Алгоритм MUM

Алгоритм MUM
Алгоритм MUM

На початок 2022 року компанією Google було заплановано поступове впровадження нової технології пошукового ранжування – MUM. Згідно з інформацією, що містилася в анонсах, нововведення матиме революційний характер. Ця технологія має стати наступним витком в еволюції знайомого нам алгоритму BERT.

Ми спробували зібрати у цій статті все, що відомо про цей алгоритм на даний момент. Спробуємо розібратися в особливостях технології: наскільки сильно зміниться звичний пошук та як вплине на традиційний SEO-просування.

Що таке алгоритм MUM

МУМ (багатозадачна уніфікована модель) – це алгоритм, завдяки якому стане можливим більш просунутий пошук у Google. Під просунутим ми маємо на увазі “багаторівневий” пошук, на який користувач раніше міг витратити від 2 до 8 звернень до пошукової системи. Такий ефект планується досягти за рахунок спроб передбачити ймовірний результат пошуку, а не просто слідувати згідно з семантикою.

Алгоритм торкнеться як текстовий пошук, так і пошук за картинками. Для останнього цей алгоритм інтегрують у Google Lens.

Впровадження MUM стало можливим за рахунок використання нейромереж, які тестуються у пошуку вже досить довго.

Вплив MUM на пошукову видачу

Слід розуміти, що такі фундаментальні зміни спричинять значну зміну пошукової видачі.

Уважний користувач міг помітити, що за останні 10 років зовнішній вигляд результатів пошуку зазнавав не однієї зміни, постійно доповнюючись новими блоками та видозмінюючи старі. Саме в такому ключі очікується розвиток SERP у Google на найближчі 2-3 роки.

До речі, багато експертів прогнозують, що канонічні «10 синіх посилань», які ми звикли називати «ТОП-10», у найближчому майбутньому змістяться ще нижче, поступившись своїм місцем ще більшій кількості інтерактивних інформаційних блоків, де і буде запропонована найактуальніша інформація щодо запит.

Зрозуміло, така тенденція ставить під питання актуальність традиційного SEO та усунення пріоритетів у бік цих самих блоків. Дуже малоймовірно, що переважна частина користувачів ігноруватиме ці елементи, якщо вони зможуть дати відповідь на запит.

Понад те, використання MUM передбачає значно більший вплив персоналізованої видачі. Наприклад, той самий запит від двох різних користувачів може призвести до різних результатів тільки тому, що вони мають різні інтереси.

Основні компоненти MUM

Оновлення додасть три додатки:

  • Things to know
  • Topic Zoom
  • Visual Exploration

Things to know

Цей елемент відповідає за суміжні запити. Тобто, всі додаткові варіанти результатів пошуку, які, можливо, також зацікавлять користувача. Підбиратися і ранжуватися теми будуть виходячи з реального досвіду користувача.

Під час анонсу представники Google використовували для прикладу пошуковий запит acrylic painting (акриловий живопис). В результаті пошуку виявилося, що з цією ключовою фразою пов’язано близько 350 тем. Так ось “Things to know” дозволить зрозуміти за якими запитами користувачі найчастіше вивчають цю тему і запропонувати їх у порядку від найпопулярнішої до менш популярної.

Підбір тем на оновленій сторінці

Topic Zoom

Інструмент, який дає змогу масштабувати або звузити охоплення теми. Іншими словами – це можливість переходити від загального до приватного або приватного до загального.

Так виглядає масштабування:

Масштабування

а так пропонується звузити пошук:

пропозиція звузити пошук

Visual Exploration

Останнє доповнення – це своєрідний інструмент для натхнення. Цей функціонал буде орієнтований тих користувачів, хто шукає у пошуку різноманітних ідеї.

Поки що не зовсім зрозуміло, чим фундаментально відрізнятиметься новий елемент від нинішнього варіанта пошуку, але якщо вірити Прабхакару Рагхавану, то при запитах на кшталт:

“Ідеї для декору на Хелловін” або “ідеї для вертикального саду на вулиці” користувач отримає сторінку з візуальними результатами, які допоможуть отримати необхідне натхнення.

SEO у реаліях MUM

Як SEO-компанію, нас насамперед цікавить, звичайно ж, питання просування сайтів при впровадженні нового алгоритму.

Поки що рано робити конкретні висновки, але очевидно, що традиційне SEO потроху йде у минуле.

На жаль, Google все більше рухається у бік добровільно-примусового використання реклами для продажу товарів. І зовсім не виключено, що незабаром єдиним місцем на першій сторінці пошуку для залучення клієнтів залишиться лише товарна стрічка, а наявність такої кількості додаткових інфоблоків навряд чи сприятиме взаємодії користувачів із сайтами з ТОП 10.

У будь-якому випадку, деякі елементи сучасного SEO не втратить своєї важливості, а окремі навіть стануть ще кориснішими. Ми виділили кілька найімовірніших кандидатів:

Релевантність

У найближчому майбутньому, найімовірніше, нашим основним завданням щодо просування стане присвоєння сторінкам найбільш коректної релевантності. Тому робота з семантикою, як і раніше, залишається актуальною.

Мікророзмітка

Поряд з релевантністю ми вважаємо, що мікророзмітка стане одним з найважливіших векторів просування. Цілком імовірно, що за наявності такої кількості інформаційних блоків як планується розробниками, структуровані дані займуть навіть 1 місце за необхідністю впровадження, бо безпосередньо вказуватимуть на належність сторінки.

Структура

Ми вважаємо, що масштабна структура ще довго буде серед обов’язкових компонентів сайту, хоча б тому, що тільки за її наявності ми можемо бути впевненими у повноцінній релевантності сторінок до своїх запитів.

Контент

Якщо в чому ми і впевнені, то це в необхідності якісного контенту. Текстові, фото чи відео матеріали – необхідно все, що буде корисно вашому потенційному клієнту!

Підведемо підсумки

MUM однозначно змінить уявлення багатьох користувачів та вебмайстрів про органічний пошук. За довгий час Google запланували справді цікаве оновлення і буде цікаво простежити за його розвитком.

Одне з головних питань – як сильно MUM вплине на поточних учасників пошукової видачі: чи не втратять свої позиції жителі ТОП-10, чи стане ще складніше нішевим сайтам конкурувати з маркетплейсами та агрегаторами та багато інших аспектів.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    01/08/2024
    CPС або cost per click — це рекламна модель, яка дозволяє маркетологам платити тільки тоді, коли їхню рекламу дійсно бачили та з нею взаємодіяли, а не за рекламу, яку можна проігнорувати.

    Контент — це король сучасного маркетингу, і його роль у розвитку бізнесу в інтернеті важко переоцінити. Це не лише текстові матеріали, а також фото, відео та інші візуальні елементи, які разом створюють комплексний образ вашого бізнесу.

    30/07/2024
    Індексація – це процес під час якого пошукові роботи (павуки) шукають нові сторінки в інтернеті, аналізують їх вміст та зберігають цю інформацію в своєму індексі. Роботи час від часу повертаються до вже проіндексованих сторінок, щоб перевірити наявність змін та оновити інформацію.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову