Оптимізація зображень. Короткий посібник роботи з картинками

Оптимізація зображень. Короткий посібник роботи з картинками
Оптимізація зображень. Короткий посібник роботи з картинками

Рекомендації щодо оптимізації зображень подібні до Божих заповідей:

  • порядок 10
  • про них знають усі SEO-фахівці
  • було б непогано їх дотримуватися
  • ними нехтує більшість

Найпоказовішим прикладом є наявність безлічі абсолютно неоптимізованих картинок у статті про оптимізацію зображень на черговому SEO-орієнтованому ресурсі. У свою чергу, це викликає справедливе обурення в коментарях в особливо уважних адептів, які закликають авторів дотримуватися своїх рекомендацій.

У цій статті ми спробуємо розібратися в найпопулярніших помилках, пов’язаних з оптимізацією зображень, а також розглянемо корисні фішки для цього вектору просування.

Акценти в оптимізації картинок

Як належить, перед написанням даного матеріалу ми вивчили безліч статей, зокрема від найавторитетніших джерел. Більшість їх давало вичерпні відповіді з усіх питань, пов’язаних безпосередньо з процесом оптимізації, максимально докладно розкривало технічну сторону питання. У гонитві за новизною матеріалу окремі автори додавали в свої тексти настільки непрямі ідеї, що непідготовлена ​​людина може просто заплутатися в самому понятті «оптимізації» зображень.

Проте, жодна стаття не давала відповіді більш ґрунтовні питання. Наприклад:

Чи для кожного сайту така важлива акцентована робота із зображеннями?

Як із усього обсягу рекомендацій вибрати ті, які допоможуть саме в моєму випадку?

Як правильно відслідковувати результативність цієї роботи?

В силу того, що подібний матеріал має ознайомлювальний характер і орієнтований на SEO-фахівців або власників сайтів, які планують самостійно розібратися у всіх нюансах, я вважаю, що почати варто з розкриття теоретичних питань.

Вплив тематики сайту на встановлення завдання

Першим, на що я хочу звернути увагу, – це спрямованість сайту, для якого планується проводити оптимізацію зображень.

Якщо сайт орієнтований на послуги, зображення не мають такого високого значення, як у проектів, спрямованих на продаж конкретних товарів

Але і в цьому випадку не все так однозначно:

Мало ймовірно, що при пошуку послуги користувач шукатиме відповідь у картинках. Тому для таких проектів немає сенсу робити високий акцент на оптимізацію картинок. Наприклад, ніхто не проводить пошук по послугах юриста або приватного лікаря в розділі «картинки», але зробити запит по конкретному П.І.Б. лікаря, адвоката тощо. Користувач може з досить високою ймовірністю, тому важливо, щоб він зміг знайти відповідне зображення.

Ще одним типом сайтів, де оптимізація картинок має допоміжну функцію – це інформаційні сайти чи статейні розділи комерційних сайтів. У цих випадках сторінки будуються повністю від текстової складової, а зображення допомагають створити асоціативний ряд або візуалізувати складні процеси, описані на словах.

Думаю, ні для кого не є загадкою, що ймовірність отримання цільового трафіку на інформаційну статтю через пошук за картинками також прагне 0.

Виняток можуть становити ті інформаційні статті, в яких візуальна складова є домінуючою. Наприклад, тексти про живопис.

Найактуальнішим варіантом для концентрації ресурсів на оптимізації зображень є комерційні сайти товарного спрямування.

Найчастіше все зводиться до стандартної оптимізації карток товару (про це трохи нижче). Найбільш корисним такий підхід себе показує під час роботи з вузькопрофільним товаром або найменуваннями, що мають сезонний характер.

Однак не слід підводити під шаблонні приклади, адже іноді є можливість отримати непоганий трафік по зображеннях навіть на найнесподіваніші сторінки.

Приклад:

Розглянемо на реальному прикладі інтернет-магазину з продажу іграшок отримання трафіку з пошуку за картинками:

Найбільш ходові запити в пошуку по картинкам

Хочу зазначити, що перші 2 сторінки – це статті з блога, безпосередньо продукт лише третя. Цікавою особливістю цієї ситуації можна виділити те, що сторінки були створені для детального опису мультфільмів, щоб залучити додатковий трафік за некомерційними пошуковими запитами. Завдяки тому, що були підібрані якісні зображення, які надалі були мінімально оптимізовані, ми отримали непоганий трафік за одними лише картинками.

Як дізнатися трафік на сайт з пошуку за картинками

Більшість SEO-фахівців не приділяють належної уваги сегментованого аналізу трафіку з пошуку за картинками, поєднуючи ці дані

То як дізнатися скільки трафіку ми отримуємо з цього сегмента органічного каналу?

Для цього нам знадобиться інструментарій Google Search Console.

Статистика з Google Search Console

Щоб дізнатися кількість трафіку, який сайт отримує виключно через переходи по зображенням, потрібно спочатку вибрати звіт з ефективності (1):

Далі вибрати тип пошуку «зображення» (2):

Найбільш корисною функцією можна виділити перегляд статистики до кожного запиту:

Ці дані нам допомагають умовно зрозуміти, наскільки високий CTR по кожному окремому ключу.

Якщо потрібно оцінити ефективність показів по групі сторінок або товарів, досить просто додати відповідний сегмент за умови:

Слід пам’ятати, що, крім трафіку, дуже важливо аналізувати поведінкові показники користувачів. Можливо, окремі зображення є абсолютно некоректними при показах за певними запитами, що абсолютно не користується загальною статистикою сайту

Мета оптимізації зображень

Як ми вже писали раніше – процес оптимізації картинок має різні напрямки робіт. Всі вони по-своєму корисні, але спробуємо розібратися, які завдання за що відповідають.

Умовно, всі вектори оптимізації картинок можна розділити на такі групи:

Напрямок роботи Завдання Мета
Релевантність Додавання alt та title Дозволяє більш точно визначити пошуковику, що саме зображено на картинці і вибудовує більш точну релевантність при ранжируванні в пошуку по картинках
Технічна

Додавання мікророзмітки

(Schema, Open Graph)

Дозволяє пошуковику характеризувати зображення як певний тип контенту – продукт, рецепт, відео, а також виводить конкретне зображення для відображення в соц.мережах
  Стиск зображень (вага) Дозволяє значно скоротити час завантаження сторінок сайту (цей параметр є одним з найважливіших для SEO на даний момент)
 

Адаптація зображень (габарити)

 

Використання елемента srcset

Дозволяє підвантажувати кілька варіантів зображень для пристроїв різної роздільної здатності.
Індексація Додавання картки сайту для зображень Дозволяє пошуковим роботам коректно індексувати зображення на сайті

SEO-фахівці найчастіше вдаються саме до оптимізації ваги зображень та додавання alt і title, тому що ці роботи вважаються базовими та актуальними практично для всіх сайтів.

Ми також рекомендуємо обов’язково виконувати саме ці завдання насамперед.

Рекомендації для роботи із зображеннями

Спробуємо дати кілька важливих та корисних рекомендацій щодо оптимізації картинок.

Автоматизація процесу

Ми прихильники ручної роботи з більшості завдань, що стосуються SEO. Однак, коли йдеться про заповнення тисяч атрибутів alt і title для карток товарів, все ж таки слід задуматися про автоматизацію процесу.

Існує 2 варіанти:

а) Купівля автоматичного модуля для сайту

Наприклад, для сайтів на CS-Cart відмінно підійде модуль Images auto seo optimization, який виконає всю брудну роботу за Вас.

б) Поставити завдання програмісту для налаштування сценарію автогенерації

Приклад:

«Налаштувати автогенерацію ALT та TITLE за шаблоном:

ALT:

<Назва сторінки>

TITLE:
<Назва сторінки>

Приклад – «адреса сайту»

ALT:

Квартира двокімнатна у Києві 2010 року

TITLE:
Квартира двокімнатна у Києві

Використання розширеного атрибута Alt під час роботи з товарами

При оптимізації картинок для карток товару дуже важливо в атрибут вказувати серійний номер товару або його артикул.

Як показує статистика, запити по артикулам та серійним номерам, в окремих нішах, можуть становити переважну частку всього цільового трафіку на сайті, у своїй сукупність навіть обганяючи найчастіші запити.

Підбір формату зображень

Ми не загострюватимемо увагу на цьому питанні, тому що розбір його претендує на окрему статтю, яку краще прочитати в авторстві якогось веб-дизайнера.

Пропонуємо коротко зупинитися та розібрати найголовніші формати та їх призначення:

JPEG – найпопулярніший формат. Ідеальний для фото. При стисканні ваги характерні явні втрати якості, особливо у дрібних деталях

PNG – векторний формат. Більше орієнтований на лінійні малюнки та тексти.

SVG – відносно новий формат, який також призначений для векторної графіки. Найчастіше застосовується для логотипів та значків.

WebP – найновіший формат, який був розроблений Google і обмежувався застосуванням у його середовищі. На сьогоднішній день найшвидший формат, але підтримується лише Google і, з недавнього часу, Firefox.

Якщо Вам цікавий більш поглиблений аналіз питання, рекомендуємо вивчити цю статтю:

https://sdvv.ru/articles/internet-menedzhment/luchshie-formaty-izobrazheniy-dlya-veb-dizayna-i-razrabotki/

Унікалізація зображень

Навіть якщо у Вас немає можливості створити на 100% унікальні зображення для сайту та використовуються стокові фото, слід зробити їх «персоналізованішими» для Вашого сайту.

Для цього достатньо обрізати фото, щоб трохи змінилася композиція або використати додаткові ефекти у фоторедакторах. Такий підхід не завжди гарантує, що пошуковик прийме зображення як унікальне, але в більшості випадків цього достатньо.

Підведемо підсумки

Оптимізація зображення – це важливий етап як SEO-просування сайту, так і автономного розвитку його контентної складової. Процес цей досить багатошаровий, тому подумайте заздалегідь, за який із цих «шарів» Ви хотіли б взятися насамперед, але не в жодному разі не нехтуйте цим аспектом просування повністю.

Пам’ятайте: пошук по картинках дедалі більше набирає обертів, особливо у товарних нішах. І там, де у Вас не вдалося зачепитися за основну пошукову видачу, завжди можна спробувати надолужити пошуком у картинках.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    29/05/2024
    У сучасному світі сайт – це не просто візитна картка, а необхідний інструмент для будь-якого бізнесу. Він дозволяє залучати нових клієнтів, надавати інформацію про товари та послуги, встановлювати контакт з аудиторією та підвищувати впізнаваність бренду. Без сайту компанія обмежує свій потенціал та втрачає конкурентні переваги.

    Хакери можуть не лише красти конфіденційну інформацію, але й завдавати шкоди вебсайтам, позаяк втрачаються не тільки дані, але й довіра клієнтів та репутація компанії. Тому забезпечення надійного захисту від атак і регулярний моніторинг безпеки є критично важливими для кожного онлайн-ресурсу.

    Перша сотня, а потім тисяча підписників – особливе число для кожного блогера. Це ознака того, що контент пройшов випробування якістю у поки що невеликої кількості підписників, але при цьому процес почав приносити свої плоди. Перш, ніж розглянемо, як набрати підписників в Інсті, звернемо увагу на те, для чого вони вам потрібні.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    Meta Ad Library або Бібліотека реклами Meta — це безкоштовний інструмент, який містить велику кількість вже існуючих рекламних креативів для соцмереж Facebook, Instagram, WhatsApp.

    14/03/2025
    Google здійснює пошук за запитом користувача спираючись на декілька основних факторів, серед яких є ключові слова. Роботи Google оцінюють вміст веб-ресурсу та відповідність його запиту користувача саме за кількістю та щільністю використання ключових слів.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову