Що таке показник відмов та на що він впливає?

Що таке показник відмов та на що він впливає?
Що таке показник відмов та на що він впливає?

Показник відмов (bounce rate) – це відношення кількості користувачів, які переглянули лише одну сторінку сайту, до загальної кількості користувачів, виражене у відсотках. Простими словами – це відсоток відвідувачів сайту, які залишили його без будь-якої взаємодії.

Кожен користувач, який йде з вашого ресурсу з тієї ж сторінки, на яку прийшов, без переходу на іншу сторінку, натискання кнопки «Докладніше» або перегляду відео вважається відмовою. Це значення добре показує кількість людей, які «прийшли, подивилися та пішли».

Показник відмов у гугл аналітиці вимірює відсоток поодиноких відвідувань вашого ресурсу. Дії, які прийнято вважати відмовами:

  • клік по кнопці «Назад»,
  • завершення сеансу,
  • обрив з’єднання,
  • перехід на інший сайт.

Чим більше користувачів залишають ресурс відразу, тим вищий bounce rate. Великі значення свідчать про те, що сайт має деякі недоробки.

На що впливає показник відмов і чому він важливий

Ця метрика ілюструє, чи ефективний сайт загалом. Чим вище цей показник, тим більше знижується ступінь взаємодії з ресурсом, а разом з нею і продаж. Високий відсоток показника – це привід поліпшення платформи.

Показник відмов на сайті є поведінковим фактором ранжування, а відповідно, він впливає на SEO. Якщо показник занадто високий, пошукові системи зрозуміють, що ресурс оптимізований недостатньо добре, і його можна не показувати, оскільки користувачам він не подобається.

Якщо не попрацювати з показником і не зменшити його, він впаде на дно пошукової видачі. Саме тому це досить важлива метрика, якою не можна нехтувати.

Як розрахувати bounce rate

Щоб розрахувати показник відмов, необхідно:

Число відвідувачів, які знаходилися лише на одній сторінці сайту/Загальна кількість відвідувачів х 100%.

Наприклад, якщо 18 користувачів із 90 закрили сторінку, то bounce rate = 18/90х100% = 20%.

Універсальної цифри для всіх пошукових систем немає. Ще метрика залежить від сфери та типу майданчика. Наприклад, для магазину невеликий відсоток відмов набагато важливіший, ніж для блогу, оскільки ці ресурси мають абсолютно різні завдання. Блог залучає трафік, щоб людина відвідала інші сторінки сайту. А інтернет-магазину потрібно продавати товар прямо тут і зараз.

Щоб правильно та ефективно використовувати цю метрику, можна вимірювати та аналізувати показники відмов для певних сторінок чи груп сторінок. Це відіграє вирішальну роль у розумінні того, як поводяться користувачі, і може допомогти при оптимізації вашого ресурсу.

Важливо ще й те, що bounce rate залежить від девайсу, з якого знаходяться на сайті. Деякі дослідження показують, що середній показник відмов користувачів ноутбуків і ПК становить близько 40%, водночас для смартфонів – близько 60%.

Який показник вважається високим

  • 70% і вище – найвище значення, яке обов’язково потрібно виправляти. І що швидше, то краще. За шкільною системою оцінювання – двійка.
  • 50-70% – середній показник, звичайні цифри більшості онлайн-проектів. Впевнена трієчка.
  • 30-50% – нормальний bounce rate. На четвірку.
  • 30% і нижче – «Відмінно»! Ви все робите правильно.

Як дізнатися показник відмов у Google Analytics

Google зараховує відмову навіть, якщо користувач знаходився на сторінці 20 хвилин, але при цьому не виконав жодних інших дій, а просто закрив її. Не забувайте це брати до уваги та розуміти, що високе значення відмов google analytics – це не показник того, що сайт низької якості та не затребуваний.

Нижче розглянемо, як подивитися bounce rate в GA.

Для того, щоб переглянути загальний показник відмов по сайту, потрібно зайти в Google Analytics – далі «Звіти» – «Джерела трафіку» – «Залучення трафіку».

Показник відмов по сайту | WEDEX

Але далі є нюанс. Показник відмов тут не відображається за замовчуванням. Для того, щоб він відобразився, потрібно зробити наступні кроки: натискаєте на значок олівця у правому верхньому кутку, далі – «Показники» – «Додати показник» та «Показник відмов».

Показник відмов по сайту | WEDEX

Показник відмов по сайту | WEDEX

Показник відмов по сайту | WEDEX

Після маніпуляцій ви побачите таблицю, в якій і зможете вивчити bounce rate по сайту:

Bounce rate по сайту | WEDEX

Тепер розглянемо, що потрібно робити, якщо необхідно переглянути відмови на певній сторінці ресурсу.

Після того, як зайшли до Google Analytics, також натискаєте «Звіти», далі – «Взаємодія» і «Цільова сторінка».

Як і в попередньому пункті, для того, щоб побачити bounce rate, потрібно зробити ті ж кроки: значок олівця, далі – «Показники» – «Додати показник» та «Показник відмов».

Після цього ви побачите показник відмов по конкретній сторінці.

Показник відмов по сторінці | WEDEX

Чому йдуть відвідувачі

Зараз розглянемо низку причин, через які користувачі можуть залишати ваш сайт:

  1. Сайт не підігнаний під мобільні телефони. Перевірити, чи оптимізовано ваш ресурс під мобайл можна, наприклад, за допомогою Google Search Console.
  2. Дуже багато реклами. Велика кількість банерів відволікатиме відвідувача від перегляду сторінки, тим самим відволікаючи та відштовхуючи його від вашого сайту.
  3. Сторінки різної якості. Якщо в однієї сторінки показник відмов – 80%, а в іншої – 20%, середня цифра для ресурсу буде 50%. Піднявши рівень невдалих сторінок, ви таким чином зменшите усереднене значення всього ресурсу.
  4. Тривале завантаження. Швидкість – один із ключових аспектів ранжирування. Якщо сторінки сайту завантажуються довше 2-3 секунд, швидше за все, ви втратите потенційних покупців та довіру пошукових машин.
  5. Спливаючі вікна, відео, музика. Коли відвідувач на ресурсі шукає і переглядає потрібний контент, а звідки починає грати музика або з’являються додаткові вікна, які не виходить прибрати, це заважає, і з сайту йдуть.
  6. Контент не відповідає темі, що запитується. Якщо запити ведуть на платформу нецільову аудиторію, bounce rate зростатиме, тож обов’язково потрібно перевіряти, чи відповідають статті темі та наявність ключових слів.

Як зменшити відмову

Поліпшіть швидкість сайту

Під час першого відвідування вашого сайту користувачем у вас є всього декілька секунд, щоб перетворити його на потенційного покупця. А якщо сторінка завантажується довго, то людина просто піде з ресурсу до конкурентів, які добре оптимізували свій сайт.

Поліпшіть UX/UI-дизайн

Дрібний шрифт, непророблена навігація або кнопки, що з’їжджають, – часта і звичайна причина bounce rate. Вам слід подивитися на платформу очима користувача. Необхідно переконатися, що сторінка інтуїтивно зрозуміла, важливі сторінки ресурсу легко відшукати, а кнопки ведуть туди, куди потрібно.

Поліпшіть дизайн

Крім функціональності та зручності ресурс має бути сучасним, стильним та відображати ваш бренд. Сайти, які виглядають неактуально, здаються покинутими і у відвідувача може скластися враження, що компанія вже не функціонує. А якщо вона не працює, то й нема чого перебувати на сайті. Тому дуже важливо періодично проводити редизайн та йти в ногу з часом.

Налаштуйте внутрішню перелінковку

Посилання на інші сторінки також допоможуть скоротити показник відмов та збільшити період перебування на сайті та глибину перегляду.

Якісно налаштуйте таргетовану рекламу

Не давайте у рекламі нездійсненних обіцянок. Наприклад, якщо ви кажете, що другу сумочку у вашому магазині можна отримати абсолютно безкоштовно, а за фактом на неї лише діє 15%-а знижка, то не тільки збільшився б відсоток відмов на сайті, але й постраждала б репутація вашого ресурсу, та й компанії загалом. Але чесна реклама, навпаки, призведе до стабільної конверсії та підвищить довіру до бренду.

Наповнюйте сайт якісним контентом

Йдеться про контент, який корисний не лише для пошукового просування, а й для відвідувача ресурсу. Текст має бути легко читаним, актуальним, корисним та цікавим, тоді людина затримається на сторінці.

Якісно написаний текст допоможе:

  • утримати увагу користувача,
  • ознайомити його з товаром чи послугою,
  • допомогти розібратися в продукті,
  • розповісти про процес роботи,
  • зробити акцент на іміджі компанії та інше.

Головне – писати хороші та відповідні тексти для кожної сторінки. Наприклад, для блогу можна і 20 000 символів, але для головної сторінки довге полотно ні до чого.

Використовуйте інтерактивний контент

Додайте на сайт красиві анімації чи відео – це допоможе затримати відвідувачів, а значить і підвищити час, проведений на ресурсі, та зменшити відмови. Але не перестарайтеся, такі елементи досить багато важать і можуть збільшити швидкість завантаження сторінки.

Підведемо підсумки

У статті ми розглянули, що таке bounce rate, як його розрахувати та якими способами можна його знизити.

Низький показник відмов – фундамент для розвитку бізнесу. Щоб він був близьким до нуля, думайте як користувач. Забезпечте всі необхідні умови, щоб відвідувач не тільки більше часу провів на вашому сайті, а й повернувся на нього. Адже ви створювали його не для себе, а для людей. Користь і комфорт – ось ідеал, якого потрібно прагнути.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    Перегляд профілю конкурента вже став стандартною практикою, але ось подивитися його сторіс анонімно — майже неможливо. Чому майже? Тому що існує низка інструментів, які дозволяють залишатися непомітним, від онлайн-сервісів і розширень для браузерів до хитрощів, як-от використання режиму «у літаку».

    30/07/2024
    Індексація – це процес під час якого пошукові роботи (павуки) шукають нові сторінки в інтернеті, аналізують їх вміст та зберігають цю інформацію в своєму індексі. Роботи час від часу повертаються до вже проіндексованих сторінок, щоб перевірити наявність змін та оновити інформацію.

    19/09/2024
    BERT, відомий як Bidirectional Encoder Representations from Transformers, є нейронною мережею, розробленою Google, яка продемонструвала високу ефективність у вирішенні різних завдань з обробки природної мови, включаючи відповіді на питання і машинний переклад.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову