Що таке копірайтинг?

Що таке копірайтинг?
Що таке копірайтинг?

Копірайтинг – це написання унікальних текстів для бізнесу. Сюди відносяться: пости для соцмереж, рекламні оголошення, статті для блогів і в ЗМІ, лендінги, листи для розсилки на електронну адресу, тексти з діловими пропозиціями і написи на вітринах торговельних приміщень (магазинів, торгових центрів). Такі тексти пишуть для того, щоб проінформувати про бізнес, розповісти про його переваги і в підсумку продати читачеві пропонований продукт. З чого випливає, що копірайтер – це автор комерційних текстів.

Які існують види копірайтингу

  1. Копірайтинг текстів для реклами

По-іншому їх можна назвати “тексти, що продають”. Це рекламні оголошення, які розповідають про товар або послугу і наштовхують читача не просто на думку, а на дію: замовити товар, залишити свої контакти або самостійно зателефонувати менеджеру. Основна мета цих текстів – переконати користувача, що товар неодмінно буде цінним і корисним для нього.

  1. Іміджевий копірайтинг

Ці тексти допомагають сформувати і зберігати репутацію підприємства і його товару або послуги, а не закликають до покупки безпосередньо. До них можна віднести інформаційні публікації в ЗМІ або в блозі. Такі матеріали в будь-якому разі опосередковано впливають на продажі. Вони збільшують надійність і авторитет торгової марки, демонструють експертність підприємства або навчають як правильно використовувати цей товар.

  1. SEO-копірайтинг

SEO-тексти допомагають розкручувати сайти в пошуковій видачі. Для того, щоб сторінку просунути в топ, у статті обов’язково потрібно застосовувати ключові слова, які використовують люди для пошуку необхідної інформації в інтернеті. Але пам’ятайте, що не можна всю статтю повністю завалити ключами, це буде тільки на шкоду. Нехай текст залишається корисним, легким і цікавим.

  1. Рерайтинг

Певна кількість людей думає, що копірайтинг і рерайтинг – це одне й те саме, але це абсолютно різні речі. Копирайтер – це людина, яка пише тексти або сама, або за допомогою фахівців. Рерайтинг – це контент, який створюється на базі інформації, знайденої в інтернеті, тобто, переробляється і редагується чужий текст. Часто новачки-копірайтери починають із цього.

  1. LSI-копірайтинг

Латентно-семантичне індексування – це алгоритм, завдяки якому Google проводить перевірку тексту на придатність щодо пошукового запиту. Під час цього процесу беруться до уваги не тільки ключові слова, а й їхні синоніми. Можна сказати, що це SEO-копірайтинг. Тільки писати такий контент простіше, оскільки не потрібно спеціально додавати ключі, але при цьому працюють вони ефективніше. Наприклад, вам потрібно розкрутити статтю за запитом “як потрібно пити каву”. Для цього ви можете застосовувати слова “заварювати”, “кавові зерна”, “окріп”, “напій” тощо. Google зрозуміє про що цей текст. Саме це і є LSI. Не зовсім правильно виділяти цей вид в окремий. Достатньо просто писати тексти компетентно, у них тематичні слова і так будуть присутні.

Хто такий копірайтер і чим він займається

Підприємствам завжди потрібні нові тексти: для соцмереж, відеороликів, реклами, блогів, інтернет-магазинів. Людина, яка їх пише – і є копірайтер, як згадувалося вже вище. Зараз розглянемо, чим же ще займається копірайтер, щоб написати легкий і корисний текст:

  • вивчає бізнес, його товар, споживачів і конкурентів;
  • досліджує майданчики, де планується випустити матеріал;
  • обговорює тему з фахівцями і вивчає надійні ресурси;
  • знаходить відповідні знімки за темою кожного тексту;
  • публікує матеріал на сайтах або в соцмережах;
  • аналізує результативність опублікованих статей і оптимізує їх.

Як написати комерційний текст

Ці тексти необхідні для залучення інтересу користувача і після – здійснення ним певної дії. Наприклад, реклама в газеті веде читача до дзвінка, текст на лендингу – до придбання товару, оголошення в соцмережах – підписатися на профіль.

Щоб контент допомагав бізнесу і вирішував його завдання, копірайтеру необхідно підготуватися до написання статті:

  1. Провести аналіз цільової аудиторії

Потрібно розуміти потенційного клієнта: що його цікавить, які у нього плани, чого хоче, чим товар буде йому корисний. Таким чином вийде написати текст, який приверне увагу читача і спонукає до покупки.

  1. Проаналізувати конкурентів

Необхідно дізнатися, чим вони можуть зацікавити покупця, а також їхні плюси і мінуси. Ці дані допоможуть пояснити, у чому полягає вигода клієнта під час купівлі товару у конкретного підприємства.

  1. Вивчити продукт

Важливо знати переваги і недоліки товару і грамотно враховувати це під час написання тексту, звернувши увагу на позитивні сторони і звести нанівець негативні.

  1. Написати чернетку роботи

Вивчення трьох попередніх пунктів дає можливість зрозуміти, що саме зацікавить цільову аудиторію, чого люди побоюються і яка інформація схилить їх до потрібної дії. Це необхідно застосовувати під час написання статті.

  1. Враховувати SEO-вимоги

Щоб текст відображався в пошуковій видачі, в нього потрібно правильно вписати ключові слова і сформувати структуру так, щоб дати відповіді на всі запитання потенційного клієнта.

  1. Застосовувати СТА (заклик до дії)

Щоб користувач за підсумком прийшов до цільової дії, потрібно її прямо прописати: “Заповніть заявку”, “Зателефонуйте”, “Вкажіть електронну адресу”.

Залежно від функцій контенту алгоритм може змінюватися. Наприклад, стаття для блогу не здійснює продаж безпосередньо, а відповідно і не потрібно проводити аналіз продукту або конкурентів.

Коли чернетка написана, приступаємо до її редагування:

  • перевірити всі дані, щоб не заплутати і не обдурити читача;
  • прибрати все зайве, все, що не несе сенсу і цінності для користувача;
  • зробити текст простішим (навести приклади, великі речення розділити на маленькі, пояснити складні поняття);
  • виправити всі помилки (орфографічні, граматичні, стилістичні);
  • оформити матеріал візуально (підібрати картинки, які допоможуть легше сприймати текст).

Підведемо підсумки

У статті ми розглянули, що таке копірайтинг і хто такі копірайтери. Копірайтинг насамперед – про вивчення бізнесу, а потім уже – про написання тексту. Готовий текст – це остання стадія праці копірайтера, якій передує величезна аналітика.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    04/12/2024
    SEO-текст – це один із інструментів, що використовується для ефективного SEO-просування вебсайтів у Мережі. Завдяки створенню та публікації таких оптимізованих текстів на ресурсі, сторінки стають більш релевантними та поступово піднімають сайт у ТОП пошукової видачі.

    Завдяки розвитку інтернету у підприємців з'явилася виняткова можливість - створити інтернет-магазин і займатися продажем своїх товарів в онлайні. Як відкрити свій інтернет-магазин і отримувати високий дохід від онлайн-продажів ми розповімо в цій статті з детальним описом усіх етапів.

    29/05/2024
    У сучасному світі сайт – це не просто візитна картка, а необхідний інструмент для будь-якого бізнесу. Він дозволяє залучати нових клієнтів, надавати інформацію про товари та послуги, встановлювати контакт з аудиторією та підвищувати впізнаваність бренду. Без сайту компанія обмежує свій потенціал та втрачає конкурентні переваги.

    Останні статті по #Корисні поради
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову