Чи впливає хостинг сайту на SEO? Чек-лист вибору провайдера

Чи впливає хостинг сайту на SEO? Чек-лист вибору провайдера
Чи впливає хостинг сайту на SEO? Чек-лист вибору провайдера

Хостинг – один із факторів, які безпосередньо впливають на швидкість завантаження сторінок, а відтак – на просування сайту в мережі. Тож у будь-якій успішній SEO-стратегії вибір або ж аналіз провайдера, у якого розміщуються файли і база даних ресурсу, має вирішальне значення.

Як саме обладнання і розташування дата-центру впливають на SEO-оптимізацію сайту? Які технічні параметри слід врахувати при виборі хостинг-провайдера або ж при переїзді до іншого хостера? І як зробити так, щоб сайт давав відмінні показники в PageSpeed Insights, читайте нижче.

Як Хостинг впливає на SEO ваших та клієнтських сайтів

Почнемо з того, що основні метрики Core Web Vitals є частиною алгоритмів, які визначають ранжування ресурсів у пошуковій видачі. Ці метрики CWV тим чи іншим чином повʼязані зі швидкістю завантаження сторінок сайтів:

  • Largest Contentful Paint, LCP – час завантаження найважчої картинки чи текстового блоку на сторінці.
  • Interaction to Next Paint (INP) – затримка всіх клацань і клавіатурних взаємодій зі сторінкою, час реакції на взаємодію юзера.
  • Cumulative Layout Shift (CLS) – сума всіх зсувів екрана під час завантаження або перегляду сторінки.
  • FCP (First Contentful Paint) – час, за який відвідувач побачить перший елемент сторінки.
  • Time to First Byte (TTFB) – за скільки часу після запиту з боку браузера від сторінки отримано першу відповідь (байт).

По суті, ці всі метрики визначені Google як повноцінні фактори просування. Побачити їх ми можемо, коли зробимо перевірку сайту в PageSpeed Insights чи Google Search Console.  

Оцінювання основних веб-показників | WEDEX

Так-от, всі ці сигнали ранжування можна оптимізувати задля підвищення позицій сайту. Можливі покращення показників Core Web Vitals – використання зображень правильного розміру, адаптивних медіафайлів, lazy loading, оптимізації файлів, кешування і для хорошого TTTB – звісно, швидкий хостинг.

Що саме впливає на час відповіді сервера (TTTB)?

Залізо хостера – процесор і диски. Що новішою й продуктивнішою буде сукупність «процесор + диски», то кращою буде швидкість читання/запису, обробка запитів за секунду, а також швидкість баз даних.  

За умови використання потужних багатоядерних і багатопотокових процесорів, які передбачають паралельну обробку даних у декілька потоків і з урахуванням пріоритетності, а також NVMe-дисків нового покоління, сервери можуть обробляти інформацію в рази швидше, і відповідно сайти у користувачів завантажуються за 1-2 секунди.

Порівняймо:

Швидкість обробки запитів | WEDEX

Вебсервер. Зазвичай хостинг-провайдери використовують звʼязки «Apache + Nginx», «Ngnix + phpfpm» або Litespeed вебсервер. Якраз останній показує найкращі  результати тестування відповіді сервера, а також швидкість обробки запитів за секунду.

Час відповіді сервера в мілісекундах | WEDEX

Оброблено запитів за секунду | WEDEX

Якщо хостер пропонує на тарифах вебсервер LiteSpeed, це означає, що на сайт можна буде підключити плагін для прискорення LiteSpeed Cache. Він передбачає кешування на рівні сервера, а також вбудовані функції оптимізації: швидшу обробку динамічного контенту і прискорення обробки статичного вмісту.

Розташування дата-центру. Те, де географічно розміщений дата-центр, впливає на час відповіді сервера і на те, наскільки швидко в цільової аудиторії буде завантажуватися контент сайту. Якщо і сервер, і користувач перебувають в одному регіоні, ресурс для користувачів завантажуватиметься швидко.

А щоб відвідувачі з інших країн мали можливість швидкого доступу до сайтів з інших регіонів, придумали технологію CDN (мережу серверів, розподілених по всьому світу). Сьогодні вона найкраще реалізована в CloudFlare, хмарній платформі, яка за допомогою кешування й оптимізації прискорює роботу мільйонів сайтів у всьому світі.

Uptime, або час доступності сайту. Вимірюється цей показник у відсотках і означає те, скільки часу сервер перебуває у робочому стані. Аптайм 100%, до слова, – цілковитий маркетинговий хід, бо не у вакуумі такого показника досягти неможливо. Як мінімум, тому що сервери удосконалюються, на них час від часу проводяться планові технічні роботи. І це без урахування можливих DDoS-атак та інших незапланованих причин простоїв.

Якщо пошукові роботи часто відвідуватимуть сайт, коли він недоступний, пошуковик може знижувати позиції такого ресурсу у видачі.

Ідеальним показником uptime є 99,99%, хорошим – 99,9%. До слова, 0,01% даунтайма (час, коли сайт недоступний) прирівнюється до 1 години простою на рік.   

Чек-лист вибору хостинг-провайдера

Передусім, зазначимо – хорошою практикою є тестування тарифу перед замовленням. Більшість хостерів надають безплатні тріалки на декілька днів, тож ви зможете наживо порівняти швидкість роботи сайту в різних хостинг-компаніях, не витративши ні копійки.

При виборі хостингу для сайту радимо звернути увагу на такі технічні й сервісні показники. 

Технічні критерії вибору Хостингу

  • Потужні процесори (з частотою 5 Ghz). Процесори з частотою 5 Ghz значно швидші й продуктивніші (обробляють більше запитів одночасно), ніж процесори з нижчою частотою. Це особливо актуально для сайтів і додатків з високим трафіком й робочим навантаженням.
  • SSD NVMe-диски дозволяють досягнути у 12 разів більшої швидкості читання і в 6 разів більшої швидкості запису, якщо порівнювати зі звичайними SSD-дисками. Причому навіть при стрибках трафіку на ресурсомістких проєктах.
  • Вебсервер LiteSpeed дозволяє підключити модуль LiteSpeed Cache і використовувати його можливості по максимуму. Завдяки функціям кешування та оптимізації підвищення продуктивності, як показує практика, гарантоване.
  • Наявність захисного ПЗ від DDoS та антивірусу. Якісні хостинг-провайдери, як правило, використовують для відбиття DDoS-атак самописне програмне забезпечення. Також бажано, аби ви могли підключити хоча б безплатний тариф Cloudflare, тоді під час виявлення DDoS можна буде ввімкнути режим «I’m Under Attack» – це помʼякшить негативний вплив на сервер.

Усі ці параметри у звʼязці дають дуже хороші результати швидкості роботи сайту, а відтак добре впливають на SEO сайтів.

Також до технічних критеріїв віднесемо ресурси відповідно до масштабу сайту, бо це впливає на вибір, власне, тарифу хостингу і бюджетів.

  • Наприклад, для лендінгу чи сайту-портфоліо буде достатньо і найпростішого тарифу на 10 GB NVMe-диску.
  • Для інтернет-магазину з відносно невеликою кількістю сторінок товарів може підійти shared-хостинг на 20-30 GB NVMe-диску.
  • Однак, якщо це буде якийсь маркетплейс, масштабна онлайн-крамниця, звичайного віртуального Хостингу вже може бути недостатньо. Тоді доведеться обирати з-поміж тарифів VPS (віртуальних серверів) або ж виділених серверів – від 50 GB NVMe-диску.

Сервісні критерії вибору хостингу

Крім суто технічних показників перед покупкою хостингу слід оцінити також оперативність та професійність роботи техпідтримки та деякі сервісні послуги. Розгляньмо, які саме.  

Техпідтримка 24/7. Важливість якісної технічної підтримки, як правило, виявляється особливо цінною тоді, коли вже виникають проблеми з налаштуваннями, оптимізацією, перенесенням сайту/домену тощо. Те, наскільки швидко й кваліфіковано реагують на ваші запити сапорти, зрозуміти можна ще на тестовому періоді.
Критично важливо також, щоб вам могли відповісти і вдень, і вночі, й у вихідні чи на свята. Бо сайт і відвідувачі точно не будуть чекати 2 дні, доки ресурс полагодять. Швидкість відповіді підтримки буквально рятує ваш трафік і продажі. 

Щоденне резервне копіювання. Із сайтом може щось статися в будь-яку хвилину – невдалий апдейт, помилка адміністратора чи DDoS-атака. Тож у вас завжди мають бути свіжі резервні копії, щоб в разі необхідності відновити окремі файли, базу даних або весь сайт повністю. Щоб не перейматися періодичним створенням і збереженням резервних копій, краще обирати хостинг-провайдера, який буде робити автоматичні бекапи всіх ваших даних на серверах у резервних дата-центрах і зберігати їх, як мінімум, протягом 30 днів.

Надання SSL-сертифіката. Google наполегливо рекомендує використовувати HTTPS у своєму домені. Безпечне підключення по протоколу HTTPS можливе лише після встановлення  SSL-сертифіката, який ви можете придбати у свого хостинг-провайдера. Деякі компанії, як-от HostPro, ще й безплатно підключать SSL та налаштують роботу сайту по HTTPS.

Шифрування маскує дані та зменшує ймовірність того, що ваша інформація з ресурсу – особисті чи фінансові дані, будуть переглянуті чи скомпрометовані третьою особою. Якщо сайт без SSL, користувачі при спробі зайти на нього отримають попередження на весь екран про те, що зʼєднання небезпечне. Погодьтеся, треба бути дуже цілеспрямованим відвідувачем, щоб все-таки перейти на такий сайт попри всі «погрози» Гугла. 

З'єднання не конфіденційне | WEDEX

Безпека даних користувачів була і є важливою для пошуковиків завжди. Тож, якщо вам потрібно вберегти дані, які вносять на ваш сайт покупці/користувачі, і не конфліктувати з пошуковиком, подбайте про підключення до ресурсу SSL вже зараз.

Географічне розташування дата-центру. Що ближче сервер, де лежить ваш сайт, до цільової аудиторії, то меншим буде час відгуку сервера – а відтак швидшим буде й завантаження сторінок. Тож краще віддавати перевагу тому регіону, звідки ллється основний трафік.

Якщо ресурс орієнтований на декілька країн одразу, підключіть CloudFlare. Завдяки цій послузі файли вашого сайту будуть кешуватися на сервери, географічно розподілені по всьому світу. Тоді користувач в рази швидше отримує відповідь із того сервера, який до нього найближчий. Не всі, але більшість українських хостинг-провайдерів мають чи орендують дата-центри в Європі та США, тож, якщо ви орієнтуєтесь не на українську аудиторію, можете сміливо хостити сайт в наших компаніях. Передусім через одну важливу перевагу – українськомовну техпідтримку, яка в більшості вітчизняних хостерів безплатна і насправді набагато оперативніша, ніж у закордонних компаній.

Підведемо підсумки

У статті ми розглянули, як саме хостинг впливає на SEO-показники вашого сайту та на які характеристики звертати увагу при виборі якісного провайдера. З власного досвіду можемо сказати, що найкраще працює звʼязка «багатоядерний багатопотоковий процесор + NVMe-диски + вебсервер LiteSpeed». Також радимо звернути увагу на наявність служби технічної підтримки, яка працює цілодобово, та безплатного резервного копіювання.

Усі ці характеристики комплексно забезпечать максимальний рівень аптайму (безперебійної роботи сайту), а також рекомендовану самим Google швидкість завантаження – 2 секунди і менше.

комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Останні статті по #SEO
    З урахуванням можливостей, які надає Prom.ua, не дивно, що велика кількість підприємців розглядають можливість створення інтернет-магазину на базі цього маркетплейсу.

    Нові можливості інтернет-маркетингу постійно з’являються, змінюються та зникають. Проте є стратегії, які, незважаючи на свою суперечливість, продовжують користуватися популярністю. Одна з таких стратегій — CPA.

    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову