Що таке Google Index API та як його налаштувати?

Що таке Google Index API та як його налаштувати?
Що таке Google Index API та як його налаштувати?

Більшість власників сайтів або SEO-фахівців стикалися з тим, що Google прибрав з функціоналу Search Console можливість масового відправлення сторінок на індексацію.
Для полегшення процедури переіндексації створено спеціальний скрипт – Google Index API. І хоча довгий час цей інструмент вважався актуальним тільки для сайтів пошуку роботи і з наявністю прямих трансляцій (як стверджував сам Джон Мюллер), але практика показала, що він підходить для всіх веб-ресурсів і даних.

Коли може знадобитися Indexing API?
У процесі оптимізації сайту для пошукових систем може статися ситуація, коли нові сторінки, що були створені та мають бути проіндексовані в Google, не з’являються в пошукових результатах протягом тривалого часу з різних причин.
Завдяки Indexing API можна щодня відправляти на сканування та індексацію до 200 сторінок (максимум до 100 сторінок за один запит), що істотно прискорює процес від створення сторінок до їхньої появи в органічних результатах пошуку.

Отже, поки пошукова система №1 вставляє нові палиці в колеса вебмайстрам, пропонуємо до вашої уваги докладну інструкцію з встановлення та налаштування цього скрипта.

Крок 1 – Створення проєкту API

Заходимо в консоль Google API

Створення проєкту API | WEDEX

Для цього потрібно перейти за цим посиланням.
Розставляємо галочки та продовжуємо.
Далі зі списку варіантів необхідно вибрати “Створити новий проєкт” або “Create project”, залежно від мови.

Створення проєкту API | WEDEX

Далі перед вами буде наступний екран:

Створення проєкту API | WEDEX

У верхній рядок слід вписати назву майбутнього проєкту, а рядок знизу можна залишити, не заповнюючи.
Далі переходимо в “Сервісні акаунти” через головне меню:

Створення проєкту API | WEDEX

У вікні необхідно буде створити новий сервісний обліковий запис:

Створення проєкту API | WEDEX

У наступному вікні необхідно заповнити лише перший рядок (обов’язково латиницею):

Створення проєкту API | WEDEX

Другий рядок буде згенерований з першого, а третій можна залишити без змін.
У наступному вікні потрібно вибрати статус користувача. У нашому випадку вибираємо “Власник” (або “owner” для англ. версії).
Натискаємо “Готово” і бачимо у списку свій перший створений обліковий запис:

Створення проєкту API | WEDEX

Тепер настав час завантажити наш файл із ключем API.
У вікні, де відображається ваш новий обліковий запис, натискаємо на 3 точки в стовпці “Дії” і вибираємо “Керування ключами”:

Створення проєкту API | WEDEX

Далі вибираємо “Додати ключ” та “Створити новий ключ”:

Створення проєкту API | WEDEX

Далі пропонується вибір із 2 форматів ключа, де вже за замовчуванням обрано JSON, який нам і необхідний, натискаємо кнопку “Створити”:

Створення проєкту API | WEDEX

Якщо ви чітко дотримувалися інструкції, на комп’ютер повинен завантажитися файл .json.

Крок 2 – Налаштування скрипту

Для початку завантажуємо скрипт тут.

Налаштування скрипту | WEDEX

Після того, як скачали, розпаковуємо архів.
Знаходимо у розпакованому архіві файл “service_account” та відкриваємо його.

Налаштування скрипту | WEDEX

Далі замінюємо весь вміст на дані з раніше отриманого файлу .json.

Крок 3 – Прив’язка скрипта до Google Search Console

Відкриваємо Google Серч Консоль і заходимо в проєкт.
Далі заходимо в налаштування та натискаємо “Додати користувача”.

Прив'язка скрипта до Google Search Console | WEDEX

На наступному екрані побачимо 2 поля:

Прив'язка скрипта до Google Search Console | WEDEX

У перше вписуємо електронну адресу, яку раніше створили в Google Cloud Platform (на зображенні нижче), а в другій вибираємо “Повний доступ”.

Прив'язка скрипта до Google Search Console | WEDEX

Далі нам необхідно вибрати той рядок, де у нас тип прав “Власник”, натиснути на три точки і натиснути “Додати власника” і знову вставляємо адресу з Google Cloud Platform, створену раніше.
Якщо все зроблено правильно, то навпроти облікового запису з’явиться статус «Власник»:

Прив'язка скрипта до Google Search Console | WEDEX

Тепер включаємо Google Index API. Для цього переходимо сюди.
Вибираємо наш проєкт та натискаємо “Включити”:

Прив'язка скрипта до Google Search Console | WEDEX

Крок 4 – Активація скрипту

Серед розпакованого архіву знаходимо файл “urls”. Відкриваємо його та вписуємо туди всі URL, які необхідно проіндексувати. На день можна відправити до 200 url.

Активація скрипту | WEDEX

Далі качаємо вихідний код node.js тут.
Після цього переходимо в командний рядок та заходимо до папки google-indexing-api-bulk-master, яку завантажили раніше.
За змовчуванням папка буде за адресою Desktop – Roots – google-indexing-api-bulk-master.

Активація скрипту | WEDEX

Переходимо до папки “cd Desktop”.
Додаємо в новому рядку “cd Roots” і тиснемо “Enter”.
У новому рядку додаємо “cd google-indexing-api-bulk-master” (папка розташування файлів) і знову натискаємо “Enter”.
Наступним кроком завантажуємо файли бібліотеки в цю папку. Для цього існують такі команди:

C: \ Users \ user \ Desktop \ Roots \ google-indexing-api-bulk-master> npm install requests
C: \ Users \ user \ Desktop \ Roots \ google-indexing-api-bulk-master> npm audit fix
C: \ Users \ user \ Desktop \ Roots \ google-indexing-api-bulk-master> npm audit fix –force

Вписуємо ці значення, кожні з нового рядку і трохи чекаємо на завантаження даних.

Активація скрипту | WEDEX

Після встановлення всіх файлів бібліотеки запускаємо останню команду node index.js.
За підсумком має вийти таке:

Активація скрипту | WEDEX

Коли ви захочете проіндексувати наступні сторінки, просто видаліть старі урли з файлу urls і впишіть нові.
У командному рядку C:\Users\user\Desktop\Roots\google-indexing-api-bulk-master> додаєте node index.js і натискаєте “Enter”.
Але це лише для поточного проєкту. Для нових доведеться все виконувати знову.

Підведемо підсумки

У статті ми розглянули Google Index API – потужний інструмент, який дає можливість власникам сайтів керувати процесом індексації та видалення сторінок. Завдяки цьому SEO-фахівці можуть ефективно просувати свої сайти, прискорюючи процес появи нових сторінок у пошукових результатах. Ми також вивчили, як налаштувати Index API, щоб надсилати повідомлення пошуковику про додавання або видалення сторінок. Налаштовуючи цей інструмент, веб-майстри отримують можливість контролювати індексацію свого сайту і досягати кращих результатів в органічній видачі. Використання Google Index API є важливою частиною оптимізації сайту для поліпшення видимості та залучення цільової аудиторії.

Ольга Тищенко
Редактор-копірайтер
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    Сучасні системи, такі як WordPress та Drupal, є потужними рушіями для створення сайтів будь-якої складності. Вони особливо корисні для українських інтернет-магазинів і сайтів бізнесу. Готові теми та плагіни дозволяють швидко і без великих витрат запустити сайт з урахуванням всіх сучасних вимог.

    Контент — це король сучасного маркетингу, і його роль у розвитку бізнесу в інтернеті важко переоцінити. Це не лише текстові матеріали, а також фото, відео та інші візуальні елементи, які разом створюють комплексний образ вашого бізнесу.

    13/08/2021
    Як заявлено - основною відмінністю Neeva стане повна відсутність пошукової реклами і вбудованих трекерів дії користувачів. Проте сама пошукова система буде платною – близько 5$, із пробним безкоштовним періодом у 3 місяці.

    Останні статті по #SEO
    19/06/2025
    Кожне оновлення Google — це зміни в алгоритмах пошуку, які можуть вплинути на видимість вашого сайту. Іноді це незначні правки, іноді — масштабні Core Updates, що переналаштовують принципи ранжування.

    18/06/2025
    Картинки вже давно стали невідʼємною складовою SEO сайту та вимагають особливої уваги до себе не тільки зі сторони SEO-спеціалістів, а й веб-розробників.

    17/06/2025
    Пошукові роботи сканують усі наявні в мережі сайти для того, щоб з’ясувати їхню відповідність до конкретної тематики. Коли Google зрозуміє, до якої категорії відноситься веб-ресурс або конкретна сторінку, він почне рекомендувати її користувачам.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову