
Однією з цілей SEO оптимізації є отримання та утримання сторінками сайту перших позицій у пошуковій видачі. Алгоритми пошукових систем під час ранжирування ресурсів враховують безліч чинників, отже пошукова оптимізація може бути обмежена парою методів, вона має виконуватися комплексно.
Розглянемо основні напрямки, що використовуються при складанні та реалізації стратегії просування сайту у пошуку.
Перший крок для вироблення комплексу заходів для пошукової оптимізації – це аналіз конкурентів Вашого ресурсу, які мають високі позиції у видачі. Для аналізу потрібно вибрати топових представників потрібної ніші з урахуванням регіону просування, якщо це є актуальним для Вашого бізнесу. Які прийоми та методи вони використовують? Детальний аналіз сайтів конкурентів, включаючи характеристики домену, структуру, наповнення, юзабіліті, зовнішній профіль посилання можна і потрібно враховувати при формуванні стратегії просування.
Починаючи роботи з SEO оптимізації необхідно перевірити основні характеристики домену:
- Вік домену (домени молодше 12-ти місяців мають обмеження при ранжируванні пошуковими системами)
- Чи відкрита інформація про домен у базі WhoIS (закрита інформація в WhoIS знижує довіру до ресурсу)
- Сплачений термін оренди домену (тривалий оплачений період покращує ранжування, а короткий – знижує)
- Репутація сервера (присутність сервера в «чорних» списках не дозволить сайту здобути високий авторитет у ПС).
Для якісної оптимізації потрібне семантичне ядро. Збір семантики, угруповання та кластеризація пошукових запитів важливе та трудомістке завдання, для її виконання використовують спеціальні сервіси: Key Collector, Ahrefs, Serpstat та інші.
Наповнення сторінок сайту має відповідати низці критеріїв. Контент сторінок має бути корисним для відвідувачів і унікальним, повністю розкривати тему, містити медіа матеріали (зображення, відео) та бути структурованим (утримувати підзаголовки, логічні частини, блоки)
Для оптимізації взаємодії сайту з роботами пошукових систем використовують спеціальні види розмітки:
- Файл robots.txt (вказує відкриті та закриті для ПС ресурси)
- Файл sitemap (містить посилання на всі «корисні» сторінки)
- Мікророзмітка Schema.org (розмітка контенту, дозволяє виводити «розширений» сніпет сторінки у видачі пошукових систем
SEO оптимізація не може вважатися повноцінною без опрацювання зовнішнього посилального профілю. Зворотні посилання з авторитетних доменів-донорів підвищать довіру до Вашого ресурсу пошуковими системами (особливо для Google). При доборі донорів для зовнішніх посилань потрібно вибирати тематичні майданчики.
Технічна оптимізація сайту – одне з пріоритетних завдань пошукової оптимізації. При просуванні необхідно регулярно перевіряти та виправляти можливі технічні помилки та недоліки, що впливають на якість, швидкість індексації сторінок сайту та ранжування в ПС:
- Наявність, відсутність дублювання мета заголовків та описів сторінок;
- Відсутність посилань на редиректи, битих посилань, дублів сторінок
- Відсутність помилок у html-коді, верстці сторінок
- Оптимізація швидкості завантаження сторінок сайту (особливо версії для мобільних пристроїв)
Крім перерахованих основних заходів та методів, SEO просування включає безліч різних нюансів, завдань та питань, вивчення яких є досить трудомістким. За бажання та часу Ви можете зайнятися пошуковою оптимізацією сайту самостійно, але ми рекомендуємо звернутися до професіоналів.




