Що таке Google Trends і як ним користуватися

Що таке Google Trends і як ним користуватися
Що таке Google Trends і як ним користуватися

Google Trends – це інструмент, який допомагає безкоштовно аналізувати якими темами цікавиться цільова аудиторія на даний момент. Якщо сказати простіше, гугл тренди – це сервіс, за допомогою якого можна стежити за трендами на ринку, географією інтересу до продукту, ступенем пізнаваності підприємства і популярними категоріями товарів. Дані збираються по всьому світу з пошукових запитів користувачів Google, поділяються залежно від тем і регіонів і оновлюються автоматично.

Кому стане в пригоді Google Trends:

  • Маркетологам. За допомогою сервісу можна виявити тенденції на ринку і визначити, які товари потрібно розкручувати і коли це краще робити. Ще в Google Trends легко проаналізувати поведінку користувачів у розрізі сезонів і регіонів.
  • Контекстологам – для визначення найкращої дати запуску реклами, відповідного часу і списку рекламованих послуг або товарів.
  • SEO-фахівцям він корисний під час складання семантичного ядра і виявлення призначеного для користувача інтенту.
  • Редакторам і копірайтерам – для підбору актуальних і цікавих тем для написання текстового контенту.
  • Керівникам підприємств – для аналізу інтересів цільової аудиторії та рішення виводити новий товар на ринок.
  • Власникам компаній гугл тренди цікаві при виборі популярної ніші, переліку послуг або асортименту товарів.

Для поліпшення точності пошуку Google Trends враховуйте деякі нюанси:

  1. Вводьте “лапки” під час написання запиту. У такому разі сервіс покаже менше результатів, оскільки будуть виключені помилки в написанні слів і буде зменшена варіативність. Наприклад, дані за запитом “шкіряна сумка” міститимуть і статистику за запитом “шкіряна сумка Prada”.
  2. Використовуйте “+”, щоб відображалися результати запитів, у яких споживачі вводять декілька слів. Наприклад, “бездротові навушники + Xiaomi”. У результатах ви побачите всі запити з цими словами. Також “+” можна застосовувати для торгових марок, які називають по-різному, наприклад, “сяомі + ксяомі + шаомі”.
  3. Прописуйте “-” для того, щоб прибрати непотрібні слова з пошуку. Наприклад, “ноутбук – купити, Lenovo”. У результати не потрапить усе, що після мінуса.
  4. Переглядайте результати в різних категоріях. Наприклад, “телевізори та електроніка”, “покупки”, щоб відстежити різноманіття запитів у вашій темі.
  5. Розділіть “Пошуковий запит” і “Тему”, тому що “Тема” надає більш різноманітні та широкі показники.

У вкладці “Аналіз” можна знайти всю інформацію, необхідно тільки гортати сторінку вниз і ходити по вкладках, щоб отримати максимально повні дані.

Почнемо з того, як відкрити google тренди. Для цього вам потрібно або в пошуковику прописати назву – “Google Trends” і просто зайти в перший результат, який відобразиться, або перейти за посиланням.

Актуальні новини та тренди

Це головна сторінка сервісу, яка присвячена популярним запитам людей у певній країні або в усьому світі на даний момент. Інформація актуалізується в режимі реального часу.

Актуальні новини та тренди Google Trends | WEDEX

Ці дані корисні тим, що можна врахувати настрій аудиторії та сформувати найбільш підходящу маркетингову стратегію. Також тут ви можете вибрати країну для показу топових новин і підписатися на їх отримання на електронну пошту. А ще можна продовжити працювати з Google Trends, ввівши в рядок пошуку необхідний запит і натиснувши “Огляд”. Під час написання запиту сервіс пропонує найпопулярніші варіанти:

Актуальні новини та тренди Google Trends 2 | WEDEX

Трохи нижче пошукового рядка є блок “чому тема популярна”, там розміщені актуальні статті, які повністю розкривають суть вашого пошукового запиту.

Популярне зараз

У цьому пункті детально видно, що люди шукають у пошукових системах у цей момент і протягом останньої доби. За допомогою запитів, які ви тут побачите, можна створювати креатив, якщо ви використовуєте ситуативний маркетинг.

Популярне зараз Google Trends | WEDEX

Популярні товари та послуги

При натисканні на вкладку “Огляд”, відкривається розділ “Аналіз”, в якому можна побачити рівень зацікавленості користувачів у певних товарах за будь-який проміжок часу і в будь-якому регіоні.

Популярні товари та послуги Google Trends | WEDEX

Тут ми можемо оцінити динаміку змін запитів користувачів. Наприклад, на фото видно, що розумними годинниками в Україні за останні 12 місяців цікавилися стабільно однаково. Сплеск був тільки в грудні 2022 року і в серпні 2023 року.

Якщо гортати трохи нижче, ми побачимо інтерес до розумних годинників за областями.

Популярні товари та послуги Google Trends 2 | WEDEX

Ці дані корисні тим, що можна оцінити попит користувачів на товар або послугу залежно від регіону і, виходячи з цього, запустити новий напрямок бізнесу або, наприклад, грамотно розділити фінансування рекламної кампанії.

Сезонність на ринку

Перебуваючи все в тому ж розділі, можна проаналізувати статистику запитів гугл у часі і на основі цього зробити висновки про сезонність продукту. Період можна вибрати абсолютно будь-який.

Сезонність на ринку Google Trends | WEDEX

На прикладі сонцезахисних окулярів ми бачимо, що ними цікавляться щорічно приблизно з початку весни до середини літа.

Виявлення сезонності попиту на продукт важливе:

  • Контекстологу для чіткого планування термінів запуску та посилення реклами на підставі збільшення попиту на товар;
  • Аналітику для роз’яснення просідання трафіку або зростання в ті моменти, коли це жодним чином не пов’язано з нововведеннями на сайті або конфігураціями кампанії;
  • SEO-фахівцю для складання плану робіт із просування сайту. Якщо плануються будь-які масштабні зміни на сайті, краще зробити це під час невеликої відвідуваності майданчика або зниження попиту на товар.

Порівняння популярності запитів

За допомогою Google Trends можна побудувати порівняльний графік для п’яти різних запитів.

Порівняння популярності запитів Google Trends | WEDEX

На малюнку видно, що за останній рік в Україні найбільше інтересу виявляли до телефонів, потім до ноутбуків, а на останньому місці вже – годинники.

Цей інструмент допомагає оцінити конкуренцію. Порівнюючи на одному графіку компанію або продукт, можна побачити різницю в популярності та динаміку.

Схожі запити

Інструмент показує схожі запити і додаткову інформацію, наприклад, із суміжної теми або при іншому написанні. Вкладки “У тренді” і “Лідери” допоможуть побачити більше пошукових запитів і оцінити поведінку користувачів та їхні суміжні інтереси. Ці дані корисні для SEO-фахівців і контекстологів.

Схожі запити Google Trends | WEDEX

Аналіз трендів на YouTube

Ця вкладка вам дуже знадобиться, якщо ви плануєте розкручувати YouTube канал. У цьому випадку потрібно відстежувати й аналізувати інтерес саме користувачів YouTube і підбирати для цієї аудиторії популярні теми. Для того, щоб побачити цю інформацію, потрібно в налаштуваннях змінити “Пошук в Інтернеті” на “Пошук на YouTube”.

Аналіз трендів на YouTube Google Trends | WEDEX

Якщо підібрати теми правильно і грамотно, ви зможете не тільки розкрутити свій канал на YouTube, а й отримати трафік з органічної видачі Google, адже відеоконтент нерідко показується у вигляді розширеного сніпета на “нульовій” позиції. За підсумком, отримувати трафік будете ще й з органіки.

Рік у пошуку

Цей розділ відкриється, якщо натиснути на бургер-меню в лівому верхньому кутку. Тут можна переглянути топ запитів гугл користувачів за рік у певній країні або по всьому світу. У цьому розділі відображаються запити, у яких істотно збільшився трафік у порівнянні з попереднім роком.

Рік у пошуку Google Trends | WEDEX

Кількість категорій залежить від країни, яку ви обрали. Ця інформація корисна тим, що можна знайти нові ідеї для реклами та підібрати актуальну тему для написання статей.

Статистика береться з пошукових запитів користувачів Google і актуалізується автоматично. Як формуються дані, які ми бачимо в Google Trends:

  • Інструмент визначає топові запити, які користувачі певного регіону вводили за конкретний час;
  • Ці запити оцінюються системою в балах. 100 – максимальна популярність одного запиту по відношенню до інших, відповідно, 0 – найнижча;
  • До вибірки входять тільки популярні запити. Якщо певну тему не шукали часто, вона не відобразиться в результатах.

Абсолютно безкоштовного подібного сервісу з функціями Google Trends на сьогодні не існує. Але все ж є деякі сервіси зі схожими можливостями.

Планувальник слів Google

Keyword Planner – інструмент Google, який допомагає під час складання семантичного ядра. Він також показує статистику ключових слів за регіонами, але порівняти його дані з Google Trends дуже складно:

  • У Keyword Planner відображаються показники залежно від частоти ключових запитів за певний проміжок часу, Google Trends надає дані за 100-бальною шкалою.
  • Keyword Planner дає змогу вивчити та проаналізувати частотність великої кількості запитів, Google Trends дає можливість одночасно порівняти лише до 5 запитів максимум.
  • Keyword Planner дає зведені дані про частоту запитів за місяць, у Google Trends видно, як актуальність запиту змінюється зараз, у режимі реального часу.

Serpstat

Serpstat – це корисний інструмент, який містить у собі 5 модулів: SEO-аудит сайту, аналіз семантики і конкурентів, аналіз зворотних посилань і моніторинг позицій. До можливостей цього інструменту також належать: порівняння свого сайту з сайтом конкурента, пошук тегів, проведення текстової аналітики, перевірка релевантності URL семантиці сайту, звіти з фільтрацією топонімів і багато іншого.

Підведемо підсумки

Google Trends не підходить для докладного збору ключових запитів аудиторії, але зате з його допомогою можна спрогнозувати попит, проаналізувати сезонність і динаміку, оцінити популярність торговельної марки або продукту, а також підібрати актуальну тему для створення контенту. Інструмент досить простий у використанні, навіть, якщо раніше ви з ним не працювали, без зусиль розберетеся, необхідно тільки мати діючий акаунт Google.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    22/07/2024
    Інтернет-реклама – це комплекс методів, які використовують власники бізнесу в Україні для популяризації, просування компанії чи бренду у Мережі та підвищення продажів. Це відносно новий спосіб просування і являє собою всі ті ж привабливі яскраві картинки та слогани, які раніше бачили тільки у газетах, журналах, по телевізору чи на вивісках та білбордах.

    07/02/2022
    Ми спробували зібрати у цій статті все, що відомо про цей алгоритм на даний момент. Спробуємо розібратися в особливостях технології: наскільки сильно зміниться звичний пошук та як вплине на традиційний SEO-просування.

    10/05/2024
    Простими словами, арбітраж трафіку – це один зі способів заощадити бюджетні кошти на рекламу товарів чи послуг. Весь сенс зводиться до того, що оплата фахівцеві йде тільки після залучення на сайт користувачів та отримання замовником клієнтів.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову