Зміст статті

Що таке досвід користувача?
UX (англ. User experience) дослівно означає «досвід користувача». У більш широкому сенсі це поняття про весь досвід, який отримує користувач при взаємодії з сайтом. UX-дизайн відповідає за функції, адаптивність сайту і те, які емоції він викликає у користувачів. Чим зрозуміліший інтерфейс, тим легше користувачеві отримати результат і зробити цільову дію. UX-дизайн – це проектування інтерфейсу сайту на основі досліджень користувацького досвіду і поведінки. UX не закінчується на красивій і зрозумілій формі на сайті. UX – це шлях користувача від точки входу до точки виходу, з пункту А в пункт Б. Оскільки враження користувачів абстрактні, в UX-дизайні потрібно вивчати їх звички, розробляти прототипи поведінки і проводити тестування. Всією цією роботою займається UX-дизайнер.
UX-дизайнер – це інженер-маркетолог, який досліджує досвід користувачів: вивчає аналітику, продумує зв’язку між елементами інтерфейсу та їх розташування, складає технічні завдання для редакторів. І на основі дослідження розробляє найбільш ефективний прототип.
Що таке UI-дизайн?
UI (англ. User interface) перекладається як «призначений для користувача інтерфейс». І необов’язково тільки графічний: тактильний, голосовий або звуковий. Ми розглянемо тільки графічний інтерфейс, оскільки дизайнери в основному працюють з ним. UI-дизайн – процес візуалізації прототипу, який розробили на основі досвіду користувача і дослідження цільової аудиторії. UI-дизайн містить в собі роботу над графічною частиною інтерфейсу: анімацією, ілюстраціями, кнопками, меню, слайдерами, фотографіями та шрифтами. UI-дизайнер визначає колірну палітру і розташування об’єктів в інтерфейсі: чи зручно натискати кнопку «Замовити», чи правильно працює меню, що випадає, чи легко заповнювати форму, чи добре читається текст зі смартфону, яке повідомлення видає сайт при тій чи іншій дії.
UI-дизайнер (англ. User interface designer) – дизайнер інтерфейсів, який візуалізує робочий прототип, відмальовує кнопки, іконки, форми та інші його компоненти і збирає їх в гармонійний працюючий макет. UI-дизайнер відповідає за те, як виглядає інтерфейс продукту і як користувач взаємодіє з його елементами. Для цього необхідно грамотно організувати елементи інтерфейсу і витримати єдиний стиль та логіку їх взаємодії.
Юзабіліті сайту
Юзабіліті (Usability) – це властивість продукту бути придатним до використання. Та визначає загальну степінь зручності предмета при використанні. Якщо говорити про сайт, як про певний інтернет-продукт, то він також володіє своїм юзабіліті в тій чи іншій мірі. Юзабіліті — один із головних факторів, що впливає на поведінку користувачів і, як наслідок, на його видимість в інтернеті. У це поняття входить дуже багато аспектів, включаючи: інтерфейс, якість контенту, швидкість завантаження сайту і багато іншого.
Принципи юзабіліті сайту
- Чітка структура.
- Зрозуміла навігація.
- Зручний пошук.
- Висока швидкість завантаження.
- Продуманий дизайн.
- Якісний контент.
- Відсутність технічних помилок.
Як поліпшити UX/UI сайту – поради з юзабіліті
Структура сайту
Структура веб-сайту – це логічна побудова архітектури сайту, позицій елементів оформлення і зв’язок між розділами і внутрішніми сторінками. Розробка зовнішньої структури сайту — логічне і правильне для користувача розташування меню, футера, хедера, зрозумілі форми оформлення замовлення і входу на сайт.
Зрозуміла навігація
Користувач повинен розуміти, де він знаходиться в даний момент і як повернутися на попередню сторінку. Для цього UI/UX фахівці рекомендують:
- розмістити на всіх сторінках сайту посилання на головну сторінку;
- використовувати так звані «хлібні крихти» – шлях від головної сторінки до тієї, на якій користувач виявився в даний момент;
- скласти карту сайту – особливо актуально для великих ресурсів – допомагає швидко зорієнтуватися і знайти потрібний розділ.
Зручний пошук
Правила юзабіліті передбачають використання пошукового засобу з помітною кнопкою. Це життєва необхідність для багатосторінкового ресурсу. Зараз часто на сайтах, окрім текстового пошуку, використовують пошук за картинкою та голосовий пошук, тобто робиться все для кращої зручності користувачів сайту.
Висока швидкість завантаження
Зараз найбільше цінують час, і у випадку повільного завантаження сайту, користувач може піти на інший ресурс. Щоб покращити швидкість сайту, треба зробити наступне:
- прибрати зайві графічні елементи
- видалити анімовані заставки
- коротити кількість рекламних банерів
- зменшити об’єм зображень сайту
Продуманий дизайн
Те, що подобається одному, не сподобається іншим, тому тут не радять експериментувати. Використання стандартних і мінімалістичних рішень, які не відволікають від основної інформації – це основи юзабіліті.
Якісний контент
Контент – це одна з причин відвідування сайту користувачем, тому він має відповідати запитам відвідувачів та пошукових систем. Отже текст має повністю розкрити тему пошукового запиту, а також мати відповідні зображення, схеми та описи.
Відсутність технічних помилок
Для виявлення помилок, рекомендується регулярно проводити технічний аудит сайту. Це дозволить виявити биті посилання, помилки в мета-даних сторінок, об’єм зображень та багато іншого.
Підведемо підсумки
Отже, з вище написаного можна зробити наступні висновки, сайт має бути:
- максимально зручним для користувачів
- відповідати вимогам пошукових систем
- мати зрозумілий інтерфейс
- відповідати вимогам запитів користувачів
- якісний та зрозумілий контент
- мати привабливий та водночас простий зовнішній вигляд.
Використавши ці поради є вірогідність покращення видимості сайту, а це покращення позицій у пошуку, що дасть збільшення трафіку на сайті, а трафік має принести збільшення продажів. Але, якщо у вас з’являться труднощі або бракує часу можна скористатись послугами спеціалістів. Бажаємо всім бути в ТОПі видачі, великої кількості трафіку та великої кількості продажів.




