Оптимізація сайту під голосовий пошук

Оптимізація сайту під голосовий пошук
Оптимізація сайту під голосовий пошук

Голосовий пошук (з англ. «Voice search») та оптимізація сайтів під його специфіку – один із провідних трендів SEO за останні декілька років. Нині він став важливою частиною пошукових систем. Користувачі все частіше використовують віртуальних помічників та голосовий пошук у своєму повсякденному житті (на смартфонах, планшетах, розумних годинниках, колонках та телевізорах). До найвідоміших голосових помічників відносять: Cortana від Microsoft, Google Assistant, Siri від Apple, Alexa від Amazon. Voice search дуже важливий і ось декілька статистичних даних, що підтверджують це:

  • За статистикою Google на 2023 рік половина користувачів вважають за краще використовувати голосовий пошук на своїх мобільних пристроях.
  • 35% користувачів використовують голосових помічників, щоб дізнаватися погоду та новини.
  • Щодня здійснюється мільярд та більше голосових запитів.
  • 25% користувачів шукають необхідні товари для придбання через інтернет саме голосом.
  • Алгоритми Google розпізнають мову більш, ніж 100 мовами світу.

Інструменти голосового пошуку серед вікових груп | WEDEX

На зображенні бачимо, які інструменти голосового пошуку використовують люди різних вікових груп.

3 основні параметри голосового пошуку:

  1. Голосові запити можуть відрізнятися від звичайних пошукових фраз, під які заточують сайти. Для вас надзвичайно важливо знайти ключові фрази, які користувачі будуть використовувати для такого пошуку. Наприклад, люди можуть ввести «лікарня поряд зі мною», але при voice search вони також можуть сказати «яка найближча лікарня поряд зі мною».
  2. 22% голосових запитів належать до місцевого контенту. 22% людей використовують їх для пошуку місць. Це пов’язано з тим, що часто користувачі використовують voice search, коли вони перебувають у дорозі чи дуже поспішають.
  3. Користувачі бажають швидких результатів. Основне використання голосових запитів, як і раніше, пов’язане з персональною допомогою. Припустимо, людина хоче підстригтися, виконує голосовий пошук перукарень, Google повертає найближчі салони краси з їх адресами, віддаленістю від розташування користувача, часом та відгуками.

Є декілька типів сайтів, які отримують максимальну вигоду від оптимізації під voice search, розглянемо їх:

  • Інтернет магазини. У цьому випадку голосовий пошук дає змогу отримувати висококонверсійний трафік. Особливо, якщо пропрацювати низькочастотні запити.
  • Локальні компанії. Сюди можна зарахувати майже будь-який бізнес. Найчастіше люди шукають місця поблизу: готелі, кафе, салони краси, аптеки, СТО.
  • Ресурси із доставкою. Доставка їжі або товарів потрібна для економії часу. Голосовий пошук – для того ж. Тому тут він просто має бути.
  • Інформаційні портали. Різноманітні інструкції чи актуальні новини теж користуються попитом у voice search.

Переваги оптимізації сайту під голосовий пошук

Існує низка вигод, які отримує будь-який бізнес від оптимізації сайту під голосовий пошук:

  1. Зростання трафіку.

Пошук за допомогою голосових асистентів постійно збільшується, а значить, і обсяг цього каналу трафіку теж збільшуватиметься. Крім цього, під час такого пошуку ви отримуєте одну відповідь, а не безліч посилань (як при звичайному пошуку), а тому ви омине всіх конкурентів, якщо зумієте вибитися в топ-1 voice search.

  1. Збільшення конверсій.

Голосові запити найчастіше вимагають вирішення питання прямо зараз. Тому ймовірність конверсійної дії досить висока (замовлення товару чи особисте звернення до СТО або перукарні).

  1. Поліпшення поведінкових факторів.

Оптимізація ресурсу під голосові запити позитивно позначається на просування сайту загалом (особливо, поведінкових факторів). Платформа отримає менше відмов та більше конверсій.

  1. Просування у локальному пошуку.

Зазвичай, за допомогою голосового пошуку користувачі шукають саме місцеві організації.

  1. Поліпшення юзабіліті.

Покращується в тому випадку, коли відвідувачі переглядають сайт із мобільних пристроїв.

Які труднощі можуть виникнути під час роботи з voice search

  • Невелика швидкість завантаження. Через те, що сайт систематично наповнюється медіаматеріалами, через якийсь час він починає сповільнюватися (навіть, якщо був добре оптимізований). Тому важливо постійно контролювати цей момент.
  • Обмеженість використання. Є люди консервативного складу розуму, які просто не хочуть пробувати щось нове, навіть, якщо це виявляється зручнішим за звичні речі. Плюс voice search майже не застосовується на десктопі.
  • Важко потрапити у результати видачі, оскільки віртуальний помічник видає лише один варіант відповіді.

Рекомендації для оптимізації сайту під голосовий пошук

  1. Використовуйте мікророзмітки.
    Багато видів мікророзміток допомагають пошуковим системам систематизувати та класифікувати ваш контент, не кажучи вже про візуальну частину, яка може суттєво розширити ваш сніпет у видачі та підвищити клікабельність. Налаштування блоку FAQ та мікророзмітки FaqPage на нього мають бути пріоритетними для вас, якщо ви хочете бути успішними у voice search, оскільки при грамотній оптимізації можуть залучити на ресурс велику кількість трафіку.
  2. Працюйте над оптимізацією сайту для локального SEO.
    Створюємо та наповнюємо картку в Гугл Мій бізнес. Як ми писали раніше, у голосовому пошуку переважно локальні запити. Найпростіший спосіб допомогти клієнтам знайти вас – це розмістити інформацію про свою компанію у нижньому колонтитулі вашого сайту у простому текстовому форматі. Є два способи, якими користувач може шукати місцеві підприємства:
         – «Доставка піци у Дніпрі». У таких випадках, якщо ви оптимізували свій сайт під місцеві ключові слова, ви маєте шанс зайняти більш високе місце в результатах пошуку.
         – «Доставка піци поруч зі мною». У таких питаннях Google покладається на розташування користувача і звертається до списків у Google Мій бізнес.
  3. Оптимізація ресурсу мобільних пристроїв.
    Voice search в основному відбувається на мобільних пристроях. Очевидно, що ваш сайт має бути оптимізований для них. Рекомендуємо адаптивний веб-дизайн. Якщо ви хочете перевірити, чи оптимізовано ваш веб-сайт для мобільних пристроїв, можна використовувати Google Mobile-Friendly Test Tool. Перевіряти там необхідно: головну сторінку, статті, категорії, картки товарів та сторінки фільтрів.
  4. Підвищуйте швидкість завантаження вашого сайту.
    Час завантаження сторінки офіційно є важливим фактором ранжирування у Google. Це означає, що важливо, щоб сторінки вашого ресурсу завантажувалися швидко, щоб системи голосового пошуку могли більш ефективно аналізувати інформацію на сторінці та швидше відповідати на запитання користувачів.
  5. Оптимізуйте контент.
    Для voice search використовуйте при написанні слова максимально близькі до розмовної мови, уникаючи складних речень та словосполучень. Тексти повинні бути досить довгими (бажано щонайменше 2000 знаків). Але при цьому пишіть по суті та органічно вписуйте ключові слова по всьому тексту.

Підведемо підсумки

Голосовий пошук набирає все більшої популярності. І якщо ви володієте компанією, яка надає послуги тільки у своїй локальній місцевості або більше заточена на це, ваш сайт просто повинен бути оптимізований під voice search, інакше ви втрачаєте своїх потенційних клієнтів. У статті ми розповіли, як це зробити, і які вигоди це дасть вашому бізнесу.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    Унікальна торгова пропозиція є важливою концепцією в маркетингу, що дозволяє виділити продукт або бренд серед конкурентів на ринку. УТП — це унікальна торгова характеристика або сукупність характеристик продукту, послуги чи бренду, яка робить його привабливим для споживачів та надає йому конкурентну перевагу.

    Маркетингова воронка – це візуалізація кроків, які робить кожен потенційний покупець від першого контакту з брендом до конверсії. Її часто називають воронкою продажів. Всі нинішні маркетингові воронки ґрунтуються на старому перевіреному методі, запропонованому американським рекламним фахівцем Еліасом Сент-Елмо Льюїсом у 1898 році. Цей метод відомий як «модель AIDA».

    12/09/2024
    Сьогодні User Experience (UX), що у перекладі з англійської – «користувацький досвід», - дуже поширене явище, яке актуальне при розробці будь-якого нового продукту для інтернету. UX-фахівців більше всього у дизайні, але стрімко розвивається і UX-копірайтинг.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову