Як ефективно здійснити комплексний пошук ключових слів?

Як ефективно здійснити комплексний пошук ключових слів?
Як ефективно здійснити комплексний пошук ключових слів?

Ключові слова – це фрази, за допомогою яких користувачі шукають необхідну інформацію в Інтернеті. Вони є фундаментом семантичного ядра, а воно є основою будь-якого сайту. Саме тому підбір ключових слів – важливий етап під час пошукового SEO-просування сайтів. Їх використання покращить ранжування сторінок вашого ресурсу. Тільки не забувайте, що не варто ними зловживати, інакше пошукові системи можуть накласти фільтри на певні сторінки або навіть весь сайт.

Чому ключові слова важливі

Ключові слова допомагають пошуковим роботам зрозуміти, наскільки сторінка сайту релевантна запиту користувача. Алгоритми пошукових систем, аналізуючи текст, визначають, чи зможе людина отримати повну та розгорнуту відповідь на свій запит на сайті. Якщо ви бажаєте, щоб аудиторія знайшла ваш ресурс, тоді просто необхідно розробити стратегію, яка допоможе це здійснити. Саме в цьому полягає суть дослідження ключових фраз.

Оптимізація контенту під ключові слова – це головний інструмент просування різних товарів та послуг. Тому, перш за все під час оптимізації збирають семантичне ядро, а під нього створюють нові сторінки ресурсу та оптимізують існуючі. Якщо правильно підібрати ключі, можна створити контент, який тривалий час залучатиме органічний трафік з пошукової видачі.

Інструменти для пошуку ключових слів

Нижче ми розповімо про три інструменти для вивчення ключових слів. Усі вони мають як безкоштовну версію, так і платну. Звичайно, можна використовувати безкоштовний варіант, але в такому випадку будьте готові до обмеження функціоналу (наприклад, відсутність частоти запитів або ліміт на кількість ключів, що віддаються). Тому, для вашої зручності, ми рекомендуємо, все ж, користуватися платними версіями цих сервісів.

Загальний принцип роботи інструментів схожий: користувач вводить слово чи фразу, а програма показує список різноманітних комбінацій із нею. По кожному з них можна побачити частотність, що допоможе виявити потрібні варіанти для семантичного ядра. Отже, перейдемо до детальнішого розгляду кожного сервісу.

Google Keyword Planner

Планувальник ключових слів | WEDEX

Планувальник – це безкоштовний та легкий у використанні інструмент, який дає можливість отримати велику кількість додаткових ключових слів, визначити конкурентність та прогнози щодо ймовірного трафіку. Необхідно просто ввести фразу і можна відразу побачити середньомісячну кількість пошукових запитів для ключовика, мінімальні та максимальні розрахункові ставки за покази (якщо ви вирішите використовувати Google Рекламу) та зрозуміти, чи висока конкуренція за це слово.

Скористатися Google Keyword Planner нескладно – достатньо створити обліковий запис у Google Рекламі та вказати дані вашої карти. Але саме це деяких користувачів і відштовхує, оскільки за користування самим сервісом нічого не потрібно платити. Більш детальну інструкцію з використання даного інструменту описано в іншій нашій статті.

Кому буде корисний інструмент:

  1. Фахівцям з контекстної реклами

З його допомогою можна дізнатись, які ключі рекомендуються для створення нової рекламної кампанії. Також є можливість підібрати нові ключові фрази на основі вже наявних для розширення існуючих кампаній. Ще маркетологи можуть планувати тут бюджет та ставки.

  1. SEO-фахівцям

Як ми вже згадували, завдяки планувальнику фахівці під час складання семантичного ядра можуть знайти ключові слова, дізнатися про їх частотність і конкурентність.

При виборі ключових слів у Планувальнику, у вас є можливість вибрати відповідні налаштування. У сервісі можна зазначити:

  • Потрібну мову. Отримати прогнози по ключах, що вже є, і збирати нові можна будь-якою з 45 представлених мов.
  • Розташування. Налаштувати геотаргетинг можна практично у кожній вкладці.
  • Діапазон дат. Тут вказується проміжок часу, протягом якого необхідно отримати дані щодо кількості запитів.
  • Мінус-слова. Якщо вони поєднуються з фразою, то вона просто не відображатиметься.
  • Параметри пошуку. Під час пошуку нових ключових слів, можна відфільтрувати їх за рекомендованою ставкою, конкурентністю, середньою кількістю запитів на місяць або взагалі включити тільки ті, які містять певні терміни.

Serpstat

Serpstat | WEDEX

Цей інструмент розроблявся українськими програмістами та маркетологами. Він є відносно безкоштовним. Після реєстрації у вас буде доступ до основних функцій сервісу, але з обмеженням у 30 запитів на добу. Якщо вам потрібні розширені можливості – є 4 тарифні плани (від 59 $ на місяць, але діють знижки при підписці на рік).

Serpstat – багатофункціональний інструмент із найбільшою базою ключових слів для українського сегменту. З його допомогою можна значно розширити семантичне ядро ​​ресурсу, підібрати якісні фрази та проаналізувати семантику конкурентів. Саме тому він є чудовим помічником для кожного SEO-фахівця. Для легшого використання ми підготували для вас покрокову інструкцію по роботі із сервісом.

Особливості Serpstat:

  1. Після того, як ви завантажили проєкт, буде можливість перевірити ресурс на наявність помилок, правильність застосованих мета-тегів, биті посилання та інші показники.
  2. Після перевірки сайту, платформа вкаже на критичні та не дуже критичні SEO-помилки.
  3. У інструмента є набір метрик, необхідних для щоденної роботи SEO- і РРС-спеціалістів: моніторинг позицій; аналіз ключових фраз, посилань та конкурентів; SEO-аудит сайту.
  4. Завдяки сервісу можна значно прискорити час роботи фахівців, так як він призначений для збору інформації по певному домену, його сторінці або ключовику, які потрібні для просування сайту та налаштування контекстної реклами, а також для контролю ефективності стратегій конкурентів та отримання вигоди з їх успіхів та помилок.

Ahrefs

Ahrefs | WEDEX

Цей сервіс розрахований більше на західний сегмент ринку. Вартість використання залежить від того, який тарифний план ви оберете (всього їх 4, і мінімальний коштує від 89$ на місяць). Є й безкоштовна пробна версія, за допомогою якої можна вирішити такі завдання, як: дослідження ключовиків, лінкбілдинг, on-page SEO та інші. Вони матимуть свої обмеження, але, наприклад, для тих, хто тільки починає свій шлях у SEO, цього буде достатньо.

Ahrefs – досить популярний інструмент для дослідження ключових слів та один із найлегших для візуального сприйняття. Серед його основних параметрів аналітики – складність ключа, на основі якого можна припустити, як ним скористатися найкраще. Завдяки цій платформі ваше дослідження може бути гнучким – можна зрозуміти, де саме потрібна ключова фраза ранжується. Ви можете виконати пошук у різних системах: Google, YouTube, Bing, Baidu та Amazon. Працювати з сервісом зовсім нескладно, детальний опис є в іншій статті.

Найкращі функції Ahrefs:

  • Можна налаштувати оповіщення про нові ключові слова, зворотні посилання, згадки та інше.
  • Зрозумілий інтерфейс, який дає можливість визначити загальний стан вашого ресурсу та його рейтинг у пошукових системах.
  • Звіти із діаграмами.
  • Детальний аналіз пошукового трафіку.
  • Рендеринг JavaScript та аудит майданчика для визначення проблем із SEO.
  • Порівняння доменів.
  • Оглядач контенту, за допомогою якого можна знайти хороші пропозиції з тем.

Як правильно використовувати ключові слова

Застосовуючи ключі, не забувайте, що контент створюється для людей, а вже потім – для пошукових систем. Якщо правильно підібрати і грамотно використовувати ключові фрази, то в тексті вони виглядатимуть органічно і не заважатимуть його сприйняттю.

Рекомендації щодо застосування ключів:

  1. Додайте ключові запити до заголовків. По ним користувач розуміє суть контенту, а їх наявність допоможе визначити відповідність запиту.
  2. Використовуйте ключі у метатегах. Ключові слова в title, description та alt допоможуть пошуковим системам краще зрозуміти зміст матеріалу.
  3. Слідкуйте за щільністю. Не використовуйте ключові слова надмірно, щоб не було переспаму.
  4. Розподіліть фрази за текстом. Основні використовуйте вгорі сторінки, а далі краще розміщувати по спаданню значущості.
  5. Контролюйте природність застосування. Якщо певне формулювання виділяється із загального контексту, спробуйте його замінити або видаліть зовсім.

Підведемо підсумки

Для успішного просування сайту та отримання трафіку дуже важливо правильно підібрати ключові слова. У статті ми розглянули як це можна зробити за допомогою спеціальних онлайн-сервісів. Головне – не забувайте, що не можна спамити, і розподіляти їх потрібно по тексту органічно, тоді ви неодмінно досягнете бажаного результату.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    04/09/2023
    Yoast SEO – корисний і потужний інструмент для кожного сайту, за допомогою якого можна досягти топів пошукових систем. Його вважають найпоширенішим плагіном для SEO-просування сайтів на WordPress.

    27/09/2024
    Показник дозволяє рекламодавцям оцінити, наскільки їх повідомлення є привабливими для цільової аудиторії. Вимірювання CTR надає можливість маркетологам не лише аналізувати, які оголошення демонструють найвищу клікабельність, а й розуміти поведінку своїх потенційних клієнтів.

    04/09/2024
    Mobile-First Indexing – це процес, під час якого Google використовує мобільну версію вашого сайту як основну для індексації та ранжування. Це означає, що саме мобільний контент стає ключовим для визначення релевантності вашого сайту у пошукових запитах.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову