Чи варто підприємцям створювати інтернет-магазин на Prom.ua: плюси та мінуси торгового майданчику

Чи варто підприємцям створювати інтернет-магазин на Prom.ua: плюси та мінуси торгового майданчику
Чи варто підприємцям створювати інтернет-магазин на Prom.ua: плюси та мінуси торгового майданчику

Prom.ua не потребує представлення. Цей маркетплейс став одним з найбільших на внутрішньому інтернет-ринку та входив у десятку найбільш відвідуваних сайтів Інтернету українською мовою.

На просторах Prom.ua можна знайти майже будь-який товар або послугу. За рахунок різноманіття товарів та простоти замовлення, Prom випереджає своїх найближчих конкурентів у вигляді Rozetka, маркетплейсів Epicentrk.ua та Bigl.ua майже на 10 мільйонів відвідувань.

З урахуванням можливостей, які надає Prom.ua, не дивно, що велика кількість підприємців розглядають можливість створення інтернет-магазину на базі цього маркетплейсу. В цій статті спробуємо розібратися із тим, чи варто власникам бізнесу витрачати час на створення інтернет-магазину на базі Prom.ua, які переваги та недоліки цього задуму та чому такий варіант підійде далеко не всім.

Які можливості надає Prom.ua?

Хоча Prom.ua був заснований ще в далекому 2008 році, його розробники ніби мали дар передбачення. Онлайн-торгівля сьогодні стала чимось звичним та використовується переважною більшістю громадян країни для покупок різної вартості.

Для користувачів Prom.ua надає можливість вибору серед сотень й тисяч типів товарів за різними цінами. З боку підприємців доступний повноцінний інструментарій для продажу своєї продукції або послуг.

На відміну від інших маркетплейсів, для повноцінної торгівлі в інтернет-магазині Prom.ua від підприємця потребується підтвердження юридичного статусу (ФОП або ТОВ). Маркетплейс Prom.ua надає змогу викласти свій товар в якості приватної особи, але функціонал інтернет-магазину в такому разі буде обмежений.

На базі майданчинка Prom.ua підприємці можуть використовувати наступні канали продажів:

  • Каталог — основний каталог товарів та послуг, де користувачі шукають необхідне.
  • Інтернет-магазин, створений на базі маркетплейса Prom.ua — сторінка магазину, яка доступна у вигляді окремого сайту. Перелік товарів з цього «сайту» також видно у каталогах Prom.
  • Додаток Prom.Покупки. Для моніторингу процесів купівлі-продажу також існує додаток «Кабінет продавця» з розширеним функціоналом.

До можливостей сервісу також можна віднести систему рейтингів та відгуків. Кожному продавцю та підприємцю можна виставити оцінку та надати розгорнутий (або не дуже) коментар з приводу роботи самого продавця, якості товару та обслуговування тощо. Система відгуків дозволяє сформувати образ підприємця для майбутнього користувача та надати інформацію про те, як він працює.

Розміщення товару та створення сайтів на базі маркетплейсу платний. Вартість тарифів напряму залежить від очікуваної кількості товарів на майданчику.

Тарифи для інтернет-магазинів на Prom.ua

Prom пропонує три базових пакети тарифів на вибір підприємця:

  • Prom 1000 — бюджетний пакет послуг, який надає тисячу позицій в каталозі вашого маркетплейсу.
  • Prom 6000 — абонемент для малого та середнього бізнесу, каталог якого містить до шести тисяч позицій.
  • Prom 10 000 — великі компанії та інтернет-магазини часто розпоряджаються каталогами на десятки тисяч товарів. Цей тариф для них.

Насправді тарифів від майданчика Prom.ua набагато більше. Існують пакети на 20 000 та 50 000 позицій та їхні варіації. Детальніше про тарифи можна дізнатися з офіційної довідки для продавців на Prom.ua за цим посиланням.

Вибір будь-якого з наведених вище тарифів також включає розміщення у декількох форматах та додаткові можливості, як-от:

  • Три канали продажів — ті самі, про які розповіли трохи вище.
  • Можливість самостійного налаштування — можна зробити власний дизайн сайту, а також експортувати товари для реклами через сервіс Google Merchant Center.
  • Різні способи оплати — підприємцю відкривається можливість використовувати та способи, як післяплата, безготівковий розрахунок та найголовніше — Пром-оплата.

Для того, щоб ознайомитись з можливостями маркетплейсу Prom з боку підприємця, слід обрати безкоштовний тестовий період після реєстрації. Протягом 7 діб у користувача буде змога детальніше ознайомитись з можливостями того чи іншого тарифу та обрати підходящий або відмовитись від використання майданчика Prom.

Звертаємо увагу: протягом 7 тестових днів ви не зможете продавати товари або створювати сайт. Це можна буде зробити після оплати обраного тарифу.

Чому підприємці створюють інтернет-магазини на Пром.юа?

Prom.ua є одним з найбільших маркетплейсів з реальною аудиторію, яка на постійній основі користується сервісом. Кількість користувачів, можливості швидко створити картку товару та почати продавати приваблюють підприємців на Пром.

Ще однією причиною вибору Prom в якості майданчика для продажів стає відносна простота сервісу. Маркетплейс пропонує не тільки просту процедуру купівлі-продажу, а й зрозумілу систему звʼязку з користувачами через внутрішній месенджер. Prom.ua має відносно прозору рейтингову систему, яка дозволяє заробити нормальну репутацію за зібрати базу постійних клієнтів.

Основні переваги та недоліки платформи Пром-магазин

Зі сторони все виглядає добре, радше навіть позитивно. Чи це так насправді? І так, і ні. Майданчик Prom дійсно пропонує багато переваг, але серед них є й недоліки, які для когось можуть здатися більш ніж вагомими. Отже, розберемося по порядку.

Переваги

Ось деякі з основних причин, чому компанії та інтернет-магазини все частіше обирають Prom.ua в якості основного або додаткового напрямку.

Економія часу та грошей

Створення власного сайту, ще й орієнтованого на продажі, може вимагати чималих фінансових вкладень. Prom допоможе спростити відкриття інтернет-магазину, достатньо обрати тариф та почати роботу.

В залежності від обраного тарифу, підприємцю доступна колекція шаблонів. Головна перевага — їх можна налаштувати самостійно й не шукати додаткову «пару рук» для допомоги. Майданчик Prom надає доступ до зрозумілої та досить інформативної адміністративної панелі, з якої можна керувати всіма бізнес-процесами. Ця панель має назву «Особистий кабінет» та схожа за своїм функціоналом з панеллю CMS.

Сайт, створений на базі маркетплейсу Prom, можна відносно легко налаштувати під себе — створити вітрину, додати до 10 способів оплати. Сайт на Prom навіть підтримує блоги зі статтями, фотогалереї та портфоліо. Такий набір дає змогу вести повноцінний комерційний сайт із значно меншим вливанням часу та грошей у його працездатність.

Хостинг та бекапи вже входять до тарифу, підприємцю не потрібно нічого додатково налаштовувати та змінювати. Маркетплейс зберігає всі дані на своїх серверах включно з описами та зображеннями товарів. Навіть у випадку видалення товару у користувача буде 30 днів на його повторне використання.

Ще однією важливою перевагою стане адаптивна версія сайту — тобто версія для мобільних телефонів та планшетів. З урахуванням того, що створення «адаптивки» є окремою статтею витрат у випадку самописного сайту або інтернет-магазину на WordPress, така опція від Prom є вагомою перевагою.

Інструменти просування

Майданчик Prom надає гнучкі інструменти для додаткового просування інтернет-магазину. Наприклад, підприємцю доступні email-розсилки, створення акцій для клієнтів, перегляд статистики продажів та відгуків. Окрім того, корисним інструментом стане відстеження покупок, які не були доведені до кінця.

На маркетплейсі Prom також доступне платне просування товарів та послуг. Просування здійснюється через внутрішню платформу ProSale, яка дозволяє за додаткову плату вивести товари на найвищі позиції пошуку та каталогах. Такі товари можуть знаходитися не тільки у видачі, а й блоках на сторінках товарів інших продавців, наприклад «Ми рекомендуємо» чи в знижках. Просувати товари через ProSale можна за двома моделями: CPA (оплачується з відсотка від ціни після замовлення) та CPC (коли продавець оплачує перехід користувача на картку товару).

