Як правильно писати тексти для сайтів?

Як правильно писати тексти для сайтів?
Як правильно писати тексти для сайтів?

Тексти – це важливий і найбільш ефективний інструмент, при правильному використанні якого, можна моментально заволодіти увагою відвідувачів вашого ресурсу і довше затримати їх на сайті. Саме тому написані вони мають бути якісно, адже тільки так користувач зможе отримати усю необхідну інформацію, аби прийняти рішення – залишити коментар, замовити чи купити. Будь-яка стаття на сайті має бути не лише наповнена інформаційно, але й відповідати певним вимогам, які допоможуть визначити якісний текст чи ні. Саме ці вимоги, а також різновиди текстів ми і розглянемо у нашій статті.

Різниця між копірайтингом та рерайтингом

Копірайтинг – це написання текстового контенту для будь-яких форм маркетингу та реклами, спрямованого на закриття всіх питань, що виникають у людей у ​​процесі здійснення покупок або замовлення послуг в Інтернеті.

Рерайтинг – це «переписування» будь-яких текстів (з одного і більше джерел) іншими словами, але обов’язково зі збереженням смислового змісту.

Копірайтер і рерайтер. Різниця між поняттями майже невловима: і той, і інший пишуть унікальні тексти, які ви ніде більше не побачите.

Основні відмінності рерайтинга і копірайтинга:

  • джерела тексту та їхня кількість (зазвичай для рерайтингу використовують одне джерело, а для копірайтингу – щонайменше три, або ж текст узагалі пишеться «з голови»);
  • SEO-копірайтинг – створення статті із входженням ключових слів;
  • методи написання текстів (підбір синонімів, перестановка слів місцями нехарактерні для копірайтингу);
  • швидкість виконання – у рерайтингу вона вища (унікалізувати вихідний текст, розбавивши парою свіжих думок набагато простіше і швидше);
  • вартість копірайтингу вища (авторські статті завжди цінуються більше);
  • тільки в копірайтингу є авторство (унікальні тексти можна підписати своїм ім’ям і стати відомим).

Типи текстів в інтернеті

Текстовий контент пишеться для різноманітних цілей – від рекламних оголошень до реклами та інформації про товари у великих інтернет-магазинах. Тому давайте з’ясуємо, які відмінності існують між ними.

Інформаційна стаття

Інформаційна стаття – це стаття, написана від третьої особи, де автор не висловлює свою точку зору, а викладає інформацію, що ґрунтується на перевірених фактах. Основна мета даного матеріалу – розповісти про що-небудь, вказати цікаві факти або безпосередньо відповісти на запитання користувача. Ознайомившись із нею, читач має отримати конкретну інформацію з питання, що цікавить.

Заголовок такого тексту має відображати суть статті (наприклад, «Як вибрати ноутбук»). У викладі тексту немає жорстких рамок, можна робити невеликі відступи, щоб текст не був занадто «сухим». Обсяг такого матеріалу зазвичай більше 2000 збп (знаків без пробілів), оскільки в меншій кількості важче повністю розкрити питання. Оптимальний розмір 3000-5000 символів, де немає місця ліриці та порожнім реченням. Текст має розв’язувати проблему людини, або містити інструкцію про те, як це здійснити.

Дані інфостатті використовуються на інформаційних сайтах, в блогах, а також можуть містити приховану рекламу.

Комерційний текст

На відміну від інформаційного тексту, мета комерційного – продати!

Або стати тригером успішного дзвінка, замовлення товару/послуги на сайті. Містить у собі УТП (скор. – унікальна торгова пропозиція) і крім інформаційної частини описує, чому найкращий варіант – купити саме у вас на сайті, а не у конкурентів. Також містить якісні характеристики послуги або товару, що продається.

Заголовок повинен бути яскравим, помітним і привабливим для користувача. Текст має максимально таргетуватися на цільову аудиторію та містити запити, що продають, такі як «купити», «замовити», «ціна», «вартість». Також змінюється сенс фінальної частини тексту, яка повинна містити заклик до дії та переконати користувача купити запропонований товар або послугу.

Комерційні статті – це основа будь-якого сайту послуг, що продає, або інтернет-магазину.

PR-стаття

Цей вид статейного просування використовується для непрямих продажів, може описувати чи рекомендувати суміжний продукт чи послугу, мати брендовий ухил.
Основне завдання даного контенту – збільшити лояльність цільової аудиторії, сформувати якісне ім’я для бренду та збільшити продажі. Часто піар-статті групуються в цикл статей для постійної взаємодії з аудиторією.

Стаття-новина

Даний тип текстового контенту широко використовується інформаційними та новинними сайтами. За основу береться подія в світі, країні, місті, що відбулася недавно або прямо зараз. Здебільшого такі статті належать до соціальних, економічних, політичних, спортивних тем. Можуть використовуватись як чорний піар. Не завжди містять правдиву інформацію та можуть розкривати подію однобоко або для вигоди будь-кому.

Лонгрід

Лонгрід (дослівно з англійської «довго читати») – це тип статті, який має великий обсяг, оповідну форму, повноцінну та якісну структуру, повністю розкриває тему.

Текстовий контент розбавлений мультимедійним: зображеннями, фото та відеоматеріалами. У такому матеріалі можна застосовувати літературний стиль. Залежно від глибини опрацювання, розмір може бути від 10000 знаків і більше. Текст має містити змістовну основу і унікальне оформлення.

Прес-реліз

Інформаційне повідомлення від імені організації, що розкриває інформацію анонс заходу чи події в житті підприємства, називається прес-релізом. Часто розміщується на інформаційних і новинних порталах, має містити невеликий розмір текстового контенту, краще всього – 1 сторінка або приблизно 2000 збп. Текст має бути точним і містити лише суттєві деталі.

Статті для соціальних мереж

Дані статті можуть мати різноманітний тип і мету впливу на цільову аудиторію. Це можуть бути як новинні, інформаційні, розважальні, так і статті, що продають. Будь-яких встановлених норм немає, і вони мають постійно підтримувати зацікавленість цільової аудиторії. Сюди також можна віднести інформування про акції, знижки, програми лояльності, а також просування бренду. Нехтувати веденням соціальних мереж не варто, тому що зараз люди безліч вільного часу витрачають на них як із мобільних пристроїв, так і з комп’ютерів.
Розміри текстів для соціальних мереж:

  • Facebook – до 16000 збп;
  • Instagram, LinkedIn – до 2000 зпб;
  • TikTok – до 2200 знаків;
  • Pinterest – до 500 символів;
  • Twitter – до 200 символів.

Опис товарів та послуг

Такі тексти надають якісний опис товару, а також його основних характеристик для того, щоб користувач максимально отримав інформацію про товар, що його зацікавив. Інакше він може піти шукати додаткові дані на іншому сайті та купити там. Також у інформації обов’язково має бути зазначена ціна. Рекомендується додати фото або відео товару та відгуки користувачів після придбання. Оптимальний обсяг тексту – від 500 до 2000 знаків. Використовуйте прості слова, зрозумілі для вашої цільової аудиторії.

Опис має бути:

  • Повним і зрозумілим, щоб потенційний покупець міг мати уявлення про те, для чого потрібний товар/послуга.
  • Включати переваги покупки саме на вашому сайті.
  • Надавати всі якісні характеристики, такі як: вага, колір, розмір, функції, переваги та особливості.
  • Бути написаним доступною для цільової аудиторії мовою.
  • Містити посилання на перевірені ресурси, що підтверджують якість.

Метатеги – тайтл та дескрипшн

Певною мірою метадані також є текстовим контентом, який розміщується на сторінках сайту. Вони потрібні більше для пошукових систем, щоб зрозуміти, про що саме йде мова на сторінці.

У Title вказується заголовок сторінки. Він впливає на просування сайту у пошуковій видачі по ключовим словам. Має містити до 70 символів. Ключові слова мають бути розміщені у перших 4 словах і не мають дублюватися.

У дескрипшн можна розміщувати інформацію про переваги придбання товару/послуги при використанні саме вашого ресурсу. Має містити від 70 до 155 знаків. Не має дублювати Title або частину контенту із сайту.

Показники якості текстів

Оскільки щодня кількість нового контенту, зокрема текстового, в мережі стає в рази більшою, пошукові системи віддають перевагу унікальним, корисним для користувача статтям, що максимально розкривають його запит.
Тому є необхідність стежити за якістю контенту, що публікується. Нижче ми розглянемо показники, які важливі в SEO-аналізі текстів.

Чому тексти мають бути унікальними?

Унікальність тексту на сайті – один із найважливіших факторів. Якщо вам спала на думку ідея розмістити на своєму сайті інформацію, скопійовану з іншого інтернет-ресурсу, це вам не принесе жодного результату. Оскільки пошукові системи проіндексували її на сайті-першоджерелі, і перевага в ранжируванні буде з ймовірністю 100% не на вашому боці. Тому для того, щоб сайт почав нормально ранжуватися пошуковими системами, необхідний унікальний контент.

Перевірка унікальності

Для того, щоб перевірити унікальність тексту для всіх типів статейного просування, ви можете скористатися будь-яким сервісом з наступних:

  1. https://edubirdie.com/perevirka-na-plagiat – безкоштовний сервіс для перевірки унікальності, працює досить швидко;
  2. https://plagiarisma.net/ – безкоштовний сервіс, який перевіряє унікальність текстів, але лише невеликих – до 2000 символів;
  3. https://plagiarismdetector.net/ – також безкоштовний сервіс для перевірки унікальності текстів розміром до 1000 слів;
  4. https://advego.com/plagiatus/ – безкоштовна ПК версія онлайн-сервісу для перевірки унікальності, перевіряє трохи повільніше, ніж інші сервіси.

Пам’ятайте, який сервіс ви б не обрали, унікальність має бути не нижчою 95%.

Академічна тошнотність

Це відношення кількості входження ключового слова, включаючи його морфологічні форми, до кількості слів у тексті. Наприклад, запити будуть вважатися однаковими для слів «ключ, ключем, ключа». Перевіряти академічну тошнотність можна за допомогою сервісу https://advego.com/antiplagiat/.

Нормальним вважається значення від 5 до 15%.

Водність

Це частка слів, які не несуть сенсового навантаження в тексті. До них належать:

  • Займенники – я, себе, мій, такий, ніхто, щось тощо;
  • Сполучники – і, або, також і т.д.;
  • Вигуки – ах!, фу!, ура!, дякую і т.д.;
  • Прийменники – в, на, перед, протягом, незважаючи на і т.д.;
  • Частки – нехай, чи, не, ось та інші;
  • Скорочення;
  • Звернення (шановні панове, леді та джентльмени);
  • Вступні слова (здається, мабуть, можливо).
  • А також усі можливі словесні звороти, якими “прикрашають” тексти.

Допустимий показник – 50-70%.
Цей параметр можна перевірити також за допомогою сервісів https://advego.com/antiplagiat/ (рис.1) або ж https://istio.com/ (рис.2).

Водність | WEDEX

Рис.1

Рис.2

Водність впливає на якість і корисність тексту, тому не рекомендується виходити за встановлені рамки. Якщо значення нижче норми, це говорить про наявність словесного сміття, якого слід позбутися.

Переспам

Переоптимізація в SEO просуванні – це частка ключового слова, що максимально зустрічається, до загальної кількості слів у статті. У разі надмірної наявності може призвести не тільки до гіршого ранжування, а й до некомфортного читання. Замість того, щоб показати на скільки цінна послуга/товар, всю увагу користувачів заберуть пошукові запити, через які, швидше за все, сайт закриють і не дочитають до кінця.
Частота найбільш використовуваного слова має бути до 3,5%.

Орфографія та пунктуація

Можливість правильно письмово висловлювати думки – один із основних способів написання якісної статті. Тому орфографія та пунктуація є основними інструментами, які використовуються найкращими копірайтерами та журналістами. Якщо зібрати воєдино всі слова в тематиці без розділових знаків, текст перетворюється на набір слів і фраз. А наявність орфографічних помилок може призвести до виходу користувача зі сторінки, що продає, без вчинення конверсії на сайті.

Перевірити цей показник можна або за допомогою Microsoft Word, коли пишете текст, програма вказує на помилки, або за допомогою сервісу https://istio.com/uk/text/analyz.

LSI фрази

Це семантично пов’язані слова, які допомагають зробити текст найбільш відповідним до запитів користувачів. Вони можуть відображатися користувачам у пошуку разом із ключовим словом. Використовуючи їх при написанні статті, ви уникнете повторів слів, а також текст стане змістовнішим. Пошукові системи їх широко використовують у своїх алгоритмах, тому що для ранжування будуть доречними не тільки високочастотні та середньочастотні запити, а й низькочастотні запити з хвостами.

Структура тексту

Використання якісної структури тексту при написанні дозволяє ширше розкрити тему, використовувати більше ключових слів, позбутися переспаму, а також додати трохи водності. Для створення якісної статті рекомендується спочатку продумати її структуру, а вже потім приступати до написання. Також це необхідно для зручності та покращення читання. Потрібно використовувати заголовки h2-h4 у статтях, а також додавати маркерні списки, щоб текст візуально не здавався простирадлом. Окрім цього, для відокремлення тексту рекомендується використання абзаців.

Рекомендації для написання SEO-текстів

Написання ефективного та якісного тексту, що продає, – це складний процес, який вимагає уваги. Він полягає не просто в написанні якогось тексту під ключові слова, такого, що відповідає основним показникам SEO-аналізу, а націленого на пошукові інтереси користувача по конкретних запитах.

Як написати якісний SEO-текст? Для цього потрібно зробити наступне:

1. Визначити обсяг потрібного тексту на основі аналізу конкурентів і ніші;

2. Підготовити список основних і додаткових слів, які бажано використовувати під час написання тексту;

3. Створити технічні завдання для копірайтерів, де будуть описуватись такі параметри:

  • про що потрібно написати текст (вказуючи порядок подачі контенту, його зміст і розміри певних блоків);
  • питання, які необхідно розкрити за специфікою наданої послуги/товару – питання до замовника, без відповідей на які копірайтер не зможе написати ефективний та якісний текст;
  • пошукові запити, за якими планується просувати сторінку, а також частоту їх використання в тексті;
  • додаткові слова, які визначають тематику (LSI-слова);
  • приклади хороших текстів з топа, щодо необхідної тематики в контексті написання конкретного тексту;

4. Перевірити готовий текст згідно з технічним завданням та внести доповнення, в разі необхідності;

5. Вписати заголовки Н1-Н6 і інші елементи оптимізації;

6. Перевірити і доопрацювати структуру сторінки (за необхідності), щоб текст не тільки відповідав всім SEO-вимогам, але й легко читався та був цікавим для користувачів.

Якщо ви будете дотримуватися всіх рекомендацій, ваша стаття матиме якісний вигляд і відповідатиме на основні запити користувачів. Але крім того, не варто забувати про додавання різного типу контенту. Використання якісного аудіо-, відео- та фотоконтенту неминуче покращить кількість часу користувача на відвідування вашої сторінки.

Рекомендується лаконічно описувати свої думки та не робити речення дуже довгими. Це забезпечить зручність користувача під час читання. Ключі мають бути читабельними та рівномірно розподіленими за текстом.

Підведемо підсумки

Написання тексту для сайту – процес тривалий, складний і вимагає багато уваги. Правильний і, зазвичай, хороший текст – той, що був створений командою: замовником, SEO-спеціалістом і копірайтером. У статті ми розказали вам, як написати відмінний текст, який буде відображатися на високій позиції у пошуковій системі і добре сприйматися користувачами. Головне – пам’ятайте, що писати потрібно для людей: детально, цікаво та професіонально, тоді успіх вам гарантований!

Юлія Петриченко
Редактор
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    30/10/2023
    Копірайтинг – це написання текстового контенту для будь-яких форм маркетингу та реклами, спрямованого на закриття всіх питань, що виникають у людей у ​​процесі здійснення покупок або замовлення послуг в Інтернеті. Рерайтинг – це «переписування» будь-яких текстів (з одного і більше джерел) іншими словами, але обов’язково зі збереженням смислового змісту.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову