеленого індикатора як у мобільній, так і в десктопній версії.

Швидкість завантаження | WEDEX

Оптимізуйте швидкість завантаження:

  1. Зменшіть розмір та вагу зображень.
  2. Поліпшіть HTML-код.
  3. Зробіть сайт адаптивним для мобільних пристроїв та сумісним із різними браузерами.

Мобільна версія

Мобільна версія або адаптивна версія сайту – це версія ресурсу, спеціально розроблена для коректного відображення на мобільних пристроях. Ні для кого не секрет, що більшість часу ми проводимо в гаджетах. Відповідно, для того, щоб сайт відвідувався і з мобільних пристроїв, має бути мобільна версія. Її наявність чи відсутність зараз впливає практично на все – від трафіку до конверсій. І на поведінкові фактори ранжирування також.

Коли користувач заходить на сайт з мобільного пристрою, а сайт не адаптований під нього, він стикається з проблемами: кнопки та текст занадто малі, нічого неможливо розглянути чи зрозуміти. Це викликає роздратування, і користувач вирушає на сайт конкурентів, де все працює коректно. У результаті це призводить до великої кількості відмов та малого числа замовлень.

Усі функції десктопної версії мають бути доступні й у мобільній.

Про що важливо пам’ятати

Чинники ранжирування аналізуються разом. Пошукові системи враховують безліч різних параметрів для формування результатів пошуку, тому оптимізацію сайту потрібно проводити всебічно. Підвищити позиції сайту, покращивши лише один аспект, наприклад швидкість завантаження, не вдасться.

Точний вплив чинників ранжування залишається невідомим. Пошукові системи не розкривають, які з них мають найбільший вплив. Оцінки SEO-фахівців можуть змінюватись: вважається, що внесок поведінкових факторів становить від 20 до 50%.

Значимість факторів може змінюватись. Пошукові системи регулярно оновлюють алгоритми, що змінює принцип формування видачі.

Підведемо підсумки

Перевіряючи всі вищевикладені пункти щонайменше раз на місяць, можна зробити свій сайт дуже зручним для користувачів, чим максимально покращити поведінкові фактори та підняти сайт на перші рядки пошукової видачі. Якщо є складності з аналізом або налаштуванням потрібних елементів на сайті, то наполегливо рекомендуємо звернутися до перевірених СЕО-фахівців. Покращуйте свій сайт та виходьте у топ видачі пошукових систем!

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    12/12/2023
    Видимість сайту – це частина цільової аудиторії, яка побачить у пошуку посилання на ваш ресурс за введеним запитом. Чим більше запитів у вас використано і чим вищі позиції майданчика по них, тим вища і видимість сайту в пошуку.

    15/12/2023
    A/B тест – це дослідження, яке допоможе вибрати варіант оформлення, який дає найбільше число конверсій. І саме він допоможе вам оптимізувати сайт для отримання найвищих результатів. Завдяки тестам ви збільшуєте конверсію сторінок, відповідно до вас приходить більше клієнтів, а значить, і прибуток більший.

    18/12/2023
    Google Keyword Planner призначений для збору та прогнозування статистики ключових запитів. Сервіс дає можливість зібрати слова та фрази за назвою сайту або високочастотними тематичними фразами.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову