Що таке Google Tag Manager? Його можливості та налаштування

Що таке Google Tag Manager? Його можливості та налаштування
Що таке Google Tag Manager? Його можливості та налаштування

Google Tag Manager (GTM) – це безкоштовний, простий і зручний сервіс, який дає змогу керувати тегами без внесення будь-яких змін до коду сайту і без участі розробника (крім встановлення коду GTM на сайті). Регулювання скриптів і всі потрібні налаштування здійснюються за допомогою користувацького інтерфейсу сервісу. Усі зміни можна впровадити досить швидко, наприклад, аналізувати трафік, змінити конфігурації аналітики, більш ефективно налаштувати контекстну рекламу і ввімкнути відстеження нових форм і кнопок.

Для чого потрібен Google Tag Manager

Отже, навіщо потрібен google tag manager і які його функції:

  • Для збору даних Google Analytics, KISSMetrics та інших інструментів аналітики.
  • Для того, щоб налаштувати ремаркетинг у Google Ads, Facebook, AdRoll та інших сервісах.
  • Для встановлення HTML-скриптів під подальше проведення спліт- і A/B-тестів або показ банерів.
  • Для того, щоб була можливість у стислі терміни змінити теги, розміщені на сайті.

Крім цього, tag manager дає можливість відстежувати статистику реклами в соцмережах (кліки на кнопки), моніторити зовнішні канали трафіку, налаштовувати мікророзмітку, контролювати кількість відмов, стежити за переходами на сайт за зовнішніми посиланнями і багато іншого.

Переваги та недоліки Google Tag Manager

Перед тим, як розбиратися з налаштуванням GTM і його використанням, розглянемо які ж цей сервіс має плюси та мінуси.

До переваг інструменту можна віднести:

  1. Google Tag Manager абсолютно безкоштовний, відповідно, будь-яких вкладень від вас не потрібно.
  2. Є можливість інтегрування майже будь-яких тегів. Крім шаблонів Google Analytics, сервіс має готові пропозиції для інших популярних інструментів і систем аналітики та реклами. Якщо відповідний шаблон ви не підібрали, скористайтеся шаблоном “Користувацький HTML”.
  3. Диспетчер тегів дає можливість значно скоротити код сайту, що позитивно впливає на швидкість його роботи.
  4. У Гугл тег менеджер можна переглянути зміни і, якщо потрібно, відкотитися до попередніх налаштувань
  5. Сервіс дає змогу відкрити загальний доступ для роботи, що сприятливо позначається на зручності для команд фахівців.
  6. Можна здійснити текстову підміну без втручань у код сайту, що дуже економить час, оскільки маркетолог може тестувати текстові елементи без залучення програміста.

Що стосується недоліків GTM, їх небагато, але вони теж є:

  1. Якщо під час роботи ви були недостатньо обережні і випадково видалили або пошкодили код контейнера GTM, це додасть вам клопоту. Тому що таким чином ви зламаєте всі теги, які були створені з його допомогою. Пошуком і виправленням помилки доведеться займатися вручну, а це забере багато вашого часу.
  2. Встановлення коду GTM на ваш сайт потребуватиме знання верстки та програмування. Якщо таких знань ви не маєте, необхідно буде звернутися до фахівця.
  3. У Google Tag Manager відсутні звіти та онлайн-підтримка, а це може створити деякі незручності.

Поняття, що використовуються в Google Tag Manager

Для ефективнішої роботи з менеджером тегів варто розібратися з термінами, які використовуються під час роботи з сервісом.

Контейнер. Це керуючий JavaScript-код, який розміщується на кожну сторінку сайту. Він є оболонкою для всіх тегів і завдяки йому запускаються сторонні інструменти.

Тег. Це розміщений на сайті фрагмент JavaScript-коду, який виконує потрібні функції: відстежує поведінку користувачів, трафік, аналізує ефективність реклами тощо. Приклади тегів: код ремаркетингу Adwords, пікселі Facebook, код відстеження Google Analytics.

Тригер. Це умова, яка визначає обставини запуску створених тегів. Завдяки йому Tag Manager розуміє як, коли і де робити те, що ви хочете. Приклади тригерів: завантаження документа, перегляд сторінок, перехід за посиланнями, заповнення форми.

Змінна. Це додаткові дані, які можуть знадобитися для роботи вашого тега і тригера. Вони використовуються у двох випадках: для зберігання даних, які використовуються під час активації тригерів; для зберігання і передавання даних, що використовуються під час роботи тегів. Найчастіше для роботи вистачає постійно актуалізованих вбудованих змінних. Приклади змінних: клік по посиланню, прокрутка сторінки тощо.

Рівень даних. Це об’єкт JavaScript, який використовується для того, щоб передати інформацію з веб-сайту в контейнер Менеджера тегів. Він дає змогу присвоювати значення змінним і запускати активатори тегів. Система може обробляти такі категорії даних: інформація про товар (назва, категорія, ціна); дані про клієнта (постійний або новий); інформація про трансакції (дата оплати, сума).

Коли Google Tag Manager максимально ефективний

Диспетчер тегів досить ефективний сервіс для аналізу рекламних кампаній, налаштування стратегії просування торгової марки, а також перевірки окремих компонентів сайту. На сьогодні GTM – це важливий інструмент у таких випадках:

  • ви використовуєте декілька сервісів аналітики і впроваджуєте на сайт сторонні інструменти;
  • у вас у штаті поки що немає розробника, і ви не плануєте його наймати;
  • ви на постійній основі проводите А/В тестування і активно застосовуєте ремаркетинг;
  • ви хочете вести облік усіх варіантів взаємодії користувачів із сайтом і застосовувати цю інформацію для більш результативного просування.

Плюс до всього, менеджер тегів – це ще й зручний сервіс для тих, хто працює над кількома проектами одразу. Він прискорює і спрощує більшість робочих процесів, при цьому зменшує ризик допущення помилок на всіх етапах роботи.

Універсальний спосіб встановлення Google Tag Manager

Для налаштування google tag manager необхідно увійти до свого акаунта Google і перейти до Tag Manager. Далі клікаєте “Створити акаунт” для створення акаунта своєї організації.

Універсальний спосіб встановлення Google Tag Manager | WEDEX

Потім потрібно ввести назву облікового запису та обрати країну. Google радить, щоб незалежно від того, скільки у вашої компанії сайтів, обліковий запис створювався тільки один. Далі внесіть назву контейнера. Зазвичай для одного сайту використовують один контейнер. А тому назва контейнера цілком може бути URL-адресою або назвою вашого сайту. Потім визначтеся з “Цільовою платформою”.

Універсальний спосіб встановлення Google Tag Manager | WEDEX

Після того, як усі дані ввели, натискаєте кнопку “Створити”. Так ви отримаєте акаунт Google Tag Manager і контейнер. Далі ви побачите два спливаючі вікна – умови використання та фрагменти коду, які необхідно внести на сайт, щоб закінчити встановлення GTM. Код менеджера тегів ділиться на дві частини:

Універсальний спосіб встановлення Google Tag Manager | WEDEX

Першу частину коду потрібно внести в тег < head >. Другу – після тега <body >. Зверніть увагу, що друга частина коду – запасна. Вона знадобиться тільки, якщо на сайті заблоковані скрипти JavaScript. Якщо перша частина виявиться заблокованою, спрацює друга і запустить GTM. Хоча зараз це і рідкість, але все ж, краще врахувати.

Чи можна вставити першу частину коду не в <head >?

Так, так зробити можна, але все ж краще додати його в < head > або ближче до нього. З тієї причини, що, якщо він буде на сторінці знаходитися вище, то і завантажуватися буде швидше. А так у вас буде можливість вести облік більшої кількості користувачів і з’ясувати, як вони поводяться. Наприклад, встановити відсоток трафіку, що повертається, до того, як уся сторінка завантажиться.

Налаштування Google Analytics за допомогою Google Tag Manager

Найімовірніше, перше, що ви вирішите налаштувати за допомогою Google Tag Manager – це Google Analytics. Для цього спочатку потрібно зареєструвати акаунт Google Analytics. Потім створити змінну типу “Налаштування Google Analytics”. Після чого сформувати тег із такими налаштуваннями:

  1. Тип тега – Universal Analytics;

Налаштування Google Analytics за допомогою Google Tag Manager | WEDEX

  1. Тип відстеження – перегляд сторінки;
  2. Налаштування Google Analytics – тут потрібно вибрати змінну, сформовану на попередньому пункті, або ввести ідентифікатор ресурсу у форматі UA-XXXXXXXXXX-X;
  3. Тригери – обираємо All Pages і тиснемо “Зберегти”, щоб новий тег відобразився у вашій робочій області;

Налаштування Google Analytics за допомогою Google Tag Manager | WEDEX

  1. Далі необхідно вставити тег на ваш сайт. Для цього вносимо зміни, використовуючи кнопку “Відправити”.

Налаштування Google Analytics за допомогою Google Tag Manager | WEDEX

  1. Потім ви побачите вікно, в якому потрібно прописати назву версії та клацнути “Опублікувати”.

Налаштування Google Analytics за допомогою Google Tag Manager | WEDEX

Ось і все, готово! Google Analytics збирає дані з вашого сайту.

Як встановити піксель Facebook

Насамперед необхідно створити свій Facebook Pixel в Event Manager Meta Business. Для цього знадобиться відкрити Event Manager і натиснути “Підключити джерела даних”, серед запропонованих варіантів вибрати “Інтернет”.

Як встановити піксель Facebook | WEDEX

Далі внесіть найменування пікселя і натисніть “Створити”.

Як встановити піксель Facebook | WEDEX

Після того, як створили Pixel, можна перейти до його встановлення на сайт. Є два способи конфігурації: автоматична і ручна.

Для ручного налаштування необхідно виконати такі дії:

  1. Вибираєте пункт “Додати код пікселя на сайт вручну” і копіюєте отриманий код;
  2. У Google Tag Manager створіть тег із такими налаштуваннями:
  • Тип тега – користувацький HTML;
  • У поле HTML вставляєте код Pixel;
  • У налаштуваннях активації тега вибираєте “Один раз на сторінку”;
  • У пункті Тригери вибираємо “All Pages”.

Далі потрібно опублікувати тег за тією схемою, яка описана вище, в налаштуваннях Google Analytics.

Для автоматичного налаштування обираємо “Використання партнерської інтеграції”. Серед партнерів Meta потрібно зупинитися на варіанті встановлення через Google Tag Manager. Розшарте доступ до GTM (вкажіть пошту, за допомогою якої ви реєструвалися в диспетчері тегів і натисніть “Дозволити”), оберіть потрібний обліковий запис і контейнер.

Готово! Піксель встановлено. Можна перевіряти, чи відображається він серед тегів у контейнері Tag Manager.

Проблеми, які можуть виникнути під час роботи з Google Tag Manager

  1. Встановили код GTM і не видалили код Google Analytics

Якщо ви працюєте з Google Analytics через GTM, то обов’язково потрібно переконатися, чи прибрали ви код GA, який встановили раніше.

  1. Неправильний код Google Tag Manager або його відсутність на сайті

Якщо ви працюєте через GTM з багатьма сайтами, то випадково могли переплутати код потрібного контейнера. Порівняйте, чи відповідає ідентифікатор контейнера менеджера тегів, у якому ви працюєте, коду gtm, розміщеному на сайті.

  1. Забули внести зміни в режим попереднього перегляду

Наприклад, під час перевірки правильності роботи нових тегів перед публікацією побачили помилку. Тож повернулися в гугл тег менеджер для її виправлення. Після цього повернулися на сайт, але помилка, як і раніше, присутня. Швидше за все, ви просто забули оновити режим роботи попереднього перегляду.

  1. Не опублікували налаштування

Наприклад, ви налаштували теги, тригери, змінні та переконалися в правильності роботи. Через певний час заходите в Google Analytics і не можете знайти статистику нової конфігурації через Google Tag Manager. Ймовірно, ви забули важливу річ – опублікувати зміни налаштувань у GTM. Зверніть увагу і пам’ятайте, що після внесення будь-яких змін, завжди потрібно натискати кнопку “Відправити”. У новому вікні вносите назву нової версії і тисніть “Опублікувати”. Тільки після цих дій нові налаштування працюватимуть на вашому сайті.

Підведемо підсумки

У статті ми розглянули, що таке google tag manager, ознайомилися з термінами, які використовуються під час роботи з сервісом, розповіли навіщо він потрібен, його переваги та недоліки і як налаштувати google tag manager. Який же висновок випливає з цього всього? GTM – це простий і універсальний сервіс, який допомагає оперативно вносити зміни на сайт і керувати контентом завдяки правилам активації тегів.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    18/09/2023
    Почала свій шлях контекстна реклама офлайн. У журналах краси з'явилася реклама косметики, на радіо – місцеві оголошення, на спортивних каналах – пропозиції спортивного взуття та одягу. В інтернеті рекламні оголошення вперше з'явилися на початку 90-х років ХХ століття.

    13/08/2021
    Як заявлено - основною відмінністю Neeva стане повна відсутність пошукової реклами і вбудованих трекерів дії користувачів. Проте сама пошукова система буде платною – близько 5$, із пробним безкоштовним періодом у 3 місяці.

    Сторітелінг – це здатність продавати за допомогою історій. Обов'язковим складником працюючого сторітелінгу є емоції, у які поринає читач чи слухач. Метод викликає емоції, які можуть різко змінювати одна одну.

    Останні статті по #GTM
    14/05/2025
    Соціальна мережа TikTok офіційно відновила інструменти реклами для перших груп клієнтів України 23 квітня 2025 року.

    З урахуванням можливостей, які надає Prom.ua, не дивно, що велика кількість підприємців розглядають можливість створення інтернет-магазину на базі цього маркетплейсу.

    Нові можливості інтернет-маркетингу постійно з’являються, змінюються та зникають. Проте є стратегії, які, незважаючи на свою суперечливість, продовжують користуватися популярністю. Одна з таких стратегій — CPA.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову