Зміст статті
- /01 Аналітика конкурентів
- /02 Роботи по індексації сайту
- /03 Технічна оптимізація
- /04 Контентна On-Page оптимізація
- /05 Розширення структури
- /06 Робота з внутрішнім перелінкуванням
- /07 Робота з зовнішнім посилальним профілем
- /08 Збільшення конверсійності сайту/робота з usability
- /09 Роботи з мікророзміткою і оптимізація сніпетів
- /10 Підведемо підсумки

Стратегія SEO-просування сайту – це загальний план дій щодо конкретного сайту, який охоплює певний проміжок часу та допомагає досягати поставленої мети.
SEO-стратегія потрібна для наступних цілей:
- Наочне спостереження всіх етапів, які ведуть до мети.
- Контроль просування процесу.
- Підвищення мотивації роботи та усвідомленості всієї команди.
- Швидке знайомство нових співробітників із проєктом.
Крім того, стратегія просування сайту вам просто необхідна, якщо: ніша, в якій ви працюєте, є висококонкурентною; ваш ресурс містить понад 30 сторінок; є певна мета розкручування; хочете «налагодити зв’язок» з потенційними клієнтами.
Переваги SEO-стратегії для компаній:
- Зменшення часу та ресурсів, витрачених для досягнення мети. Вся робота здійснюється за підготовленим планом структуровано, а не хаотично і абияк.
- Моніторинг ефективності робіт та фіксація проміжних результатів, що допомагає вчасно визначити, якщо щось іде не так.
- Підвищення конверсії. Зазвичай під час комплексного просування сайту покращується і його технічна сторона, і інтерфейс, і функціонал, а разом це все допомагає перетворити відвідувачів ресурсу на покупців.
- Можна оперативно знайти помилки чи неполадки та усунути їх, оскільки завдяки системному підходу до робіт SEO-фахівець постійно контролює показники та стан ресурсу.
Під час SEO-просування всі роботи мають проводитись комплексно, і їх можна розділити на основні взаємопов’язані напрямки:
- Аналітика конкурентів.
- Роботи з індексацією сайту.
- Технічна оптимізація.
- Контентна On-Page оптимізація.
- Оптимізація та розширення структури.
- Робота з внутрішнім перелінкуванням.
- Робота з посилальним профілем.
- Збільшення конверсійності сайту/робота з usability.
- Роботи з покращенням сніпетів та реалізація структурованих даних.
Представлені напрямки роботи формуються на основі первинних даних: аналізу сайту, технічного аудиту або аналізу конкурентів. Далі кожен напрямок оптимізації та конкретні задачі для вашого ресурсу ми розглянемо окремо та більш детально.
У процесі роботи SEO-спеціаліста перелік задач може змінюватись. Це обумовлено тим, що після поглибленого вивчення ніші та отримання додаткових аналітичних даних, стратегія може потребувати незначних коригувань для отримання найкращих результатів з просування в пошуковій системі.
Аналітика конкурентів
Аналіз необхідний для того, щоб розуміти, якими методами для просування користуються ваші конкуренти, на що вони роблять акцент при просуванні, які слабкі і сильні сторони вони мають, за якими параметрами можна обійти їх. Також аналізуючи конкурентів, можна зрозуміти, які УТП вони використовують на сайті. Які фішки в юзабіліті вони інтегрували в свій сайт і чому? Дуже важливо, що аналіз конкурентів – це не ті сайти, офлайн-точки яких знаходяться поруч, а ті сайти, які за основними ключовими запитами займають топові позиції у видачі.
Більша частина аналізів конкурентів робиться в конкретних напрямках роботи – зовнішні посилання, контент і т.д. Роботи розподілені і робляться тільки по мірі необхідності і важливості. Робити аналізи для того, щоб їх зробити – це «дурна робота», за яку вам потім платити.
Аналіз конкурентів проводиться відразу за деякими напрямками:
- Аналіз технічного стану сайтів конкурентів.
- Аналіз методів розширення структури, які вони використовують і як використовують.
- Фішки в usability.
- Особливості контенту, розмір текстів, технічні характеристики, кількість товарів на сторінці, назви товарів/послуг і т.д.
- Посилальний профіль, середні показники за нішею – співвідношення анкор/безанкор, follow/nofollow, крауд/каталоги/статейні.
В більшості випадків, порівняння з конкурентами і виділення їх сильних сторін йде протягом всього процесу роботи. Якщо треба щось реалізувати, то перше, що треба зробити – звернутися до конкурентів і подивитися, як це зроблено у них, чи це можливо адаптувати під себе, чи можливо зробити краще. Тоді народжується правильне рішення, яке є оптимальним саме для вашого сайту.
Роботи по індексації сайту
Правильна індексація сайту – це запорука того, що в результати пошуку потрапляють усі корисні сторінки, а «сміттєві» та дублюючі сторінки – ні. Під час індексування ресурсу пошукові роботи його сканують і аналізують його текст, зображення, відео, метатеги, мікророзмітку, службові дані та інший контент. На практиці – чим більший сайт, тим більша проблема з індексацією.
Процес покращення індексації сайту починається з аналізу та пошуку поширених проблем. Необхідно ретельно проаналізувати дані, що представлені в Google Search Console та визначити співвідношення кількості проіндексованих та не проіндексованих сторінок. Виявити причини, а саме – чому робот Google не додає в індекс пошукової системи дані про ті чи інші сторінки. Серед поширених проблем, що впливають на індексування сторінок, можна зазначити наступні: відсутні посилання на сторінку з сайту, перенаправлення, сторінка закрита від індексації в robots.txt, meta robots, не вірно вказаний тег canonical тощо.
Необхідно порівняти кількість сторінок в індексі з кількістю сторінок, які вказані в файлі sitemap.xml. Даний файл допомагає пошуковій системі більш точно індексувати ваш сайт. За його допомогою можна вказати, які з розділів більш пріоритетні, передати додаткову інформацію про мовні версії сторінок, наявність зображень, відеоматеріалів та новин. Якщо ресурс має масивну та складну структуру, то в цьому випадку файл sitemap.xml і спрощує роботу пошуковому роботу при скануванні сайту.
Додатковим напрямом робіт для прискорення або повторної індексації є пряме додавання сторінок сайту в переобхід пошуковим роботам. Цей процес виконується, коли необхідно, щоб нова сторінка швидше потрапила в індекс пошукової системи, або сповістити про зміни на сторінці. Наприклад, після оновлення контенту чи внесення технічних змін. Це можна робити вручну, додаючи по одній сторінці в Google Search Console, або робити це через спеціально налаштоване Indexing API. Це дозволить максимально швидко відправити в індекс всі необхідні для вас сторінки і не витрачати зайвий час, додаючи по одному URL.
Сюди входить такий перелік робіт:
- Перевірка індексації сайту та пошук проблем на основі даних з Search Console.
- Коригування директив файлу robots.txt для більш точного індексування сторінок.
- Перевірка наявності всіх необхідних сторінок в файлі sitemap.xml та перевірка/налаштуваня його синтаксису.
- Налаштування тегу meta name=“robots” для видалення сторінок з основного/додаткового індексу або для дозволу індексації необхідних сторінок.
- Перевірка наявності на основних сторінках правильних тегів Canonical.
- Створення та налаштування функціоналу з додавання сторінок в індекс через Indexing API.
- Пошук «сміттєвих» та дублюючих сторінок в індексі та їх видалення.
- Контроль та аналітика показників і результатів звітів в Search Console.
Технічна оптимізація
Технічні роботи на сайті мають великий перелік пунктів перевірки та оптимізації. Це обумовлено тим, що функціонування сайту залежить від правильної роботи великої кількості файлів та даних, які пов’язані та впливають один на одного. Таким чином, розглядати лише окремі елементи, а не проводити комплексну перевірку, буде неправильним підходом до загальної оптимізації. Здебільшого, технічні правки є суміжними із роботами з індексації сайту.
Технічна оптимізація необхідна для того, щоб ресурс відповідав вимогам пошукових систем і оцінювався як «якісний» сайт. Щоб повною мірою задовільнити ці вимоги, необхідно впевнитись, що сайт відповідає наступним критеріям:
- валідація коду сторінок проходить без помилок та попереджень, відповідає загальноприйнятим стандартам;
- швидкість завантаження сторінок має задовільні показники та відповідають вимогам показника Interaction to Next Paint (INP);
- сайт зручний для користувача, має чітку структуру та інтуїтивно зрозумілі елементи навігації (параметр частково суміжний із роботою над usability);
- сайт сумісний та оптимізований для мобільних пристроїв;
- пошукові роботи мають доступ до всіх основних та пріоритетних сторінок сайту.
Наприклад, оптимізація мовних версій сайту не означає банальне створення дублів сторінок з контентом на різних мовах. Це означає, що ці сторінки повинні бути правильно пов’язані між собою, доступні для індексації, а на сторінках правильно налаштовані теги hreflang. При чому, методи технічної реалізації мультимовності сайту різні і залежать від кінцевої мети просування та особливостей CMS (Content Management System) ресурсу.
На сайті повинні бути правильно налаштовані сторінки пагінації для того, щоб весь контент був проіндексований. Раніше сторінки пагінації закривали від індексації за допомогою тегів Canonical, а зараз документація Google наголошує на те, що ці сторінки повинні бути доступні, оскільки вони мають корисний контент для користувача. Закриті сторінки пагінації не дозволять проіндексувати частину контенту на них. Наприклад, пошуковий бот не зможе просканувати всі плитки товарів на сайті інтернет-магазину, крім першої сторінки, якщо вони закриті тегом.
Метатеги Title, Description та заголовки Н1, що відсутні або дублюються, вказують на неправильно оптимізовану структуру. Алгоритми Google інтерпретують такі проблеми на сайті, як наявність копій сторінок, або таких, що не містять корисного змісту для користувача. Тому важливо не тільки інтегрувати ключові слова в метадані, а і зробити так, щоб всі вони без винятку були унікальними. Це є прямою вказівкою для пошукової системи, що всередині сайту відсутні технічні дублі сторінок. Для сайтів із великою кількістю сторінок ефективним інструментом усунення подібних проблем є реалізація автогенерації метаданих.
Більшість проблем по сайту можна виявити під час перегляду сайту, повного вивантаження сторінок за допомогою спеціального програмного забезпечення та аналізу проблем та попереджень в Google Search Console.
За ствердженням Google, одним із самих найважливіших параметрів з технічної оптимізації є швидкість завантаження сайту. Чим швидше завантажується ресурс, тим більше людей дочекається цього завантаження і зайде на нього. Для аналізу показників параметру швидкості створений окремий сервіс, який дуже детально аналізує процес завантаження сайту і вказує на проблемні місця та чинники, що уповільнюють або блокують процеси ініціалізації сторінки.
Необхідно, щоб сайт був не тільки швидким і наповненим цінним контентом, а ще максимально зручним в користуванні. Особливо це стосується мобільних версій сайту. Тому для аналізу показника зручності є окремий сервіс – Mobile Friendly. Його використовують для перевірки цього параметру, а дані про якість сторінок потрапляють напряму в Google Search Console під час сканування сайту пошуковим ботом. Тому варто неодмінно звертати увагу та аналізувати ці дані.
Також дуже важливим напрямком роботи є оптимізація сторінок під основні вимоги Google Web Core Vitals. Спочатку потрібно проаналізувати сайт на наявність поширених проблем та помилок за п’ятьма основними типами сторінок: головна, категорія, підкатегорія, товар/послуга, службова. Якщо проблеми будуть виявлені, скоріш за все, доведеться знайти компроміс між тим, що вкрай необхідно виправити, і тим, що не можна змінювати через переробку дизайну/верстання і т.д.
Нижче вказані основні пункти чек-листу під час технічної оптимізації, і це лише частина всіх необхідних перевірок та виправлень, які проводяться SEO-спеціалістом.
- Визначення та налаштування основного дзеркала сайту.
- Пошук та усунення повних технічних дублів.
- Налаштування правил переспрямування за допомогою 301 редиректів.
- Налаштування правил спрацювання 404 відповідей сервера та сторінки помилки.
- Оптимізація продуктивності та швидкості завантаження сайту.
- Перевірка валідності файлів HTML та виправлення помилок.
- Перевірка валідності файлів стилів CSS та виправлення помилок.
- Пошук та виправлення внутрішніх посилань з перенаправленням (коди 3хх) та битих посилань (коди 4хх).
- Роботи по оптимізації сайту під вимоги WebCore Vitals.
- Налаштування правильної роботи сторінок пагінації.
- Перевірка та налаштування тегу rel canonical.
- Перевірка налаштувань та генерації файлу sitemap.xml.
- Аналіз та правка директив в файлі robots.txt.
- Налаштування ланцюжків навігації (хлібні крихти).
- Аналіз та оптимізація/розширення наявних структурованих даних на сайті.
Контентна On-Page оптимізація
On-Page оптимiзацiя – це необхідний етап доопрацювань на сайті. За допомогою даного напрямку роботи ми вказуємо пошуковій системі, які запити потрібно ранжувати для тієї чи іншої сторінки. Досягається це за допомогою багатьох факторів та інструментів пошукової оптимізації. Основним початковим етапом для даного напрямку є збір семантичного ядра. Треба розуміти, за якими пошуковими запитами шукають ваш сайт потенційні клієнти. Ключові слова можна знайти за допомогою різних сервісів, основними з них є Google Keywords Planner, Ahrefs та SerpStat. Для сайтів, які вже мають історію та ранжуються, використовують Google Search Console, щоб зрозуміти, за якими запитами відвідують сайт.
Первинно проаналізувавши посторінкову оптимізацію під пошукові запити, можна виявити наступні помилки:
- один або обидва метатеги відсутні на сторінках;
- метатеги, що автоматично генеруються на сторінках, не повною мірою охоплюють усі ключові запити;
- відсутня або недостатньо чітка та логічна структура сторінки, що формується за допомогою заголовків H1-H6;
- на пріоритетних сторінках відсутній текстовий контент, що в повній мірі описує тематику та її наповнення;
- тексти не оптимізовані під всі ключові слова, є нюанси в їх оформленні та дотриманні вимог пошукових систем;
- текстовий контент на сторінках не оновлюється регулярно. Необхідно розглянути можливість оновлювати його шляхом автоматичного створення деяких додаткових блоків;
- в текстах немає графічного і відео контенту. Інтеграція медійної інформації у тексти покращить його сприйняття користувачами, що покращить поведінкові фактори та позитивно відобразиться на пошуковому ранжуванні.
Зважаючи на це, етапність робіт розглянемо нижче.
Збір семантики
Збір семантики – це відповідальна складова під час SEO-просування, оскільки потрібно знайти не просто явну семантику на сайт, а і синоніми, за якими люди можуть шукати ваш товар/послугу. Наприклад, «автомат/автоматичний вимикач/запобіжник» і таке інше.
В процесі збору семантики є можливість зробити висновок про те, чи доречно розширювати структуру на основі групування запитів в окремі кластери. Наприклад, якщо є ключові слова, під які можна створити окрему сторінку, то краще так і зробити. Таким чином, запит буде більш релевантний конкретній сторінці. За таким принципом на сайті створюється SEO-структура – структура, яка охоплює якнайбільше пошукових запитів в ніші, не утворюючи при цьому дублів сторінок та уникаючи внутрішньої канібалізації.
Найчастіше, власники веб-сайтів орієнтуються на базовий набір ключових слів у ніші, за якими хочуть просувати свій бізнес/проєкт. Завдання спеціаліста – виконати максимально широкий пошук, аналіз та збір семантики для сайту. Це сприяє просуванню сайту не тільки по високочастотним запитам із високою конкуренцією, а і по середньо/низькочастотними ключовими словами, за рахунок яких можна набагато швидше отримати високі позиції в пошуку та цільовий трафік.
На основі зібраної семантики необхідно правильно оптимізувати сторінку під ці запити. Ось всі потенційні точки впливу і використання семантики в порядку пріоритетності:
- Формування та оптимізація метатегу Title (вручну або за допомогою налаштування автоматичної генерації).
- Оптимізація заголовка Н1 (вручну або за допомогою налаштування автоматичної генерації).
- Оптимізація текстового контенту на сторінках (назви товарів/послуг, seo-тексти та інше).
- Формування метатегу Description (вручну або за допомогою налаштування автоматичної генерації).
- Формування структури за допомогою заголовків Н2-Н6 (вручну або за допомогою налаштування автоматичної генерації).
- Налаштування внутрішнього анкорного перелінкування.
- Додавання метаданих alt та title для зображень (прописуються вручну чи налаштовується автоматична генерація).
Необхідне також точкове опрацювання сторінок для розширення семантики та збільшення її релевантності. Це стосується тих сторінок, по яким вже є органічний трафік і ранжування. Крім того, додаткову семантику необхідно підбирати не тільки з загальнодоступних джерел, але й з Google Search Console (там є багато семантики, яку не враховує більшість фахівців).
Також не забувайте, що потрібно працювати з внутрішнім перелінкуванням на пріоритетні для вас напрямки, щоб посилювати сторінки та збільшувати релевантність запитів. Тобто, налаштовувати блоки внутрішнього перелінкування для передачі ваги на пріоритетні сторінки.
Аналіз контенту конкурентів
Перед тим, як почати поспіхом додавати ключові слова в текст, спамити в метатегах та зображеннях, необхідно проаналізувати нішу та визначити основні параметри: оптимальний середній розмір текстів, відсоток входження ключових слів та інші якісні показники. Це все розраховується на основі аналізу контенту конкурентів.
Аналіз контентої складової необхідний для того, щоб перейняти досвід конкурентів та інтегрувати його на своєму сайті. Спираючись на фактичні дані, а не шаблонні роботи, є можливість мінімізувати ризик неправильної On-Page оптимізації, яка не тільки не дозволить отримати очікуваний результат, а може навпаки – нашкодити просуванню та призвести до марної витрати коштів на створення неефективного контенту.
Написання метатегів
Написання метаданих на сайт по зібраній семантиці – це досить складна робота (хоча, на перший погляд, може здатися навпаки). Вони також формуються на основі ключових запитів. Метатеги слугують для того, щоб допомогти пошуковій системі краще зрозуміти тематику та наповненість сайту. Також правильно оформлені метадані можуть покращити показник клікабельності (CTR) сторінок в пошуковій видачі.
При формуванні метатегу title слід витримувати певні вимоги:
- використовувати правильний порядок слів;
- впевнитись в наявності синонімів, які можуть розширити нішу;
- інтегрувати комерційні приставки;
- використати назви міст, якщо це доцільно.
Для метатегу Description важливе використання унікальної торговельної пропозиції (УТП), щоб збільшити клікабельність сніпетів. Тому слід виявити та надати ваші конкурентні переваги, щоб спеціалісти могли правильно їх використовувати для написання метатегів та текстів.
Написання/оновлення текстів
Написання нових або оновлення старих текстів на сайті необхідно, в першу чергу для того, щоб за їх допомогою правильно інтегрувати та органічно розподілити ключові запити.
Іноді буває так, що користувачі навіть не читають тексти, що знаходяться ближче до футеру. Переважно, це стосується інтернет-магазинів, де текст на сторінці категорії нам, як потенційним покупцям, не цікавий. А ось опис на сторінці товару, навпаки – відіграє важливу роль під час прийняття кінцевого рішення оформлення товару користувачем. Але для пошукового робота ці обидві сторінки мають однакове значення, а їх цінність він може визначити під час опрацювання контенту, в тому числі і SEO-текстів, що на них розміщені.
Тексти для інформаційних ресурсів – це основне джерело трафіку. Недостатньо просто написати великий текст на популярну тему та очікувати, що за його допомогою можна залучити додаткових користувачів. Тобто, тексти на сайті – це дуже вагомий фактор ранжування сайту. Тому до їх написання слід відноситись дуже відповідально. В іншому випадку, є вірогідність, що кошти на написання контенту будуть витрачені марно, а сайт так і залишиться за ТОП-100 в пошуковій видачі.
Починати необхідно з аналізу ніші. Спеціаліст вивчає середні показники текстів конкурентів: водність та щільність ключових слів. Для визначення оптимальної структури і розміру тексту вивчаються також дані текстів конкурентів в ТОПі. І вже на основі отриманих даних вираховується необхідна кількість знаків та формується найкраща структура для майбутнього тексту.
Оновлення контенту
Для сторінок, які пріоритетні для просування, необхідно оновлювати контент хоча б один раз на рік. Не обов’язково повністю переписувати текст. Його можна трохи оновити або розширити/дописати. Для пошукової системи це сигнал, що на сайті відбуваються зміни, дані на сайті актуальні та постійно оновлюються. Також кожного року може змінюватись пул запитів. Особливо це доречно, якщо це нова ніша, сезонна продукція або послуга, технології, тощо. Нові запити можна отримати, проаналізувавши дані Google Search Console. За його допомогою можна зрозуміти, як змінюється динаміка запитів, за рахунок яких сайт отримує органічний трафік. Ці дані дають розуміння, які ключі необхідно додати в ваш контент, а які вже втратили актуальність.
Для будь-якого типу ресурсу кращим рішенням буде впровадження блоків, що постійно оновлюються. Це стосується саме текстового контенту. Прикладами таких блоків можуть бути:
- списки популярних або нових товарів за тиждень/місяць;
- нові відгуки на сайті;
- блоки з табличним верстанням;
- популярні/суміжні послуги;
- блок із короткими новинами або оголошеннями;
- акції та промо;
- цитування в медіа.
Це дозволить постійно оновлювати контент, а пошукові боти з більшою частотою будуть проводити сканування сайту, тобто це означає, що збільшиться краулінговий бюджет.
Автогенерація метатегів або контенту
Якщо сторінок на сайті дуже багато, то зібрати семантику і прописати вручну метатеги на кожну з них не буде ефективним рішенням. Це займе багато часу роботи, що не співрозмірно із кінцевим результатом. Це здебільшого відноситься до великих інтернет-магазинів/маркетплейсів, де можуть існувати десятки/сотні тисяч сторінок товарів. Частину роботи з оптимізації метаданих необхідно буде «закрити» за допомогою автогенерації метатегів. Це вирішить проблеми з дублюванням та відсутністю основних метаданих на сторінках, буде проведена мінімальна оптимізація ключових слів на сторінках. Цей метод надає додатковий час до того моменту, коли настане черга повного пропрацювання певних сторінок вручну.
Важливо розуміти, що не завжди на кожну окрему сторінку є сенс збирати семантику і вручну оптимізовувати її за допомогою метатегів і унікальних текстів від копірайтера, оскільки запитів може бути незначна кількість, і вони можуть мати низьку частотність або взагалі можуть бути відсутні для цієї групи. В цьому випадку не важливо, чи там налаштована автоматична генерація метаданих та тексту, чи оптимізація проведена вручну – сторінка однаково буде ранжуватися в пошуку по ультранизкьочастотним запитам. Тому дуже часто на подібні групи сторінок збирається типова семантика і налаштовується базова автогенерація контенту. Наприклад, це може стосуватися сторінок фільтрів в інтернет-магазинах. Наприклад, група сторінок по параметру «колір» товару які мають значення: жовтий, синій, червоний, чорний, білий, тощо.
Розширення структури
Даний напрям роботи спрямований на те, щоб сайт ранжувався за всіма можливими пошуковими запитами, які є релевантними для вашої ніші та списку товарів або послуг. Розширення структури досягається за рахунок створення нових сторінок під різні кластери запитів та їх On-Page оптимізації під необхідні ключові слова.
На вашому сайті можливо використати декілька методів розширення структури. Всі вони використовуються вашими конкурентами і потенційно можуть дати розширення кількості ключів і охоплення цільової аудиторії.
Перелік способів:
- Створення багатомовного сайту і правильна реалізація мультимовності.
- SEO-фільтр за об’єктивними параметрами – характеристики товару.
- SEO-фільтр/сторінки тегування за суб’єктивними параметрами.
- Створення структури під запити з топонімами під великі або пріоритетні міста.
- Розділення структури під необхідні запити (приймає рішення спеціаліст під час збору семантики).
- Розділення засплітованих категорії на окремі сторінки.
- Ведення блогу.
Дані напрями допомагають охопити всі точки збільшення потенційного трафіку й ранжування за всіма релевантними ключами в ніші. Нижче розглянемо детальніше кожен метод.
Створення багатомовного сайту
Українська версія сайту
Наявність української версії сайту – вже не просто необхідність, а норма закону, що передбачає штрафи для власників сайтів за її відсутність. За статистикою, за останній рік відсоток україномовних запитів зріс майже в два рази. Це означає, що кількість російських запитів скорочується, і частина трафіку конвертується на українські ключові слова. Тому наявність української версії ресурсу не просто позбавить вас проблем із законом, але і збільшить потенційний трафік на сайт та видимість сайту за всіма нішевими ключовими словами.
Створення версії сайту під російську мову
На даний момент українські пошукові запити набирають все більшої популярності і по деяким нішам частотності вже стають більші, ніж у аналогічних запитів російською, але все ж таки, запити російською мовою все ще дають трафік і можуть генерувати замовлення. Навіть, якщо загальна частка російських ключів займала б 10-20 відсотків, все одно – це потенційні замовлення. Тому також важливо зробити і російську версію на сайті. Але це з умовою головної української версії.
Особливості багатомовності сайту
При створенні багатомовного сайту необхідно не просто створити копію сайту і перевести/написати унікальний контент (дуже бажано, щоб контент на кожну мовну версію базувався на своїх пошукових ключах). Тут важливо також правильно реалізувати це технічно. Правильно і повноцінно прописати перелінкування між сторінками мов. Правильно показати пошуковій системі мовні версії кожної стоірнки, використовуючи hreflang в коді або в карті сайту і т.д.
Створення сторінок під релевантні запити
Під час збору семантики або аналізу запитів, які вже ранжуються за сайтом, можна виділяти запити, під які немає окремих релевантних сторінок. Це актуальний метод саме для сайтів послуг, коли одна послуга може передбачати велику кількість більш дрібних послуг. Наприклад, «лікування зубів» може включати в себе «лікування карієсу, парадонтозу, парадонтиту» і т.д. Необхідно зібрати всю семантику по вкладеним послугам, створити посадкові сторінки і підготувати під них контент.
SEO-фільтр
Даний спосіб ще називається «сторінка-запит», бо під будь-який, навіть складний запит буде генеруватися статична сторінка з унікальними товарами, контентом і т.д., яка буде максимально релевантно відповідати на запит користувача. Навіщо він потрібен? Він створює масово сторінки під НЧ запити та під велику кількість груп кластерів запитів із невеликою частотністю.
По суті, завдання seo-фільтра – допомогти сео-спеціалісту швидше налаштувати якісне просування за низькочастотними запитами. Розглянемо переваги використання SEO-фільтра:
- Зростання кількості ранжованих за сайтом запитів.
- Підвищення видимості веб-сайту в ПС за рахунок входу НЧ ключів у ТОП-10.
- Приріст органіки за рахунок досить швидкого виходу в ТОП низькочастотних запитів.
- Зростання основних позицій запитів за рахунок просування НЧ запитів.
- Поліпшення поведінкових факторів за рахунок більш цільових запитів.
- Зменшення показника відмов за рахунок більш цільових запитів.
- Збільшення конверсії за рахунок того, що за більш вузькими запитами людина вже ближче до етапу покупки, ніж під час пошуку за загальними запитами.
- Збільшення кількості сторінок, що є важливим для оцінки сайту за ймовірністю отримання хорошої відповіді. Чим більший сайт, тим з більшою ймовірністю людина знайде відповідь на свій запит.
SEO фільтр за об’єктивними параметрами
Розширений SEO-фільтр за параметрами товарів (за об’єктивними параметрами) – створення статичних сторінок з унікальним контентом (мета, тексти, набір товарів) при виборі одного або декількох параметрів фільтра. Кількість параметрів, при яких генерується статична сторінка, доступна в індексі, називається рівнем seo-фільтра. Наскільки глибоким повинен бути фільтр вирішує спеціаліст на основі аналізу конкурентів, запитів і т.д. Може бути ситуація, коли в одній категорії фільтр працює на першому рівні, а по іншим він має другий або навіть третій рівень.
Розширений SEO-фільтр (додаткові суб’єктивні параметри)
Це фільтр, в якому застосовуються не тільки об’єктивні параметри для генерування сторінок, але і суб’єктивні. Наприклад, є поняття «ігровий ноутбук», але не можна об’єктивно назвати той чи інший ноутбук ігровим. Тому це більш суб’єктивне поняття. Або ще приклад «холодильник для квартири», чим він відрізняється від холодильників для дачі та дому? Немає жодної об’єктивної градації, яку можна туди віднести. Подібні сторінки ще називаються сторінками тегування.
Технічні особливості
Для того, щоб дані сторінки правильно працювали і функціонували, необхідно правильно реалізувати їх роботу з технічної точки зору. Точних описів по функціонування сео-фільтру пошукова система Google не дає. Воно розписано частково в різних мануалах Довідки.
Основні правила, яких варто дотримуватися при створенні таких сторінок:
- адреси сторінок повинні бути людинозрозумілими і статичними;
- повинен бути унікальний контент на кожній сторінці;
- адреси всіх сторінок повинні бути доступні до індексації ;
- повинні бути посилання на ці сторінки з сайту + посилання з карти сайту.
Тому важливо не стільки просто зробити сео-фільтр, а зробити це правильно, щоб Гугл проіндексував і почав ранжувати дані сторінки.
Правильність внутрішньої структури
Використання такого фільтру може сильно ускладнити роботу з наповненням сайту, оскільки на сайті потрібно все стандартизувати, щоб у всіх товарів однієї категорії були ідентичні набори полів атрибутів. Щоб всі атрибути були максимально стандартизовані – один і той же атрибут має містити повністю ідентичну назву. Наприклад, всі сумки повинні мати такий перелік атрибутів – розмір, стиль, колір, призначення, тип, виробник.
Атрибут «колір» може набувати таких значень – коричневий, бежевий, червоний і т.д. Але ні в якому разі не має бути, щоб на одній сумці колір був написаний «коричневий», а на іншій – «коричнева». Це згенерує 2 дубля сторінки коричневих сумок. Це разова робота – один раз привели все до єдиного стандарту, а потім просто під час додавання нових товарів вибираєте вже задані атрибути і все. Це, до речі, дуже важливо під час початкової розробки сайту інтернет-магазина. Врахувавши всі нюанси на етапі розробки, ви позбавите себе проблем у майбутньому.
Контентне наповнення
Ключові запити для кожної сторінки фільтру не збираються повною мірою та не вимірюються в seranking, в більшості випадків. Оскільки для великих ІМ їх може бути сотні тисяч, і витрачені бюджети на час збору та виміри можуть бути колосальними. Але для прикладу можна вибрати декілька кластерів подібних запитів, щоб подивитись частотність і поточні позиції сайту за даними запитами.
Основна особливість правильної роботи подібних сторінок – це правильна технічна реалізація. Вони повинні не лише бути правильно створені й унікалізовані за рахунок OnPage оптимізації. Тобто на ці сторінки повинні бути вписані унікальні метатеги, унікальний контент і унікальний список товарів. Але не обов’язково мета та текст прописувати вручну, в більшості випадків вистачає автогенерованих метатегів та/або текстів.
Запити з топонімами
Створення сторінок для релевантності запитів з топонімами – «запит + місто». Цей функціонал перекриває всі запити, пов’язані з назвою міст, де шукають ваш товар або послуги. Якщо у вас є регіональні магазини або підтверджені на Гугл Картах та в Гугл Мій Бізнес, даний функціонал дуже гарно покаже себе в «Регіональному SEO». Реалізовувати подібний функціонал можна через сторінки фільтрів, через вивід на сторінках окремого блоку з містами або створення піддоменів.
Подібний функціонал працює добре у Розетці, Епіцентрі та Ельдорадо. Тобто їх потрібно аналізувати та зрозуміти, як вони досягли гарного індексу. І робити це потрібно якнайшвидше, поки всі інші не почали впроваджувати, щоб не бути в кінці.
Ведення блогу
Ведення інформаційного та/або новинного блогу дає залучення трафіку на сайт за інформаційними запитами через написання статей під інформаційні запити і надалі перелінкування на сайт на товари або категорії.
Отже, ми вирішуємо відразу декілька завдань:
- Збільшення кількості заходів на сайт – це позитивніше буде відображатися на ранжуванні сайту. А трафік за інформаційними статтями завжди має вищі показники поведінкових факторів, що збільшить середні поведінкові фактори за сайтом. Також при потраплянні статей в рекомендації Google, ми отримуємо різке зростання трафіку на сайт (але, щоб потрапити в рекомендації Гугл, треба дуже старатися, і потрібна дуже велика доля везіння).
- Анкорна внутрішнє перелінкування показує боту пошукової системи, яким ключовим запитам сторінка, на яку йде перелінкування, релевантна, і за якими потрібно її ранжувати.
- Оновлення контенту – це також дуже важливо для гарного ранжування. Дуже часто прев’ю нових статей потрапляють на ряд сторінок на сайті і таким чином частково оновлюють контент, що позитивно сприймається пошуковим ботом.
Блог може вестись за інформаційними статтями, новинами, презентаціями – в усіх напрямках, які можуть залучати потенційно комерційний трафік. Крім того, якщо правильно проставляти мітки на статтях, можна створювати підкатегорії, як і на сайті. Наприклад, помічаючи статті тегами, можна формувати структуру в блозі за тематиками. Статті в блог, аналогічно і статтям на сайт, пишуться з урахуванням семантики.
Авторитетність
Після виходу алгоритму Google E-E-A-T дуже важливо, щоб усі статті писалися тільки професійними авторами (або потрібно створити видимість для пошукової системи). Для цього обов’язково варто вказувати на сторінці авторство статті та окремо створити сторінку під кожного автора з короткою інформацією про нього.
На сторінці автора має бути перелінкування між статтями та сторінкою автора. Крім того, бажано, щоб зі сторінки автора були посилання на живі сторінки в соціальних мережах, де автор ділиться тематичною інформацією. Також можна застосовувати будь-які інші методи підтвердження особистості та професіоналізму в тематиці.
Робота з внутрішнім перелінкуванням
Внутрішнє перелінкування дуже важлива, оскільки саме на неї спирається пошуковий бот при скануванні сайту. І правильне переливання внутрішньої ваги сторінок з коректними анкорами дає краще ранжування за ключовими запитами. І дуже важливо, що правильні зв’язки між товарами/послугами та категоріями/підкатегоріями/сторінками фільтра, правильно налаштована пагінація допомагають краще індексувати сайт. На практиці перевірено, що наявність сторінки в карті сайту не означає її індексації. Тому треба максимально закільцювати все перелінкування по сайту, щоб не було висячих вузлів – сторінок, на які бот не потрапляє.
Для додаткового перелінкування використовують різні методи:
- Додаткові блоки перелінкування на сторінках сайту (раніше це називалось «сховище тегів», але з трішки іншим функціоналом).
- Перелінкування з характеристик товарів на сторінки фільтрів.
- Перелінкування зі статей на категорії чи товари/послуги.
Для правильності перелінкування виключають також висячі вузли, з яких немає перелінкування на інші сторінки, або є сторінки з величезною кількістю вихідних посилань. Також у перелінкуванні дуже важливе правильне використання анкорів у посиланнях, щоб вони були релевантними до тих сторінок, на які вони ведуть. Це показує пошуковим системам високу релевантність запитів і допомагає під час просування.
Робота з зовнішнім посилальним профілем
Зовнішні посилання – це один із найбільш важливих напрямків при роботі з сайтами. Чим більше на ваш ресурс посилається авторитетних сайтів, тим авторитетніший ваш сайт в очах пошукової системи. Google вважає, що йому можна довіряти і покращувати позиції у видачі. Крім того, наявність анкорних посилань показує пошуковій системі правильну релевантність анкорів до сторінки. Але дуже важливо правильно працювати з нарощуванням посилального профілю, не можна купувати лише анкорні посилання, а тільки від безанкорних не буде того ефекту, який потрібен для зростання. Всі типи посилань повинні комбінуватися в правильних співвідношеннях. Тільки це забезпечить хороший ефект і виключить факт санкцій від пошукових систем.
Основними напрямками роботи з посилальним профілем є:
- Аналітика нинішнього посилального профілю й очистка його від неякісних донорів.
- Аналітика конкурентів і виявлення особливостей просування за посиланнями в ніші.
- Створення стратегії на основі особливостей ніші та нинішнього профілю сайту.
- Пошук донорів достатньої якості під безанкорне та анкорне просування.
- Постійна закупівля посилань згідно з розробленою стратегією.
Аналіз посилального профілю конкурентів + формування стратегії і бюджету
Для початку необхідно проаналізувати ТОПових конкурентів в ніші і розрахувати середні показники по кількості і співвідношенню – анкор/безанкор, статейна/крауд/сабміт і т.д. Це дуже важливо, оскільки, зробивши перекіс в сторону статейних анкорних посилань, можемо отримати пессимізацію за використання покупних посилань, не використовуючи їх взагалі – отримаємо слабкий результат по зростанню позицій. Тому дуже важливо правильно розрахувати середні нішеві показники.
Далі необхідно провести аналітику посилального профілю вашого сайту, щоб зрозуміти нинішню ситуацію, те ж саме співвідношення і загальну кількість, які ми шукали у конкурентів. На основі даних, отриманих з 2 аналізів, формується бюджет на посилальну масу і стратегія нарощування посилань – скільки взагалі посилань треба, окремо по типам і т.д. На основі цього вносяться пропозиції по формуванню бюджету на посилання.
Підбір доменів-донорів
Після того, як затверджена стратегія і бюджет на посилання, спеціаліст формує список доменів-донорів, на яких буде проводитись закупівля посилань на основі щомісячного бюджету і вибраної стратегії. Список площадок формується після проведення глибокого аналізу їх якості і уточнення ціни. Площадка аналізується по більш, ніж 10 параметрам і показникам. Потім, спираючись на цифри показників і вартості, приймається рішення про актуальність закупки посилання з даної площадки за такі гроші. Таким чином, з певної кількості первинно підібраних площадок формується їх кінцевий перелік (для розміщеня текстів з посиланнями).
Вивантаження посилальних профілів конкурентів дає також список площадок, на яких вони публікувалися, і на яких можна розміститися самим. Тому тут підключитися до роботи краще аутрічеру, який напряму або через біржі може шукати можливість розміщення посилань на майданчиках.
Збільшення конверсійності сайту/робота з usability
Роботи по збільшенню конверсійності сайту – це цілий окремий пул задач, які потенційно своєю метою мають збільшення кількості цільових дій по сайту без збільшення кількості трафіку на сайт. Для різних ресурсів конверсією можуть бути зовсім різні дії. Для інформаційних сайтів – це більша кількість переглянутих стоірнок, для сайту послуг – залишені заявки, колбеки і перезвонки, для інтернет-магазинів – це збільшення кількості кінцевих транзакцій (оформлень замовлень в корзині або через швидке замовлення).
Для того, щоб правильно покращити конверсію сайту, необхідно знати так називаємий customer journey. Це шлях, який проходить користувач від потрапляння на сайт до моменту виконання конверсійних дій. Для того, щоб правильно покращувати конверсійність, треба працювати постійно. Потрібно проводити роботи, які направлені на зручність використання сайту – usability. Сюди відносять ряд робіт, які роблять користування сайтом зручним:
- На сайті має правильно працювати весь функціонал, кнопки/тексти/блоки на сайті повинні бути максимально зрозумілими і простими у використанні. Чим простіше і зрозуміліше, тим краще.
- Вся необхідна інформація повинна бути на видних місцях, щоб користувач міг вільно її знайти і скористатися у разі потреби.
- Всі call-to-action блоки повинні бути виділені і зрозумілі.
- Користування навігацією, відкриття сторінок, переходи по сайту і виконання інших дій повинно бути зрозумілим і прогнозованим.
Для збільшення юзабіліті можна почати використовувати рекомендації, надані сервісом Lightroom. Це дозволить вирішити базові проблеми по зручності використання сайту.
Для того, щоб збільшити конверсію сайту, треба розкласти поведінку людини від заходу до замовлення на етапи і зрозуміти, на якому етапі, а саме головне – чому відвалюються користувачі? Наприклад, для інтернет магазину зовсім проста схема: зайшов в товар, побачив всі атрибути, додав товар в корзину, перейшов в корзину, почав оформлення і закінчив замовлення. Далі потрібно знайти у воронці причини відмови.
Роботи з мікророзміткою і оптимізація сніпетів
Це особливий тип html тегів в коді сайту, які дають розуміння пошуковим ботам, яка саме інформація представлена на сайті. Наприклад, мікророзмітка Local Business показує адресу, графік роботи, назву вашої компанії. І коли ви розмічаєте певні блоки з текстом на сайті, Google розуміє, що саме цей рядок тексту – це адреса, а цей шматок тексту – це назва компанії. Деякі з мікророзміток Гугл не просто відмічає у себе, як наявні на сайті, а може виводити в сніпет. І таким чином можна розширити і покращити зовнішній вигляд сніпета вашого сайту в пошуковій видачі. Тобто, зробивши правильні мікророзмітки на сайті можна не тільки показати пошуковій системі ті чи інші важливі дані на сайті, але і збільшити CTR сніпетів. Що це означає для сайту? Навіть не покращуючи позицій ресурсу, можна отримати більше цільових заходів.
Для вашого сайту необхідно налаштувати такі мікророзмітки:
- Organization
- BreadCrumbs
- Local Business
- Product
- Review
- AggregateRating
- CollectionPage
- SearchAction
- FAQ
- ImageObject
- VideoObject
Підведемо підсумки
Розробка і втілення SEO-стратегії в життя – це база просування сайту, без якої досягнення хорошого результату неможливе. У статті ми розповіли про те, які переваги використання SEO-стратегії та розглянули кожен з її етапів детально. Як бачите, без спеціальних знань і достатньої кількості часу не так легко це все здійснити, тому звертайтеся до нас, ми з радістю допоможемо вам у досягненні вашої мети!





