Як перевірити роботу SEO-фахівця?

Як перевірити роботу SEO-фахівця?
Як перевірити роботу SEO-фахівця?

Вибравши спеціаліста на фрілансі, або компанію, власники сайтів стикаються із питанням: «Як перевірити, що роботи на сайті ведуться?». Ще на стадії обговорення співробітництва потрібно визначити мету, до якої Ви і підрядник будете йти. Далі слід визначити етапи досягнення мети. Добре проведений бриф максимально занурює спеціаліста у тематику. На брифі Ви по поличках розкладаєте всі послуги, які є можливість надати, всі акції, знижки, доставка, якість продукту і т.д.

Ось основні аспекти контролю якості робіт спеціаліста:

  • План;
  • Позиції;
  • Видимість сайту;
  • Кількість трафіку з органіки;
  • Посилання;
  • Замовлення (конверсії)

Складання плану

Фахівець надає план робіт на місяць, і Ви його затверджуєте або вносите коригування. У разі якихось неясностей у пунктах потрібно сміливо ставити запитання. Адже Ви оплачуєте роботу і вона має бути корисною для сайту. Фахівець у свою чергу дасть коротку відповідь або посилання на хорошу статтю, де докладно описано необхідність впровадження цього пункту з погляду пошукової системи. Після проведення всіх робіт спеціаліст звітує за всіма пунктами, що зроблено, що ні і до чого це призвело.

Перевірка позицій

Зібравши маркерні запити, Вам потрібно визначити, чи підходять вони для сайту. Після затвердження семантики потрібно визначити точку початку співпраці. Це потрібно для перевірки зростання або падіння позицій у пошуку. Якщо наприкінці звітного місяця є позитивна динаміка і зростають позиції на важливі запити, це одне з підтверджень якісних робіт.

Видимість сайту

Видимість сайту повинна також мати поступове зростання. Для перевірки є кілька інструментів, найпопулярніші – seranking.com, serpstat.com і megaindex.com. Зазвичай разом із позиціями фахівці скидають і статистику. Якщо видимість зростає, це означає, що сеошник працював продуктивно.

Кількість трафіку з органіки

Кількість відвідувачів це завжди важливо, адже без відвідувачів немає продажу. Важливо знати трафіку. Безпосередній вплив на пошуковий трафік має робота сеошника та сезонність запитів. Адже ясно, що літнє взуття будуть рідше шукати взимку, і відповідно буде менше, якщо магазин переважно займається босоніжками. Це одна з поважних причин просідання трафіку. А якщо Ви займаєтеся всесезонним товаром, наприклад книги або аксесуари до телефонів, то рівень трафіку з пошуку має бути як мінімум на одному рівні, а в ідеалі показувати зростання.

Посилання

Вже давно не секрет, що без посилання немає можливості зайняти топові позиції. Фахівець повинен звітувати про кількість та якість куплених лінків. Окрім якості, має ще й підходити тематика майданчика, адже розміщуючи посилання ми очікуємо мінімум на переходи на сайт, а максимум продажу.

Замовлення

Звичайно ж запускаючи сайт, всі власники очікують на конверсії, інакше навіщо це все починати. Тому без продажів максимально знижується важливість усіх вищезгаданих пунктів. Можна зайняти весь топ видачі з великим трафіком на сайті залишитися без конверсій. Потрібно визначити за якими запитами приходять користувачі та на які сторінки. Адже можуть люди прийти на сторінки блогу, прочитати статтю та піти. Тут на допомогу приходить перелінкування зі статей на сторінки послуг або товарів.

Підведемо підсумки

Перевіряти роботу чи сліпо довіритися фахівцеві – це вибір кожного. У будь-якій співпраці потрібно вибрати золоту середину, не бути дуже довірливою, і не контролювати кожен крок. У разі якісної співпраці у Вас буде постійний потік клієнтів, а у сеошника робота.

Сергій Сальников
SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    31/01/2022
    Вибравши спеціаліста на фрілансі, або компанію, власники сайтів стикаються із питанням: «Як перевірити, що роботи на сайті ведуться?». Ще на стадії обговорення співробітництва потрібно визначити мету, до якої Ви і підрядник будете йти.

    08/11/2021
    Запустивши сайт, багато власників розробляють план просування в пошукових системах. Одним з пунктів плану, є профіль або маса. Одним з факторів, що впливають на позиції у видачі, вважається кількість та якість сайтів, що посилаються на ресурс.

    14/10/2022
    Юзабіліті (Usability) – це властивість продукту бути придатним до використання. Визначає загальну степінь зручності предмета при використанні.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову