Зміст статті

Планувальник ключових слів – це безкоштовний сервіс, який вбудований в рекламний кабінет Google. Він призначений для дослідження ключових слів і збору семантики під час створення рекламних кампаній.
Можливості, які має сервіс:
- Витягує статистику запитів за рекламним трафіком Google
- Показує, скільки разів користувачі вводили певне слово або фразу в пошук і клікали на контекстні оголошення
- Дає можливість зібрати семантику для SEO-просування
Переваги та недоліки Google Keyword Planner
На сьогоднішній день існує багато сервісів, які допомагають підбирати ключові слова. Одні з них вбудовані в рекламні облікові записи, інші – окремі інструменти. У порівнянні з іншими програмами, Планувальник ключових слів має свої плюси та деякі мінуси.
Переваги
- Один з кращих безкоштовних інструментів, тому що має найбільше функцій (але є нюанс: якщо ви користуєтесь просто планувальником і при цьому не крутите у вашому обліковому записі рекламу, тоді він буде вам показувати дані, які зібрані в діапазони, а не конкретну цифру. Наприклад, частотність якогось ключа – 5, але він вам буде показувати у діапазоні від одного до десяти. Частотність якогось ключа – 50, він буде показувати від 10 до 100. Тобто, він всі частотності буде показувати діапазонами: 1-10, 10-100, 1000-10000, 10000-100000 і так далі. Для орієнтування в середньому, чи є у ключа частотність, чи нема – цього достатньо. Але для того, щоб мати точні дані по частотності того чи іншого ключа в певний місяць, цього буде недостатньо);
- Надає прямий доступ до бази всіх ключів у Google (можна переглянути всі слова і фрази, за допомогою яких люди шукають інформацію на конкретну тему);
- Досить непогано підбирає синоніми для слів;
- Дозволяє переглядати динаміку (коли певну тему шукають найчастіше).
Недоліки
- Точну частотність можна переглядати тільки, якщо оплатити рекламну кампанію;
- Не завжди надає всі зібрані ключі або ключі, які є в даній ніші (або в даному напрямку). Деякі ключі потім ще можна буде дозбирати різними сервісами, наприклад Ahrefs або Serpstat (Ahrefs – для закордонного ринку, Serpstat – для українського ринку та російськомовних країн);
- Якщо є якась сіра тематика, яку Google в рекламу не пропускає, то ви просто не знайдете цих ключів і не знайдете їх частотності. Тобто, він просто ці ключі видаляє, ніби їх нема взагалі. Інші сервіси, наприклад, Ahrefs при цьому показує ці ключі і показує по ним частотність.
Як користуватись інструментом
Для користування Google Keyword Planner необхідно зареєструвати рекламний кабінет або, якщо він у вас вже є, то зайти в нього. Далі заходите в «Інструменти» – «Планування» – «Планувальник ключових слів». Тут є два режими – «Знайдіть нові ключові слова» та «Отримайте дані про кількість пошуків і прогнози».
Пошук нових ключових слів для SEO та PPC
Якщо ваш сайт вже оптимізований під SEO і має якесь ранжування, можна просто ввести адресу сайту у строчку знизу вікна і переглянути всі ключі, які Google ранжує або вважає релевантними до вашої сторінки.
Якщо ресурс ранжується погано (або просто новий), і ви бажаєте розширити семантику, тоді краще використовувати верхню строчку вікна – «Вкажіть товари або послуги, які тісно пов’язані з вашим бізнесом» (сюди потрібно ввести слова, які були б потенційно релевантні для вашої сторінки, сайту або лендінгу).
Розглянемо на прикладі жіночих чобіт. Вводимо «жіночі чоботи», після цього не забудьте обрати мову, на якій ви його вказали, і регіон. Ще сервіс пропонує нам розширити пошук, обравши варіанти із запропонованих синонімів (їх можна додати до 10 штук). Натискаємо «Переглянути результат», після чого бачимо такі дані:
Google надав нам список всіх ключових запитів, які він знайшов і вважає релевантними групам запитів, що ми ввели. На цьому прикладі бачимо, що Google знайшов 2196 варіантів ключових слів. Але треба їх усі уважно перевірити.
Окрім самих запитів, тут можна побачити:
- їх частотність,
- сезонність за останній рік,
- зміну частотності за останній квартал та за рік,
- рівень конкуренції,
- максимальну та мінімальну ставку для показу зверху сторінки.
Але всі ці цифри є дуже приблизними, тому що Google вираховує їх на основі своїх внутрішніх алгоритмів.
Прибравши із переліку невідповідні запити (справа у випадаючому меню), можна завантажити цей список у вигляді Google таблиці або у форматі CSV. Якщо необхідно використати ці запити в діючій рекламній кампанії або поставити в план, потрібно лише на верхній панелі натиснути «Додати ключові слова».
Як з’ясувати частотність пошукових запитів
Тут можна проаналізувати статистичні дані за конкретними ключовими словами. Вони дозволяють спрогнозувати ефективність пошукових запитів при певних значеннях ставки та бюджету і стануть у нагоді як для нової рекламної кампанії, так і для вже працюючої.
На інших платформах ця функція є платною. При цьому дані, надані Планувальником ключових слів збираються зі статистики Google, тому вони більш коректні, ніж ті, що пропонують інші сервіси.
Щоб дізнатись потрібність окремого ключового слова, натискайте «Подивитись кількість запитів і прогнози». Потрібно вести у рядок слово або фразу, що вас цікавить і натиснути «Почати». Після чого ви побачите результати. Можна налаштувати фільтр щодо конкретного географічного регіону. Якщо потрібно, його завжди можна відключити та повернутися до початкового вивантаження.
Пам’ятайте, що потрібно встановити точну, а не широку відповідність ключових слів, інакше отримані дані будуть недостовірними.
Прогнозування бюджету
Користуватися Google Keyword Planner можна і для розширення семантики рекламних кампаній, і для того, щоб оцінити популярність запитів та визначити місячний бюджет.
Щоб додати пошукові фрази до плану, потрібно натиснути «Запланувати» – «Група оголошень», потім, якщо необхідно – «Тип відповідності» і останнє – «Додати ключові слова».
Поруч із цими словами ви побачите відповідний статус. Далі нам потрібний «Прогноз». Тут буде оцінюватись число показів та переходів, СРС, орієнтовні витрати (щоденні) та середня позиція на наступний період, що очікується.
Спробуйте поекспериментувати із вартістю переходу. Так ви зможете побачити наглядно, як від її динаміки залежить кількість кліків, що прогнозується.
Аналіз семантичного ядра конкурентів
Зробивши аналіз ключових слів, які використовують конкуренти в рекламних оголошеннях, ви зможете дізнатись, які з них ефективні, а які – ні. При цьому не потрібно витрачати час та гроші на власні експерименти. Якщо у вашої ніші висока конкуренція, то ви зможете визначити, що потрібно зробити, аби виділитися на фоні інших пропозицій.
Якщо хтось із ваших конкурентів вже має ефективну стратегію пошуку ключових слів, то можна не придумувати щось нове. Тут вам у поміч – Планувальник Google. Вам потрібно зайти у розділ пошуку нових ключових слів та натиснути у верхньому меню на вкладку «Вказати сайт».
Вказуєте адресу сайту конкурента та визначаєте, як саме бажаєте отримати ключі: по конкретній сторінці чи по всьому ресурсу.
Аналіз семантичного ядра конкурентів дає можливість збільшити власне семантичне ядро за рахунок нових формулювань, які ви ніяк не дізнаєтесь іншим способом. А якщо проаналізувати декілька конкурентних ресурсів, можна отримати великий перелік запитів, які дійсно добре працюють.
Підведемо підсумки
Google Keyword Planner призначений для збору та прогнозування статистики ключових запитів. Сервіс дає можливість зібрати слова та фрази за назвою сайту або високочастотними тематичними фразами. Також за допомогою інструменту можна дізнатися перелік слів, які використовують конкуренти для своїх рекламних кампаній, у результаті чого ви отримаєте певну перевагу над ними.




