Зміст статті

SEO – абревіатура від Search Engine Optimization, що у перекладі – оптимізація для пошукових систем. Іншими словами, СЕО є процесом просування сайтів для залучення нових відвідувачів.
SEO-текст – це один із інструментів, що використовується для ефективного SEO-просування вебсайтів у Мережі. Завдяки створенню та публікації таких оптимізованих текстів на ресурсі, сторінки стають більш релевантними та поступово піднімають сайт у ТОП пошукової видачі. Така стаття обов’язково має високу унікальність та виключно корисну інформацію для читача. Для бізнесу СЕО-текст цікавий тим, що допомагає залучити багато органічного трафіку на сайт із пошукової системи, спонукає користувачів до цільової дії на сторінці та підвищує конверсії з вебресурсу.
Оптимізація SEO-статті представляє собою насичення її ключовими запитами та відповідність певним параметрам в залежності від актуальних алгоритмів пошукової системи.
У цій статті розберемо, які є правила написання матеріалів для сайтів, щоб вони були дійсно якісними та ефективно просували вебресурс, мінімізуючи витрати на рекламу.
Чим відрізняється СЕО текст від звичайного?
Тексти, що заточені під SEO-просування, створюють професійні копірайтери. Під час написання вони враховують актуальні на момент написання вимоги пошукових систем, аналізують та закривають болі та потреби потенційних читачів. Під час створення звичайного тексту за певною тематикою ці всі нюанси не враховуються.
Правила створення SEO-текстів
Щоб зрозуміти, як має виглядати грамотно створена стаття для SEO-просування, потрібно знати, з чого вона складається та за якими правилами написана. Отже, є елементи, які вказують на те, що матеріал написаний саме для Search Engine Optimization.
1. Перше і найголовніше – унікальність матеріалу
Всі наступні пункти не важливі, якщо стаття не буде унікальною. Пошукові системи банять вебресурси, на яких розміщують контент, скопійований у конкурентів. І якщо для зображень та відео це не настільки критично, то ідентичний текст відразу потягне вниз ваш сайт.
Для аналізу нового тексту використовуються спеціальні сервіси, які показують унікальність у форматі відсотків. Ідеально – коли вона 100%, але цього можна досягти не завжди. Тому потрібно мати на увазі, що стаття повинна мати унікальність не менше 90%, а для специфічних матеріалів з великою кількістю термінів ця помітка може знизитись до 75%.
2. Наявність ключових слів та фраз
Спеціаліст з СЕО до допомогою спеціальних програм підбирає семантичне ядро для сайту, що включає багато ключових запитів, які можуть вводити потенційні відвідувачі ресурсу у пошуковий рядок пошукової системи. Після їх кластеризації (розділу всієї маси ключів по сторінкам вебресурсу) пишуть технічне завдання на SEO-тексти копірайтеру, який робить якісну статтю з вказаною СЕО-спеціалістом кількістю ключових слів та фраз. Завдяки злагодженій роботі цих фахівців пошукові алгоритми розуміють, що стаття відповідає запитам користувачів та є корисною, та просувають її.
3. Стаття – релевантна та корисна
Порівняно зі звичайним текстовим контентом, СЕО-оптимізований контент відповідає на конкретні питання, які має читач. Тобто написання завжди має ціль, а пошукова система чітко відслідковує якість статей.
Позитивно впливає додавання LSI-ключів. Latent Semantic Indexing є такими словами і фразами, що пов’язані з прямими запитами, але не являються ними. Наприклад, якщо основний запит користувача буде «просування сайтів», то LSI-фразами можуть бути «дизайн сайтів», «СЕО-просування», «як вивести сайт в ТОП» та інші.
4. Чітка структура
SEO-текст завжди має чітку та зрозумілу структуру. Вона включає ієрархію заголовків від H1 до H6, але частіше всього використовуються H1, H2, H3, рідше – H4 і подальші.
- H1 – назва статті, яка відображає її суть;
- H2 – підзаголовки чи заголовки другого рівня, їх може бути від 2, залежно від загального об’єму;
- H3 – це заголовок третього рівня, який розташовується всередині тексту із заголовком другого рівня;
- H4 і далі – підзаголовки у заголовках H3, але їх, насправді, використовують дуже рідко.
Також обов’язковими є блочна структура з невеликими абзацами, наявність списків (нумерованих та маркованих) для покращення сприйняття матеріалу, виділення особливо важливих нюансів, на які варто звернути увагу.
Така структурованість дає пошуковим ботам можливість зрозуміти, про що матеріал, а користувачам – легше та швидше сприймати та знаходити потрібну інформацію.
Хочете більше клієнтів?
Посильте свій сайт якісним контентом! Замовте SEO-копірайтинг у WEDEX і підніміться в пошукових системах. Ми створимо тексти, які залучать вашу цільову аудиторію та збільшать продажі.
5. Зображення у тексті
Коли стаття ілюстрована, у неї додані фото, картинки, інфографіка, таблиці та креативні банери, які відповідають змісту та доповнюють його, такий матеріал набагато цікавіше вивчати користувачам. Пошукові системи також позитивно реагують на картинки під час ранжування вебресурсу у видачі.
6. Відеоматеріали як доповнення та розширення тексту
Цей елемент використовується не так часто, але він є цікавим тим, що утримує відвідувачів довше на сайті, чим покращує його позиції у видачі.
7. Цитати
Додавання цитат відомих людей, експертів у ніші допомагає зробити матеріал більш живим і правдивим. Цитати завжди чіпляють увагу, вони є інтригуючим початком для абзацу та умовним «повітрям» посередині SEO-тексту.
8. Внутрішнє перелінкування у статті
У СЕО-текстах зустрічаються слова, у які зашиті посилання на інші матеріали всередині того самого вебресурсу. Наприклад, у нашій статті Просування у Facebook для бізнесу у слова «цільової аудиторії» зашите посилання на статтю Аналіз цільової аудиторії.
9. Технічні параметри
Важлива не лише унікальність, а й інші SEO-параметри. Перевіряється нудота, унікальність, частотність ключових слів та, звичайно, граматика. Детальніше розберемо це далі.
10. Використання мета-тегів
Мета-теги – це title та description, які створюються індивідуально до кожного матеріалу в залежності від його змісту та цілей. Вони невидимі для читачів, але зчитуються роботами, і є дуже важливими для ранжування сайту у видачі.
11. Дотримання принципу Е-Е-А-Т
Контент повинен бути не тільки корисним та відповідати запиту користувача, а й безпечним. Останні декілька років алгоритми Google працюють з урахуванням цього принципу.
Трохи розберемо, що це значить.
- Е (досвід) – коли копірайтер пише про користь овочів для організму і додає свій власний досвід, як він налагодив роботу шлунку за допомогою вживання овочів, то вага матеріалу відразу стає більшою. І у читача, і у Google виникає більше довіри до такого контенту. Додайте у текст свій власний досвід чи колег, знайомих, описуючи ситуацію, проблему та шлях вирішення.
- Е (експертність) – означає наявність у автора глибоких знань у тематиці статті. Наприклад, юридичні тексти краще писати людині з відповідною освітою і компетенцією. Так матеріал вийде технічно вірним та повноцінно розкриє нюанси теми. Сайт ранжуватиметься вище.
- А (авторитетність) – Google оцінює, наскільки авторитетний вебресурс, підраховуючи кількість посилань на нього зі сторонніх сайтів та авторитетність цих джерел. Чим більше якісних посилань – тим вище просуває пошуковик ваш ресурс.
- Т (надійність) – параметр, що формується за оцінкою рівня довіри до сайту чи СЕО-копірайтера. Google аналізує репутацію вебресурсу і технічні аспекти, як прозорість та зрозумілість розміщеної інформації про компанію (у тому числі адреса, телефони), дотримання правил конфіденційності, безпечність сайту. Надійним вважається сайт з позитивними відгуками, SSL-сертифікатом.
Отже, створення SEO-статті – це досить складний процес, який включає багато етапів, але у перспективі цей інструмент значно покращує позиції сайта у пошуковій видачі та залучає зацікавлених користувачів на вебресурс безкоштовно.
Але мати розуміння правил створення СЕО-статей недостатньо для написання якісного оптимізованого матеріалу. Розглянемо покроково, як створювати такий контент.
Як написати SEO-текст для сайту?
Покроковий план робіт набагато пришвидшить та полегшить процес написання СЕО-тексту. Якщо ви скористаєтесь ним, то створення чи перевірка статті, написаної копірайтером, не викличе жодних труднощів.
Шукаємо тему
Якщо SEO-фахівець не надав технічне завдання з визначеною темою, варто проаналізувати вже існуюче наповнення блогу чи розділу на сайті, куди потрібен текст.
Зверніть увагу, що тема повинна бути актуальною не тільки для вебресурсу, але й для потенційних читачів. Для аналізу популярності можна взяти сервіс Google Trends та подивитися динаміку актуальності обраної теми (заголовка).
Логічно, що за умови позитивної динаміки можна сміливо брати заголовок для написання SEO-тексту.
Аналізуємо конкурентів
Наступним кроком є дослідження статей на конкурентних сайтах. Передивитися теми, оформлення, статистику переглядів. Не завадить знайти сторінки у соцмережах конкурентів та провести аналіз активності та залучення цільової аудиторії у профілях.
За допомогою спеціальних сервісів збираємо ключові слова та фрази, які частіше за все використовують на інших сайтах та перевіряємо їх актуальність.
Підбираємо ключові слова
Маючи вже певні дані, легше зібрати ключі для власного ефективного СЕО-матеріалу. Основних високочастотних ключових слів у статті має бути від 3, а додаткових, що задають тематику, – максимум 15.
Є перевірені часом та багатьма фахівцями з SEO-просування сервіси, що допомагають зібрати семантику для СЕО-тексту. Серед них:
- Google Ads допомагає зібрати ключі та вираховує необхідну частотність використання;
- Serpstat робить аудит сайту конкурентів, досліджує ключові слова та кластеризує їх, а також пропонує генерацію контенту штучним інтелектом;
- Keywordtool один з небагатьох повністю безкоштовних онлайн-інструментів, що аналізує та збирає релевантні довгі ключі, використовуючи автозаповнення Google;
- Ahrefs вміщує дуже багато SEO-інструментів у собі, у тому числі і пошук ключових запитів та аналітику вебресурсів;
- SEMrush якісно робить аудит контенту та надає рекомендації для його оптимізації.
Важливий нюанс! Потрібно не лише підібрати технічно грамотно семантику, але й рівномірно розподілити ключові фрази по тексту. Вони не повинні бути всі у купі: чим довший матеріал, тим рідше мають траплятися ключі у загальній масі. Для орієнтиру можна брати 1 запит на кожні 500 символів, але все розраховується в залежності від багатьох параметрів СЕО-статті.
Створюємо структуру майбутнього SEO тексту
Зазвичай, якщо стаття не дуже велика за об’ємом, то структура така:
- заголовок H1;
- вступний абзац;
- перший підзаголовок H2;
- другий підзаголовок H2;
- висновок.
Трохи вище ми вже розібрали, що означають заголовки H1-H4 та якими вони мають бути. Тепер щодо змісту.
- Вступ є невеликим абзацом, де коротко розкривається суть теми та те, про що саме дізнається читач з матеріалу.
- Текст після першого підзаголовка H2 вже містить детальний опис теми, всіх подробиць та проблем.
- Далі, у другому підзаголовку H2 даємо рішення. СЕО-копірайтинг має на меті відповісти на всі питання, які можуть виникнути у читача не лише коли він шукав статтю, а й у процесі читання. Тоді матеріал вважається якісним.
- Висновок підсумовує всю інформацію та дає стислу відповідь на ті питання, які обіцяли розкрити у вступі. Якщо це має сенс, то додаються умови співпраці (оформлення, доставка та оплата замовлення або ж опис, як отримати послугу).
Це дуже приблизна схема для СЕО-тексту, яка, як правило, розширюються та доповнюється для повноцінного розкриття теми. Єдине, де дана схема підходить ідеально – це описи товарів та послуг в інтернет-магазинах, короткі статті у блог.
Пишемо та оптимізуємо текст для СЕО-просування
Коли всі необхідні дані зібрані, то питання щодо того, як і що писати, відсутні. І найголовніше – немає проблеми чистого листа, коли автор сидить, дивиться на пустий аркуш на екрані і не знає, з чого почати.
Звичайно, пам’ятаємо про необхідність використання зібраних ключових запитів. Деякі копірайтери пишуть і відразу додають їх у текст, інші – спочатку розкривають тему всіх заголовків, а потім проводять аналіз, скільки ключів потрібно ще додати. Потім органічно вписують їх, керуючись наступними правилами:
- високочастотні ключі розташовуються на початку SEO-статті, а найбільш важливий – у перших двох реченнях;
- важливо додавати ключові слова або фрази у заголовки і підзаголовки та керуватися принципом: чим вище в ієрархії заголовок – тим більша частота у використаного в ньому ключа;
- обов’язкове рівномірне розподілення всіх запитів по всьому текстовому матеріалу, у тому числі у маркованих, нумерованих списках, таблицях, тощо.
Не зважаючи на те, що це СЕО-копірайтинг, варто звертати увагу на органічність входження запитів. Читач не повинен розуміти та чітко бачити, де вжили ключ. А також уважно слідкувати за їх кількістю, тому що перенасичення ключовими словами швидше потягне сайт вниз у видачі, ніж вгору.
Перевіряємо та виправляємо помилки
У компаніях, які дають завдання на написання SEO-текстів штатним авторам чи фрілансерам, є редактор, який читає статтю після здачі автором та виправляє дрібні помилки. Таким чином матеріал доводять до ідеалу, щоб у подальшому опублікувати. Проте сам автор теж має перечитувати та перевіряти відповідність тексту заданим параметрам.
Є те, що перевіряється завжди, незалежно від специфіки матеріалу. Це граматика, орфографія, стилістика, правильність використання термінів, правдивість всієї інформації, зокрема вказаних дат та подій. Також логічність структури та відповідність заголовків та тексту під ними. Може здатися, що це все не найголовніше, але нелогічний нечитабельний матеріал – це шлях у прірву.
Наступний етап – перевірка технічних параметрів, яким має відповідати СЕО-стаття, щоб відповідати вимогам пошукових алгоритмів. Частіше за все проводять аналіз:
- унікальності, тобто її оригінальності (має досягати 90-100% для звичайного тексту, від 75% для технічного з великою кількістю термінів);
- заспамленості або нудоти (у нормі – 30-60%, показує частоту повторень ключів);
- водності (гарний показник – до 15%, означає концентрацію беззмістовних слів відносно до цілого тексту).
Все це перевіряється в онлайн-сервісах, як, наприклад, Grammica, Unicheck, DupliChecker, Serpstat, Copywritely, Istio.
Публікуємо та аналізуємо ефективність СЕО-статті
Публікація звичайно не входить у поняття створення тексту, але є невід’ємним етапом. Займається цим автор або окрема людина – контент-менеджер. Під час завантаження необхідно пам’ятати про всі підготовані елементи: текст, інфографіку, фото та інші зображення, відеоматеріали – і органічно їх розмістити на сторінці.
Також додаємо метатеги, про які ми вже згадували вище. Основні, які завжди використовуються та впливають на ранжування вебресурсів у пошуковику – тег Title (заголовок довжиною до 60 символів) та мететаг Description (короткий опис сторінки об’ємом до 300 символів). Теги потрібні, щоб пошукова система отримала додаткову інформацію про сторінку сайту. Є теги, які додають до певних елементів, наприклад, <ALT> використовують, коли підписують зображення, <h1>-<h6> – для підзаголовків, <table>…</table> – для таблиць, <ul>…</ul> та <ol>…</ol> – на початку та в кінці нумерованих та маркованих списків, тощо.
Аналіз ефективності СЕО-тексту потрібен, щоб зрозуміти, наскільки правильно була проведена підготовча робота та написана стаття. Головне питання – чи допоміг матеріал залучити більше користувачів та довести їх до цільової дії? Щоб побачити це, під час аналізу враховують:
- кількість читачів, що переглянули сторінку;
- звідки вони потрапили на вебресурс;
- параметр отриманої відвідуваності;
- час, який людина була на сайті;
- відсоток дочитуваності матеріалу;
- частоту перегляду статті до кінця;
- переходи користувачів між сторінками.
А ще аналіз обов’язково включає дані щодо зміни позицій ресурсу після публікації кожного конкретного SEO-матеріалу.
Додаткові елементи в СЕО-текстах
Ми розглянули багато особливостей щодо створення якісного оптимізованого матеріалу. Але завжди є спосіб покращити результат за допомогою неочікуваних для користувача методів.
Таке роблять далеко не на всіх сайтах, а тому є шанс виділитись серед конкурентів.
Скільки коштує СЕО-текст?
Грамотно написані тексти – дуже сильний інструмент, тому що вони можуть приводити велику кількість органічного трафіка на сайт щодня без постійних додаткових фінансових вкладень.
Отримати якісні SEO-тексти для успішного просування сайту можна тільки за допомогою досвідчених фахівців:
- SEO-спеціаліста, який проведе аналіз конкурентів, збере семантичне ядро та напише правильне технічне завдання для автора;
- копірайтера, що створить унікальний, корисний контент з урахуванням необхідних технічних параметрів матеріалу;
- коректора, який перевірить та виправить дрібні помилки після автора (тому що людський фактор ніхто не скасовував).
Підібравши собі команду професіоналів, не варто економити на їх послугах. Адже від їх вмотивованості залежить врешті кількість ваших продажів та доходу.
Ціна може варіюватися залежно від того, де замовляєте ці послуги: на фрілансі трохи дешевше, а в агенціях дорожче. Для прикладу, вартість СЕО-копірайтингу на фрілансі стартує від 70-80 грн за 1000 символів унікального тексту, а в агенції – від 100-120 грн за 1000 символів. Проте всюди є і плюси, і мінуси.
Підведемо підсумки
Багатьом здається, що створення SEO-тексту – це щось дуже легке та швидке у виконанні. Але, як ми з’ясували у цій статті, процес вимагає багатьох знань та умінь, неабиякого досвіду, спроможності швидко реагувати на тренди у SEO і зміни алгоритмів пошуковиків.
Ефективна СЕО-стаття має правильну структуру та оптимальну кількість ключових запитів, що рівномірно розподілені по всьому матеріалу. Також опціонально додані картинки, інфографіка, відео, інші елементи. Під час написання копірайтер дотримується принципів Е-Е-А-Т, що робить контент ще більше переконливим для читачів.
Оптимізований для пошукової системи текст стане для сайта власника бізнесу інструментом, який у перспективі допоможе вийти в ТОП видачі, залишаючи конкурентів далеко позаду.




