Зміст статті

Serpstat – це багатофункціональна SEO онлайн-платформа, яка замінює безліч різноманітних сервісів та містить 5 модулів.
- Пошукова аналітика. Цей модуль дозволяє проаналізувати конкурентів, зібрати семантику та знайти ключові фрази.
- Аналіз зовнішніх посилань. Тут можна отримати дані по донорах, анкорах, а також проконтролювати зміни в посилальному профілі (як свого домену, так і конкурентів).
- Моніторинг позицій За допомогою цього модуля є можливість перевірити позиції в органічній видачі свого домену та конкурентів. А ще підкоригувати стратегію просування завдяки аналізу конкурентів та частки трафіку за певними категоріями.
- Аудит сайту. Ви можете знайти помилки, які впливають на позиції сайту. Тут же будуть рекомендації щодо усунення цих помилок.
- Кластеризація та текстова аналітика. Ви зможете згрупувати великий обсяг ключів, щоб створити правильну структуру сайту. Також отримайте рекомендації щодо написання контенту, який зможе вийти у топ пошукової видачі.
Переваги та недоліки сервісу
Це незамінний інструмент, який відмінно підійде як для великих компаній із SEO-просування, так і для окремих SЕО-фахівців. У сервісу гарне співвідношення ціни та якості, а також є свої плюси та мінуси. Розглянемо їх детальніше.
Переваги
- Є пробний період та російська мова, що багатьом полегшує використання;
- Розгорнута аналітика семантики у ніші;
- Можна визначити проблемні місця проекту та отримати рекомендації щодо їх виправлення;
- Є можливість провести аналіз рекламних оголошень конкурентів та підготувати свої, враховуючи помилки інших;
- Хороша база ключових слів, швидкі звіти та вивантаження;
- Також ви зможете відстежити зміни у видачі, після чого доопрацювати сторінки з позиціями, що просіли.
Недоліки
- Використання сервісу необхідно оплачувати. Ціни не високі, але чим більше функцій вам потрібно, тим вища оплата;
- Іноді довге оновлення даних;
- Немає можливості встановити або змінити часові інтервали при отриманні даних, що для аналітики може грати вирішальну роль.
Як використовувати сервіс для підбору ключових слів
Як же розпочати пошук ключових слів після того, як ми увійшли до облікового запису?
Змоделюємо ситуацію: ви плануєте запустити власний інтернет-магазин, наприклад, з продажу дитячого одягу. І, відповідно, необхідно зібрати семантику, щоб сформувати хорошу структуру та оптимізувати пошукові запити на сторінках вашого сайту.
Перше, що нам потрібно – це підібрати маркерний запит, який найкраще описує тематику вашого сайту. У нашому випадку, щоб зібрати всю наявну семантику для магазину дитячого одягу, найкращий загальний маркер – це «дитячий одяг».
Але перед тим, як безпосередньо перейти до інструменту підбору ключових слів, рекомендуємо спочатку перевірити ваш маркерний запит за показниками для того, щоб переконатися, чи дійсно він підходить і охоплює всі можливі варіанти ключів. Для цього нам знадобиться наступна вкладка.
Сумарний звіт
Зліва на панелі інструментів вибираємо вкладку «Аналіз ключових слів» – «Сумарний звіт».
Вводимо наш маркерний запит «Дитячий одяг» та натискаємо кнопку «Знайти». Відразу звертаємо вашу увагу на те, що необхідно перевірити правильно обраний регіон пошуку. Нас цікавлять запити щодо України, перевіряємо.
На сторінці сумарного звіту представлена загальна інформація про маркер або пошуковий запит, який ми аналізуємо.
Перше, що ми бачимо, це 4 основні метрики:
- Частотність – середній показник кількості запитів на місяць.
- Показник конкуренції у контекстній рекламі
- Середня ціна за клік у контексті. Вона вказана у доларах США. Але як показує практика, це дуже узагальнена середня вартість, яка майже не має нічого спільного з реальною вартістю.
- Складність ключового слова. Цей показник дає розуміння, наскільки важко цей ключ підняти в ТОП Google за допомогою SEO-просування.
Далі на сторінці ми бачимо дві таблички з варіантами ключових слів для СЕО та контексту. Базову інформацію про їх кількість, частотність та вартість за клік. Нижче наведено графік тренду для нашого маркерного запиту.
Ці дані сервіс бере безпосередньо із сервісу Google Trends. Діапазон за замовчуванням у нас рік. Якщо нам потрібний широкий діапазон, то можна скористатися сервісом Google Trends або інструментом прогнозування в Google Ads. Це справді корисна інформація, яка дає нам можливість зрозуміти реальний попит ключового слова (чи сезонна залежність чи яка його динаміка). Тому що є ситуації, коли бачимо, що популярність певного пошукового запиту стала зменшуватися з часом. І це свідчить, що його використання не принесе в майбутньому бажаного для нас показника органічного трафіку.
Нижче розташована загальна табличка та графік з доменами, що ранжуються за нашим маркерним запитом та їх основні показники. Таку ж табличку ми бачимо і для доменів, які використовують нашу фразу або її варіацію у контекстній рекламі. І окремо приклади оголошень із нашим маркерним запитом.
Тепер переходимо безпосередньо до пошуку ключових слів.
Підбір ключових фраз
Ми бачимо усі варіанти ключів нашого маркерного запиту.
Відразу звертаємо вашу увагу на одну відмінність від планувальника ключових слів у Google Ads – ми не можемо вводити відразу декілька маркерних запитів для того, щоб зробити підбір більш точним або використовувати декілька синонімів ключової фрази. Таким чином, для комплексного збору ключів необхідно вводити різні варіанти наших маркерних запитів та аналізувати отримані результати окремо. А це не зовсім зручно. Але на відміну від того ж Google Planner, Serpstat показує варіанти ключових слів, які Google Ads не відображає, тому що вони відносяться до сірих тем.
І друга перевага – Serpstat відображає ультранизькочастотні запити. Насправді це запити, що користувачі вкрай рідко гуглять, але це може бути корисно при роботі зі складними нішами. У кожного варіанта ключового слова ми бачимо інформацію у вигляді невеликих іконок про те, де сервіс знайшов цей запит, і колонки з різними показниками кожного ключового запиту.
За бажанням окремі колонки можна прибрати або додати. Для цього є потрібний функціонал (кнопка «Колонки»), де можна відзначити необхідні нам чек-бокси. Кожна колонка за показником має власний фільтр. Тобто, ми можемо сортувати таблицю за окремим параметром. Наприклад, необхідно бачити насамперед запити з частотністю в діапазоні від 100 до 1000.
Для того, щоб вручну не перебирати десятки тисяч варіантів ключів, є окремий фільтр, за допомогою якого ми можемо налаштувати необхідні для нас параметри.
За замовчуванням у таблиці не відображаються слова з неправильним написанням.
Далі ми хочемо виключити зі списку запити, які нам 100% не підходять. Це можна зробити за допомогою параметра «Ключові фрази». Вибираємо «Не містить все» (широка відповідність) та вводимо мінус-слова (через кому), яких не повинно бути в нашій семантиці. Наприклад, «дешево».
Якщо вибрати широку відповідність, сервіс автоматично вилучить усі словоформи вказаних мінус-слів. Наприклад, «дешево»/«дешевий». А якщо вказати точну відповідність, то відповідно залишаться ті слова, які точно відповідають заданим умовам.
Можна додати фільтр, щоб усунути всі топоніми. Тобто запити, що містять назву міста. Наприклад, якщо ви плануєте продаж продукції по всій Україні, то запити, на кшталт, «дитячий одяг Хмельницький» вам не потрібні. Щоб їх прибрати, вибираємо параметр «Фільтрація за топонімами» – «Не містить усі».
Ну і ми не хочемо використовувати пошукові запити із наднизькою частотою і нам необхідно їх забрати. Для цього додаємо параметр «Частотність» – «Більше ніж» – «500». Тиснемо «Застосувати».
І замість 10 тисяч варіантів у нас залишилося менше 300.
Параметрів фільтра та їх значень досить багато. Рекомендуємо вам ознайомитись з ними. Це допоможе вам заощаджувати час під час пошуку семантики.
Ми сформували наш список із варіантами ключових слів. Можна вивантажити його окремим файлом і використовувати для своїх потреб. Для цього вибираємо необхідний формат та натискаємо кнопку «Експорт». Для функціоналу експорту було розроблено дуже зручний додатковий функціонал, з допомогою якого можна зазначити, які колонки таблиці слід експортувати. Є можливість прибрати зайве або навпаки – додати необхідні дані до таблиці.
Після натискання кнопки експорту через 5-10 секунд з’явиться повідомлення про те, що документ готовий до завантаження. Або можна перейти на сторінку Останні звіти через іконку профілю та завантажити файл.
Крім експорту файлу є окремий функціонал взаємодії із запитами через кнопку «Операції». Наприклад, вибираємо чек-боксами ключі, які нам потрібні. Натискаємо на кнопку «Операції» і вибираємо дію, яка нас цікавить:
- Копіювати ключі в буфер обміну. Цілу таблицю, рядок чи фразу.
- Додати запити до проекту моніторингу, якщо у вас створено проект.
- Додати фрази до пакетного аналізу. Це інструмент, який дозволяє збирати та зберігати списки ключових фраз. Також ці списки можна редагувати за потребою.
- Додати фрази до кластеризації (про неї ми поговоримо трохи згодом).
Для зручності, будемо додавати наші знайдені ключі до пакетного аналізу, щоб не працювати з окремими файлами. Для цього натискаємо на відповідне значення. Натискаємо «Створити проект». Вносимо ім’я, вибираємо пошукову систему, вибираємо параметри, які повинні відображатися в проекті для ключів.
І додатково за лімітами ми можемо виконати автоматичний збір додаткової семантики в автоматичному режимі. Але зараз ми це зробимо вручну. Натискаємо «Створити проект» і переходимо до інструменту пакетного аналізу, де збережені наші ключі.
Ми провели підбір ключових слів за маркерним запитом, але часто буває, що при пошуку ми не враховуємо інші синоніми фрази, якісь несподівані варіації, якими користуються користувачі в пошуку. Наприклад, хтось пише «дитячий одяг», хтось – «одяг для дітей» або «одяг для дитини», а хтось напише «одяг для малюків чи малечі». І все це – різні запити, з різною частотністю та рівнем складності просування у пошуку.
Схожі фрази
Вводимо наш маркерний запит, натискаємо кнопку «Знайти» і аналізуємо додаткові варіанти ключових слів.
Ми бачимо нові варіанти ключових фраз, які можна використовувати для оптимізації нашого сайту. Функціонал цього інструменту є абсолютно ідентичним інструменту підбору ключових слів.
Відфільтруємо ключі за частотністю від 500 та додамо нові фрази до нашого проекту пакетного аналізу. Якщо серед нових фраз є вже наявні у проекті пакетного аналізу, вони будуть автоматично видалені.
На цьому базовий вибір пошукових фраз можна завершити. Але, якщо вам потрібно якісно опрацювати семантику та зібрати найповніше семантичне ядро, то далі ми переходимо до наступного інструменту.
Пошукові підказки
Особливість цього інструменту полягає в тому, що він генерується в реальному часі та відображає запити та питання людей, які шукають відповіді та інформацію зараз. Тобто, це варіанти підказок, що з’являються, які відображаються, коли ви починаєте вводити запит у пошуковий рядок. На наш маркер ми знаходимо більше 4000 варіантів.
Фільтр у цьому звіті не працює так само, як і в попередніх звітах, але вибір запитів можна конкретизувати за допомогою додавання слів у фразу. Наприклад, додаємо до нашого маркера слова «Магазин» та «Інтернет». Натискаємо на ці слова у списку зверху. Після цього у нас залишається лише 190 фраз, які ми також можемо додати до нашого проекту пакетного аналізу.
Пошукові питання
Цей інструмент має ще один корисний функціонал – це кнопка «Тільки питання». З її допомогою можна фільтрувати фрази лише за допомогою питань. І слід зазначити, що на панелі інструментів для цього є окрема вкладка, яка і виконує цей функціонал, а саме – аналіз запитів у вигляді питання. Тут бачимо всі варіанти можливих питань, що містять нашу маркерну фразу. Ці фрази можна використовувати для вибору тем для блогу, формування контент-плану або формування блоку FAQ на сайті.
Функціонал звіту не відрізняється від звіту пошуку підказок. Давайте візьмемо всі ці варіанти питань і додамо до нашого проекту пакетного аналізу. Для цього, як і раніше, ставимо галочку біля «Ключові фрази», далі – «Операції», «Додати фрази до Пакетного аналізу фраз».
Крім пошуку ключів за допомогою маркерного запиту, можна виконати конкурентний аналіз. Розглянемо докладніше.
Сторінки-лідери
У цьому звіті ми бачимо список сторінок, які ранжуються на наш маркерний запит і отримують найбільшу кількість трафіку. Якщо поверхово оглянути список і переходити на ці сторінки за допомогою відповідних кнопок, ми можемо зрозуміти, які з цих сторінок релевантні для нашого майбутнього сайту. Вибираємо конкурента та клацаємо на посилання.
Відкривається сумарний звіт на нашому URL. У ньому ми бачимо повний список запитів, їх складність, частотність та позицію, яку він займає поточною сторінкою. Тобто ми отримуємо розуміння, за якими саме запитами оптимізовано сторінку конкурента і, як ми можемо цей досвід інтерпретувати на власному ресурсі.
Ми також можемо фільтрувати звіт, повністю експортувати його або вибрати ключі, що нас цікавлять, і додати в проект пакетного моніторингу.
Конкуренти
Цей інструмент не такий цікавий нам у плані семантики, а більше служить для того, щоб сформувати список потенційних конкурентів за нашою маркерною фразою. Бачимо список доменів, що ранжуються на наш пошуковий запит. Звіт також формується в реальному часі, тому іноді для його формування потрібен певний час.
У звіті ми бачимо список доменів та колонки із загальною інформацією. Найцікавіше для нас – це «Загальні ключові слова», тобто, скільки ключів у домені містять нашу маркерну фразу.
Правильний підбір конкурентів важливий етапі розробки. Адже формувати структуру та продумати якісно функціонал сайту краще, враховуючи досвід конкурентів, які вже посіли високі позиції у пошуку. Цей список конкурентів можна експортувати та працювати надалі з файлом. На цьому пошук семантики завершено.
Повертаємось до проекту пакетного аналізу.
У ньому збережені всі ключі, які ми зібрали у різних звітах. Ми можемо його просто експортувати та використовувати на свій розсуд. Але щоб сформувати якісне семантичне ядро, необхідно провести кластеризацію запитів. Тобто розподілити всі наші ключові слова по групах, які надалі формуватимуть ієрархію нашого сайту.
- Кластеризацію можна виконати вручну.
Для цього на сторінці проекту пакетного аналізу створюємо групу, відзначаємо необхідні фрази та додаємо їх до групи. Клацаємо «Додати групу», даємо їй назву, далі – «Ок», вибираємо фрази, потім кнопка «Операції» та «Додати до групи», після чого вибираємо нашу групу та «Застосувати». Готово.
- Інший варіант – автоматична кластеризація.
Для цього вибираємо всі наші фрази, відкриваємо «Операції» та клацаємо на «Додати фрази до кластеризації». Нам відкривається вікно із проектами. Натискаємо «Створити новий проект». Вводимо назву нашого проекту. Домен вводимо, якщо ми вже маємо сайт, якщо ні – залишаємо порожнім. Вибираємо пошукову систему, регіон. Область та місто обираємо за потребою. У нашому прикладі ми просуваємося Україною, тож залишаємо не заповненим.
Сила зв’язку – це умова кластеризації, де сильна – кожна фраза для об’єднання в кластер повинна мати 12 загальних URL, а слабка – всього 3 загальних URL.
Другою умовою формування кластера є вибір типу кластеризації:
– М’який тип – фрази можуть бути додані в кластер, якщо хоча б у однієї пари фраз є 3, 8 або 12 однакових URL (залежно від попереднього вибору сили зв’язку).
– Жорсткий тип – у всіх фраз в одному кластері будуть однакові 3, 8 або 12 URL в топ-30 за фразою (залежно від попереднього вибору сили зв’язку). Результатом такого методу є точне ядро з великою кількістю груп, оскільки фрази входять до кластера тільки при яскраво вираженій смисловій близькості.
Наприклад, залишимо параметри за замовчуванням та натискаємо кнопку «Зберегти».
Ми бачимо, що наші фрази розбиті на окремі групи/кластери. Можемо побачити список ключів по кожній групі, відсоток однорідності, а також функціонал метатопів. Це список сторінок конкурентів у пошуку за фразами кластера. Чим вища сторінка в метатопі, тим більш релевантна тематиці кластера.
Тепер ми можемо завантажити наше готове семантичне ядро окремим файлом. Вивантажити можна як все ядро, так і окремі кластери, натиснувши на «Експорт» – вибрати потрібний формат – «Експорт». Готово.
Таке виглядає готове семантичне ядро. Ми бачимо список фраз, назва групи кластера та частотність.
Підведемо підсумки
У статті ми розглянули переваги та недоліки інструменту, а також надали покрокову інструкцію щодо підбору ключових слів. Serpstat цілком може замінити майже будь-який інший сервіс для SEO-фахівців і є справді гарним варіантом як для новачка, так і для професіонала.





