Зміст статті

Поведінкові фактори (ПФ) – метрики, значення яких формується на основі досвіду відвідувачів сайту, і які впливають на ранжування сайту і його сторінок пошуковими системами при формуванні видачі за пошуковими запитами.
Достеменно не відомі, вага та пріоритети різних поведінкових факторів, але їх вплив на роботу алгоритмів ранжування web ресурсів безсумнівний. Це підтверджено їх збором і аналізом в системах веб-аналітики, таких як Google Analytics, Microsoft Clarity. Крім того, статистика дій користувачів збирається за допомогою браузерів та інших сервисів, наприклад, Веб Майстрів пошукових систем.
Види поведінкових факторів ранжування сайту
Взаємодії користувачів із сайтом можна поділити на два типи: внутрішні та зовнішні. Внутрішні фактори пов’язані з діями відвідувача на самому ресурсі: показник відмов, повернення до повторного пошуку, середній час відвідування, глибина перегляду сторінок, показник джерел трафіку і постійних відвідувачів. Зовнішні – фактори пов’язані з діями відвідувача не на сайті: CTR – клікабельність у видачі, відвідуваність web-ресурсу, соціальні сигнали і докази.
Показник відмов (bounce rate)
Відмова – взаємодія під час якої, користувач залишив сайт, переглянувши не більше однієї сторінки. Відношення кількості відмов до загального числа відвідувачів за період визначає відсоткове значення показника. Високий показник відмов є негативним фактором, але для різноманітних тематик ресурсів, значення різні.
Повернення до повторного пошуку
В випадку, коли відвідувач сайту не знайшов відповіді і знов переходить до пошукової системи за своїм запитом, веб-ресурс отримує негативну оцінку. Якщо повернення до повторного пошуку із сайту мають велику частку, сайт буде гірше ранжуватися в пошуку, і його видимість за запитами буде зменьшуватися.
Проведений на сайті час
Чим ресурс більш корисний для відвідувача, який проводить там багато часу, тим вище значення показника, що є позитивним для ранжування в пошукових системах.
Глибина перегляду сторінок сайту
Фактор глибини перегляду зважає на якість сайту взагалі, а не окремих сторінок. Середній показник глибини сеансу показує наскільки ресурс є цікавим і інформативним, отже більше значення говорить про кращу його якість. Важливою для цього фактору є тематика сайта.
Джерела трафіку і постійна аудиторія
Наявність у веб-ресурсу постійної аудиторії свідчить про його якість, відвідувачі повертатимуться знову лише до корисного, цікавого і якісного сайту. Тому наявність великої кількості користувачів, які відвідують сайт за прямими переходами (Direct: прямі посилання, закладки у браузері) це позитивний сигнал для пошукових систем.
Клікабельність (CTR) у видачі
Клікабельність у видачі – зовнішній фактор, показує відношення числа переходів на сайт за пошуковим запитом до загальної кількості показів сторінки у видачі пошукової системи за цім запитом. Чим вищій цей показник, тим більше кількість кліків за конкретним ключовим запитом у пошуку.
Відвідуваність
Більша відвідуваність сайту сприяє отриманню пошуковими системами більш повної інформації з поведінки користувачів, що дозволяє, за умови хороших значень поведінкових факторів, отримання веб ресурсом кращих позицій і видимості у видачі. Низьке значення відвідуваності не дозволяє отримання такої інформації в достатньому обсязі.
Соціальні сигнали або докази
Така поведінкова метрика обумовлена рівнем цитованості сайту в соціальних мережах: Instagram, Twitter, Facebook та інших спільнотах. Активність у соц. мережах сприяє збільшенню кількості джерел відвідування і користувачів ресурсу, що напряму пов’язано з цінністю контенту на думку відвідувачів.
Рекомендації щодо покращення поведінкових факторів:
Покращення поведінкових метрик веб-ресурсу свідчить про покращення його якості і цінності для відвідувачів, що обумовлює зростання рейтингу в пошукових мережах і призводить до збільшення відвідуваності із пошуку. Покращення поведінкових факторів наразі є необхідністю при роботі з сайтом.
Поліпшенню дизайну та навігації
Від дизайну і зручної навігації сайту напряму залежить рівень юзабіліті. Якісна навігація і продуманий дизайн допомагає відвідувачу якнайшвидше знайти і отримати потрібну інформацію, що робить ресурс насправді зручним.
Сайт має бути адаптованим для використання на мобільних гаджетах, його сторінки повинні мати кнопки (форми) для інтеграції з соціальними мережами, такі як шарінг, подобається, підписатися.
Швидкість завантаження сторінок
На сьогоднішній день і надалі зручність сайту пов’язана із швидкістю завантаження сторінок. Якщо завантаження триває більше 1,5 – 2 секунди, така сторінка вважатиметься неякісною як пошуковою системою так і відвідувачем, який в такому випадку, скоріш за все, спробує перейти до іншого, більш «швидкого» ресурсу.
Для успішного просування сайту в пошукових системах необхідно максимально можливо зменшити час завантаження сторінок, для перевірки можна використовувати, наприклад, сервіс PageSpeed Insights.
Якісний структурований контент
Наявність на сторінці, релевантного пошуковому запиту, тексту недостатньо. Якісна сторінка має містити добре структурований текст із заголовками, списками, релевантні зображення та відео матеріали.
Використання накрутки поведінкових факторів сайту – шлях до санкцій
Алгоритми пошукових систем розвиваються кожного дня з метою формування якісної видачі за пошуковими запросами і зважають, також, на значення поведінкових метрик сторінок. Тому штучна накрутка поведінкових метрик сайту досить добре розпізнається, вважається оманою задля маніпуляції результатами пошуку і карається санкціями. Впровадження санкцій призводить до суттєвого погіршення позицій і видимості веб-ресурсу в пошукових системах і зменшення пошукового трафіку до мінімуму. Накрутка поведінкових факторів нічого сайту не дає, крім тимчасового покращення цих метрик і ризику отримання санкцій.
Кращим способом просунення сайту в пошукових мережах залишається постійна робота з вдосконалення веб ресурсу: наповнення його сторінок якісним контентом, продуманим дизайном, зручною навігацією, покращенням технічної складової, швидкості завантаження. В умовах зниження ваги зовнішнього посилального профілю сайту при ранжуванні web-ресурсів пошуковими системами, забезпечення високої якості сайту, його зручності для відвідувачів є одним з головних напрямів робіт для просування в пошуку.




