Коди відповідей 4хх – Помилки

Коди відповідей 4хх – Помилки
Коди відповідей 4хх – Помилки

Ця категорія відповідей є найбільш проблемною і важливою для вивчення. Статусні коди 400-499 вказують на проблеми, що виникли з ініціативи клієнта. Ці проблеми можуть варіюватися від запитів, ініційованих клієнтом, до некоректного імені вузла, часу очікування запиту, неконтрольованого запиту, шкідливого запиту та інших.

Кожна цифра тризначного числа демонструє проблему на різних рівнях. Для прикладу розглянемо найпопулярнішу 404-ту помилку:

  • «4» на початку є показником сторони помилки (у цьому випадку – користувач);
  • «0» у середині – показник синтаксичної проблеми;
  • «4» наприкінці означає, що не знайдено кінцевого вузла.

Перелік і огляд кодів відповідей 4хх

Категорія 4хх складається з такої множини відповідей:

  • 400
  • 401
  • 402
  • 403
  • 404
  • 405
  • 406
  • 407
  • 408
  • 409
  • 410
  • 411
  • 412
  • 413
  • 414
  • 415
  • 416
  • 417
  • 418
  • 419
  • 422
  • 423
  • 424
  • 425
  • 426
  • 428
  • 429
  • 431
  • 444
  • 449
  • 450
  • 451
  • 499

Розглянемо нижче кожну детальніше.

400 Bad Request (Неприпустимий запит)

Якщо сервер відповідає 400 помилкою, це означає, що він не зрозумів запит. Причиною цього може бути некоректний синтаксис звернення або недійсний URL. Тому іноді помилка HTTP 400 використовується як загальна для всіх статусів помилок, навіть якщо проблема виникає на стороні сервера.

Як виправити помилку 400

Це поширена помилка, та причин її виникнення може бути досить багато. Для виправлення рекомендуємо виконати такі дії:

  • переконайтеся, що встановлена ​​остання версія NET Framework;
  • спробуйте відключити антивірус та повторити спробу;
  • вимкніть брандмауер Windows;
  • оновіть драйвера;
  • перевірте пристрій на наявність вірусів.

401 Unauthorized (Неавторизований)

Статусний код 401 вказує на відхилення попередньої авторизації через невірні дані користувача, передані у запиті.

Він виникає у тих випадках, коли користувач надсилає запит з некоректними даними для авторизації (наприклад, неправильним логіном та паролем). Проблему буде вирішено після успішної авторизації користувачем. В цьому випадку якогось «підводного каміння» практично немає і, якщо стандартна авторизація не допомагає, потрібно просто звернутися до адміністрації сайту.

402 Payment Required (Потрібна оплата)

Запит не може бути виконаний доти, доки клієнт не здійснить оплату. Цей код зараз рідко застосовується у веб-розробці.

У яких випадках застосовується? У сервісі Apple MobileMe при можливих зловживаннях ресурсами облікового запису користувача відображалася помилка 402. Також відеохостинг YouTube використовує цей статус, якщо певна IP-адреса відправляє надмірну кількість запитів, при цьому потрібно від користувача ввести CAPTCHA.

403 Forbidden (Заборонено)

Користувач намагається отримати доступ до веб-ресурсу, до якого він не має прав, і авторизація тут марна.

Цей статусний код застосовується, коли сервер розуміє запит, але не дозволяє його виконання через обмеження доступу клієнта до даного розділу. Зазвичай це відбувається, коли веб-ресурс не призначений для публічного доступу. Найчастіше задаються адміністраторами, щоб обмежити пересічного відвідувача сайту від різних службових файлів усередині CMS або обмеження заблокованих користувачів.

404 Not Found (Не знайдено)

Найпопулярніша помилка на просторах інтернету серед звичайних користувачів. Означає, що сторінка або видалена, або запит введений некоректно. В окремих випадках, при типових помилках у запитах іноді налаштовують 301 на передбачувану коректну сторінку.

Причини 404 помилки

  • неправильно вказана адреса сторінки або посилання. Така проблема характерна лише для ручного введення;
  • стара адреса сторінки. Таке можливо, якщо власник сайту забув налаштувати редирект на нову сторінку;
  • якщо редирект було складено некоректно, замість кінцевої сторінки користувач побачить сторінку з помилкою 404;
  • в окремих випадках причиною можуть бути проблеми на сервері.

Як впливає помилка 404 на сайт

На перший погляд все дуже просто: сторінки не існує, відповідно, і пошуковик ніяк не стане звертати увагу на подібні елементи. Але найбільший вплив помилка робить на рівень досвіду користувача: найпоширеніша проблема, пов’язана з 404, – це некоректне оформлення сторінки, яка повинна виводити текст помилки. Багато власників сайтів не турбують себе створенням повноцінного дизайну для сторінки 404 помилки і в результаті під час переходу на неіснуючу сторінку користувач просто бачить білий екран з ледве помітним рядком тексту. Само собою, що недосвідченого користувача така сторінка збентежить і змусить залишити сайт, згенерувавши низькі показники часу на сайті та глибини перегляду.

Як знайти сторінки з помилкою 404

Пошук сторінок з 404 не складе труднощів. Для цього можна використовувати такі варіанти:

  • Google Search Console;
  • парсери сайтів, наприклад, Screaming Frog;
  • плагіни для CMS.

Як налаштувати сторінку з помилкою 404

Відповідь залежить від причини помилки. Розглянемо 2 основні варіанти:

а) якщо виведення помилки налаштоване усвідомлено, то обов’язково необхідно створити візуально зрозумілий дизайн сторінки, щоб користувач одразу зрозумів, що потрапив на неіснуючу сторінку і повернувся на попередню сторінку, а не залишив сайт;

б) якщо помилка виникає у разі неправильного перенаправлення – слід виправити редирект.

405 Method Not Allowed (Метод не дозволяється)

Найкраще цю відповідь описує його назва. Запит з боку сервера було отримано, але метод, що використовується, не може бути застосований. Іншими словами, виникає помилка при спробі використовувати метод у форматі GET, коли потрібне введення даних через метод POST (або з використанням методу PUT для веб-документів лише для читання).

Помилки 405 пов’язані з певними елементами сторінки, до яких звертається сервер. Наприклад, якщо частина запиту скрипта відрізняється від запиту користувача, який має використовувати цей скрипт.

406 Not Acceptable (Неприйнятний)

Запитуваний ресурс здатний створювати лише той контент, який відповідає Accept-заголовкам запиту. Браузер може надсилати серверу параметри даних, які будуть прийняті від сервера.

Такий статусний код може бути застосований, коли формат запрошуваного файлу ресурсу не відповідає формату, який може бути розпізнаний користувачем. Тут йдеться насамперед про мову програмування, а не про мову спілкування.

407 Proxy Authentication Required (Потрібна авторизація проксі)

Як і код стану 401, код 407 вказує на необхідність клієнта спочатку пройти аутентифікацію через проксі-сервер. Для завершення цього процесу аутентифікації проксі-сервер повинен повернути заголовок Proxy-authenticate, що відповідає вимогам сервера.

Цей статусний код з’являється в ситуаціях, коли сервер вважає, що запит даних від клієнта є коректним, але доступ до веб-ресурсу можливий тільки після аутентифікації через проксі-сервер.

408 Request Time-out (Тайм-аут запиту)

Основна особливість цієї помилки – це можливість її появи навіть без початкового запиту. Якщо виникає подібна відповідь, це означає, що сервер має намір відключити з’єднання, що не використовується (поточне). Простіше кажучи – з боку користувача просто не надійшов запит у повному обсязі за певний період.

Такий тип помилок з’явився з того часу, як окремі браузери почали застосовувати попереднє з’єднання http для більш швидкого завантаження вмісту. Важливо пам’ятати, що багато серверів обривають з’єднання, навіть не повідомивши про це, тому не варто завжди очікувати такої відповіді.

409 Conflict (Конфлікт)

Статусний код 409 вказує на ситуацію, коли запит не може бути виконаний через протиріччя доступу до веб-документу. Користувач може зіткнутися з цим кодом при спробі завантажити файл на веб-сервер, де вже існує новіша версія цього файлу, що призводить до конфлікту між версіями в системі управління.

410 Gone (Зник)

Сервер видає таку відповідь, якщо раніше ресурс був доступний за певною URL-адресою, але був видалений і в даний час недоступний. Користувачеві не рекомендується багаторазово повторювати те саме звернення.

Цей статус застосовується у разі, коли неможливо отримати доступ до ресурсу через цей запит, і на сервері відсутні дані про гіпотетичне нове розташування ресурсу. Якщо сервер вважає, що веб-документ може бути відновлений у найближчому майбутньому, то клієнтові краще повернути код 404.

411 Length Required (Потрібна довжина)

Для цього ресурсу клієнту необхідно вказати Content-Length у заголовку запиту. Без цього поля немає потреби повторювати запит до сервера за цим URI. Така відповідь типова для запитів типу POST та PUT. Наприклад, якщо завантажуються файли за вказаним URI, сервер має обмеження на їх розмір. У такому випадку доцільніше перевірити заголовок Content-Length відразу на початку і відмовити в завантаженні, ніж створювати зайве навантаження, розриваючи з’єднання, коли клієнт дійсно надішле надто велике повідомлення.

412 Precondition Failed (Збій попередньої умови)

Сервер не відповідає одній із умов, зазначених відправником у запиті. Іншими словами, один або декілька заголовків запитів було повернено зі значенням false.

Цей код застосовується, коли заголовок запиту, який робить правильний запит до ресурсу, вказує на те, що це конкретне звернення не стосується цього ресурсу.

413 Request Entity Too Large (Тіло запиту велике)

Статусний код 413 з’являється, коли сервер відхиляє запит через занадто велике тіло запиту.

Він може бути використаний під час надсилання запиту методом POST з даними, які за обсягом перевищують можливості сервера їх обробки.

414 Request URL Too Long (URL запиту занадто довгий)

Через занадто довгий URL-сервер не здатний обробити запит. Ця рідкісна проблема може виникнути, наприклад, коли клієнт намагається передати довгі параметри через метод GET замість POST, коли відбувається циклічне перенаправлення (наприклад, якщо префікс URI вказує на кінець самого себе), або коли сервер зазнає атаки з боку клієнта, який намагається використовувати вразливість на серверах з обмеженою довжиною буфера для читання чи обробки Request-URI.

415 Unsupported Media Type (Непідтримуваний тип мультимедіа)

Статусний код 415 повертається, щоб вказати, що сервер виявив частину запиту, зробленого у форматі, який не підтримується.

Цей код з’являється, якщо в запиті не вказано типи носіїв, які підтримуються ресурсом або сервером. Наприклад, користувач запитує зображення у форматі, який не підтримується веб-сервером. Сервер розуміє, що було запрошено, але не розуміє формату, в якому було запрошено отримання ресурсу.

416 Requested Range Not Satisfiable (Діапазон не підходить)

У запиті було вказано поле заголовка Range, але жодне із зазначених значень не відповідає розміру ресурсу, що запитується, і при цьому відсутнє поле заголовка If-Range. Це особливо важливо для запитів, які вимагають вказівки діапазону байтів, де перший байт у заданому діапазоні перевищує фактичний розмір ресурсу.

417 Expectation Failed (Помилка очікування)

Сервер не в змозі обробити поле «Expect», яке є у запиті. Також можливо, що під час звернення до сервера через проксі-сервер відбулося перевищення часу очікування, що також призводить до помилки 417. Порівняно з помилкою 408, у разі помилки 417 явно вказується використання проксі-сервера.

418-420 I’m a teapot (Я чайник)

Статусний код 418 HTTP був спочатку створений як першоквітневий жарт, іноді використовується для додавання гумористичного елемента, але насправді не призначений для серйозних повсякденних цілей. Цей код не має офіційного статусу і, отже, більшість браузерів його ігнорують.

422 Unprocessable Entity (Об’єкт, що не підлягає обробці)

Помилка 422 HTTP виникає, коли запит успішно доставлений серверу та оброблений, але у вмісті XML-документа виявлена ​​логічна помилка, яка заважає виконанню потрібної операції за протоколом WebDAV. Таке може статися, наприклад, якщо дані, що передаються, не відповідають очікуваному формату або містять помилки.

423 Locked (Заблоковано)

Користувач або його обліковий запис забороняють доступ до зазначеної платформи. Це може бути викликано недійсними обліковими даними, простроченими, неправильними обліковими даними або обмеженнями, встановленими адміністратором системи.

424 Failed Dependency (Невдала залежність)

Виконання поточного запиту залежить від завершення іншого процесу. Якщо залежна операція не здійсниться, це може призвести до неможливості виконати поточний запит, у результаті сервер повертає вказаний код.

425 Unordered Collection (Неупорядкована колекція)

Запит HTTP від ​​клієнта відбувається через протокол HTTPS. Під час встановлення з’єднання між клієнтом та сервером може знадобитися значний час. Це стає вразливістю, оскільки змушує сервер посилати клієнту запит на повтор, доки безпечне з’єднання не буде повністю встановлено.

426 Upgrade Required (Потрібне оновлення)

Для надсилання запитів на сервер потрібно використовувати новий протокол. Помилка виникає, коли клієнт продовжує використовувати застарілу версію протоколу HTTP, у той час як сервер потребує більш сучасної версії.

428 Precondition Required (Потрібна передумова)

Вихідний сервер вимагає вказівки попередніх умов звернення. Цей код призначений для запобігання конфліктам версій ресурсу у випадках, коли клієнт отримує (GET) стан ресурсу, змінює його та відправляє (PUT) назад на сервер, тоді як третя сторона також змінює ресурс прямо на сервері, що призводить до конфлікту. За запитом індикації умов сервер фактично дає клієнтам гарантії використання актуальної версії ресурсу. У разі невідповідності цим гарантіям користувачу повертається помилка 428.

429 Too Many Requests (Занадто багато запитів)

Ця відповідь надсилається, якщо клієнт надто інтенсивно звертався за короткий час. Коли цей статусний код використовується? Коли користувач надсилає надмірну кількість запитів у короткий проміжок часу.

431 Request Header Fields Too Large (Поля заголовків занадто великі)

Статусний код 431 вказує на те, що сервер відмовляється обробляти запит через занадто великі заголовки. Запит можна повторити після зменшення заголовків.

Цей код може застосовуватися як у випадку, коли загальний розмір заголовків занадто великий, так і коли один із заголовків занадто великий. В останньому випадку відповідь має вказати, який саме заголовок був занадто великим.

444 No Response (Немає відповіді)

Цей код використовується в логах сервера Nginx для позначення ситуацій, коли сервер закриває з’єднання без передачі даних користувачу. Зазвичай застосовується у контексті захисту від шкідливого ПЗ. Nginx є потужним веб-сервером, що часто використовується в ролі проксі-сервера та зворотного сервера. Він економічно витрачає ресурси та підтримує велику кількість одночасних з’єднань.

449 Retry With (Повторити спробу)

Код стану Microsoft, який вказує на необхідність повторити запит після завершення певної дії. Коли цей код можна використовувати? Він зазвичай генерується, коли параметри запиту не відповідають тому, що сервер може перевірити.

450 Blocked by Windows Parental Controls – Microsoft (Заблоковано батьківським контролем Windows)

Розширення Microsoft. Ця ситуація виникає, коли в установках батьківського контролю Windows встановлено заборону доступу до певних веб-документів. Застосовується, якщо батьки (знаючи про цю функцію) використовують батьківський контроль, а користувач (id-access) запитує доступ до заблокованого ресурсу.

451 Unavailable For Legal Reasons (Недоступний з юридичних причин)

Сервер відмовляється надавати запитаний контент: це може бути пов’язане з цензурою з боку уряду до певного контенту, порушенням авторських прав або контентом, який суперечить законам чи судовим рішенням.

499 Client Closed Request (Закритий запит клієнта)

Код 499 – це помилка, що виникає в роботі веб-сервера Nginx. Вона виникає, коли клієнт закриває з’єднання, перш ніж сервер встигає відповісти. Цей статусний код можна назвати нестандартним, оскільки HTTP-код 499 не є загальновизнаним стандартом, як, наприклад, 404, 400 або 500. Він пов’язаний переважно з серверами Nginx.

Підведемо підсумки

Вивчення кодів відповідей 4xx на сервері потрібне для коректної роботи веб-додатків. Ці коди вказують на помилки клієнта, такі як неправильний запит або відсутність авторизації. Розуміння причин виникнення 4xx помилок допомагає покращити користувацький досвід, забезпечуючи ефективнішу взаємодію з веб-ресурсами. Знання того, як виправляти і запобігати подібним помилкам, допоможе забезпечити безперебійну роботу додатків і покращити користувальницьку взаємодію.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    18/08/2023
    Отже, навіщо потрібен google tag manager і які його функції: Для збору даних Google Analytics, KISSMetrics та інших інструментів аналітики. Для того, щоб налаштувати ремаркетинг у Google Ads, Facebook, AdRoll та інших сервісах. Для встановлення HTML-скриптів під подальше проведення спліт- і A/B-тестів або показ банерів. Для того, щоб була можливість у стислі терміни змінити теги, розміщені на сайті.

    17/04/2024
    У гонитві за цифровою присутністю та конкурентоспроможністю розуміння основ SEO стає необхідністю для кожного власника веб-ресурсу. Аспекти, які ми опишемо далі, лежать в основі функціонування пошукових систем і визначають видимість сайту в онлайн-просторі.

    Завдяки розвитку інтернету у підприємців з'явилася виняткова можливість - створити інтернет-магазин і займатися продажем своїх товарів в онлайні. Як відкрити свій інтернет-магазин і отримувати високий дохід від онлайн-продажів ми розповімо в цій статті з детальним описом усіх етапів.

    Останні статті по #Технічне SEO
    14/05/2025
    Соціальна мережа TikTok офіційно відновила інструменти реклами для перших груп клієнтів України 23 квітня 2025 року.

    З урахуванням можливостей, які надає Prom.ua, не дивно, що велика кількість підприємців розглядають можливість створення інтернет-магазину на базі цього маркетплейсу.

    Нові можливості інтернет-маркетингу постійно з’являються, змінюються та зникають. Проте є стратегії, які, незважаючи на свою суперечливість, продовжують користуватися популярністю. Одна з таких стратегій — CPA.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову