Зміст статті

Алгоритми пошукових систем вдосконалюються постійно – для ранжування веб ресурсів Google та інші пошукувачі використовують безліч факторів. Ще більша кількість параметрів вважається значущими для ранжування сайтів їх власниками. Які з них є найважливіші та актуальні з точки зору Google?
Якісний контент
Останніми роками саме корисний для відвідувачів контент визнається Google одним із головних чинників визначення рейтингу сайту. Це стосується обсягу статей, дотримання орфографії, коректного форматування, структурування текстів, наявності змісту та медіа елементів (зображення, відео). Кращі позиції в пошуку тепер займають ресурси із релевантним та актуальним контентом, здатним задовольнити пошукові наміри користувачів.
Технічна оптимізація сайту
Технічні проблеми сайту негативно впливають на ранжування в пошукових системах. Неякісна індексація сторінок, занизька швидкість їх завантаження, великий час очікування відповіді сервера, відсутність або дублювання мета заголовків Title, H1 та мета описів Description, помилки html коду, наявність битих посилань та редиректів, неунікальний контент не дозволять сайту посісти високі позиції в пошуку. Регулярні технічні аудити із виправленням помилок та внутрішня on-page оптимізація необхідні для кожного веб-ресурсу.
Окрему увагу треба приділити швидкості завантаження сторінок. Google використовує метрики Core Web Vitals – найбільше відтворення контенту (LCP), затримка першого введення (FID) і сукупне зміщення макета (CLS), що вимірюють продуктивність завантаження сторінки, інтерактивність і візуальну стабільність. Перевірити їх можна в звіті “Core Web Vitals” у Google Search Console – пошукова система знижує рейтинг тільки тих сторінок, які працюють найповільніше.
Якісні посилання
Зворотні посилання – це інтерактивні посилання з одного веб-сайту на інший. У 2016 році Андрій Ліпатцев з Google підтвердив, що вони є одним з найсильніших факторів ранжування Google. Ви маєте створювати посилання з інших відомих веб-сайтів із тематики близької до вашого сайту. Пріоритетом, безумовно є їх якість а не кількість.
Мобільна адаптація сайту
Зручність для мобільних пристроїв є фактором ранжування мобільних пристроїв з 2015 року. Коли 2019 року Google перейшов на mobile-first індексування, орієнтоване на мобільні пристрої, вона стала фактором ранжування і на настільних комп’ютерах. Використовуйте звіт про зручність використання мобільних пристроїв у Google Search Console, щоб дізнатися, чи є у вас якісь проблеми.
Поведінкові фактори (+ юзабіліті)
Досвід користування сайтом визначається пошуковою системою як позитивний так і негативний за такими показниками:
- час, проведений відвідувачами на сайті;
- кількість і глибина переглядів сторінок;
- джерела трафіку і повернення аудиторії;
- показник відмов (bounce rate);
- соціальні докази – реакції в соціальних мережах.
Задля покращення не тільки ранжування ресурсу в пошуку, але й конверсії потрібно працювати над юзабіліті – поліпшенням зручності користування сайту.
HTTPS – безпека і конфіденційність
HTTPS підвищує безпеку відвідувачів вашого сайту. З 2014 року це є фактором ранжування Google. Цей протокол використовує криптографічне з’єднання для захисту за допомогою шифрування даних від перехоплення та зміни. Якщо ваш веб-сайт не використовує HTTPS, ви побачите попередження “Небезпечно” у своєму браузері, для вирішення встановіть сертифікат SSL.
Комплексна робота над сайтом
Працюючи над пошуковою оптимізацією сайту потрібно розуміти, що покращення окремих факторів ранжування не принесе високих позицій по ключовим запитам та зростання відвідуваності. Наприклад, наявність актуального та якісного контенту не допоможе, якщо сторінка не індексується пошуковою системою через технічні проблеми або має проблеми з швидкістю завантаження. Тобто, SEO-оптимізація веб-сайту має відбуватися комплексно, потрібно опрацьовувати максимальну кількість чинників для отримання найкращого ефекту.




