На основі https://ua.megaindex.com/blog/pagination
SEO пагінація: переваги, недоліки, як зробити правильно
Виходячи з досліджень Google, користувачам подобаються інтерфейси, в яких контент розміщений на одній сторінці. Такі сторінки називаються single-page content. Незважаючи на логіку, так і є. Навіть сторінки зі 100+ товарами користувачам подобаються більше 10 сторінок по 10 товарів.
Але тут відразу напрошується питання: «А як бути зі швидкістю завантаження?» Адже чим більше контенту на сторінці, тим довше її завантаження, а це набагато гірше за інші чинники. Щоб розібратися в цьому питанні, потрібно для початку порівняти всі плюси та мінуси.
Плюси сторінок пагінації:
- Швидке завантаження вмісту. Результати пошукової видачі формуються з урахуванням швидкості завантаження сайту.
- Поліпшення поведінкових факторів. Поведінкові фактори залежать від швидкості завантаження сайту.
- Утримання уваги користувача. Конверсія сайту падає за низької швидкості завантаження сайту.
- Економія батареї мобільного пристрою користувача.
- Економія грошей на витрати трафіку.
- Інтуїтивно зрозумілий функціонал.
- Це класика, всі звикли.
Мінус сторінок пагінації:
- Розмиття статичної ваги.
- Розмиття анкорної ваги.
- Розмиття поведінкових факторів.
За не зовсім правильної оптимізації – розмиття релевантності за запитами.
Отже, використання моделі single-page content є оптимальним варіантом з погляду пошукової оптимізації. Оскільки за умови правильної реалізації зберігаються переваги та усуваються недоліки класичної пагінації. Але це так і не вирішує проблеми з завантаженням сторінок, а значить, потрібно не просто робити виведення товарів на одній сторінці та прибирати пагінацію, а й здійснювати завантаження таких сторінок не довше за інших або використовувати як і раніше класичний варіант пагінації, але з гарною seo-оптимізацією. І тому розглянемо можливі варіанти.
Використання класичної пагінації, але з гарною оптимізацією
Якщо використовувати пагінацію в класичному вигляді, слід на всіх сторінках пагінації, починаючи з першої, розмістити тег rel = canonical. У значенні rel=canonical має бути прописана адреса першої сторінки пагінації.
Поліпшити класичну пагінацію з погляду seo-оптимізації можна в такий спосіб: створити спільну сторінку пагінації, наприклад, «Дивитись все». На сторінках пагінації в значенні rel=canonical слід прописати адресу сторінки, на якій міститься весь контент з усіх сторінок пагінації. Сторінки «Дивитись всі» повинні швидко завантажуватися пошуковими роботами. Завантаження має відбуватися в межах 3 секунд.
Приклад – http:// sdmir.ua/furniture/detskaya–mebel–dlya–shkolnika /:
Швидкість завантаження сторінки, на якій розміщені всі 220 товарів, не така вже й велика. Перший контент завантажився швидко, а далі була затримка під час завантаження зображень товарів, які не стиснуті. Після стиснення зображень (превьюшек) швидкість буде прийнятною.
Налаштування завантаження ще товарів за кнопкою
Такий варіант досить популярний і далі продовжує набирати популярності. При такому варіанті можна залишати класичний принцип роботи пагінації, але на всіх сторінках треба ставити тег re=canonical на основну сторінку. Приклади:
Налаштування лінивого завантаження товарів
Цей метод ґрунтується на методі вище, але в ньому не буде кнопки – завантаження товарів відбувається автоматично при перегортанні до кінця сторінки. Такий метод з погляду логіки трохи суперечливий. Наприклад, є сторінка «категорії», де понад 1000 товарів. При такому методі користувач практично нескінченно гортатиме і товари постійно підвантажуватимуться, що може сильно дратувати. Наприклад, я хочу потрапити в футер, але я не зможу цього зробити. В такому разі я пропоную зупиняти автоматичне завантаження товарів після 2-3 разів і продовжувати далі по кнопці, або завжди біля товарів виводити кнопку «Зупинити прокручування». Тут варіантів можна багато вигадати. Приклади такого прокручування – http://demo.cart -power.com/addons-default-1/preview/?demo_storefront_url=23:
Важливо! При останніх 2-х методах пошуковим роботам повинен видаватися весь контент. Зробити це можна кількома способами:
- При відкритті сторінки видавати текстовий зміст елементів, які можуть бути завантажені динамічно та підвантажувати тільки графіку.
- Видавати пошуковій роботі статичну сторінку з кеша оперативної пам’яті сервера.
Спостереження: варіант з лінивим завантаженням дуже добре приймається на мобільних пристроях.
Висновки
У разі використання нумерації на кожній сторінці пагінації слід вказати адресу канонічної сторінки за допомогою тега rel=”canonical”. Канонічною має бути та сторінка, яка переважна для індексації та появи в результатах пошуку. Як канонічну сторінку слід вказувати першу сторінку пагінації. Якщо є варіант доопрацювати сайт, краще створити канонічні сторінки «Дивитись все».
Пагінація має альтернативний варіант. Замість пагінації можна використовувати модель single-page content з динамічним завантаженням контенту. За даними Google, користувачі люблять перегортати відразу весь вміст на одній сторінці. Якщо є ресурси на доопрацювання сайту, то замість пагінації слід використовувати формат single-page content з віддачею пошукової роботи статичної сторінки з кешу оперативної пам’яті сервера відразу з усіма товарами.

