Зміст статті

Ми щодня стикаємося з рекламою і вже практично навчилися її не помічати, тому що оголошення і банери перестали когось вражати. Багато хто думає, що контент-маркетинг – це розміщення статей у блогах компаній і просування сайту в пошуковій видачі, але цього мало і це далеко не все. Довірчі хороші стосунки з покупцями утворюються, коли вони придивляються до підприємства, його товарів чи послуг і помічають, на скільки реклама збігається з реальністю. Люди хочуть уваги до їхніх потреб та індивідуального підходу. Якраз у цьому і допомагає контент-маркетинг. Він зближує аудиторію з торговою маркою шляхом простого способу надання інформації.
Що таке контент-маркетинг
Контент-маркетинг – це особливий метод просування продукції, завдання якого – посилення довіри клієнтів. Він відрізняється від класичної реклами тим, що знайомить клієнтів із продуктом, не нав’язуючи його, а лише пропонуючи корисний матеріал. Споживачі люблять, коли опис товару близький до дійсності та дає чіткі поради щодо його застосування. Саме такий підхід створює довіру до бренду і дає зрозуміти людям, що вони мають справу з фахівцями. Якщо контент-маркетинг грамотно впровадити в бізнес, можна отримати:
- довіру покупців;
- додаткову аудиторію;
- збільшення трафіку на сайті;
- просування торгової марки;
- приріст продажів.
Навіщо потрібен контент-маркетинг
Контент-маркетинг є необхідним інструментом для бізнесу, оскільки допомагає вирішувати його стратегічно важливі завдання:
- Збільшення трафіку і зміцнення позицій сайту
Якщо ви знаєте статистику пошукових запитів, можна створити актуальний і корисний контент, який допоможе сайту посісти топове місце в пошуковику. Це одночасно дає можливість споживачам знаходити потрібні відповіді і сприяє розкрутці товару.
- Збільшення маркетингової воронки
Отримання прибутку – мета будь-якого бізнесу. Перед тим, як укласти угоду, багато клієнтів проходять по декілька ступенів воронки продажів. Контент-маркетинг допомагає довести більшість клієнтів до останнього етапу воронки, де відбувається покупка.
- Лідерство серед конкурентів
Користувачі перед покупкою завжди порівнюють пропозиції від декількох компаній для того, щоб вибрати відповідну вартість і хорошу якість. Хороший контент сприяє схиленню клієнтів на ваш бік. Якщо ви розповісте для чого призначений ваш продукт, як він функціонує і як допоможе споживачеві вирішити його проблему, це сформує довіру до торговельної марки, адже людина побачить зацікавленість і ваше бажання їй допомогти. Тоді однозначно рішення буде прийнято на вашу користь.
- Вивчення покупців
Один із найважливіших етапів спілкування з покупцями – зворотний зв’язок. Здебільшого клієнти все обговорюють на різних форумах або в соціальних мережах. Там же у компаній є можливість зібрати необхідну інформацію для того, щоб надалі усунути проблему, якщо вона є. Фідбек також допомагає вивчити очікування і потреби споживачів.
- Поліпшення впізнаваності бренду
Якщо торгова марка давно популярна і широко відома, це підвищує лояльність клієнтів. Якісний контент допомагає покращувати впізнаваність. Залучати таким чином лояльних покупців довше, ніж за допомогою розважального контенту, але аудиторія буде надійнішою і добре прихильною до бренду.
- Формування довіри та образу фахівця
Отримання довіри споживачів – завдання будь-якої стратегії контент-маркетингу. Образ фахівця знадобиться під час продажу дорогого товару, щоб привернути увагу клієнта до продукту, і він не хвилювався про потенційні труднощі під час купівлі.
- Розкрутка за допомогою користувачів
Якщо інформація виявилася важливою і цікавою, людина обов’язково нею поділиться. Репости й обговорення в месенджерах і соціальних мережах підвищують впізнаваність торгової марки і збільшують охоплення. Користувацьке просування створюється оглядами товарів і відмітками акаунтів бренду. Люди вірять простим покупцям, думаючи, що в їхніх порадах немає ніякої реклами. Тому виходить, що якісна хороша продукція просувається автономно, а контент-маркетинг просто допомагає привернути до неї увагу.
Що таке контент-стратегія
Контент-стратегія – це детальний план зі створення та управління контентом, націлений на те, щоб залучити і зберегти клієнтів, підвищити продажі та збільшити залученість інших бізнес-показників.
Контент-стратегія потрібна для:
- управління створенням і популяризацією контенту в організації;
- досягнення завдань бізнесу – побудови довіри до бренду, продажу товарів, поширення інформації про нові продукти;
- поліпшення розуміння цільової аудиторії;
- розрахунку кількості ресурсів, необхідних для підготовки контенту;
- відмінності вашого контенту від контенту конкурентів;
- вибору потрібних форматів матеріалів і каналів їхнього поширення.
Етапи формування контент-стратегії
Розробка контент-стратегії складається з декількох етапів. Нижче розглянемо детально кожен із них.
- Встановіть мету
Чітко поставлена мета з чіткими термінами допоможе встановити кінцевий результат. Ґрунтуючись на цих даних, простіше підготувати план дій. Цілі можуть бути такими: збільшити продажі, підвищити трафік, домогтися довіри аудиторії, поліпшити впізнаваність торгової марки, залучити нових клієнтів, збільшити лояльність покупців, поліпшити пошуковий рейтинг.
- Проаналізуйте цільову аудиторію
Це один із тих етапів, від якого залежить успіх контент-стратегії. Ви не зможете знайти важелі впливу на клієнтів, якщо не знаєте свою цільову аудиторію. Не потрібно покладатися на інтуїцію або намагатися розробити контент для всіх, це вас нікуди не приведе. Опитайте покупців про їхні вподобання, звички, сформуйте портрет потенційних споживачів: вік, стать, достаток, інтереси, соціальний статус. Задумайтеся, яка інформація їм потрібна і в який час їх можна застати онлайн.
- Проведіть аудит контенту, який вже існує
Необхідно з’ясувати як ваш сайт ранжується пошуковими системами. Результати в пошуковій видачі можна підвищити шляхом ведення блогу або сторінки в соцмережах. Тільки для цього потрібно виявити найменш і найбільш результативний контент і в блозі, і в соцмережах. Поспостерігайте, які статті користуються більшою популярністю, яким постам ставлять більше лайків і завдяки яким матеріалам клієнти здійснюють покупку. За допомогою аудиту можна визначити чи ефективно працює контент, що потрібно змінити, а що можна і залишити.
- Проведіть аналіз конкурентів
З’ясуйте який саме контент і де вони розміщують, як ведуть спілкування з покупцями. Вивчення цієї інформації допоможе визначити, що підходить і подобається вашій аудиторії, а якого контенту їм не вистачає.
- Визначтеся з видами контенту та каналами його поширення
На кожному етапі воронки продажів контент відрізнятиметься. Наприклад, привернуть увагу до торгової марки відео або статті в блогах, бажання придбати продукт викличуть вебінари, а “дотиснути” клієнта до купівлі зможе розсилка на електронну пошту. Потрібно добре продумати, які формати матеріалу і з якою регулярністю ви будете випускати.
Можливо, буде простіше спочатку вирішити, за допомогою яких каналів ви поширюватимете контент, адже кожен майданчик має свої особливості та специфіку. Наприклад, якщо займаєтеся продажем білизни, вкладайте бюджет і час у соціальні мережі. Там знаходиться багато дівчат, які враховують відгуки інших покупців при виборі продукту. Якщо ваш товар – спортивне обладнання, заведіть YouTube-канал. Там можна викласти відеоогляд товару, а також невеликий відеоурок з комплексами вправ. Так вас сприйматимуть не тільки як продавця, а ще й як спортивного тренера, що приверне ще більше клієнтів.
- Створіть контент-план
Контент-план – це документ, який містить усі подробиці: на які теми плануються публікації, в якому форматі, коли і на яких майданчиках. Він допоможе уникнути хаосу під час підготовки матеріалу і постійно перебувати в полі зору користувачів. Для його створення можна скористатися Google таблицями – безкоштовний і зручний варіант.
- Виберіть теми для контент-плану
Знайти актуальні теми для потенційних клієнтів можна за допомогою Google Trends. Також для цього можна використовувати такий SEO-інструмент, як Serpstat. Потрібно всього лише на сайті вписати ключову фразу, вибрати країну і пошукову систему і натиснути “Пошук”. Ви отримаєте аналіз частотності запитів за кластерами. Тепер ви в курсі того, які саме запити з вашої галузі найтоповіші. Ґрунтуючись на цій інформації, можна сформулювати теми для статей, інструкцій, постів або відеоуроків.
- Проводьте регулярний постинг
Сontent marketing – це не пересічний випуск статей на сайті. Потрібно викладати матеріал на сайті, в соціальних мережах та інших різних ресурсах (навіть платних), створювати розсилки на електронну пошту. Органіка не дасть величезного охоплення публікацій, тому, щоб контент був помітним, для його розкрутки краще застосовувати таргетовану рекламу. Необхідно, щоб постинг був регулярним. За цим простіше встежити, якщо застосовувати інструменти автоматичного постингу.
- Контролюйте прогрес
Щоб контент-маркетингова кампанія приносила свої плоди, потрібно постійно стежити за її прогресом: охоплення, перегляди, залученість користувачів, репости та інші показники. У цьому вам допоможе Google Analytics. У соціальних мережах проконтролювати активність можна за допомогою системи вбудованої аналітики. Важливо над кампанією працювати без перерв доти, доки не досягнете бажаного результату. Але пам’ятайте, що регулярність дуже важлива в цій справі. Пари статей або одного відео раз на декілька місяців недостатньо, це не принесе ніякого успіху.
Стандартні помилки контент-маркетингу
Якщо знати типові помилки, яких припускаються фахівці, можна їх уникнути. Отже, до них належать:
- Погана якість контенту. Не пишіть матеріал заради того, щоб вставити в нього якомога більше ключових запитів для пошукових систем. Контент має бути корисний і цікавий користувачам.
- Маркетингова стратегія, яка не має мети. Сам контент не збільшить кількість укладених договорів, аудиторію або її лояльність. Тому потрібно чітко розуміти для чого публікується матеріал.
- Відсутність Call To Action. Будь-який контент повинен містити посилання на продукт і заклик до самостійної оцінки товару та його функцій.
- Комерціалізація матеріалу. Показова і нав’язлива реклама відштовхує. Тому продавати свій продукт потрібно ненав’язливо. Наприклад, описавши декілька випадків, коли ваш товар став корисним споживачам.
Контент-маркетинг дає чудову можливість збільшити продажі та розкрутити бізнес загалом. Завдяки йому ви можете спілкуватися зі своєю аудиторією, надаючи корисну інформацію абсолютно безоплатно, таким чином завоювавши її довіру.




