Як знайти ключові слова на сайті?

Як знайти ключові слова на сайті?
Як знайти ключові слова на сайті?

Пошук ключових слів є одним із основних SEO-інструментів просування сайту. WEDEX розповість про принципи пошуку ключів та як можна оптимізувати цей процес.

Ключові слова та для чого вони потрібні

Більшість користувачів мережі рідко заходять далі першої сторінки Google. Для того, щоб ваш сайт завжди потрапляв саме на цю сторінку та регулярно займав високі місця у запитах, необхідно щоб Google вважав ваш сайт релевантним.

Google здійснює пошук за запитом користувача спираючись на декілька основних факторів, серед яких є ключові слова. Роботи Google оцінюють вміст веб-ресурсу та відповідність його запиту користувача саме за кількістю та щільністю використання ключових слів.

Отже, ключові слова або ключі — це набір тематичних слів, які допомагають пошуковим системам виявити тематику тексту на сайті. Їхня кількість, щільність та відповідність тематиці напряму впливає на ранжування сайту.

Робота із ключовими словами є одним із основним напрямків SEO-оптимізації. SEO-спеціалісти вивчають нішу, досліджують тематичну семантику, а згодом формують набір тематичних ключових слів для сайту. Але звідки SEO-спеціалісти беруть інформацію про ключові слова? Відповідь проста: з інших сайтів.

Як знайти ключові слова на сайті?

Пошук ключових слів є одним головних частин будь-якої SEO-стратегії. Формування правильного переліку ключових слів сильно впливає на подальше просування веб-ресурсу, а отже і потребує особливої уваги від SEO-спеціаліста. Насправді, пошук ключових слів не обмежується тільки стратегіями просування.

Розуміння того, які ключі використовують конкуренти, дає можливість дізнатися більше про принцип їхньої роботи, які ключі є цільовими для обраної ніші чи напрямку, які методи оптимізації сайту працюють, а які — ні, які стратегії краще використовувати для покращення просування сайту.

Для чого шукати ключові слова?

Пошук ключових слів на сайті надає наступні переваги:

  • Розширення діапазону ключових слів: ймовірно, сайти конкурентів використовують більш просунуті SEO-стратегії та підходи, які ви можете імплементувати у свій бізнес. Наявність нових ключів, які до того не були вам відомі, розширюють можливості SEO-просування та роботи на нову аудиторію.
  • Покращення контенту на веб-ресурсі: яким би якісним не був контент на вашому сайті, у когось 100% знайдуться більш сильні сторони. У пошуках ключових слів звертайте особливу увагу не тільки на ключі, а й на особливості роботи сайтів-конкурентів. Ймовірно, знайдеться якась цікава «фішка», яку можна використати. Навіть якщо ніші відрізняються.
  • Статистичні дані: завдяки аналізу ключів у вас зʼявляється можливість отримати статистику щодо використання тих чи інших слів. Це, в свою чергу, надасть інформацію про дієвість чи проблемність тих чи інших SEO-стратегій просування.
  • Нові ідеї: ключі, які використовують конкуренти, можуть розкрити теми, які ви ще не висвітлювали у своїх статтях.

Пошук ключових слів є основною частиною SEO-стратегії по покращенню ранжування вашого сайту. Пошук по сайту є одним із найдоступніших та найефективніших методів пошуку релевантних ключів.

Не знаєте, як знайти ключові слова для вашого сайту?

Довірте це WEDEX! Ми проведемо детальний аналіз вашого сайту та підберемо релевантні ключові слова, щоб залучити більше цільового трафіку. Якщо вам потрібна якісна On-page оптимізація — залиште заявку прямо зараз!

Способи пошуку ключових слів на сайті

Як зазначалося вище, оптимальний «ресурс» для пошуку ключів — сайти конкурентів та сайти, які знаходяться на найвищих позиціях у видачі. Для того, щоб дізнатися більше про використані на них ключі, можна використати наступні засоби пошуку.

Вбудовані засоби пошуку

Почнемо з найпростіших інструментів. Перше, що спадає на думку: інструменти самого Google.

Підказки Google Пошуку

Банальний пошук через строку браузера — це також найшвидший та найпростіший спосіб знайти ключові слова. На перших етапах реалізації SEO-стратегії просування саме пошук по ключовим словам у Google дає розуміння того, як виглядає результати видачі та як система ранжує ті чи інші тематики.

Втім, на цьому переваги такого способу пошуку закінчуються. Google не надасть додаткової інформації про частотність запитів, не запропонує схожих за змістом ключів. Для цього існують повноцінні інструменти для роботи із ключами.

Сьогодні Google також пропонує «Питання по темі» або «Чим ще цікавляться люди» — блок із схожими тематичними запитами, які містять ключові слова. Спробуйте дослідити ці запити. Ймовірно, що серед них знайдеться такий, що допоможе у формуванні семантики вашого веб-ресурсу.

Пошук по сторінці

Більшість браузерів підтримують комбінацію клавіш Ctrl+F або Cmd+F. Ці комбінації відкривають віконце пошуку, в яке можна ввести запит та отримати результати за введеним словом з тексту статті на сторінці. Для пошуку ключів на окремій сторінці такий спосіб можна назвати оптимальним, адже ви не тільки побачите скільки ключів використано, а й де вони розташовані.

Але є й хитрощі. Наприклад, пошук по ключовим словам можна здійснити і в коді сторінки. Для цього слід клацнути правою кнопкою миші та обрати пункт «Перегляд коду сторінки». Після цього відкриється нове вікно браузера, де можна побачити html-код сторінки.

Власне, тут також можна шукати ключові слова або необхідні теги. Наприклад, необхідно швидко серед коду знайти titel або description, який прихований від звичайного користувача. Так само затискаємо комбінацію Ctrl+F або Cmd+F, вводимо назву відповідного тегу і бачимо результат. Тепер можна більш детально вивчити те, які ключи використані у title або як сформований description.

Такий спосіб пошуку ключових слів за допомогою комбінацій Ctrl+F або Cmd+F є більш просунутим та надає більше інформації про ключі. Крім того, перегляд та вивчення коду сторінки допоможе зʼясувати на яких сторінках є метаописи, як називаються ті чи інші елементи, який альтернативний текст для зображень використовується.

Зверніть увагу: такий пошук ключових слів працює для кожної окремої сторінки. Для повноцінного аналізу сайту доведеться дослідити деяку кількість сторінок.

Функція пошуку на сайті

Деякі веб-ресурси також підтримують функцію пошуку. Ймовірніше за все, ви помічали значок лупи в хедері сайту, при активації якого можна було здійснити пошук за наявними на сайті матеріалами. Цю саму функцію можна використати і для пошуку ключових слів.

Це найпростіший та найдоступніший інструмент пошуку ключових слів у межах всього сайту. Проблема полягає в тому, що такий пошук зазвичай не адаптивний, та працює тільки з прямими формами слів — тобто якщо ключ вести в іншому відмінку, то алгоритм сайту може пропустити необхідні статті.

Пошук на сайті можна використовувати для точкового пошуку ключів, але покладатися на нього під час аналізу семантики всього сайту не варто.

Сервіси з пошуку та аналізу ключових слів

Від вбудованих засобів пошуку перейдемо до повноцінних сервісів, які можуть допомогти у пошуку ключових слів. Одним із найпопулярніших інструментів є Keyword Planner від Google. Цей сервіс зазвичай використовується у звʼязці з Google AdWords, але для використання саме Keyword Planner платний акаунт не потребується.

Для того, щоб скористатися можливостями Keyword Planner необхідно мати обліковий запис Google Ads із підтвердженою інформацією про бізнес. В основному вікні сервісу є панель «Інструменти та налаштування», в якому і знаходиться «Планувальник ключових слів». Для роботи Keyword Planner слід обрати пункт «Відкрити нові ключові слова», далі «Почати з веб-сайту» та ввести URL-адресу сторінки. Сервіс надасть необхідні результати після обробки інформації.

Детальніше про використання даного інструменту ми розповідали у статті «Як користуватися Google Keyword Planner».

Крім Keyword Planner існують й інші альтернативні сервіси, деякі з яких не потребують жодної реєстрації:

  • Organic Research від SEMRush — інструмент для перегляду та аналізу органічного трафіку сайтів. Завдяки Organic Research можна відстежувати позиції сайту у пошуку, аналізувати конкурентів та отримувати дані про SEO-стратегії, зокрема ключові слова.
  • AlsoAsked — сервіс збирає запити з розділу «Люди також запитують» та «Питання по темі» у Google. AlsoAsked надасть більше інформації саме про запити, а не конкретні ключові слова. Проте, саме в запитах подекуди можна знайти релевантні слова або фрази.
  • Keywords Explorer від Ahrefs — потужний SEO-інструмент для пошуку ключових слів, платний. Аналізує частоту запитів, рівень конкуренції, складність просування. Пропонує широкий вибір статистичних даних.
  • Trends від Google — ще один інструмент для аналізу популярності тих чи інших запитів у різних регіонах планети та періодах часу.
  • AnswerThePublic — сервіс для генерації ідей для контенту на основі запитів користувачів. Власне, може допомогти у створенні релевантного контенту за тематикою та у пошуку ключових слів.

Більшість інструментів не зробить абсолютно всю роботу за вас. Наведені вище сервіси можуть лише допомогти у пошуку ідей або актуальних ключових слів, проте їхнє доцільне використання та аналіз SEO-стратегії просування потребує часу та витримки.

Пошукові оператори Google

Одним із найцікавіших методів пошуку ключових слів є використання пошукових операторів Google. Детальніше про принципи роботи з операторами ми розповідали статті «Що таке пошукові оператори Google та як їх використовувати?»

Наведемо деякі корисні приклади з використанням операторів. Якщо пошук йде у межах конкретного сайту, то можна спробувати використовувати оператор site: із вказанням ключових слів. Наприклад:

бюджетні смартфони site:svit-smartphoniv.com

Першими йдуть ключові слова за темою: «бюджетні смартфони». Далі оператор site: та назва сайту. Якщо ввести такий запит, то Google покаже лише сторінки з вигаданого порталу svit-smartphoniv.com і ключовими словами бюджеті смартфони.

Ключові слова можна шукати не тільки в межах сторінки, а, як варіант, в межах сайту за назвами сторінок. Наприклад, ми хочемо зрозуміти як саме ключові слова використовуються у title, тому введемо наступний запит:

site:svit-smartphoniv.com intitle:смартфони

Таким чином, Google виведе нам не тільки сторінки з конкретного сайту, а й обмежить видачу сторінками зі словом «смартфон» у title.

Поради з пошуку ключових слів

Щоб пошук ключових слів викликав менше складнощів, пропонуємо дотримуватися такого алгоритму дій при пошуку:

  • Визначте основні напрямки SEO — проаналізуйте «болі» та «проблеми» користувача, які вирішуються вашим бізнесом. Чітке розуміння напрямку допоможе звузити пошук ключових слів. Також важливо оцінити конкурентність ринку. Якщо ви заходите у «гарячу» нішу, де багато великих компаній, просувайтеся поступово та починайте з невеликих кроків. У великих компаній загальні витрати тільки на маркетинговий та SEO-відділ можуть бути у межах космічних сум, тож орієнтуйтеся на них, але не намагайтеся на початку конкурувати із «гігантами».
  • Складіть список ключових слів — почніть з ключових слів, які прийшли вам на думку. Поступово розширюйте цей діапазон за допомогою сервісів (приклади навели вище) та самостійного аналізу.
  • Не обмежуйтесь короткими запитами — дійсно, короткі ключові слова та словосполучення працюють краще. Але використання найпопулярніших ключів може не допомогти у SEO-просуванні. Не нехтуйте використанням ключів із «довгим хвостом», тобто більш деталізовані ключові слова. Спробуйте замість «продаж ноутбуків» використовувати «продаж ноутбуків lenovo в Одесі».
  • Оцінюйте актуальність ключових слів — ймовірно не всі знайдені в мережі ключі будуть працювати у вашій ніші. Щоб отримати максимальну користь від пошуку ключових слів, варто регулярно оновлювати статистику за основними запитами, стежити за їхньою ефективністю та перевіряти, чи залишаються вони на тих самих позиціях у видачі.

Висновки

Отже, пошук ключових слів на сайті — цікавий та корисний інструмент для SEO-просування сайту. Ви можете здійснювати пошук як безкоштовними засобами (через браузер, у коді тощо), так і за допомогою різноманітних сервісів, у тому числі і безкоштовних.

Олександр Шмідько
SEO-фахівець
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    30/04/2021
    Структура сайту – це навігаційне та логічне поєднання всіх сторінок інтернет-ресурсу. Якщо розглядати структуру як схему, можна додати, що вона також визначає принципи взаємодії між різними елементами ресурсу.

    14/03/2025
    Google здійснює пошук за запитом користувача спираючись на декілька основних факторів, серед яких є ключові слова. Роботи Google оцінюють вміст веб-ресурсу та відповідність його запиту користувача саме за кількістю та щільністю використання ключових слів.

    13/12/2021
    Відразу потрібно перевіряти файл robots.txt (можливо, в ньому будуть закриті від індексу якісь важливі сторінки, або сайт може бути закритий від індексації) і карту сайту (sitemap.xml, в якому повинні бути вказані priority, changefreq , lastmod, loc), а також переглянути помилки у вебмайстрі Bing та Google Search Console та вивантажити помилки.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову