На це питання можна відповісти неоднозначно та коротко: а воно не проходить). Цей робочий день може плавно перейти в робочий вечір (якщо під рукою завжди знаходиться поруч комп’ютер). Але це не означає, що фахівець з контекстної реклами працює 24/7. Ні. Це означає, що в професійні обов’язки співробітника агентства інтернет-маркетингу входить багато завдань, серед яких є ведення рекламних проектів і необхідність завжди бути на зв’язку, якщо у клієнта з’являється ряд тих чи інших питань. І найчастіше цих питань досить багато, тому що, обираючи певну агенцію просування для свого бізнесу, підприємці зобов’язуються знати все щодо роботи їхніх кампаній. А бажання клієнта – закон.
Отже, загалом серед трудових обов’язків контекстника є:
- Налаштування рекламних кампаній.
- Ведення.
- Додаткові завдання (наприклад, написання статей на різні тематики PPC, аудити рекламних кампаній, участь у всіляких тематичних вебінарах, онлайн-конференціях, щорічна здача сертифіката Google, що підтверджує рівень знань і компетентність спеціаліста, який працює в агентстві, здійснення аналізу адаптива та, звичайно ж, систематичне навчання).
Розглянемо трохи докладніше завдання з налаштування та ведення проектів. Для того щоб фахівцю включити рекламну кампанію, її потрібно досконально опрацювати, коректно налаштувати за всіма правилами та своїми хитрощами контексту:
- вивчити маркетингові стратегії;
- отримати (або створити) доступи від пошти клієнта, кабінету Google або ЯД, Аналітики, Метрики, Google Merchant Center, GTM тощо;
- перевірити працездатність усіх форм на сайті, зробити тестові заявки;
- зареєструвати рекламний кабінет або перевірити доступи до існуючого;
- пов’язати кабінет реклами з Метрикою або Аналітикою для відстеження ефективності роботи кампаній;
- налаштувати цілі, імпортувати їх до рекламного кабінету;
- перевірити їхню працездатність;
- почати роботу з семантичним ядром та його кластеризацією;
- здійснити парсинг семантики, зібрати пошукові підказки та додати мінус-фрази;
- за допомогою редактора або в самому інтерфейсі Гугл Адс або ЯД налаштувати безпосередньо самі релевантні оголошення (дотримуючись всіх правил, положень і тонкощів, вказуючи всі потрібні уточнення, розширення, структуровані описи, відображені посилання, utm-мітки в URL, підібрати креативи , сформувати УТП тощо)
- у разі проблем з модерацією – зв’язатися з техпідтримкою;
- здійснити платіжні налаштування облікового запису.
І лише тоді, коли буде закінчений цей багатогранний ряд кроків за налаштуваннями, можна розпочати запуск самих рекламних кампаній.
Щодо ведення проектів, то у співробітника агентства їх може бути від чотирьох-п’яти до кількох десятків. (залежно від рівня агентства). Тому завжди знайдеться, що робити, оптимізуючи кампанії та підвищуючи показники ефективності. Як кажуть, немає межі досконалості))
Ведення включає також ряд певних завдань. Ось деякі з них:
- перевірка балансу облікових записів, систематичні рекомендації щодо поповнення кабінетів;
- щоденний моніторинг конверсійних і статистичних даних роботи рекламних кампаній в інтерфейсах Google Адс, ЯД, Google Аналітики та Метрики;
- вивчити та застосовувати деякі рекомендації Google та ЯД щодо підвищення ефективності роботи рекламних кампаній та облікових записів в цілому;
- опрацювання пошукових запитів користувачів у пошукових РК, додавання нових мінус-слів
для запобігання нецільовим переходам користувачів; - чистка неконверсійних майданчиків КМС;
- моніторинг ROAS та коригування рекламних кампаній для його збільшення;
- аналіз конверсійності ключових слів;
- перевірка пошти за проектами;
- розширення семантичного ядра;
- тестування автоматичних стратегій призначення ставок;
- аналіз і додавання аудиторій;
- коригування ставок, що підвищують CTR;
- тестування нових інструментів;
- надання інформації щодо роботи кампаній менеджеру;
- обов’язкова звітність (щомісяця або щотижня, є і річні звіти); клієнт повинен бачити результати роботи РК, витрати та прибуток).
Окремим пунктом хотілося б виділити якості, що є важливими та характеризують спеціаліста з контекстної реклами. Незважаючи на безліч автоматизованих інструментів сучасних методів роботи в digital, дуже важливо в даному виді діяльності запастися:
- аналітичним мисленням;
- стресостійкістю;
- креативністю;
- пунктуальністю;
- не губитися в умовах багатозадачності.
Тому що робочий день контекстника може бути насиченим різними завданнями, і перераховані вище характеристики будуть зовсім не зайвими.
І це не повний перелік усіх обов’язків, тому що на шляху налаштування та ведення у спеціаліста з контекстної реклами виникає ще пристойна низка питань, які йому потрібно вирішити впродовж свого робочого дня. Ось приблизно так і проходить)

