Що таке UX-копірайтинг та для чого він потрібен?

Що таке UX-копірайтинг та для чого він потрібен?
Що таке UX-копірайтинг та для чого він потрібен?

Сьогодні User Experience (UX), що у перекладі з англійської – «користувацький досвід», – дуже поширене явище, яке актуальне при розробці будь-якого нового продукту для інтернету. UX-фахівців більше всього у дизайні, але стрімко розвивається і UX-копірайтинг.

Спеціалісти працюють у команді задля створення зручних сайтів та додатків, у які користувачі будуть повертатися. І, якщо про дизайнерів відомо більше, то згадок про UX-копірайтерів поки що мало. Розберемо, хто цей фахівець, навіщо потрібен та за якими правилами він створює контент для користувачів.

UX-копірайтинг – що це?

UX-копірайтинг зараз є одним із трендів у США, який активно популяризують та використовують. Він базується на основі:

  • демонстрації поваги до відвідувачів сайту, що означає публікацію якісного контенту, який може зрозуміти кожен;
  • наявності виключно корисної інформації, яка допомагає вирішити проблему користувача, яка його привела на ресурс.

Хто такий UX-копірайтер?

Якими знаннями володіє UX-копірайтер | WEDEX

Тож, UX-копірайтер – це той спеціаліст, який володіє багатьма знаннями не лише у своїй сфері – UX-копірайтингу, але й суміжних. Зокрема, обов’язкове розуміння основ маркетингу та мистецтва продажів. Саме ці знання дозволяють UX-копірайтеру писати легкий до сприйняття, корисний та цікавий текст, що у кінцевому результаті підвищує рівень доходу підприємцю.

Текст, що створює UX-копірайтер, допомагає користувачеві легше орієнтуватися на сайті та взаємодіяти з продуктом, що його зацікавив. Тут важливий весь текстовий контент: написи на кнопках, у різноманітних формах та оповіщеннях, тексті про умови та положення, інструкцій для споживача.

UX-копірайтер допомагає користувачу якнайлегше зрозуміти, що і у якій послідовності потрібно зробити для замовлення продукту на ресурсі.

Яким має бути успішний UX-копірайтинг?

Яким має бути успішний UX-копірайтинг | WEDEX

Кожен UX-копірайтер знає та використовує у своїй роботі певні правила для створення UX-тексту. Звичайно, універсальних принципів написання, що можна застосовувати завжди, немає, але є загальні, на які можна спиратися для покращення користувацького досвіду на сайті.

1.    Короткий та зрозумілий для сприйняття текст

Дуже важливо, щоб при мінімальній кількості слів була максимальна кількість сенсу. Читаючи такий якісний, продуманий текст UX-копірайтера, користувач швидше зрозуміє мету повідомлення та зробить необхідні дії, не витрачаючи час на зайві здогадки. Зміст має бути максимально простим.

Лаконічність в UX-тексті | WEDEX

Наприклад, UX-копірайтинг описує дії, які потрібно зробити користувачу: «Знайти», «Підпишіться», «Поділіться з друзями», «Купити в один клік» та інше.

2.    Послідовність та логічність викладу матеріалу

Як правило, люди не читають весь текст, а лише інтуїтивно сканують основні тези, щоб зрозуміти зміст та знайти вирішення свого питання на веб-ресурсі. Тому UX-копірайтеру необхідно основний текст розбивати на блоки, абзаци, робити логічне візуальне виділення важливої інформації. Також обов’язково дотримуватися послідовності у викладенні: спочатку основна мета та дії для її досягнення, а потім – додаткові деталі, які найлегше сховати під посиланням «Докладніше» або «Читати далі».

UX-копірайтинг – це не літературні шедеври, а чітко викладена інформація про продукт для користувача. Наприклад, якщо потенційний клієнт заходить на сайт у пошуках фарби для стін, то UX-копірайтеру не потрібно постійно шукати та використовувати синоніми – краще концентрувати увагу користувача на слові «фарба».

3.    Діліться користю на зрозумілій аудиторії мові

Чим довше користувач буде знаходитися на сайті, переходити по сторінкам, здійснювати інші цільові дії, тим вище буде позиція ресурсу у пошуковій видачі. Що, у свою чергу, приводить більше потенційних клієнтів.

Тож, щоб користувач проводив більше часу на вашому сайті, UX-копірайтер пише короткі, корисні та орієнтовані на цільову аудиторію статті.

Наприклад, для молоді 18-25 років текст написаний максимально простою, легкою мовою, з короткими реченнями без зайвих зворотів та, можливо, навіть зі сленгом. Тоді як для аудиторії 30+ років інформацію можна подавати у більш серйозному форматі, проте не забуваючи про логічне блокове оформлення для легшого сприйняття.

4.    Проявити креативність – не завадить!

Основна задача UX-копірайтера – передача важливої інформації за допомогою коротких повідомлень. Проте вони не завжди мають бути нудними та «як у всіх».

Важливо: якщо сенс тексту дозволяє, то креативність лише вітається. Проте потрібно завжди аналізувати, чи зрозуміє цільова аудиторія такий творчий текст, і чи буде він доречним.

Наприклад, для сторінки з кодом 404, яка була видалена чи переміщена, актуально використати гумор, щоб користувач посміхнувся і почав шукати на сайті потрібне замість того, щоб просто піти до конкурентів. Тут UX-копірайтер завжди працює у команді з UX-дизайнером, і разом вони видають цікавий результат.

Креативне оформлення 404 | WEDEX

Креативне оформлення 404 | WEDEX

Креативне оформлення 404 | WEDEX

Креативне оформлення 404 | WEDEX

Креативне оформлення 404 | WEDEX

Правильний підхід буде спонукати продовжити користувача взаємодію з веб-ресурсом.

5.    Без точних дат

В UX-текстах зазвичай немає точних дат, щоб потенційному клієнту не потрібно було щоразу дивитися у календар. Звичайно, якщо це не стосується акцій в інтернет-магазинах, що обмежені по часу.

Відсутність дат створює потрібний легкий настрій, який робить покупку більш вірогідною. В UX-копірайтингу використовують частіше «сьогодні», «завтра».

6.    Важливість A/B тестування

Кожен новий продукт чи оновлення потрібно тестувати для покращення. Досвідчений та зацікавлений у зростанні проєкту UX-копірайтер завжди збирає дані про поведінку користувачів на сайті, тому що це допомагає зробити UX-тексти ефективнішими та зменшити кількість відмов (виходів з сайту).

Голос та тон бренду в UX-копірайтингу

Перш, ніж почати писати тексти, UX-копірайтер вивчає характер та особливості бренду. Голос бренду (з англ. «Ton of Voice») та використання при написанні будь-якого матеріалу для продуктів одного й того ж стилю постійно грає важливу роль під час просування в інтернеті.

Якщо так сталося, що маркетолог не попрацював над цим питанням завчасно, то UX-копірайтер звертає увагу на основний продукт компанії та його головні функції.

Ton of Voice тісно пов’язаний зі створенням персонажу у маркетингу. Він створюється по портрету цільової аудиторії, а саме – з його ядра. Потенційний клієнт має бачити у цьому персонажі себе: характер, манера спілкування знайомі та зрозумілі.
Приклади створених маркетологами персонажів бренду | WEDEXПриклади створених маркетологами персонажів бренду | WEDEX

Уявімо, що ваш бренд годинників – це цілком конкретна людина. Молодий бізнесмен, який має чіткий графік життя, куди входить ранкова пробіжка по набережній з рок музикою у навушниках, плідний день з зустрічами з партнерами та обов’язковою чашкою чорної кави на робочому столі. Як буде спілкуватися цей бізнесмен? Мати у лексиконі сленгові слова чи виключно діловий стиль спілкування? А можливо він навіть має улюблений вираз?

Все це допоможе UX-копірайтеру створити унікальний цікавий голос та тон бренду, а ще стати компанії ближче для своєї цільової аудиторії. Маючи образ такого персонажа, UX-копірайтер розуміє, якими словами та у якому стилі розмовляти через тексти з ЦА. Наприклад, на сторінці 404 буде напис: «Посилання не працює. Перевірте його та спробуйте ще раз або перегляньте інші моделі годинників», – і далі декілька посилань на сторінки із годинниками. Так само UX-копірайтер пропише тексти написів на сторінках, що відкриваються після оформлення покупки, додавання у кошик, підписки на розсилку та інше.

Вмілий UX-копірайтер створить невидимий міцний зв’язок між потенційним клієнтом та брендом, який допоможе підприємцю продавати швидше та більше.

Кому потрібен UX-копірайтинг

UX – це про створення чи редизайн існуючого веб-ресурсу, де все зроблено для зручності користувача. Саме тому всі задіяні UX-фахівці грають однаково важливу роль. UX-копірайтер продумує кожне слово так само, як дизайнер елементи інтерфейсу, а розробник – загальний функціонал сайту чи додатку.

Так, часто трапляється, що тексти UX-копірайтера ніби обірвані і надто сухі, але за їх створенням стоїть велика робота, що займає багато часу та сил. І що найважливіше – вони ефективні. Тому використовувати UX-копірайтинг – це не просто тренд, а вигідне вкладення у майбутні продажі.

Підведемо підсумки

Сьогодні не так легко знайти досвідченого UX-копірайтера, але багато хто стрімко та успішно вчиться UX. Маючи знання із цієї статті, яким має бути якісний UX-копірайтинг, вам буде набагато легше створити чи відкоригувати свій ресурс так, щоб отримувати більше лояльних постійних клієнтів завдяки лаконічним влучним текстам.

Павло Власюк
CMO
Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    11/03/2024
    Ahrefs – корисний і потужний інструмент в арсеналі будь-якого SEO-фахівця. З його допомогою можна відстежувати позиції та дії конкурентів і поліпшити ранжування власного сайту, адже він вкаже на помилки, які були допущені ще під час створення ресурсу, але впливають на його позиції зараз.

    27/09/2024
    Показник дозволяє рекламодавцям оцінити, наскільки їх повідомлення є привабливими для цільової аудиторії. Вимірювання CTR надає можливість маркетологам не лише аналізувати, які оголошення демонструють найвищу клікабельність, а й розуміти поведінку своїх потенційних клієнтів.

    18/09/2023
    Почала свій шлях контекстна реклама офлайн. У журналах краси з'явилася реклама косметики, на радіо – місцеві оголошення, на спортивних каналах – пропозиції спортивного взуття та одягу. В інтернеті рекламні оголошення вперше з'явилися на початку 90-х років ХХ століття.

    Останні статті по #SEO
    05/03/2025
    Merchant Center - це ключовий інструмент для розміщення мерчант реклами в Google, який допомагає інтегрувати товари з платформою Google Merchant Center і забезпечувати прозорість інформації щодо покупок.

    05/03/2025
    Рекламний кабінет Гугл Ads є одним із ключових інструментів для запуску реклами в інтернеті. Однак багато користувачів, що запускають рекламу Google, і фахівці з таргетингу стикаються з проблемою блокування облікового запису.

    19/11/2024
    Менеджер з контекстної реклами є спеціалістом, який налаштовує рекламні кампанії, оплата за які нараховується за кліки по рекламним оголошенням, що були здійснені потенційними клієнтами. Ключове завдання PPC-спеціаліста – підвищувати ефективність реклами та оптимізувати її так, щоб клієнт отримав якомога більше трафіку на сайт за оптимальну ціну та міг більше заробляти.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову