Коди відповідей 3хх

Коди відповідей 3хх
Коди відповідей 3хх

Продовжуємо наш екскурс у питаннях користувацько-серверного діалогу. На цей раз ми докладно зупинимося на статус-кодах категорії 3хх.

Ці стандартні коди необхідні для того, щоб вказати користувачеві, яку дію необхідно виконати для успішного виконання запиту. Коди 3xx призначені для перенаправлення клієнта і не є помилками HTTP-сервера. Якщо дуже просто: практично всі коди цієї категорії – це своєрідні «стрілочники», основне завдання яких полягає у перенаправленні користувача на потрібні URL-адреси.

Розуміння того, як інтерпретувати різні статуси HTTP, допоможе користувачам та веб-майстрам ефективно використовувати програмне забезпечення.

Коди відповідей 3хх

Ця категорія складається з 9 кодів стану:

  • 300
  • 301
  • 302
  • 303
  • 304
  • 305
  • 306
  • 307
  • 308

Розглянемо детальніше кожен.

Код відповіді 300 Multiple Choices (Множинний вибір)

Цей статус-код демонструє наявність більше одного можливого варіанта відповіді на запит користувача. Шаблонного варіанта отримання необхідної відповіді, до речі, немає і більш конкретні причини виникнення відповіді можна отримати лише у тілі повідомлення сервера.

Поява 300-ої помилки свідчить про приналежність однієї URL-адреси до однієї сторінки або документа. Наприклад, у разі некоректно налаштованої багатомовної версії сайту, два варіанти мови можуть посилатися на ту саму сторінку. Ця помилка може мати негативний вплив на індексацію сторінок у пошуковій системі.

Код відповіді 301 Moved Permanently (Переміщено назавжди)

Код стану 301 є практично на кожному сайті. Користувач отримує у відповідь цей статус-код, якщо звернувся за переходом на об’єкт, що знаходиться за новою адресою (URL). При коректному налаштуванні перенаправлення відбувається автоматично.

Подібний код відповіді часто використовується у SEO під час переїзду сайту на новий домен. Подібна процедура дозволяє зберегти більшу частину трафіку та посилальної маси, а також частину позицій у пошуку.

Щодо користі 301 редиректу думки різних фахівців сильно відрізняються: частина з них стверджує, що наявність багатьох перенаправлень шкодить просуванню, інша половина дотримується думки, що вони абсолютно безпечні. Слід зазначити, що серед офіційних рекомендацій Google немає жодних згадок про негативні наслідки від 301, навпаки – вони рекомендують використовувати їх у необхідних ситуаціях.

Код відповіді 302 Found (Знайдено)

Статус-код 302 дуже схожий на 301. Різниця лише в тому, що 302 використовується у випадку, якщо сторінку переміщено тимчасово і надалі відображатиметься за старою адресою. Наприклад, технічні роботи на сторінці вимагають створення дубля сторінки з тимчасовим перенаправленням на нову адресу.

Код стану 302 повинен вказувати на нове місце розташування, яке користувач повинен запросити. Цей код має безліч застосувань, не всі з яких відповідають його початковому призначенню. Спочатку він був основним способом для тимчасового перенаправлення. Проте нині існують інші способи його використання – як етичні, так і неетичні.

Код відповіді 303 See Other (Дивитись інший)

Цей код говорить про те, що запитуваний ресурс можна знайти за іншою URL-адресою, ніж та, яка вказана в запиті. Це не обов’язково означає, що ресурс було переміщено. Код лише надає адресу, яку слід запросити для аналогічної відповіді.

Цей код відповіді найкраще використовувати, коли ви хочете тимчасово направити користувача на іншу сторінку, яка може бути корисна, але не повністю відповідає його пошуковому запиту. Запит можна виконати лише методом GET, що дозволяє лише запитувати інформацію, але не змінювати чи додавати дані ресурсу.

Код відповіді 304 Not Modified (Не змінено)

Цей код відповіді цікавий, тому що на перший погляд він здається перенаправленням, але насправді він спеціально налаштований для роботів і забезпечує навіть кращий ефект, ніж 200 OK.

Ми всі чули про краулінговий бюджет. Код відповіді 304 є відмінним способом допомогти пошуковим ботам не витрачати час на сторінки, які не змінилися з їхнього останнього відвідування, а зосередитися на скануванні нових. Це реалізується за допомогою HTTP-заголовка If-Modified-Since.

Значення такого коду відповіді для малих сайтів невелике, проте, якщо працювати з великими сайтами, це стає дуже корисною функцією.

Код відповіді 305 Use Proxy (Використовувати проксі)

Назва статус-коду говорить сама за себе. Код 305 інформує користувача про те, що доступ до запитуваного ресурсу можливий лише через проксі-сервер, зазначений у відповіді.

Цей код часто відображається в контексті безпеки та забезпечує доступ до запитаних URL-адрес.

Код відповіді 306 Switch Proxy (Переключити проксі)

На даний момент цей код стану зарезервований і не використовується, але ми все одно в парі слів розглянемо його. Спочатку замислювався як показник для користувача, який повинен був вказати на те, що необхідно змінити поточний проксі-сервер на вказаний у відповіді.

Код відповіді 307 Temporary Redirect (Тимчасовий редирект)

Цей код відображається, коли запитуваний ресурс тимчасово доступний за іншою URL-адресою, вказаною у відповіді. Код 307 трохи відрізняється від коду 302 – він є більш точною його версією.

Він з’являється в майже тих же ситуаціях, що і код 302, але користувачеві слід продовжувати вимагати вихідну URL-адресу в наступних запитах або до тих пір, поки не буде повернено інший статус сервера.

Код відповіді 308 Permanent Redirect (Постійне перенаправлення)

Зараз цей код відповіді знаходиться в експериментальному вигляді.

Необхідно повторити запит на іншу адресу, зберігаючи метод, що використовується. Всі наступні запити мають бути надіслані на інший URI. Коди 307 та 308 (як запропоновано) поводяться аналогічно кодам 302 та 301, але не вимагають зміни HTTP методу. Це означає, що, наприклад, відправлення форми на ресурс, що «постійно перенаправляється», можна продовжувати без проблем.

Підведемо підсумки

Коди відповідей 3xx вказують на перенаправлення запитів. Вони допомагають браузеру або клієнту зрозуміти, що для виконання запиту потрібна додаткова дія, наприклад, перехід на інший URL або отримання нового ресурсу. Ці коди важливі для підтримки актуальності даних, коректної роботи сайтів та SEO-оптимізації, тому що дозволяють уникати помилок при зміні сторінок та ресурсів.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    Google AdSense – це зручний, легкий та ефективний інструмент контекстної реклами, що охоплює цільову аудиторію всього світу і надає можливість отримувати дохід на своєму сайті.

    Інстаграм є потужною платформою для просування бізнесу завдяки своїй широкій аудиторії та простому візуальному формату. Зараз це активно використовують інтернет-магазини. Використовуючи Інстаграм, компанії можуть ефективно взаємодіяти з потенційними клієнтами, збільшувати впізнаваність бренду та підвищувати продажі.

    07/06/2024
    Приватний seo-оптимізатор допомагає власнику сайту просуватися у пошукових системах. Це сприяє кращому ранжуванню веб-ресурсу, збільшує вхідний потік трафіку і, як наслідок, кількість лідів.

    Останні статті по #Технічне SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову