Що таке CPA-мережі і як з ними працювати?

Що таке CPA-мережі і як з ними працювати?
Що таке CPA-мережі і як з ними працювати?

CPA-мережі є одним з інструментів просування та реклами. WEDEX розповість про те, як працювати із CPA та які ризики можуть за цим стояти.

Що таке CPA-мережі?

Нові можливості інтернет-маркетингу постійно з’являються, змінюються та зникають. Проте є стратегії, які, незважаючи на свою суперечливість, продовжують користуватися популярністю. Одна з таких стратегій — CPA.

CPA в перекладі з англійської «Cost Per Action» або «Cost Per Acquisition» тобто «ціна за дію». Сама по собі, CPA — це модель мережевого маркетингу, в якій рекламодавець платить лише після того, як користувач виконає певну дію. Тип взаємодії користувача з рекламою або оголошенням обирається власником бізнесу завчасно, спираючись на стратегію, обрану для просування. Наприклад, компанії конче необхідні нові ліди з сайту, тому усі дії CPA-спеціалістів будуть спрямовані на активізацію цього напрямку.

CPA-мережі або партнерські CPA-програми — це онлайн-сервіси, в яких рекламодавець (власник бізнесу) замовляє послуги з просування. Ці сервіси надають великий обсяг послуг, який часто виходять за рамки CPA.

Крім того, CPA-стратегії, як стверджують деякі фахівці, ідеально підходять для моделі B2C тобто Business-to-Client, коли бізнес взаємодіє з клієнтом напряму, наприклад:

  • прямі продажі готових продуктів;
  • надання конкретних послуг;
  • продаж користувацького програмного забезпечення;
  • тощо.

Натомість, партнерські мережі майже непридатні для використання у моделях B2B.

Які переваги використання партнерських мереж?

Партнерські мережі пропонують наступні переваги перед іншими методами просування.

Оплата за результат

Рекламодавець платить лише за фактичний результат, тобто виконання користувачем конкретних дій, заявлених в офері. Це допомагає мінімізувати витрати на неефективну рекламу. З іншого боку, існує високий ризик замість справжніх лідів отримати ботів (про це нижче).

Прогнозований ROI та широке охоплення аудиторії

CPA пропонує прогнозований ROI, тобто показник рентабельності інвестицій. Всі витрати на CPA-мережу в більшості випадків відомі наперед — починаючи від потрібної кількості лідів і завершуючи очікуваною залученістю цих лідів до тих чи інших активностей.

Крім того, CPA пропонує прозорий та гнучкий контроль бюджету: ви платите лише реальний результат без додаткових опцій (якщо такі не оговорені в офері).

CPA-мережі співпрацюють з тисячами веб-майстрів, що дозволяє охопити не тільки різноманітну, а й зацікавлену у ніші аудиторію. Канали просування та отримання трафіку можуть бути різними: тематичні сайти, блоги, соцмережі, email-розсилки.

Оптимізація рекламного процесу та гнучкість формату

Рекламодавець не займається тестування майданчиків та стратегій просування на них — це задача партнерів та CPA-мережі. Чимось CPA-компанії схожі на рекламні агенції, тобто клієнти приходять із запитом та грошима на просування, а CPA робить усю іншу роботу.

CPA-мережі дуже гнучкі через велику кількість ніш, в яких вони присутні, а також завдяки різним моделям взаємодії, які залежать від цілей кампанії. CPA-просування доступне майже для будь-якого напрямку: фінанси, e-commerce, ігри, інфопродукти тощо.

Швидкі результати та масштабування продажів

Як і випадку з SEM, CPA-мережі пропонують майже миттєві результати просування. Це відбувається тому, що і мережі, і їхні партнери зацікавлені у результатах, адже від них залежать фінансові винагороди.

CPA також легко масштабується — якщо компанія успішна можна просто підключили більше веб-майстрів для покращення результатів. Ще один важливий нюанс полягає у тому, що потік лідів та трафіку можна збільшувати без прямого залучення додаткового персоналу чи ресурсів.

