PPC-спеціаліст: хто це, його обов’язки та необхідні навички

PPC-спеціаліст: хто це, його обов’язки та необхідні навички
PPC-спеціаліст: хто це, його обов’язки та необхідні навички

Сьогодні кожна людина щодня стикається с тисячами рекламних повідомлень як офлайн, так і онлайн. Звичайно, в інтернеті ми проводимо більше часу, і саме таку рекламу більшість людей бачать частіше. Іноді варто тільки подумати про товар чи послугу або ж поговорити з кимось про певний продукт – і майже відразу починає з’являтися реклама про нього. Це не магія і навіть не переслідування, а просто якісна робота спеціаліста. Створює, налаштовує та оптимізує такі цифрові оголошення PPC-фахівець – експерт з контекстної реклами. У статті розберемо, хто такий PPC-specialist, що входить до його обов’язків, які знання повинен мати та де їх можна отримати. І, звичайно, скільки можна на цьому заробляти.

Хто такий PPC-спеціаліст

Хто такий PPC-спеціаліст | WEDEX

Контекстна реклама – це платна реклама, що демонструється цільовій аудиторії у пошуковій системі Google з позначкою «реклама». Менеджер з контекстної реклами є спеціалістом, який налаштовує рекламні кампанії, оплата за які нараховується за кліки по рекламним оголошенням, що були здійснені потенційними клієнтами.

Ключове завдання PPC-спеціаліста – підвищувати ефективність реклами та оптимізувати її так, щоб клієнт отримав якомога більше трафіку на сайт за оптимальну ціну та міг більше заробляти. Серед інших hard skills потрібно виділити наступні:

  • формування cтpaтeгії РК (peклaмнoї кaмпaнії);
  • збір даних та створення звітів у Google Analytics;
  • робота з Google Tag Manager;
  • збір семантики у Google Keу Planner чи cxoжих cepвіcах;
  • формування релевантного семантичного ядра, кластеризація ключових запитів;
  • аналітика результатів рекламних кампаній;
  • коригування peклaмного бюджeту для оптимізації витрат.

Крім цього, важливо, щоб спеціаліст мав наступні soft skills:

  • вміння аналізувати велику кількість вхідних даних та швидко впроваджувати результати у роботу;
  • спроможність швидко адаптуватися до змін у сфері та ринку;
  • кpeaтивніcть, щоб за необхідності бути спроможним створити з нуля весь рекламний креатив без допомоги сторонніх спеціалістів;
  • стресостійкість та вміння працювати в кoмaнді з копірайтерами та дизайнерами креативів.

Далі розберемо більш детально технічні навички PPC-specialist, які необхідні для отримання найкращих результатів від роботи.

Що входить до обов’язків експерта по PPC

Не важливо, працює PPC-спеціаліст у компанії чи надає послуги у якості фрілансера – є перелік обов’язків, які має вміти виконувати фахівець.

Що входить до обов_язків експерта по РРС | WEDEX

Створення оголошень для реклами

Цей процес дуже об’ємний та важливий. Від коректності створених оголошень для кампаній дуже залежить їх ефективність. PPC-спеціаліст, якщо працює без використання послуг інших фахівців, самостійно пише тексти, що продають, для оголошень, підбирає релевантні ключові слова для текстів та робить візуальний контент (картинки, банери, монтаж відео).

Налаштування рекламних кампаній

Фахівець працює з контекстною рекламою. Налаштування такої реклами – це комплексний процес, що включає:

  • підбір релевантних ключових слів;
  • вибір рекламного майданчика, на якому розмістить оголошення;
  • створення PPC-спеціалістом креативів;
  • публікацію рекламних оголошень у кабінеті;
  • налаштування таргетингу на певну цільову аудиторію, яка, вірогідніше за все, зацікавиться продуктом та виконає цільову дію;
  • налаштування різних факторів показу, як години чи дні.

Наприклад, якщо потрібно зробити запуск реклами для жіночих зимових черевиків, то specialist має детально вивчити інформацію щодо самих черевиків, їх ціну, розмір, колір (чи варіації кольорів, якщо такі є), матеріал, особливості використання (оптимальна температура, погодні умови, догляд) та інші нюанси щодо цього товару.

Важливо відмітити вміння PPC-спеціаліста грамотно розподіляти виділений замовником рекламний бюджет між декількома кампаніями, а також перерозподіл коштів у межах однієї кампанії, щоб замовник міг більше заробляти. І останнє – це призначення фахівцем ставки – вартості кліку за показ реклами чи цільову дію (конверсію).

Не зволікайте!

Залучайте клієнтів за допомогою контекстної реклами від команди професіоналів WEDEX. Ми створюємо рекламні кампанії, що привертають увагу та забезпечують високу конверсію для вашого бізнесу.

Відстеження результатів запущеної реклами

Запуск рекламних оголошень є лише початком всього процесу. Далі спеціаліст регулярно відстежує результати РК – її ключові показники ефективності. А саме:

  • CTR (показник клікабельності);
  • CPC (ціна кліка);
  • CPA (ціна конверсії);
  • конверсійні ставки та інші показники.

Якщо раптом з’являються відхилення від показників, що були заплановані для конкретної кампанії, або ж виникають будь-які інші проблеми із рекламними оголошеннями, PPC-спеціаліст якомога швидше повинен внести необхідні виправлення у кабінеті. Наприклад, відкоригувати величину ставки, видалити чи поставити на паузу неефективні оголошення, змінити або видалити ключові слова та інше.

Аналіз ефективності рекламних кампаній

Менеджер володіє та регулярно користується дієвими інструментами для поглибленої аналітики результатів рекламної кампанії. Таким чином він отримує своєчасний та достовірний аналіз та звіти щодо ефективності каналів реклами, ключів, оголошень, обраної аудиторії.

Серед даних, які аналізує фахівець є користувацький досвід, тобто як себе поводять відвідувачі сайту, потрапляючи на нього з реклами – які сторінки та як довго переглядають, куди переходять, які інші дії роблять, чи доходять до цільової дії на ресурсі, тощо. Отримані дані дають PPC-фахівцю краще розуміння цільової аудиторії та можливість оптимізації рекламних кампаній для кращої результативності.

Оптимізація рекламних оголошень

Спеціаліст виділяє та змінює ті елементи РК, які є найкращими та найгіршими, щоб потім їх оптимізувати.

Оптимізація рекламних оголошень | WEDEX

Своєчасне реагування PPC-спеціаліста на небажані зміни у РК гарантує покращення віддачі від вкладень у рекламу. Таким чином замовник реклами може отримати більше реальних клієнтів і заробляти більше, витрачаючи на просування менше.

Звітування клієнту та прогнозування

Менеджер один раз в обраний період надає клієнту детальний звіт щодо проведеної роботи та отриманих результатів. Зазвичай звіт має вигляд зведеної таблиці, до якої включені показники ефективності, як трафік, конверсії, досягнуті цілі, витрати та інші аналітичні дані.

Також PPC-specialist дає клієнту прогнози ефективності кампаній, які планує створювати і запускати у майбутньому. Прогнозування відбувається на основі аналізу трендів і допомагає обрати майданчики для просування, грамотно розподілити рекламний бюджет та створити релевантні креативи.

Пошук нових ідей

Як будь-який фахівець своєї справи, PPC-спеціаліст повинен постійно навчатися, розвивати свої навички, покращувати здібності та знати тенденції у сфері. Для того, щоб показувати клієнту найкращий із можливих результатів, менеджеру варто вивчати нові інструменти для просування, що з’являються на ринку, проводити тестування різних форматів рекламних оголошень, слідкувати за зміною алгоритмів.

PPC-specialist має сміливо пробувати нові стратегії та методики, використовувати у процесі роботи інноваційні рішення та технології.

Градація PPC-спеціаліста на ринку праці

Від рівня навичок та вмінь фахівця залежить позиція, яку він може зайняти, як працівник. Їх існує 5:

Градація РРС-спеціаліста на ринку праці | WEDEX

Насправді іноді розділяють Trainee та Junior-спеціалістів, вважаючи Trainee – початківцем-стажером, що має досвід роботи орієнтовно до 4 місяців, а Junior – повноцінним співробітником, що працює 4-12 місяців.

Middle PPC-спеціаліст, що успішно склав іспит із захистом свого проєкту, має досвід активної роботи від 1-1,5 років у сфері, виконує більш широкий перелік робіт, як підготовка медіапланів, ведення проєктів та інше.

Наступна кар’єрна сходинка – Senior. Його приблизний досвід активної роботи на посаді складає 1,5-2,5 роки.

Team Lead PPC має досвід більше 2,5 років та самостійно готує кейси проєктів, працює з клієнтами та допомагає розпочати шлях Trainee, Junior, Middle, Senior-спеціалістам.

Останній і найвідповідальніший рівень – це Head of PPC Department, коли фахівець досяг такої майстерності, щоб ідеально розумітися на всіх етапах PPC-реклами, вміти керувати командою та володіти багатьма іншими навичками.

Що має знати PPC-фахівець?

Кожен менеджер з реклами має певний перелік hard skills, які визначають рівень спеціаліста. Розберемо їх.

Junior (Trainee) менеджер PPC

Не будемо розділяти ці два рівня та відмітимо, що новачок у професії обов’язково має володіти великою теоретичною базою знань та бажанням отримувати щодня релевантний досвід. Джуніор може легко напрацювати свої перші комерційні кейси під наглядом наставника. Але для вдалого старту у кар’єрі PPC-спеціаліста, Trainee потрібно завчасно отримати певні навички:

  1. Вміти працювати у рекламних кабінетах різних майданчиків (Google Ads, FB Ads Manager) та знати принципи роботи (Google Analytics та ін.).
  2. Мати хоча б мінімальний практичний досвід роботи та редагування розміщених рекламних оголошень.
  3. Бути знайомим з базовими інструментами для аналітики, отримання звітів за визначений період та у реальному часі (Google Data Studio, Ahrefs, SimilarWeb, SEMrush, Serpstat тощо).
  4. Володіти англійською мовою хоча б на середньому рівні для ефективного ознайомлення та вивчення різної фахової документації та орієнтування в тематичних текстах іноземних видань.
  5. Мати знання з основ маркетингу та розуміти маркетингові терміни.
  6. Швидко адаптуватися до змін, слідкувати за трендами у контекстній рекламі та вміло їх використовувати у роботі.

Опціонально, в залежності від особливостей майбутнього місця роботи, Trainee PPC (чи Junior) повинен впевнено володіти графічними редакторами для створення візуалу для рекламних креативів. Але ця навичка скоріше виключення, ніж правило, тому що менеджер з реклами, як правило, тільки пише технічне завдання на створення дизайну.

Middle менеджер PPC

Мідл-фахівець з контекстної реклами додатково до всіх скілів Trainee має профільний сертифікат, наприклад, Google Ads Search Certification, Google Tag Manager Fundamentals чи інші. Його досвід створення та роботи з оголошеннями у рекламних кабінетах набагато більший, а у портфоліо є як мінімум декілька вдалих кейсів, які Middle-спеціалісту PPC допоміг закрити Senior PPC.

Middle PPC без сторонньої допомоги веде стандартні проєкти, ефективно оптимізує кампанії та управляє рекламними бюджетами.

Senior PPC

Цей рівень вже багато про що каже. Senior PPC-спеціаліст має за плечима роки активного досвіду на посаді та багато роботи над собою. Сеньйор – це вже справжній спеціаліст, що може навчати інших, проте це в його прямі обов’язки не входить. Менеджер з реклами налаштовує рекламні кампанії залежно від створеної стратегії просування з самого нуля та планує наступні кроки для покращення результатів.

У деяких компаніях Senior PPC є ще й керівником команди PPC-фахівців нижчого рівня.

Team Lead PPC

Тімлід – це спеціаліст PPC, який крім практичних знань з налаштування реклами володіє знаннями з управління персоналом. Team Lead PPC обов’язково має стратегічне мислення і знання з ефективного використання тайм-менеджменту, вміє визначати пріоритетність задач.

PPC-спеціаліст такого високого рівня керує командою PPC-менеджерів, а іноді навіть відділом. Знову ж, залежно від політики та правил компанії, ці функції може виконувати Head of PPC Department.

Team Lead PPC контролює своєчасне та грамотне виконання всіх процесів, що допомагає отримати найкращий результат для замовника. Також навчає та допомагає адаптуватися у компанії новим фахівцям з PPC реклами.

Head of PPC Department

Це PPC-спеціаліст, в обов’язки якого входить управління командами, навчанням, різними процесами в компанії, робота з продуктом та конфліктними ситуаціями.

Серед hard та soft skills Head of PPC Department:

  • навчання Team Lead PPC менеджерів та контроль їх роботи;
  • робота з існуючими командами фахівців, найм нових співробітників та створення нових команд;
  • впровадження у робочий процес нових рішень, навіть непопулярних, якщо вони можуть принести гарний результат;
  • вирішення конфліктів як всередині команди, так і з клієнтами;
  • аналітика та запуск нових продуктів на ринок;
  • автоматизація процесів для пришвидшення отримання результату.

Часто можна зустріти у вакансіях перелік необхідних навичок PPC-specialist, який не можна віднести тільки до одного рівня фахівця. Тому розділення обов’язків досить умовне. Чим більше знає та вміє менеджер, тим кращу посаду та можливість заробляти отримує.

Скільки заробляє PPC-спеціаліст?

Звичайно, щоб працювати PPC-менеджером потрібна не тільки цікавість до посади, а й фінансова мотивація. Для прикладу ми взяли заробітну плату PPC-фахівців, яку пропонують компанії на порталі work.ua у жовтні 2024 року.

Заробітна плата РРС-спеціаліста | WEDEX

Також розглянемо, скільки можуть заробляти PPC-спеціалісти різних рівнів.

Заробітна плата РРС-спеціаліста різних рівнів | WEDEX

Важливо розуміти, що ці цифри – дуже приблизні, та скільки реально можна заробляти залежить від величини компанії, об’єму необхідної для виконання роботи, принципів оплати у кожній конкретній компанії та іншого. PPC-спеціаліст може отримувати лише ставку або додатково ще відсоток за понаднормові години чи виконану роботу. Наприклад, багато компаній дають співробітникам бонуси за успішне закриття важливих для компанії проєктів.

Де вчитися на PPC-спеціаліста?

Єдиного способу стати затребуваним фахівцем з налаштування контекстної реклами немає. Але найголовніше, що має бути у спеціаліста – це жага постійно вдосконалювати свої навички, шукати способи навчатися новому та багато практикуватися. А отримати першочергово потрібні знання можна у декілька кроків:

  1. Прочитати офіційну інструкцію Google з налаштування рекламних кампаній.
  2. Пройти безкоштовні онлайн-курси Analytics Academy та Skillshop від Google, де можна дізнатися особливості роботи з інструментами веб-аналітики та рекламними кампаніями.
  3. Зареєструватися в Google Ads та Meta Business Manager та вивчити інтерфейс, дізнатися особливості роботи у сервісах. Тут у нагоді стануть посібник із Google Ads та рекомендації з налаштування реклами Meta.
  4. У вільний час читати тематичні телеграм-канали, блоги, форуми, акаунти популярних PPC-спеціалістів у соцмережах, що успішно працюють на ринку. Там можна знайти свіжі оновлення та фішки PPC-напрямку.
  5. Переглядати відео у YouTube за запитом «PPC спеціаліст» та схожими.

Це все безкоштовні методи навчання. Їх, звичайно, варто використовувати, але як допоміжні. Найшвидше отримати професію можна за допомогою профільних курсів. Фінансові витрати на навчання окупляться досить швидко, якщо фахівець буде активно застосовувати свої знання та вдосконалювати практичні навички.

Підведемо підсумки

Професія PPC-specialist продовжує бути високооплачуваною та затребуваною на ринку України та за кордоном. Працюючи таким спеціалістом, у вас щодня будуть нові виклики та цікаві задачі. Але треба відмітити, що посада не легка і потребує повної самовіддачі, тому рішення щодо навчання та початку кар’єри у сфері контекстної реклами повинно бути виваженим.

Віталій Котов
Керівник відділу PPC
Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    15/12/2023
    A/B тест – це дослідження, яке допоможе вибрати варіант оформлення, який дає найбільше число конверсій. І саме він допоможе вам оптимізувати сайт для отримання найвищих результатів. Завдяки тестам ви збільшуєте конверсію сторінок, відповідно до вас приходить більше клієнтів, а значить, і прибуток більший.

    15/03/2024
    Підбір ключових слів – важливий етап під час пошукового SEO-просування сайтів. Їх використання покращить ранжування сторінок вашого ресурсу.

    17/06/2024
    Ремаркетинг - це система реклами, яка дозволяє демонструвати онлайн-рекламу тим потенційним клієнтам, які раніше вже були на сайті, але з якоїсь причини так і не виконали цілеспрямовану дію.

    Останні статті по #PPC
    05/03/2025
    Merchant Center - це ключовий інструмент для розміщення мерчант реклами в Google, який допомагає інтегрувати товари з платформою Google Merchant Center і забезпечувати прозорість інформації щодо покупок.

    05/03/2025
    Рекламний кабінет Гугл Ads є одним із ключових інструментів для запуску реклами в інтернеті. Однак багато користувачів, що запускають рекламу Google, і фахівці з таргетингу стикаються з проблемою блокування облікового запису.

    19/11/2024
    Менеджер з контекстної реклами є спеціалістом, який налаштовує рекламні кампанії, оплата за які нараховується за кліки по рекламним оголошенням, що були здійснені потенційними клієнтами. Ключове завдання PPC-спеціаліста – підвищувати ефективність реклами та оптимізувати її так, щоб клієнт отримав якомога більше трафіку на сайт за оптимальну ціну та міг більше заробляти.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову