Основні фактори ранжування сайту в Google

#SEO 16 August 2021 Оцінити статтю

Ранжування сайтів – це розподіл сайтів пошуковими системами в результатах видачі за певним запитом. Щоб сайт займав високі позиції у пошукових системах, він повинен підходити під максимальну кількість факторів ранжування.

Існує більше 1200 факторів, що впливають на ранжування. При цьому в класичній схемі можна виділити 5-6 основних груп, на які ділять усі ці фактори:

 

    1. Хостові (загальносайтові).

 

До них відносяться: вік, наявність SSL-сертифіката, доменна зона, тип ресурсу, наявність якогось функціоналу та багато інших.

 

    1. Технічні

 

До технічних факторів належать параметри, що описує технічний стан сайту: швидкість завантаження, розмір документа та інші.

 

    1. Текстові

 

Група текстових факторів ранжирування оцінює, наскільки текст сторінки розкриває потребу (інтент) користувача та допомагає йому у вирішенні завдання.

 

    1. Посилальні

 

 Основними факторами є якість лінків, їхня вага.

 

    1. Комерційні

 

Основне у формулі комерційного ранжування Google: асортимент, довіра, зручність вибору, якість послуг та дизайн. Пошук оцінює наявність та величину цін, інформацію про компанію, відгуки та багато іншого

 

  1. Поведінкові (внутрішні та зовнішні)

 

Google намагаються вирішити завдання користувача – оцінити, зміг він за допомогою пошуку знайти цікаву для нього інформацію, замовити товар або послугу і задовольнити свої потреби.

 

Основні групи факторів

Контент

Хороший і релевантний контент ранжується краще і розпізнається за такими сигналами

Контент

Навіть якщо ваш сайт візуально хороший і наповнений якісним контентом, він не може бути повністю доопрацьованим за наявності технічних похибок. В обов’язковому порядку потрібно перевірити наявність повторюваного контенту, «битих» посилань, якість переходів і таке інше. 

Оптимізована сторінка у технічному плані

  1. Зручна структура
  2. Швидке завантаження сторінки
  3. Прописані мета-теги Title та Description
  4. Закрито безглузді сторінки від індексації;
  5. Час очікування відповіді сервера.

І це лише мізерна частина факторів ранжирування, алгоритми та критерії ранжування сайтів постійно змінюються та вдосконалюються.

Google Web Vitals

Так, у 2021 році Google запровадив нові фактори оцінки якості — Core Web Vitals. Цих факторів більше десяти, але є три найважливіші:

  1. Швидкість відображення основного вмісту на сторінці.
  2. Мінімальний час очікування до першої взаємодії із контентом.
  3. Візуальна стабільність контенту та відсутність будь-яких перешкод на шляху до взаємодії з ним.

Тобто тепер у пріоритеті сайти, що прогружають блоки контенту швидше, виглядають коректно і з якими користувач може почати швидку взаємодію.

 

Зворотні посилання

Однозначно, велика кількість зовнішніх посилань, що посилаються на ваш сайт, позитивно впливає на його ранжування в Google. У зовнішніх посиланнях, які ведуть на наш сайт, важливі:

Но 26 Липня 2021 року в офіційному блозі Google вийшов анонс про запуск нового апдейту, спрямованого на боротьбу із спамомSpam Link Update. Після якого сайти з (покупними) спамними посиланнями почали втрачати позиції в Гуглі.

У своєму офіційному блозі Google чітко дав зрозуміти, які типи посилань можуть призвести до ручних санкцій та зниження сайту в результатах пошуку. 

Обратные ссылки

Нові алгоритми стосуються як вхідних, так і вихідних посилань. Якщо говорити коротко, то тепер можна отримати санкції за велику кількість афіліатних посилань без тега rel=”sponsored”. Розміщення великої кількості вихідних продажних посилань призведе до зниження сайту у результатах пошуку. 

 

Поведінкові фактори

Поведінкові фактори

Тут маються на увазі показники, що характеризують поведінку відвідувачів сайту. З їх допомогою пошукові системи визначають, наскільки зручний та корисний сайт для користувача.

До цього списку також можна включити соціальні докази – активність реакції цільової аудиторії на контент сайту в соціальних мережах. Безпосередньо цей параметр не відбивається на ранжуванні, але пошукові системи враховують це як один з факторів.

 

Безпека та конфіденційність. HTTPS

У серпні 2014 року Google оголосив, що сайти, на яких дані будуть передаватися через HTTPS-протокол, отримають бонус у ранжуванні. З того часу нічого не змінилося, всі сайти, які просуваються в ПС Google (і Яндекс) повинні знаходитись під захищеним https протоколом.

 

Комерційні фактори ранжування

Ці фактори визначають якість сайту, тому вони мають певне значення при сортуванні сайту у видачі. Наприклад, людина не захоче нічого купувати в онлайн магазині, якщо в ньому не вказані контакти організації або ціни на товари. А якщо на сайті не буде форми для заповнення на покупку товару, то неможливо буде щось купити.

Комерційні фактори ранжування

До основних показників якості інтернет-магазину, на які звертають увагу як користувачі, так і пошукові системи, відносяться:

 

Станіслав Никитюк SEO спеціаліст
схожі статті
підписатися:
Як оцінити та покращити поведінкові фактори на своєму сайті?
Як оцінити та покращити поведінкові фактори на своєму сайті?
# SEO
On-Page SEO: як оптимізувати контент для пошукових систем
On-Page SEO: як оптимізувати контент для пошукових систем
# SEO
SEO оптимізація сайту своїми руками
SEO оптимізація сайту своїми руками
# SEO
Коментарі