Рейтинги клієнтів

Якщо ви вважаєте, що тільки продавці та підприємці можуть мати рейтинг, то це помилкове твердження. Майданчик Prom надає можливість продавцям оцінювати клієнтів, аби інші інтернет-магазини на базі маркетплейсу мали уявлення про майбутнього клієнта.

Такі рейтинги дуже корисні, коли мова йде про післяплату товару. Далеко не всі клієнти є відповідальними, тож краще заздалегідь знайти наскільки покупець благонадійний.

Недоліки

Серед усіх переваг Prom.ua є й не менш значущі недоліки. Поговоримо про них детальніше.

Обмежений функціонал сайтів на Пром

Інтернет-магазини на майданчику Пром дійсно працюють і можуть генерувати деяку кількість постійних клієнтів, але сайти на базі маркетплейсу мають обмежений функціонал. Панель керування сайтом не є повноцінною CMS, що не дозволяє вносити будь-які глибинні зміни у логіці робити ба навіть візуальної складової. Кількість дизайнів обмежена тарифом, а їхня якість залишає бажати кращого.

Інша проблема полягає в тому, що сайт, створений на Prom, вам не належить. Інтернет-магазин буде справно працювати допоки ви сплачуєте за тарифом. Тобто «натурального» розвитку такий сайт не отримуватиме.

Готові розробити та перейти на власний сайт без обмежень?

Замовте розробку сайту «під ключ» від WEDEX! Створимо для вас інтернет-магазин з індивідуальним дизайном, розширеним функціоналом і повним контролем над усіма процесами.

Внесення змін у код сайту також не є можливим. Усі сайти на базі Prom є власністю маркетплейсу, а отже і будь-які зміни в принципі роботи може вносити лише сам Prom. Для невеликого бізнесу це може й не проблема, але у випадку масштабування користувач ризикує залишитися прив’язаним до Prom.

Конкуренція на Prom

Як і на будь-якому маркетплейсі, на Prom наявна серйозна конкуренція. Велика кількість продавців займаються дропшипінгом, а тому верхні позиції в окремих категоріях будуть завалені ідентичними пропозиціями — навіть обкладинки та опис будуть майже однаковими. Тому в бій за увагу клієнта включаються ціні. Для платформ по типу Prom однією з найоптимальніших стратегій залишається демпінг цін. Зрештою, успіх вашого оголошення ймовірніше залежить від наступних умов:

  • схожих товарів небагато;
  • на вашому сайті вже є багато товарних карток, тобто магазин заповнений;
  • активно використовується ProSale.

Обмежена SEO-оптимізація

SEO вашого інтернет-магазину на Prom майже повністю залежить від самого маркетплейсу. Цей момент робить більшість прийомів та засобів SEO менш релевантними у порівнянні з самописним сайтом або магазином на WordPress.

Prom пропонує до використання т.зв. «SEO-модуль», але його інструментарій замалий для повноцінної оптимізації всього сайту. До того ж, відчутних результатів з SEO-модулем досить складно досягти, адже Prom робить великий акцент на ProSale. А це вже виходить за рамки безкоштовних засобів SEO.

Проблеми з репутацією

Майданчик Prom налічує десятки тисяч різноманітних інтернет-магазинів. Серед них чимало недобросовісних продавців, які псують не тільки свою репутацію, а й репутацію маркетплейса. Через це користувачі охоче обирають співпрацю з магазинами, які мають хороший рейтинг та давню історію замовлень. Для абсолютного новачка перші етапи просування власного інтернет-магазину можуть бути ускладнені відсутністю рейтингу та репутації.

Як створити інтернет-магазин на Prom.ua?

Послідовність дій при відкритті інтернет-магазину на Prom.ua не сильно відрізняється від звичайної реєстрації:

  1. Реєстрація в якості продавця: власне, вам необхідно вказати пошту та телефон, вигадати пароль.
  2. Надання відповідних документів: підтвердіть свій юридичний статус. Для повноцінної роботи з маркетплейсом необхідно мати затверджений статус ФОП або ТОВ. Якщо документи відсутні, то ви все одно зможете надавати оголошення, але в приватному режимі та в обмеженій кількості.
  3. Обрати тариф: ознайомтеся з тарифами за посиланням вище та оберіть той, який найбільше підходить для вашого бізнесу.
  4. Додайте товари: після оплати тарифу для вас відкривається увесь функціонал Prom, а отже саме час додати товари.

Можна було б розтягнути ще на декілька пунктів, але вони зводяться до «чекайте перших замовлень». А ось про що варто памʼятати: Prom чутливий до регулярних поповнень балансу. Якщо ви не сплатите тариф, то ризикуєте втратити магазин.

Чи потрібно відкривати ФОП для інтернет-магазину?

Так, для повноцінного користування Prom в якості підприємця необхідно підтвердити свої юридичні права. Чисто технічно, продавати на Prom.ua можна и без цього — але, як було вказано вище, ваші оголошення та можливості взаємодії з сервісом будуть суттєво обмежені.

У випадку, коли Prom дізнається про незаконність ваших фінансових операцій на маркетплейсі, він може призупинити діяльність магазину. «Заморозка» буде тривати поки не вирішиться питання з легальністю бізнесу.

Висновки

Prom, як один із найбільших маркетплейсів країни, пропонує вагомі переваги для просування ваших товарів та послуг. Але недоліки сервісу більш ніж значущі: обмежений функціонал, висока конкуренція, проблеми з SEO та репутацією. Втім, Prom можна порекомендувати підприємцям, які:

  • відносяться до малого бізнесу;
  • мають обмеження у часі або фінансах для створення власного сайту;
  • займаються попереднім тестуванням напрямку або нової для їхнього бізнесу ніші;
  • займаються дропшипінгом;
  • шукають додатковий канал продажів за наявності повноцінного окремого сайту.

Маркетплейс це варіант далеко не для всіх бізнесів. Так, на початкових етапах магазин на Prom потребуватиме менше часу та фінансів, але основні проблеми почнуться під час масштабування бізнесу. Відсутність свободи у налаштуваннях, залежність від своєчасних оплат та ProSale — все це лише верхівка айсбергу. Саме тому розробка власного сайту за умови достатньої фінансової бази та розуміння ніші стане кращим вкладенням.

Сергій Іванченко
CEO
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    У 90% випадків підприємець, який вирішив розвивати свій бізнес онлайн, стикається з невеликою проблемою при виборі підрядника для його розкручування. Зараз я пропоную вам розглянути три можливі варіанти вибору осіб, які відповідатимуть за розвиток вашого сайту, а саме працювати з приватним фрілансером, маркетинговим агентством або запросити спеціаліста в офіс.

    15/06/2024
    SEO пагінація – це нумерація сторінок на веб-сайті. Зазвичай вона представлена у вигляді списку номерів чи літер. Кожен номер – це посилання, яке веде на певну сторінку. Блок з пагінацією зазвичай розміщують у нижній чи верхній частині сайту.

    Завдяки концепції SaaS доступ до сучасних програм, оновлень application і технічної підтримки сайтів став простішим, що дало змогу прискорити процес впровадження інноваційних рішень на ринку України та за її межами.

    Останні статті по #Корисні поради
    З урахуванням можливостей, які надає Prom.ua, не дивно, що велика кількість підприємців розглядають можливість створення інтернет-магазину на базі цього маркетплейсу.

    Завдяки концепції SaaS доступ до сучасних програм, оновлень application і технічної підтримки сайтів став простішим, що дало змогу прискорити процес впровадження інноваційних рішень на ринку України та за її межами.

    Верстка сайту – це процес створення структури та зовнішнього вигляду веб-сторінок за допомогою мови розмітки HTML, каскадних таблиць стилів CSS та інших технологій. Це важлива частина веб-розробки, яка забезпечує правильне відображення контенту на різних пристроях та браузерах.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову