Як відкрити інтернет-магазин

Як відкрити інтернет-магазин
Як відкрити інтернет-магазин

Нині багато людей здійснюють покупки в максимально зручних умовах для себе – перебуваючи вдома. Завдяки розвитку інтернету у підприємців з’явилася виняткова можливість – створити інтернет-магазин і займатися продажем своїх товарів в онлайні. Торгівля в інтернет-магазині дуже схожа на офлайн торгівлю. Єдина суттєва відмінність – це мережа розповсюдження, інтернет. Тут так само присутня закупівля товару, логістика, маркетинг, управління персоналом і підтримка клієнтів. Загалом, усе те, що давно і стабільно діє у звичайному офлайн-бізнесі. Як відкрити свій інтернет-магазин і отримувати високий дохід від онлайн-продажів ми розповімо в цій статті з детальним описом усіх етапів.

Крок 1. Вибираємо нішу і визначаємося які товари продавати

Це дуже відповідальний етап. Від того, який товар продаватиметься, залежить успішність усього бізнесу. Тут не без нюансів. Зупинитеся на популярному напрямі – прибуток отримуватимете, але разом із ним вам дістанеться і безліч конкурентів, які вже давно міцно стоять на ногах. Зупинитеся на новому і маловідомому напрямку – конкурентів буде мало, але доведеться добре вкластися в рекламу і просування, щоб товар став більш відомим.

Який би спосіб ви не обрали, є декілька варіантів. Якщо зупинилися на першому напрямку, обирайте вузьку тематику. Наприклад, не меблі загалом, а конкретно з натурального дерева. Якщо віддали перевагу другому способу, але не планували великих витрат на рекламу, можна використовувати сарафанне радіо, давати знижки за хороші відгуки або за те, що покупець привів нового клієнта. Нехай люди говорять про ваш товар.

Під час вибору ніші враховуйте також сезонність товару і, чи користується товар на даний момент попитом.

Як відкрити інтернет-магазин | WEDEX

Крок 2. Вивчаємо цільову аудиторію і проводимо її аналіз

Важливо знати для кого ви працюєте, інакше велика ймовірність, що ваш бізнес прогорить. Наприклад, доросле покоління навряд чи зацікавиться просунутими гаджетами, підліткам марно продавати товари для дому, а жителям великого міста не потрібні товари для городу.

Які якості цільової аудиторії необхідно враховувати:

  1. Вік

Кожному поколінню властива певна поведінка і пріоритети. Старші люди роблять вибір вдумливо, не хочуть переплачувати, та й не дуже-то довіряють інтернету загалом. Придбання товару стає чимось важливим, а значить і вести таких користувачів до покупки потрібно довше і наполегливіше. Молодь досить спонтанна і купити для них що-небудь в інтернеті – справа буденна і нічого не значуща.

  1. Стать

Покупки частіше роблять жінки. Як в офлайні, так і в інтернет-магазинах. Чоловіки зазвичай щось замовляють, якщо хочуть зробити сюрприз або подарунок.

  1. Фінансове становище

Не дуже забезпечені люди обирають товар подешевше або шукають акції та знижки. Середньо забезпечені користувачі дивляться на якість, а потім уже звертають увагу на ціну. Ну а клієнти з великим достатком часто цікавляться ексклюзивним або незвичайним товаром.

Є й інші властивості, про які не слід забувати, вивчаючи цільову аудиторію: наявність власного житла, дітей, географічне розташування, інтереси, освіта, користь від товару.

Крок 3. Шукаємо постачальників

Наступний етап – пошук постачальників товару. Знайти їх не так складно, але, ось, знайти хороших – уже важче. На що потрібно звертати увагу під час пошуків:

  • Якість товару. Є такі постачальники, які працюють не на совість – здійснюють закупівлі бракованого товару. Ціна на такий товар нижча, але й враження клієнтів гірше. Для будь-якого інтернет-магазину, а особливо для нового, погані відгуки не принесуть нічого хорошого.
  • Місцезнаходження. Якщо ви перебуваєте в Ужгороді, а постачальник – у Харкові, навряд чи вам сподобається довго чекати доставку, варто пошукати торговця ближче.
  • Умови співпраці. Більшість постачальників беруться працювати тільки з оптовими партіями, але, якщо ви тільки відкрили свій інтернет-магазин, можете фінансово не подужати великі закупівлі.
  • Ціна товару. Не женіться за занадто низькими цінами. Але й завищені – теж не найкращий варіант, вам потрібно ще зробити націнку, щоб працювати не безкоштовно, а отримувати прибуток.

Також важливо враховувати ще й такі характеристики: стабільність постачань, наявність товару та упаковки, сервісне обслуговування і надійність постачальника.

Як відкрити інтернет-магазин | WEDEX

Крок 4. Вибір імені для інтернет-магазину

В інтернеті користувачі запам’ятовують магазин за його веб-адресою (доменом). Наприклад, доменне ім’я нашого сайту – www.wedex.com.ua. У вашого магазину буде своє унікальне ім’я. Під час вибору домену враховуйте такі рекомендації:

  1. Доменне ім’я має просто сприйматися на слух
  2. Домен має бути не довгим
  3. Не застосовуйте в домені складну транслітерацію
  4. Доменне ім’я має легко сприйматися людьми, які не знають англійської мови
  5. Використовуйте в домені слова, близькі до напрямку вашого бізнесу

Крок 5. Створюємо сайт і налаштовуємо дизайн

Після того, як ви визначилися з усіма попередніми пунктами, можна розпочинати відкриття онлайн-магазину. Як створити інтернет-магазин? Для цього є 2 варіанти:

  • Створити самостійно, скориставшись конструктором сайтів (наприклад, OF.UA, Prom.ua). У цьому випадку вам не знадобиться багато часу і грошей. Лендінг взагалі можна створити за пару годин.
  • Звернутися до фахівців, які розроблять сайт. Вони зроблять все самі, від вас потрібно буде тільки узгодити варіанти і викласти пристойну суму. Але при цьому часу ви витратите мінімум.

Незалежно від того, який варіант ви обрали, дизайн можна налаштувати в будь-який момент. Стандартний шаблон ви можете поміняти як завгодно: змінити логотип, кольори, поміняти місцями пункти меню і будь-які блоки, можна зробити все, що забажаєте.

Крок 6. Наповнюємо інтернет-магазин

Після того, як уже є основа, можна наповнювати сайт вмістом. Найчастіше розміщують лого компанії, меню, картки товарів, контакти, вікно чату та відгуки.

Логотип. Його використовують для того, щоб клієнт міг легко запам’ятати і знайти серед інших вашу торгову марку. Особливо важливе візуальне оформлення та логотип для тих компаній, які користуються назвою із зазначенням сфери діяльності (наприклад, “Спецодяг”). Таких компаній багато, тому запам’ятати продавця складно, але логотип допоможе в цьому.

Меню сайту. Якщо у вас багатосторінковий сайт, воно обов’язково вам потрібне, щоб користувач знав, де можна переглянути товари, дізнатися про доставку й оплату, і міг з вами зв’язатися, якщо знадобиться.

Товари. Можна їх розмістити і на одній сторінці, якщо товарів не багато. Якщо достатня кількість, то краще – на декількох сторінках, розбивши товари на категорії, щоб клієнтам було зручніше орієнтуватися і вибирати.

Якщо фото товарів робите самостійно, то потрібно, щоб вони були хорошої якості, щоб не відлякати клієнтів. Якщо товар не великого розміру, можна знімати на телефон або фотоапарат. Якщо великого або у вас немає потрібної апаратури – краще скористатися послугами фахівців.

Усі дані про товар мають бути вказані правильно (характеристики; термін придатності, якщо є; ціна; правила використання).

Контакти. Обов’язково вкажіть, як клієнти можуть з вами зв’язатися. Можна додати контактну інформацію в шапку сайту, щоб її відразу було видно.

Вікно чату. Це зручно тим, що клієнту не потрібно витрачати час на дзвінки чи месенджери, він отримає всі відповіді, поки визначається з вибором. Чат дає більше шансів, що товар одразу придбають. Тільки краще зробити повідомлення на кожну сторінку сайту про те, що можна написати в чаті. І знадобиться виділити окремого фахівця, який відповідатиме на всі запитання покупців.

Відгуки. Якщо замовлення на сайті вже були, можна попросити когось із клієнтів залишити відгук. Коментарі справжніх покупців підвищують довіру до продавця.

Крок 7. Налаштовуємо на сайті оплату за товар і доставку

Багато клієнтів хочуть оплачувати замовлення при отриманні готівкою. Але якщо у вас є в планах доставляти товар за передоплатою або сприяти її здійсненню, є логіка в тому, щоб підключити приймання електронних платежів і пластикових карт.

Що стосується доставки, її можна організувати як кур’єрськими компаніями, так і особистою кур’єрською службою, якщо вона у вас є. Можна організувати безкоштовну доставку при замовленнях від певної суми. Таким чином стимулюючи клієнтів оформляти замовлення побільше, щоб доставка була безкоштовною.

Після того, як ви виконали всі попередні кроки, ваш інтернет-магазин можна вважати відкритим. Але на цьому шлях до успіху не закінчується.

Крок 8. Налаштовуємо рекламу для залучення клієнтів

Є декілька варіантів реклами вашого інтернет-магазину:

  1. Сарафанне радіо. Найпростіший спосіб. Попросіть клієнтів в обмін на знижку залишити відгук або рекомендації на форумах або в соціальних мережах.
  2. Пошукове просування. Можна найняти фахівців, які допоможуть вам у видачі Google зайняти топову позицію, а отже, більше користувачів заходитиме на ваш сайт.
  3. Контекстна реклама. Це рекламні оголошення, які відображаються в пошукових системах і на інших сайтах на основі ваших попередніх дій в інтернеті. Наприклад, якщо раніше ви шукали сукню, то в подібній рекламі будете бачити пропозиції з сукнями.
  4. Товарні майданчики. Досить хороший варіант залучення клієнтів. Наприклад, ті товари, які розміщені в Google Покупках відображаються за пошуковими запитами в пошуку Google. Переходи за ними коштують менше, ніж у контекстній рекламі.

Крок 9. Налаштовуємо аналітику сайту

За допомогою аналітики ви зможете дізнатися, звідки клієнт прийшов у ваш інтернет-магазин, відстежити рівень маркетингових активностей, зрозуміти, яка реклама працює, а яка ні. Спеціальні сервіси допоможуть відстежити такі показники:

  • найпопулярніші розділи сайту;
  • кількість покупок за день, продажів за місяць і скільки було повернень товару;
  • число клієнтів, які повернулися на сайт і кількість унікальних відвідувачів.

Тепер усі етапи пройдено, попереду вас чекає тільки розвиток. А щойно на вашому сайті стало оброблятися стільки замовлень, щоб покрити всі необхідні витрати, можна стверджувати, що ваш магазин – працюючий бізнес.

Підведемо підсумки

У статті ми розглянули, як відкрити інтернет-магазин і які етапи потрібно при цьому пройти, щоб він став успішним. Як бачите, для цього вам не потрібно мати спеціальних технічних знань, від вас вимагається хороша бізнес-хватка, бажання досягти успіху і виконати всього декілька кроків.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    Перша сотня, а потім тисяча підписників – особливе число для кожного блогера. Це ознака того, що контент пройшов випробування якістю у поки що невеликої кількості підписників, але при цьому процес почав приносити свої плоди. Перш, ніж розглянемо, як набрати підписників в Інсті, звернемо увагу на те, для чого вони вам потрібні.

    01/11/2024
    Отже, зміна формату реклами від Google спрямована на оптимізацію та розширення можливостей кампаній. Перехід до адаптивних пошукових оголошень забезпечує більшу гнучкість, ширше охоплення та покращений контроль над контентом.

    04/09/2024
    Mobile-First Indexing – це процес, під час якого Google використовує мобільну версію вашого сайту як основну для індексації та ранжування. Це означає, що саме мобільний контент стає ключовим для визначення релевантності вашого сайту у пошукових запитах.

    Останні статті по #Корисні поради
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову