Cанкції та фільтри від Google та рекомендації щодо виходу з них

Cанкції та фільтри від Google та рекомендації щодо виходу з них
Cанкції та фільтри від Google та рекомендації щодо виходу з них

Показники відвідуваності та позиції сайту в пошукових системах змінюються доволі часто, для їх виявлення необхідний постійний моніторинг. Причинами можуть бути як оновлення пошукових алгоритмів так і введення санкцій, ручних або автоматичних. Результатом введення фільтрів може бути як різке зменшення відвідувань та погіршення позицій, так і відсутність зростання пошукових показників. Повідомлення про застосування санкцій можуть бути, але не обов’язково, в Google Search Console в підрозділі «Проблеми безпеки та заходи здійснені вручну».

Далі розглянемо які саме маніпуляції можуть призвести до введення санкцій Google та способи виправлення ситуації.

Пінгвін (Penguin)

“Пінгвін” покликаний очистити видачу від сайтів, що використовують неякісні, спамні посилання. Причиною можуть бути:

  • купівля SEO-посилань;
  • різке нарощування посилальної маси;
  • надмірне використання ключових слів в анкорах;
  • нетематичні, неякісні або заспамлені донори;
  • нерівномірний розподіл посилань на сторінки сайту;
  • приховані, биті посилання.

Необхідно провести аналіз посилального профілю, виявити биті посилання, та посилання із низькоякісних та спамних донорів – скористайтеся сервісом Ahrefs. Для виправлення або видалення таких посилань зв’яжіться з адміністраторами майданчиків, або виконайте «відхилення» посилань за допомогою спеціального інструменту Google.

Панда (Panda)

“Панда” відсіює з видачі сайти низької якості. За що застосовують:

  • крадений, дубльований контент;
  • низька цінність інформації для користувачів;
  • надмірне число ключових слів;
  • проблеми з функціональністю, погані поведінкові показники;
  • SEO-посилання;
  • велика кількість, невідповідної тематиці сайту, реклами.

Для виправлення проаналізуйте релевантність, заспамленість та унікальність текстів та медійного контенту сторінок, що втратили позиції. Перевірте якість вихідних посилань та матеріали, залишені відвідувачами сайту – необхідно налаштувати модерацію для відсіювання нерелевантних та сумнівних повідомлень чи посилань. Виявлені проблеми необхідно усунути негайно, або ж закрити індексацію таких сторінок у пошукових системах до їх виправлення за допомогою директив у файлі robots.txt чи мета-тега robots.txt та атрибуту noindex.

Пісочниця (Sandbox)

Фільтр “Пісочниця” призначений для того, щоб до видачі потрапляли сайти, які заслуговують на довіру й авторитет і пройшли перевірку часом. В більшості застосовують до сайтів із малим (до 6 місяців) віком сайту та домену. За введення санкцій спостерігається: повільна індексація сторінок, відсутність зростання позицій за високо та середньо частотними пошуковими запитами. Для виправлення потрібні:

  • отримання посилань з авторитетних ресурсів;
  • просування сайту в соціальних мережах;
  • просування за низькочастотними запитами;
  • регулярне оновлення контенту;
  • розвиток сайту;
  • робота над поліпшенням поведінкових факторів.

Можливий також варіант із придбанням «старого» домену з відповідною для вас тематикою та з попередньою перевіркою його історії.

Фільтр -30

Падінням позицій нижче 30-ї караються сайти за використання «чорних» методів пошукового просування:

  • SEO-посилання, мережа PBN;
  • приховані редиректи.
  • клоакінг;
  • дорвеї;

Необхідно видалити та не використовувати зазначені методи. Якщо вчасно не усунити порушення, сайт може бути забанений.

Час завантаження сторінок

Санкції застосовують до сайтів із низькою швидкістю завантаження, яку можна перевірити за допомогою сервісу PageSpeed Insights від Google. Задля вирішення спробуйте застосувати:

  • зменшення розміру сторінок;
  • видалення ефектів, що уповільнюють швидкість завантаження сайту;
  • вирішення проблем із хостингом.

Социтування (Co-Citation Linking Filter)

Фільтр призначений для ресурсів, які мають велику частку (від 30-40%) посилань із далеких від вашої тематики або ж спамних, нетрастових донорів. Міри для виправлення ситуації аналогічні до фільтру “Пінгвін”. За підозри закупівлі спамних посилань конкурентами повідомте службу підтримки Google.

Додаткові результати (Supplemental results)

Фільтр застосовується для неякісних сторінок сайту:

  • неякісний контент;
  • недостатня вага у сторінки;
  • технічні помилки;
  • відсутність зворотних посилань на документ.

Для виявлення санкцій перевірте кількість сторінок в індексі (site:site-name) та їх кількість в основному індексі (site:site-name/&). Різниця – число сторінок в «додаткових результатах». Для виправлення:

  • створюйте якісний, унікальний контент;
  • отримуйте вхідні посилання з трастових ресурсів на проблемні сторінки;
  • використовуйте Sitemaps;
  • усуньте технічні помилки.

Фільтр накладається на сайти, що мають велику кількість посилань, що видають помилку 404. Такі посилання потрібно видалити або виправити, визначивши їх за допомогою Google Search Console, Screaming Frog SEO Spider

Контент, що повторюється (Duplicate Content)

Цей фільтр застосовується до сайтів, на яких використовується неунікальний контент. Проаналізуйте сторінки сайту на наявність краденого контенту за допомогою спеціальних інструментів. Якщо такий виявлено у сторінок, що просіли у видачі, застосовано фільтр. Для знаття санкцій потрібне:

  • створення унікальних корисних матеріалів;
  • додавання посилань на джерело інформації;
  • видалення дубльованого контенту;
  • закриття від індексації дубльованих сторінок.

Цей фільтр карає сайти, на яких стався так званий “посилальний вибух”, а саме:

  • надмірна кількість зовнішніх посилань, розміщених за короткий проміжок часу;
  • наявність анкорів у посиланнях.

Задля виправлення:

  • видаліть покупні посилання;
  • відхилить спамниі посилання за допомогою інструменту в Search Console;
  • забезпечте поступове нарощування посилальної маси, особливо для молодих сайтів.

Пірат (Google Pirate)

Фільтр “Пірат” розпізнає сайти з піратським контентом, тобто з порушенняv авторських прав, виявлених через DMCA, про що приходять повідомлення в Google Search Console. Для виходу з під санкцій забезпечте:

  • надання користувачам ліцензійного контенту;
  • оскарження скарг правовласників у разі помилкового потрапляння під фільтр;
  • видалення піратського контенту.

Google Bombing

Фільтр Bombing накладається за зовнішні посилання з одним і тим самим текстом, тобто за масовий приріст посилань з однаковим анкором. Проаналізуйте ключові слова, за якими на вас посилаються. Якщо спостерігається багато прямих входжень анкора за короткий період часу при падінні позицій, спрацював цей фільтр. Для знаття санкцій потрібне:

  • видалення частини проблемних посилань;
  • додавання посилань із новими анкорами;
  • подання запиту на повторну перевірку сайту в Search Console.

Mobile-Friendly

Цей фільтр відповідає за пониження сайтів, які не мають мобільної версії або адаптивної верстки, за відсутності адаптації контенту для мобільних пристроїв або низької швидкості завантаження мобільних сторінок. Для виправлення виконайте:

  • перевірка оптимізації сторінок для мобільних пристроїв у Search Console;
  • структурування контенту для коректного відображення на мобільних пристроях.

Якщо ви підозрюєте, що до вашого сайту було застосовано санкції або маєте питання щодо фільтрів пошукових систем, залиште заявку на сайті для отримання безкоштовної консультації наших фахівців.

Олександр Романенко
Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    23/05/2023
    Редирект (перенаправлення) – це процес автоматичної переадресації користувача з однієї URL-адреси на іншу, що буває корисним при зміні URL-адреси сторінки, перенесення сайту на інший домен, виправлення помилок URL, забезпечення безпеки сайту тощо.

    19/06/2025
    Кожне оновлення Google — це зміни в алгоритмах пошуку, які можуть вплинути на видимість вашого сайту. Іноді це незначні правки, іноді — масштабні Core Updates, що переналаштовують принципи ранжування.

    14/03/2025
    Локальне SEO представляє з себе комплекс заходів, які спрямовані на покращення ранжування сторінки сайту в результатах місцевого або локального пошуку Google.

    Останні статті по #SEO
    13/08/2025
    Deeplink (глибинне посилання) — це звичайне веб-посилання, яке веде не на головну сторінку сайту чи додатку, а напряму на конкретний розділ чи товар.

    07/08/2025
    Використання цифрового PR набуває особливого значення – завдяки йому ваш бренд сприймається як надійний авторитет, що позитивно впливає на результати SEO.

    07/08/2025
    В умовах жорсткої конкуренції на онлайн-ринку інвестиції в якісні SEO-стратегії приносять значні результати: збільшення трафіку, підвищення конверсій і, зрештою, зростання доходів.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову