Що таке пошукові оператори Google та як їх використовувати?

Що таке пошукові оператори Google та як їх використовувати?
Що таке пошукові оператори Google та як їх використовувати?

Пошукові оператори Google є корисним інструментом не тільки для SEO, а й для звичайних користувачів. WEDEX розповість про всі особливості роботи з операторами пошуку.

Що таке оператори пошуку Google?

Пошуковий оператор Google – це спеціальний символ або слово, за допомогою яких можна якісно відфільтрувати пошукову видачу. Але для чого необхідно фільтрувати видачу?

Пошукова система Google | WEDEX

Оператори використовуються не тільки SEO-фахівцями. Використання цього інструменту допоможе будь-якому користувачу мережі Інтернет швидше знайти необхідну інформацію серед усього різноманіття сторінок. Можливості команд досить обширні, ось деякі приклади того, що можна завдяки операторам:

  • знаходити сторінки у межах одного сайту;

  • фільтрувати видачу сторінок в інтернеті за вказаними символами у URL-посиланні сайту;

  • фільтрувати сайти за обраними словами в заголовках тексту;

  • тощо.

І це ще не найцікавіші приклади того, як можна покращити взаємодію з Google завдяки операторам. То ж, поговоримо більш предметно про цей чудовий інструмент.

Як працюють оператори?

Якщо пояснювати принцип роботи пошукового оператора простими словами, то логіка його роботи схожа на додатковий параметр пошуку в інтернеті. Зазвичай пошуковий запит ми формуємо у вигляді короткого речення або словосполучення. Пошуковик, у нашому випадку Google, отримає «сирий» запит у наступному вигляді: «Послуги SEO-оптимізації», «купити айфон» чи «копірайтер вакансії».

Відповіддю на такий запит буде велика кількість сайтів в інтернеті, на кожному з яких тим чи іншим чином використовуються відповідні ключі. Для того, щоб зменшити кількість ранжованих сайтів і використовуються оператори, які додаються до запиту прямо в пошуковому рядку.

Пошукові оператори | WEDEX

Ці додаткові параметри обмежують пошук в інтернеті за визначеними критеріями. Через це пошукова видача буде чіткіше відповідати вашому запиту.

Перелік операторів пошуку Google

Загалом всі оператори можна поділити на декілька категорій:

  • Актуальні – оператори, які працюють так, як було задумано розробниками пошукової системи та знаходять відповідності в інтернеті.

  • Ненадійні – команди, які не застаріли, але результати фільтрації пошуку можуть бути некоректними.

  • Непрацюючі – від використання цих операторів відмовилися або конкретний він ніколи не працював коректно.

Інколи Google повідомляє про те, що якийсь оператор зі списку більше не буде використовуватися.

Актуальні оператори пошуку

Звертаємо увагу, що команди пошуку вказані в лапках-ялинках. У вашому пошуковому запиті вони непотрібні.

Прості пошукові оператори

Під простими командами маються на увазі параметри, які складаються з символів чи сполучних слів, як-от:

  1. «“ ”» – лапки у запиті в google використовується для пошуку результатів за конкретною фразою або словом. Наприклад, необхідно дізнатися поточну погоду в місті Одеса – не на весь день, а прямо зараз:

    Пошук за допомогою оператора «“ ”» | WEDEX

  2. «-» – допоможе знайти інтернет-сайти, на яких не згадується слово або фраза. Припустимо, що шукаємо ідеальну квартиру, але впевнені, що такої в Києві точно немає. Що ж, викреслимо столицю з пошуку:

    Пошук за допомогою оператора «-» | WEDEX

  3. «*» – «зірочка» використовується для пошуку по запиту в Google, частину якого ви не памʼятаєте. Забули назву книги? Не біда, тому що зірочка допоможе знайти правильний результат:

    Пошук за допомогою оператора «*» | WEDEX

  4. «OR» – у запиті є «або»? Замініть його командою «OR»! Це не тільки стильно, а й скоротить запит та надасть більш детальні результати. Окрім OR можна використати символ «|», результат буде той самий. Приклад:

    Пошук за допомогою оператора «OR» | WEDEX

  5. «AND» – аналогічно до OR, замість сполучника «і» або «та» можна використати «AND». 

    Пошук за допомогою оператора «AND» | WEDEX

  6. «( )» – завдяки дужкам можна згрупувати декілька пошукових запитів.

Складні пошукові оператори

  1. «define:» – допоможе знайти у Google значення слова, яке буде вписане після двокрапки.

    Пошук за допомогою оператора «define:» | WEDEX

  2. «cache:» – використовуються для google пошуку сторінки за кешем. За допомогою цього можна відслідковувати будь-які зміни на сайті та те, як гугл буде їх відображати.

  3. «filetype:» – пошук за визначеним типом документа. Команда «ext:» аналогічний за функціоналом.

    Пошук за допомогою оператора «filetype:» | WEDEX

  4. «site:» – надає можливість обмежити гугл-пошук за запитом у межах одного сайту.

    Пошук за допомогою оператора «site:» | WEDEX

  5. «related:» – пошук сайтів, які повʼязані із заданим після двокрапки доменом; пошук схожих сайтів або подібних за тематикою.

    Пошук за допомогою оператора «related:» | WEDEX

  6. «intitle:» – використовується для пошуку сторінок в інтернеті, у заголовку яких є конкретне слово.

  7. «intext:» – пошукова видача Google буде складатися з сайтів, на сторінці якого вказане конкретне слово чи фраза.

  8. «allintitle:» – пошук сторінок в інтернеті за декількома визначеними словами у заголовку.

    Пошук за допомогою оператора «allintitle:» | WEDEX

  9. «allintext:» – пошук сторінок за конкретними набором слів у тексті.

  10. «inurl:» – здійснує пошук в Google сторінок за конкретним словом у URL-адресі сайту. 

  11. «allinurl:» – пошук за декількома словами, вказаними в URL-адресі.

Важливо: inurl: та allinurl: працюють лише з людино-читаними посиланнями, тобто посиланнями, які зрозумілі людині.

Ненадійні оператори пошуку Google

Наводимо перелік працюючих, але не завжди надійних пошукових команд:

  1. «..» – здійснює пошук сторінок в інтернеті за заданим діапазоном значень. Приклад: «купити смартфон 100..300$».

  2. «inanchor:» – знайде сторінки, які містять в собі заданий anchor, тобто посилання всередині шукомої сторінки або сайту.

  3. «allinanchor:» – продемонструє сайти, в «якірцях» яких є всі слова, які були вказані користувачем після двокрапки.

  4. «AROUND(X)» – знаходить сторінки з двома словами, які розташовані на відстані X слів одне від одного.

  5. «loc:» – шукає сторінки в інтернеті для заданої користувачем локації.

  6. «location:» – надасть підбірку новин з заданого місця з Google Новин.

Непрацюючі оператори

Станом на 2025 рік наступні оператори вважаються непрацюючими:

  • «~» – раніше тільда використовувалася для пошуку в Google синонімічних до основного запиту слів. Неактуальна з 2013 року.

  • «+» – видача результатів, які згадували конкретне слово або фразу. Не використовується з 2011 року.

  • «link:» – знаходить сторінки, які посилаються на заданий домен або URL. Не використовується з 2017 року.

  • «info:» – шукає інформацію про конкретну сторінку або сайт в інтернеті. Не працює з 2017 року. Синонімічний до «id», який також не підтримується.

  • «phonebook:» – шукав номер телефону на сайтах. Не використовується з 2010 року.

Приклади використання операторів пошуку Google

Отже, ми дізналися про найкорисніші оператори та прості приклади їхнього використання в інтернеті. Тож поговоримо про те, як можна використати пошукові параметри у різних напрямках.

SEO-оптимізація

Як можна було зрозуміти з описів операторів, більша частина існуючих команд легко імплементуються в робочій процес будь-якого SEO-спеціаліста. Де саме використання цих операторів буде доцільним?

В першу чергу слід згадати про різноманітні аудити, в першу чергу технічні. Завдяки тим же site:, inurl:, intitle: або related: можна провести дослідження сайтів конкурентів у Google, знайти схожі за змістом сайти, дізнатися про наявні ключові слова або знайти однакових текстів чи статей в рамках одного сайту. 

Окрім цього, той самий site: допоможе у локалізації будь-яких наявних проблем з індексацією сайту. Наприклад, використання одночасно операторів site: та intitle: можна використати для пошуку сторінок з пустими або відсутніми заголовками: 

site:example.com intitle:” ”

Також корисними будуть оператори, які здійснюють пошук за anchor’ами, а саме inanchor:. Вони допоможуть знайти ключових слів, які використовуються конкурентами, а отже можна на практиці подивитися наскільки ефективні ті чи інші слова або фрази.

Контент-план для блогу

Оператори можна ефективно використовувати для створення контент-планів. Вони дозволяють глибше аналізувати пошукові результати та визначати актуальні тренди у певній тематиці. Особливо корисним є оператор allintitle:, який допомагає знайти найпопулярніші запити Google, що містять потрібні ключі.

Наприклад, якщо користувач займається організацією заходів, за допомогою allintitle: можна знайти сайти з подібною тематикою та визначити ключі для оптимізації власного ресурсу. Такий запит виглядає так:

allintitle:організація заходів

Приклад використання пошукового оператора allintitle | WEDEX

Інше важливе питання під час формування контент-стратегії полягає у регулярності публікації контенту. Для кожної ніші швидкість публікації  та актуальність інформації може відрізнятися, але ніколи не буде зайвим дізнатися що з цього приводу думають конкуренти. Отже, використовуючи знайомий нам оператор site: у поєднанні з операторами before: і after: можна побачити кількість нових сторінок на сайті.

Наприклад, якщо ви хочете дізнатися, як часто конкуренти публікують новий контент, можна використати такий запит:

site:example.com before:2025-01-01 after:2024-01-01

Цей запит покаже всі сторінки на сайті example.com, створені або оновлені впродовж 2024 року. Таким чином, можна оцінити, як часто додається новий контент, і визначити частоту оновлень у вашій ніші.

Просунутий пошук інформації в інтернеті

Оператори Google можуть допомогти не тільки профільним спеціалістам, а й звичайним користувачам. Одна з найкорисніших команд – filetype:. Завдяки ньому можна значно швидше знайти необхідні файли за типом, зокрема pdf, docx чи будь-який інший формат документів:

документація lenovo legion 7 filetype:pdf

Приклад використання пошукового оператора filetype | WEDEX

Якщо ж Google з якоїсь причини не може надати адекватну видачу за запитом, то на допомогу придуть лапки. Не знаєте як завʼязати краватку? Візьміть запит у лапки:

 “Як завʼязати краватку”

Тепер Google сформує видачу таким чином, щоб результати у ній містили тільки сайти з точним співпадінням ключової фрази.

Оператор related: стане у нагоді не тілько сео-гуру, а й користувачу, який шукає схожі за сенсом та наповненням сайти з моделювання або програмування. Тим, хто бажає купити авто в своєму місті слід використати loc: та вказати необхідну локацію, наприклад:

Купівля авто loc:Кропивницький

Приклад використання пошукового оператора loc: | WEDEX

Такий запит не тільки покаже на мапі місцеві автосервіси, а ще й запропонує вже підлаштовану видачу інтернет магазинів авто, де будуть пропонуватися автівки, доступних саме у Кропивницькому.

Прикладів такого використання операторів безліч. Достатньо запамʼятати декілька команд щоб значно спростити пошук в Google.

Не всі оператори Google працюють коректно

Важливо також додати і той факт, що деякі оператори краще працюють у парі з іншими параметром. Наприклад, замість OR у простому запиті можна використати звичайні сполучники «або», «чи». Але якщо OR помістити у більш складну конструкцію, наприклад:

intitle:”покупка яхти” OR intitle:”оренда яхти”,

то ситуація вже інша. У цьому випадку пошукова система видасть сторінки із заголовками, які будуть містити один з двох варіантів. Це допоможе зʼясувати який з двох варіантів більш популярний та потенційно може привести більше клієнтів.

Звʼязки декількох операторів допомагають відокремлювати непотрібне та фокусуватися на аналізі конкретних даних, сторінок чи ідей. Окрім того, саме комбінації одразу декількох команд можуть значно спростити пошук та аналіз конкурентів.

Правила роботи із операторами

Наведемо декілька правил роботи з операторами:

  • Рекомендовано використання режиму «інкогніто» у Google – це дозволить уникнути впливу персоналізації видачі. На цю персоналізацію впливає попередня історія пошуку в інтернеті, cookie-файли, а також регіональні налаштування. Особливо корисно буде під час аналізу конкурентів чи перевірці індексації сайту.
  • Не всі оператори можна використовувати разом – наприклад, команди related:, cache:, allinurl: використовуються тільки для конкретних задач, а логіка їхньої роботи несумісна.
  • OR та AND працюють тільки якщо корректно введені – команди OR та AND пишуться у верхньому регістрі, тобто великим буквами. Якщо вони будуть введені маленькими буквами, то не спрацюють.
  • Перевірка результатів – обов’язково слід перевіряти отримані результати. Якщо вони не відповідають закладеній цілі, варто змінити підхід. Імовірно, слід скласти більш простий запит або використати інші комбінації операторів. Зазвичай саме ускладнення запиту великою кількістю умов (команд) призводить до проблем із пошуком.

Висновок

Оператори Google – це надзвичайно потужний інструмент для спрощення пошуку інформації в інтернеті. І саме цей інструмент слід мати на увазі кожному SEO-спеціалісту. Слід зазначити, що не всі команди зі списку однаково корисні. Наприклад, site:, intitle: або inurl: використовуються дуже часто, а ось умовні loc: або cache: знадобляться далеко не всім.

Найкращий варіант з’ясувати, який оператор краще за інших підійде саме вам, це спробувати їх власноруч. Залишайтеся з WEDEX та дізнайтеся про інші корисні інструменти інтернет-маркетингу!

Олександр Романенко
Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    07/04/2022
    За допомогою функціоналу Google Disavow Links Tool є можливість «відхилити» небажані посилання, які ведуть на ваш сайт. Або, точніше, завантажити в Google Search Console список беклінків, які не повинні враховуватися під час ранжирування, як повідомляє підтримка Google .

    05/01/2023
    Мобільна SEO – це оптимізація веб-сайту для мобільних пошукових систем, тобто оптимізація для відвідувачів, які використовують мобільні пристрої, планшети, смартфони і т.д. для отримання доступу до вашого ресурсу.

    12/05/2023
    Фільтри – це не просто інструмент, потрібний покупцю для пошуку товару в, іноді, дуже великих каталогах, їх налаштування – один з ключових чинників, що впливають на продуктивність  і ефективність інтернет-магазину. Три чверті користувачів, які не знайшли потрібний товар протягом 20 секунд залишають веб-ресурс і шукають більш зручний.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову