Що таке аутрич та як він працює?

#SEO 12 July 2021 Оцінити статтю

Передмова

Якщо вірити статистиці Google Trends, перші згадки на наших інтернет-просторах слово «аутрич» отримало в першому кварталі 2013 року. І хоча вже минуло багато часу, але реально оцінити всі його переваги вебмайстри та маркетологи змогли тільки протягом останніх 2-3 років.

У цій статті спробуємо відповісти на всі найпопулярніші питання щодо цієї теми.

Що таке аутрич та як він працює?

Аутрич (з англ. Outreach) – це один з інструментів розвитку зовнішнього профілю сайту.

В його основі лежить пряма домовленість з власниками різних інтернет-ресурсів про розміщення необхідного контенту зі згадкою про сайт, бренд чи подію. Найчастіше основними засобами є зворотні посилання або банери, які грамотно інтегруються в опублікованому матеріалі.

Цей метод активно використовується при SEO-просуванні або як один з методів вітальної реклами. За своєю суттю він дуже схожий на стандартний лінкбілдінг (з англ. “linkbuilding”), але за призначенням більше орієнтований на користувачів, ніж на алгоритми пошукових систем. Можна сказати, що аутрич знаходиться на стику крауд-маркетингу та вищезгаданого класичного методу нарощування маси посилань, при цьому використовуючи всі позитивні сторони кожного з напрямків.

Варто зазначити, що в деяких випадках аутрич може не мати комерційної основи: деякі власники сайтів обмінюються посиланнями на взаємовигідному ґрунті.

Для чого потрібен аутрич?

Ми виділяємо 3 основних призначення:

Додатковий канал трафіку

За умови грамотного підбору майданчиків і вдалого вибору контенту є велика ймовірність отримати відчутну кількість переходів на сайт, що просувається.

Популяризація бренду, товару чи послуги

Одне з найскладніших призначень – це нарощування присутності. Однак у регулярній практиці більшість фахівців практично не акцентуються на цьому завданні, використовуючи більш незграбні інструменти аутрич для економії часу.

Нарощування якісної ваги зв’язку

Зворотні посилання були, є і, швидше за все, будуть одним з найбільш значущих чинників ранжування сайтів у пошуковій системі Google. Але при цьому змінюються допоміжні алгоритми, які дозволяють точніше відокремити органічні посилання від штучних. При грамотному аналізі майданчиків аутрич-маркетолог здатний підібрати варіанти, які за всіма параметрами задовольнять вимоги пошуковика та сприятимуть зростанню позицій сайту.

Переваги використання аутрич-маркетингу

Недоліки методів аутрич-маркетингу

Стратегія отримання посилань шляхом аутрич

Ефективний аутрич передбачає фундаментальне занурення в тематику та детальне вивчення цільової аудиторії проекту. В іншому випадку є можливість отримати ту ж покупку посилань, що і на біржах, але з набагато більшими витратами часу й бюджетних коштів.
Ми діємо за таким сценарієм:

  1. Аналіз конкурентів

Насамперед слід вивчити, як працюють у цьому напрямку ваші основні конкуренти: які майданчики на них посилаються (враховуючи їхні параметри), який тип посилань і контенту використовується. Уваги вимагають навіть незначні деталі. Отриману інформацію можна взяти собі на озброєння.

Приклад вивантаження доменів-донорів, які посилаються на сайт (сервіс ahrefs)

Намагайтеся аналізувати найбільш відповідних конкурентів паралельно з ТОПовими. Попри поширену думку, наслідування досвіду лише найуспішніших представників ринку може призвести до побудови некоректної стратегії. Насамперед через суттєву різницю у допустимих рекламних бюжетах
  1. Підбір майданчиків

То як же вибрати з величезного переліку варіантів відповідні сайти?
У своїй практиці ми використовуємо близько 15 параметрів, основні з яких:

Також відбувається ознайомлення з самим сайтом. Нас цікавить, який контент публікується на цьому веб-ресурсі, які позиції має ресурс і за якими запитами показується в пошуковій видачі.
Далі умовно зіставляємо з інтересами цільової аудиторії рекламованого проекту та робимо висновки про доцільність майданчика.

  1. Комунікація з власниками

Коли майданчики підібрані, слід знайти контакти представників сайту та надіслати їм свою пропозицію. Цей етап може бути виконаний як у межах кількох годин, так і затриматись на тижні. Все залежить від швидкості роботи менеджерів майданчика, на який ви звернулися, та складності отримання зворотного зв’язку від власника. Ось як виглядає стандартна схема відправлення пропозиції:

Пошук контактів на сайті

Надсилання пропозиції

Отримання зворотного зв’язку

Узгодження публікації

Розміщення контенту

Оплата

* Два останні пункти можуть змінюватися місцями, залежно від умов власника

  1. Підготовка контенту

Скласти грамотний текст або підготувати якісний банер – це не менш важливе завдання, ніж підібрати відповідний майданчик. Важливо пам’ятати, що ми очікуємо не тільки того, щоб згенерувати додаткову вагу для просування в пошукових системах, але і отримати переходи на сайт, а в окремих випадках – скласти позитивне враження про продукт або бренд. Тому при підготовці завдання на контент для аутрич важливо дотримуватися таких вимог:

  1. Орієнтованість на цільову аудиторію.
  2. Захоплення.
  3. Структурованість подачі матеріалу.
  4. Розміщення матеріалу.

Якщо ви співпрацюєте з новою людиною, яка ще не встигла зарекомендувати себе, не поспішайте замовляти більше 1 статті вперше. Особливо якщо йдеться про власника безлічі майданчиків в одній особі. Ми рекомендуємо проводити тестову публікацію, щоб убезпечити себе від ризику втрати великої частки бюджету у разі звернення до шахраїв.
Важливо пам’ятати про подальший моніторинг. Як мінімум, протягом першого місяця після розміщення необхідно відстежувати збереження контенту.

Головне, що потрібно враховувати при складанні стратегії, – це бюджет. Хороші майданчики здебільшого вимагають відповідних цін, але і з набагато більшою ймовірністю дадуть результат.

Як оцінити результати аутрич-маркетингу?

Залежно від цілей стратегії, результати аутрич можна оцінювати по-різному. Наприклад, якщо основним завданням було нарощування довіри до бренду, то дати точний звіт стосовно цієї метрики практично неможливо. Отриманий трафік і покращення параметрів домену можна оцінити наочно:

Переходи з різних майданчиків

Динаміка зростання рейтингу домену (сервіс ahrefs)

Динаміка покращення трасту сайту (сервіс checktrust)

Підведення підсумків

Аутрич – це чудовий інструмент як для розвитку зовнішнього профілю сайту, так і його іміджевої складової. Не бійтеся пробувати свої сили в цьому напрямку, але краще довіртеся професіоналам. У будь-якому випадку треба розуміти: аутрич-маркетинг націлений на перспективу. Грамотно зіставляйте необхідний бюджет та очікуваний результат під час планування довгострокових стратегій.

Олександр Байчук SEO спеціаліст
схожі статті
підписатися:
Що таке просування по трафіку?
Що таке просування по трафіку?
# SEO
Як скласти файл robots.txt?
Як скласти файл robots.txt?
# SEO
Як знайти пріоритетні сторінки для дооптимізації?
Як знайти пріоритетні сторінки для дооптимізації?
# SEO
Коментарі