
Найкраще розпочати проведення аудиту зі сканування сайту за допомогою його розвантаження. Вивантажити сайт можна за допомогою програми Screaming Frog. Під час вивантаження ми зможемо проаналізувати такі моменти:
- Коди відповідей сервера (3ХХ редиректи, 200ОК, биті посилання (4ХХ) та сторінки з 5ХХ коди відповіді сторінок;
- Дубліруючі метадані (title, descriptions, заголовки Н1);
- Відсутні метадані (title, descriptions, заголовки Н1);
- Перевірити швидкість відповіді сервера;
- Які сторінки закриті від індексації в robots.txt або за допомогою мета-тегу;
- Наявність налаштованих атрибутів ALT/TITLE для картинок та ін.
Також, відразу потрібно перевіряти файл robots.txt (можливо, в ньому будуть закриті від індексу якісь важливі сторінки, або сайт може бути закритий від індексації) і карту сайту (sitemap.xml, в якому повинні бути вказані priority, changefreq , lastmod, loc), а також переглянути помилки у вебмайстрі Bing та Google Search Console та вивантажити помилки.
Ще потрібно прогнати сайт через такі сервіси:
- PageSpeed Insights або GTmetrix
- Валідатор розмітки schema.org
- w3.org
З отриманих даних можна формувати завдання для програміста з виправленню технічних помилок.
Перевірка функціональності сайту
На другому етапі аудиту потрібно проаналізувати поточний функціонал сайту, а також наявність можливих помилок у верстці.
Щоб визначити дані помилки, потрібно:
- Зробити тестове замовлення товару або послуги (бажано тестувати одразу з ПК та зі смартфона). Якщо це інтернет-магазин, то потрібно повністю протестувати весь ланцюжок замовлення (вибір різних параметрів товару, зміна кількості товарів і подивитися, чи змінюватиметься ціна, заповнення полів у кошику, перевірка наявності обов’язкових полів і т.д.). Із сайтами послуг простіше, там просто форма заповнення. Також потрібно відразу ж перевіряти, чи надходить заявка в адмінку або на пошту.
- Перевірити адаптивність сайту (на смартфоні додатково можна на планшеті). Дивитися адаптив під час перевірки бажано як у вертикальному вигляді, так і в горизонтальному). Ще можуть бути неадаптивні таблиці, через які буде горизонтальне прокручування.
- Перевірити інші форми, які є на сайті
Після проведення цих аналітичних робіт можна сформувати завдання для програміста з виправлення помилок у функціоналі та верстці.
Метадані та контент
Наступним етапом потрібно проаналізувати контент та метадані на сайті.
У метаданих мають бути (якщо це комерційний сайт) комерційні запити. Також, у descriptions бажано використовувати спец. символи (Emoji). Це збільшить привабливість сніпету у видачі і може визначити показник CTR (клікабельність сніпету).
Контент на сторінці потрібно аналізувати на переспам та інші показники (у кожного фахівця вони індивідуальні та потрібно перевіряти текст під свої вимоги).
Посилання на профіль
При аналізі посилального профілю в першу чергу потрібно дивитися чи не було різких стрибків за посиланнями, тому що конкуренти можуть купити на ваш сайт багато неякісних посилань, через що на ваш сайт можуть накласти санкції. Або якщо різкий спад за посиланнями, то можливо ви закуповували тимчасові посилання.
Також, потрібно звертати увагу на показники доменів-донорів, що посилаються на ваш сайт. Домени-донори із DR нижче 10 рекомендую не використовувати.
Важливо правильно розподілити анкорні та безанкорні посилання. Для цього потрібно проаналізувати конкурентів і подивитися їх співвідношення анкор / безанкор і побудувати собі приблизно таку ж стратегію.





