Тренди пагінації

#SEO 14 November 2019 Оцінити статтю

На основі https://ua.megaindex.com/blog/pagination

SEO пагінація: переваги, недоліки, як зробити правильно

Виходячи з досліджень Google, користувачам подобаються інтерфейси, в яких контент розміщений на одній сторінці. Такі сторінки називаються single-page content. Незважаючи на логіку, так і є. Навіть сторінки зі 100+ товарами користувачам подобаються більше 10 сторінок по 10 товарів.

Але тут відразу напрошується питання: «А як бути зі швидкістю завантаження?» Адже чим більше контенту на сторінці, тим довше її завантаження, а це набагато гірше за інші чинники. Щоб розібратися в цьому питанні, потрібно для початку порівняти всі плюси та мінуси.

Плюси сторінок пагінації:

  1. Швидке завантаження вмісту. Результати пошукової видачі формуються з урахуванням швидкості завантаження сайту.
  2. Поліпшення поведінкових факторів. Поведінкові фактори залежать від швидкості завантаження сайту.
  3. Утримання уваги користувача. Конверсія сайту падає за низької швидкості завантаження сайту.
  4. Економія батареї мобільного пристрою користувача.
  5. Економія грошей на витрати трафіку.
  6. Інтуїтивно зрозумілий функціонал.
  7. Це класика, всі звикли.

Мінус сторінок пагінації:

  1. Розмиття статичної ваги.
  2. Розмиття анкорної ваги.
  3. Розмиття поведінкових факторів.

За не зовсім правильної оптимізації – розмиття релевантності за запитами.

ф
Отже, використання моделі single-page content є оптимальним варіантом з погляду пошукової оптимізації. Оскільки за умови правильної реалізації зберігаються переваги та усуваються недоліки класичної пагінації. Але це так і не вирішує проблеми з завантаженням сторінок, а значить, потрібно не просто робити виведення товарів на одній сторінці та прибирати пагінацію, а й здійснювати завантаження таких сторінок не довше за інших або використовувати як і раніше класичний варіант пагінації, але з гарною seo-оптимізацією. І тому розглянемо можливі варіанти.

Використання класичної пагінації, але з гарною оптимізацією

Якщо використовувати пагінацію в класичному вигляді, слід на всіх сторінках пагінації, починаючи з першої, розмістити тег rel = canonical. У значенні rel=canonical має бути прописана адреса першої сторінки пагінації.

и
Поліпшити класичну пагінацію з погляду seo-оптимізації можна в такий спосіб: створити спільну сторінку пагінації, наприклад, «Дивитись все». На сторінках пагінації в значенні rel=canonical слід прописати адресу сторінки, на якій міститься весь контент з усіх сторінок пагінації. Сторінки «Дивитись всі» повинні швидко завантажуватися пошуковими роботами. Завантаження має відбуватися в межах 3 секунд.

ф
Приклад – http:// sdmir.ua/furniture/detskayamebeldlyashkolnika /:
в

м
Швидкість завантаження сторінки, на якій розміщені всі 220 товарів, не така вже й велика. Перший контент завантажився швидко, а далі була затримка під час завантаження зображень товарів, які не стиснуті. Після стиснення зображень (превьюшек) швидкість буде прийнятною.

Налаштування завантаження ще товарів за кнопкою

Такий варіант досить популярний і далі продовжує набирати популярності. При такому варіанті можна залишати класичний принцип роботи пагінації, але на всіх сторінках треба ставити тег re=canonical на основну сторінку. Приклади:

ф

и

в

Налаштування лінивого завантаження товарів

Цей метод ґрунтується на методі вище, але в ньому не буде кнопки – завантаження товарів відбувається автоматично при перегортанні до кінця сторінки. Такий метод з погляду логіки трохи суперечливий. Наприклад, є сторінка «категорії», де понад 1000 товарів. При такому методі користувач практично нескінченно гортатиме і товари постійно підвантажуватимуться, що може сильно дратувати. Наприклад, я хочу потрапити в футер, але я не зможу цього зробити. В такому разі я пропоную зупиняти автоматичне завантаження товарів після 2-3 разів і продовжувати далі по кнопці, або завжди біля товарів виводити кнопку «Зупинити прокручування». Тут варіантів можна багато вигадати. Приклади такого прокручування – http://demo.cart -power.com/addons-default-1/preview/?demo_storefront_url=23:

Важливо! При останніх 2-х методах пошуковим роботам повинен видаватися весь контент. Зробити це можна кількома способами:

  1. При відкритті сторінки видавати текстовий зміст елементів, які можуть бути завантажені динамічно та підвантажувати тільки графіку.
  2. Видавати пошуковій роботі статичну сторінку з кеша оперативної пам’яті сервера.

Спостереження: варіант з лінивим завантаженням дуже добре приймається на мобільних пристроях.

Висновки

У разі використання нумерації на кожній сторінці пагінації слід вказати адресу канонічної сторінки за допомогою тега rel=”canonical”. Канонічною має бути та сторінка, яка переважна для індексації та появи в результатах пошуку. Як канонічну сторінку слід вказувати першу сторінку пагінації. Якщо є варіант доопрацювати сайт, краще створити канонічні сторінки «Дивитись все».

Пагінація має альтернативний варіант. Замість пагінації можна використовувати модель single-page content з динамічним завантаженням контенту. За даними Google, користувачі люблять перегортати відразу весь вміст на одній сторінці. Якщо є ресурси на доопрацювання сайту, то замість пагінації слід використовувати формат single-page content з віддачею пошукової роботи статичної сторінки з кешу оперативної пам’яті сервера відразу з усіма товарами.

Іванченко Сергій Керівник групи пошукового просування
схожі статті
підписатися:
Що таке рейтинг домену
Що таке рейтинг домену
# SEO
Як надати доступ до Google Ads, Analytics, Tag Manager & Merchant Center
Як надати доступ до Google Ads, Analytics, Tag Manager & Merchant Center
# SEO
Використання сезонності для визначення актуальних і трендових запитів на просування
Використання сезонності для визначення актуальних і трендових запитів на просування
# SEO
Коментарі