Втім, якість результатів та масштабування може викликати питання: все залежить доброчесності CPA-мережі та веб-майстрів.

Як працює CPA?

Майже всі CPA-мережі працюють наступним чином:

  1. Рекламодавець підключає офер до CPA-мережі, встановлюючи винагороду за певну дію (наприклад, 5$ за кожного нового ліда).
  2. CPA-мережа розміщує офер у своїй системі, відкриваючи доступ до нього веб-майстрам.
  3. Веб-майстер (власник сайту, блогер, SMM-спеціаліст) отримує партнерське посилання й розміщує його у своїх каналах: сайтах, соцмережах, контекстній рекламі тощо.
  4. Користувач, блукаючи мережею та тематичними сайтами, бачить рекламу у вигляді банеру, сайта у видачі, контекстної реклами в соцмережі та переходить за партнерським посиланням.
  5. На сайті, на який спрямовувало партнерське посилання, користувач робить дію (підписується на розсилку, залишає запит на покупку тощо). CPA-мережа фіксує цю дію за допомогою трекінга, як-от файли cookies, pixel, постбек-посилання тощо.
  6. Веб-майстер отримує винагороду за підтверджену дію, CPA-мережа — комісію, а рекламодавець — нового ліда або клієнта.

Головна мета CPA — не просто залучення трафіку, а отримання конкретних цільових дій від користувачів (ліди, підписки, покупки тощо). Рекламодавці зазвичай працюють напряму з CPA-мережами, створюючи офери та визначаючи умови співпраці. В окремих випадках для роботи з кількома мережами можуть залучатися агрегатори.

Види CPA моделей

Сьогодні існує декілька підвидів CPA-взаємодій, які пропонуються CPA-мережами в якості основних моделей ціноутворення.

CPI (Cost Per Install)

CPI — оплата за встановлення. Рекламодавець платить CPA-мережі за кожне встановлення додатку. Ця модель специфічна та використовується для мобільних додатків. Веб-майстер отримує винагороду лише тоді, коли користувач інсталює додаток та відкриє його. Модель широко використовується на всьому сегменті мобільних додатків.

CPE (Cost Per Engagement)

CPE — оплата за взаємодію. Ця модель передбачає винагороду веб-майстру після того, як користувач зробить якусь конкретну дію у додатку або сайті. Наприклад: перегляд відео, реєстрація або завершення рівня в грі.

CPL (Cost Per Lead)

CPL — оплата за ліда. Рекламодавець платить за кожного нового ліда з усього потоку трафіка. Лід зʼявиться в результаті заповнення форм на сайті, підписці на розсилку тощо.

CPS (Cost Per Sale)

CPS — або оплата за продаж. Ця модель використовується, коли рекламодавцю потрібен реальний результат, бажано — миттєва покупка. В моделі СPS мережа отримає дохід лише після того, як користувач здійснить оплату.

CPC (Cost Per Click)

CPC — оплата за перехід за посиланнями. Частіше можна зустріти в контекстній рекламі, але також використовується в CPA-мережах. Найпоширеніший приклад: заклик клікнути на рекламний банер на сайті.

Кожна з цих моделей використовується для конкретних задач та працює відповідним чином. Якщо у вас є необхідність у нових лідах, то використовувати CPE замість CPL буде недоцільно.

Ліди та їхні види в контексті CPA

Крім того, щоб знати різні моделі CPA-просування, необхідно чітко розуміти те, для чого воно використовується. Зазвичай, велика частина компаній зацікавлена саме у нових лідах, тобто майбутніх потенційних клієнтах. Ці ліди — звичайні користувачі, яких необхідно зацікавити у вашому продукті або послугах.

Для того, щоб цей процес був максимально природнім використовується воронка продажів — поетапне залучення користувачів до бізнесу. Загалом всіх користувачів можна розділити на пʼять видів:

  • люди, які не зацікавлені та не входять до цільової аудиторії; 
  • потенційні клієнти;
  • неякісні ліди;
  • теплі ліди;
  • клієнт.

Перша категорія, тобто люди, які не відповідають ЦА вашого бізнесу, це більша частина користувачів Інтернету. Ваша задача на першому етапі будь-якого просування послуг відокремити теоретично зацікавлених людей від тих, кому вони непотрібні. Це допоможе зекономити і час, і гроші на SEO, CPA чи SEM.

Потенційні клієнти — це ті, хто розуміється та зацікавлений у вашій ніші. Свою маркетингову стратегію слід зосередити саме на них, адже саме потенційні клієнти з часом стануть повноцінними клієнтами.

Під неякісними лідами маються на увазі ті користувачі та боти, які залишили некоректні контактні дані, як-от поштову адресу. Такий лід, ймовірніше за все, не буде ідентифікований та в подальшу не зможе стати клієнтом.

Теплі ліди це користувач, який знаходиться за крок від того, щоб стати повноцінним клієнтом вашого бізнесу. Такий лід має підтверджені контактні дані, є реальними людьми.

Як види лідів відносяться до CPA? Відповідь проста: напряму. CPA-мережі повинні допомогти згенерувати потік справжніх потенційних клієнтів та теплих лідів, а не завалити вашу базу даних ботами.

Памʼятайте, що саме за ліди рекламодавці і платять гроші партнерським мережам.

Крім того, аналіз та чітке розуміння того, як саме повинен виглядати потенційний клієнт, допоможе у більш коректному формуванні запитів до CPA-мереж.

Як обрати CPA-мережу?

Для отримання якісних результатів від співпраці з партнерськими мережами слід звернути увагу на наступні аспекти:

  • Репутація мережі — наявність справжніх позитивних відгуків на незаангажованих та незалежних агрегаторах це, що називається, «green flag». Подивитися реальні відгуки на CPA-мережу можна на таких сайтах, як Clutch, Trustpilot.
  • Якість лідів — до укладання контракту дізнайтеся як саме мережа гарантує фільтрацію неякісних лідів та людей, які не є ЦА бізнесу. Які методи перевірки партнерська програма використовує? Це модерація, глибока аналітика чи AI-інструменти? Як саме мережа може довести реальність та якість лідів?
  • Правильний напрямок — перед початком співпраці слід дізнатися більше про ніші, в яких працює обрана партнерська мережа. Якщо ваш бізнес сфокусований на продажі малогабаритних човнів для рибалки, то CPA-мережа з ніші гемблінг навряд чи дасть необхідні результати. Для того, щоб партнерська мережа допомогла досягти хороших показників бажано, щоб у неї був досвід у вашій сфері та успішні кейси.
  • Прозорість звітності — звертайте увагу на ті CPA-мережі, які надають розгорнуті та детальні аналітичні звіти. В цих звітах повинно бути відображена не тільки кількість лідів, а й джерела трафіку, конверсії та ефективності кампаній.
  • Підтримка користувачів — наявність працюючої технічної підтримки, яка готова відповісти на всі ваші запитання та допомогти у вирішенні проблем це ще один хороший знак. Іноді трапляється так, що стратегії просування потребують моментальних коригувань, тому швидкість реакції технічної підтримки CPA-мережі є критично важливою.
  • Умови співпраці — занадто низькі ціни за різними моделями CPA мають насторожити потенційного клієнта. Вивчіть середню вартість послуг партнерських мереж у вашій ніші перед тим, як обрати конкретну компанію.
  • Антифорд-системи та захист від обману — надійна CPA-мережа повинна використовувати механізми захисту від шахрайства. Боти, клікфроди, фейкові заявки — це те, з чим можна зіткнутися навіть із перевіреною партнерською мережею. Те, як саме CPA-мережа захищає своїх клієнтів від таких проблем, є маркером якості її послуг.
  • Гнучкість умов — мережі, які пропонують гнучкі налаштування оферу, таргетингу та креативів, зазвичай пропонують і кращі результати.

Урахування хоча б частини вище зазначених умов допоможе уникнути найбільш популярних «хвороб» CPA-мереж та відповідного просування. Але ж з якими проблемами можна зіткнутися в процесі роботи з CPA?

Які проблеми можуть виникнути із CPA-мережами?

Серед усіх переваг CPA-мереж існує декілька серйозних недоліків такої системи просування. Багато фахівців-маркетологів недолюблює CPA і на те є наступні причини.

Низька якість лідів

Недобросовісні CPA-мережі використовують ботоферми та фейкові заявки. Іноді це не завжди провина власників мережі, а веб-майстрів, які використовують генератори заявок та ботів для збільшення кількості лідів, але у підсумку мало що змінюється. Результатом таких дій буде велика кількість лідів на папері та у звітах, але жодних замовлень чи активності рекламодавець не побачить.

Ще однією проблемою може стати нецільова аудиторія. Трафік може бути надто «широким», належні налаштування та підбір «донорських» ресурсів неправильним, а тому й ліди, які потрапляють до сайту будуть незацікавлені у вашій продукції або послугах.

Клікфорд та накрутки

Клікфорд є чи не однією із найрозповсюдженіших проблем CPA-мереж. Клікфорд — це штучне збільшення кількості кліків для отримання більшої нагороди від рекламодавця. Проблема та сама, що і з неякісними лідами, і зазвичай у клікфордах винні саме веб-майстри.

Штучні конверсії — симуляція переходу за лінками реальних користувачів. Джерелом таких конверсій можуть бути як фейкові акаунти, так і боти, налаштовані на виконання відповідного завдання.

Ненадійні партнерські мережі

Велика кількість CPA-мереж, репрезентованих в мережі, по факту є ненадійними конторами із сумнівною репутацією. Показником того, що ви маєте справу саме з такою компанією може бути:

  • відсутність прозорої аналітики;
  • явно фейкові відгуки на агрегаторах;
  • занадто низькі ціни та обіцянки «астрономічного» результату.

Деякі CPA-мережі співпрацюють із шахраями та використовують «сірі» методи просування. Такі мережі не лише не допоможуть просунути ваш бренд та знайти нових лідів, а й залишать пляму вже на вашій репутації.

Висновки

CPA-мережі це інструмент просування бізнесу та пошуку нових лідів, який може запропонувати непогані результати. Завдяки гнучкій системі налаштувань (CPI, CPE, CPL, CPS, CPC) можна знайти необхідний, а головне ефективний алгоритм реклами. Втім, CPA мають і деякі ризики, про які необхідно памʼятати:

  • низька якість лідів, використання ботів замість залучення реальних людей;
  • клікфорд та накрутки для кращих показників;
  • ненадійні мережі та публікація ваших оголошень на небажаних та сумнівних сайтах;
  • некоректне налаштування таргетингу.

CPA-мережі можуть бути ефективним інструментом просування, але лише за умови, що власник бізнесу розуміє всі потенційні ризики. Ця стратегія має як свої переваги, так і спірні аспекти, через які багато потенційних клієнтів відмовляються від CPA.

Сергій Іванченко
CEO
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    17/05/2024
    Файл robots.txt – це спеціальний індексний файл, призначений для вказівки пошуковим роботам на те, що можна індексувати на сайті, а що не можна. Він потрібен для того, щоб побачити повну кількість сторінок та файлів на сайті. Також за його допомогою добре видно шляхи розташування тих чи інших файлів та наявності сторінок сортувань, фільтрів та сторінок з динамічними параметрами.

    Хороший веб-сайт - це важлива частина онлайн-присутності в нинішньому цифровому світі. Процес створення сайту вимагає детального планування і ретельного підходу до виконання всіх етапів. Що таке сайт, як він створюється і на які етапи розбивається його створення?

    24/05/2024
    Дуже часто у всіх підприємців виникає запитання: «А чи вигідно розпочинати у тій чи іншій ніші бізнес? Скільки мені потрібно грошей на те, щоб запустити бізнес (зробити сайт і хоча б мінімально налагодити продаж)? А чи є сенс, чи мене просто задавлять конкуренти?». На всі ці питання ми намагатимемося дати вам відповіді у цій статті.

    Останні статті по #Корисні поради
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову