Як оцінити та покращити поведінкові фактори на своєму сайті?

Як оцінити та покращити поведінкові фактори на своєму сайті?
Як оцінити та покращити поведінкові фактори на своєму сайті?

У цій статті поговоримо про поведінкові фактори (ПФ) та з’ясуємо, як можна на них впливати? Для початку потрібно розуміти, що таке поведінкові фактори та як їх аналізувати?

  1. Загальна відвідуваність сторінки.
  2. Відсоток відмов.
  3. Глибина перегляду.
  4. Прямі заходи.
  5. Конверсії.
  6. Брендовий трафік.
  7. Швидкість завантаження.
  8. Мобільна версія.

І так пройдемося по кожному фактору, викладеному вище.

Загальна відвідуваність сторінки

Цей фактор насамперед показує, скільки відвідувачів прийшло на цю сторінку. Адже якщо сторінку рідко відвідують користувачі, пошукові системи можуть її розцінити як малоінформативну і відправити вниз пошукової видачі. І навпаки, якщо на сторінку припадає велика кількість трафіку, відповідно вона отримає більше уваги від пошукових систем. Тому аналіз поведінкових факторів варто починати з загальної відвідуваності.

Відсоток відмов

При перегляді загального трафіку сторінок відразу впадають у вічі відмови відвідувачів. Що ж таке відмови на сайті? Відмовами на сайті прийнято вважати відхід відвідувача з сайту надто швидко та без здійснення цільової дії. Показник відмов для Google – це перегляд лише однієї сторінки. Але не варто надто панікувати через високий відсоток відмов, адже для кожної ніші нормою може бути різний відсоток. У чому може бути причина високого відсотка відмов? Розглянемо найчастіші причини:

  • Зміст сторінки не відповідає запиту користувача. Часто трапляється так, що відвідувач шукає сонячні окуляри, а на сторінці продаються окуляри для плавання. Відповідно, він розуміє, що це не ті окуляри і йде зі сторінки, при цьому збільшуючи відсоток відмови. Щоб уникнути цього непорозуміння, потрібно збирати правильно семантичне ядро ​​й добре його кластеризувати, та й надалі складати відповідні мета-теги.
  • Зовнішній вигляд сайту. Як кажуть «зустрічають за одягом», адже якщо на сайті розмиті картинки та текст написаний різним стилем, і ще й на яскраво-червоному тлі та дрібним шрифтом, дуже висока ймовірність відходу відвідувача відразу.
  • Не зовсім якісно поданий матеріал. Якщо на сайті описаний спосіб шиття взуття, запропоновано взяти тонку капронову нитку (начебто непогано), але якщо ви вкажете маркування нитки (187текс*12) плюс фото мотка або упаковки, читач все краще зрозуміє.
  • Дуже коротко та якісно викладений контент. Якщо ви коротко виклали всю суть опису послуги та відвідувач може все зрозуміти за декілька секунд, можна додати форму зворотного зв’язку або “з цим купують”, або “у нас є ще часниковий соус на цій сторінці”. Водночас має бути перелінковка. Так само можна додати якісні фотографії, калькулятори, зображення, що йде людині збоку при скролінгу або жінку, що поступово роздягається, яка в міру прокручування коліщатка втрачає одяг і т.п. Усім цим можна втримати і підштовхнути людину виконати цільову дію.
  • Погано оформлена 404 сторінка. Трапляються моменти, коли потрібно вилучити сторінку з сайту (перестали працювати з цією формою, виробником), але з індексу ця сторінка ще не випала. Відвідувач приходить на неіснуючу сторінку та бачить напис: «Сторінка 404, можливо, ви помилилися при введенні адреси» і все. Адже людина вже прийшла на ваш сайт, потрібно її залишити в себе та в ідеалі досягти цільової дії. Для цього необхідно оформити 404 сторінку в стилі сайту, щоб була і шапка, і футер, і хороший текст. Приклад: «Вибачте ця сторінка не існує, можливо вас зацікавлять товари з нашого каталогу», і слово «каталог» потрібно зробити посиланням на каталог.

Глибина перегляду

Під глибиною перегляду мається на увазі середня кількість сторінок, відвіданих користувачем. Чим вище показник, тим краще для ресурсу. Як можна збільшити це значення?

  1. Якісна перелінковка. Вона дозволить залучити користувача переглянути інші сторінки сайту. Найзатягуючіший сайт – Вікіпедія. Там можна провести достатню кількість часу.
  2. Зрозумілий інтерфейс. Користувачеві має бути легко та комфортно знаходити потрібний контент на сайті.
  3. Матеріал розділений на частини підзаголовками, щоб користувач розумів, чи є сенс для подальшого читання статті.

Прямі заходи

Прямі заходи – це відвідування сайту, коли відвідувач вводить в адресний рядок браузера УРЛ сайт. Насамперед це говорить про те, що користувач знає цей ресурс і звертається до нього не вперше. Так само це означає, що ресурс вже впізнаваний у мережі та бренд досить популярний. Кількість прямих заходів відображає кількість постійних клієнтів.

Конверсії

Конверсії на сайті – це виконання цільової дії користувача на певному ресурсі. Цільовими діями можуть бути наступні:

  1. Клік за номером телефона.
  2. Клік електронною поштою.
  3. Оформлення замовлення.
  4. Залишення відгуку і т.д.

Брендовий трафік

Брендовий трафік – це переходи на сайт за запитами під назвою компанії, бренду або з адресою сайту. Якщо брендовий трафік зростає, ваш ресурс стає більш популярним в мережі серед цільової аудиторії.

Швидкість завантаження

Швидкість завантаження сайту є одним з найважливіших ПФ, тому що зараз люди цінують свій час. І якщо сайт вантажиться довго, користувачі просто підуть. Здійснюючи знову пошук з вашого ресурсу, відвідувачі знижують поведінкові фактори сайту та віддають перевагу конкурентам. Для перевірки швидкості сайту найчастіше використовують гуглівський сервіс PageSpeed ​​Insights. Бажано швидкість завантаження сайту доводити до зеленого індикатора як у мобільній, так і в десктопній версії.

Мобільна версія

Мобільна версія або адаптивна версія сайту – це версія ресурсу, спеціально розроблена для коректного відображення на мобільних пристроях. Не для кого не секрет, що більшість часу ми проводимо в гаджетах. Відповідно, для того щоб сайт відвідувався і з мобільних пристроїв, має бути мобільна версія. Якщо мобільна версія сайту відображається криво на телефоні, відвідувач покине сайт. Усі функції десктопної версії мають бути доступні й у мобільній.

Підведемо підсумки

Для покращення поведінкових факторів потрібно зробити такі кроки:

  1. Провести аналіз важливих параметрів у веб-майстрах.
  2. Перевірити швидкість завантаження.
  3. Перевірити адаптивність.

Перевіряючи все вище викладене щонайменше раз на місяць, ви зможете зробити свій сайт дуже зручним для користувачів, чим максимально покращите ПФ. Якщо ж у вас складнощі з аналізом або налаштуванням потрібних елементів на сайті, то наполегливо рекомендуємо звернутися до перевірених СЕО-фахівців. Покращуйте свій сайт і потрапляйте в ТОП видачі пошукових систем.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
Інші статті автора
27/03/2024
При досягненні бажаних результатів у пошуковій видачі не потрібно зупиняти роботи з просування платформи. Алгоритми пошукових систем періодично змінюються, конкуренти проводять роботи з покращення своїх ресурсів, а значить просуванням вашого сайту теж необхідно займатися постійно.

15/03/2024
Підбір ключових слів – важливий етап під час пошукового SEO-просування сайтів. Їх використання покращить ранжування сторінок вашого ресурсу.

11/03/2024
Ahrefs – корисний і потужний інструмент в арсеналі будь-якого SEO-фахівця. З його допомогою можна відстежувати позиції та дії конкурентів і поліпшити ранжування власного сайту, адже він вкаже на помилки, які були допущені ще під час створення ресурсу, але впливають на його позиції зараз.

Останні статті по #SEO
28/03/2024
Як саме обладнання і розташування дата-центру впливають на SEO-оптимізацію сайту? Які технічні параметри слід врахувати при виборі хостинг-провайдера або ж при переїзді до іншого хостера? І як зробити так, щоб сайт давав відмінні показники в PageSpeed Insights, читайте нижче.

27/03/2024
При досягненні бажаних результатів у пошуковій видачі не потрібно зупиняти роботи з просування платформи. Алгоритми пошукових систем періодично змінюються, конкуренти проводять роботи з покращення своїх ресурсів, а значить просуванням вашого сайту теж необхідно займатися постійно.

15/03/2024
Підбір ключових слів – важливий етап під час пошукового SEO-просування сайтів. Їх використання покращить ранжування сторінок вашого ресурсу.