Що таке SEO-аналітика і які інструменти потрібні?

Що таке SEO-аналітика і які інструменти потрібні?
Що таке SEO-аналітика і які інструменти потрібні?

Займаючись пошуковою оптимізацією сайту необхідно розуміти її мету та визначити показники KPI, за якими можна буде оцінювати ефективність обраної SEO-стратегії. Без наявної інформації, щодо динаміки параметрів вашого веб-ресурсу, неможливо визначити, які методи SEO-просування  працюють краще, а які – ні. Отже, невід’ємною частиною просування в пошукових системах являє собою SEO-аналітика.

Що таке SEO-аналітика і чому вона важлива?

SEO-аналітика – це процес збору та аналізу інформації, щодо характеристик і параметрів сайту «очами» пошукових систем та відвідувачів.

  • Які маркетингові канали залучення відвідувачів ефективніші?
  • Які сторінки сайту «приносять» більше лідів?
  • З яким контентом користувачі взаємодіють краще?
  • Як на пошукове просування впливають ті чи інші методи?

На ці, та інші питання здатна відповісти SEO-аналітика. Важливим є визначення необхідної для відстеження і аналізу інформації та інструментів, які дозволять її отримати.

Інструменти SEO-аналітики

Розглянемо пошукове просування та інструменти, які дають уявлення про присутність сайту в пошуку Google, позиції ранжування за ключовими словами, параметри зовнішнього посилального профілю та інші параметри необхідні для SEO-аналітики.

Google Search Console

Інструмент GSC дозволить отримувати інформацію щодо якості індексації сайту, зручності використання сторінок для мобільних та десктопних пристроїв, ефективності пошуку, сповіщення про можливі проблеми з безпекою та заходи, вжиті вручну.

Google Search Console

Для підключеня перейдіть в Google Search Console, кликніть «Спробувати», зазначте URL сайту чи домену та виконайте підтвердження згідно інструкції.

Google Analytics

Google Analytics (GA) – це «вікно» для спостереження за поведінкою користувачів на сайті. Інструмент повідомляє, що роблять користувачі потрапляючи на сайт, наскільки вони залучені, куди клікають, на які сторінки переходять і скільки лідів (продажів) вони генерують. Звіти Google Analytics дозволяють отримати якісні та кількісні параметри відвідувань, необхідні для оцінки та аналізу якості контенту, зручності сторінок і т.д.

Настройку Analytics починайте з переходу на сторінку analytics.google.com, в меню Адміністратора клікніть «Створити аккаунт», зазначте його ім’я, потім вкажіть «Назву» для створення ресурсу типу «Google Аналітика 4» та заповніть необхідну інформацію про компанію в наступному кроці.

GA4

Зверніть увагу на попередження: «З 1 липня 2023 року ресурси Universal Analytics перестануть збирати дані. Рекомендується створити ресурс Google Аналітики 4.»

Клікніть «Створити» і виконайте необхідні настройки потоку даних, після чого додайте тег GA на сайт.

Збір інформації щодо відвідуваннь вашого ресурсу інструмент почне лише після встановлення тегу відстежування, тому встановіть та налаштуйте Google Analytics якомога раніше.

Безкоштовні інструменти від Google, безумовно, потрібні SEO-аналітику, але вони збирають не всі необхідні дані. Для отримання більш різноманітної та повної інформації щодо веб-сайту існує оплатне програмне забезпечення.

Ahrefs

Інструмент дозволяє отримувати максимально повну інформацію щодо зовнішніх посилань на ваш сайт. Щоб налаштувати, перейдіть до сторінки App.Ahrefs.com:

  • клікніть «Створити проект» (вручну чи за допомогою імпорту з GSC);
  • вкажіть необхідну інформацію, щодо сайту;
  • доведіть володіння;
  • заплануйте перевірки ресурсу;
  • додайте пошукові запроси для відслідковування;

Вкажіть сайти конкурентів для аналізу

Ahrefs

Функціонал інструменту досить широкий, крім посилань він допоможе отримувати дані щодо ключових слів, органічного трафіку, конкурентів та іншу потрібну інформацію.

Окрім Ahrefs SEO- аналітики використовують також інші платформи в залежності від задач, вподобань та доступного бюджету, наприклад Serpstat, Seranking

Інформаційні панелі та звіти

Для ефективного використання SEO-інструментів потрібно визначити потрібні для аналізу параметри, їх відслідковування за допомогою регулярних перевірок, збору статистики, налаштування необхідних звітів та виведення на інформаційні панелі. Кожна з цих платформ має свої особливості, тому їх вивчення SEO-аналітиком має бути обов’язковим.

Дані, отримані за допомогою SEO-аналітики, повинні бути в основі вашого підходу до визначення та підвищення ефективності пошукової оптимізації сайту. Саме SEO-аналіз із виправленням  виявлених помилок робить веб-ресурс кориснішим для користувачів, сприяє збільшенню кількості лідів, а значить росту конверсії сайту та зростання вашого бізнесу в інтернеті.  

Олександр Романенко
Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    10/04/2023
    Розширені сніпети допомагають зробити ваші веб-сторінки привабливими в результатах пошуку. Вони відображають додаткову корисну інформацію зі структурованих даних на сторінці.

    Верстка сайту – це процес створення структури та зовнішнього вигляду веб-сторінок за допомогою мови розмітки HTML, каскадних таблиць стилів CSS та інших технологій. Це важлива частина веб-розробки, яка забезпечує правильне відображення контенту на різних пристроях та браузерах.

    07/04/2022
    За допомогою функціоналу Google Disavow Links Tool є можливість «відхилити» небажані посилання, які ведуть на ваш сайт. Або, точніше, завантажити в Google Search Console список беклінків, які не повинні враховуватися під час ранжирування, як повідомляє підтримка Google .

    Останні статті по #Analytics
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову