Що таке мета-теги та як їх використовують для SEO?

Що таке мета-теги та як їх використовують для SEO?
Що таке мета-теги та як їх використовують для SEO?

Мета-теги є одним із основних інструментів роботи з SEO-оптимізацією сайтів. WEDEX розповість про те, як можна використовувати мета-теги для покращення видимості сайту.

Що таке мета-теги та для чого вони потрібні?

Мета-теги це елементи коду html сторінки, які використовуються для надання додаткової інформації пошуковим системам про зміст сторінки. Завдяки цій інформації пошукові системи можуть оцінити те, наскільки показана сторінка на сайті відповідає запиту користувача та чи слід її просувати вище у пошуковій видачі.

Якщо говорити більш технічною мовою, то усі meta-теги розташовані у межах розділу <head> html коду сторінки. Виглядає це наступним чином:

<head>

<title>Приклад HTML документа</title>

<meta name=”description” content=”Це приклад HTML документа з основними мета-тегами для SEO та соцмереж.”>

<meta name=”keywords” content=”HTML, мета-теги, SEO”>

<meta name=”author” content=”Ваше імʼя”>

</head>

У цьому прикладі ми вже бачимо деякі з найпоширеніших мета-тегів, як от:

  • title,
  • description,
  • keywords,
  • author.

Про кожен з них ми детально поговоримо далі.

Чому мета-теги важливі для сайтів?

Якісне SEO у поєднанні з якісно сформованими тегами підвищують результативність сторінок та зможуть залучити більше трафіку на сайт.

Вся справа в тому, що метатеги та метаопис для SEO дають можливість контролювати вигляд сайтів на сторінках результатів пошукової системи. Якісно прописані теги та сформований опис може відчутно підвищити органічний рейтинг кліків, він же CTR.

Ваш сайт потребує якісної SEO-оптимізації?

Фахівці WEDEX знають як покращити позиції сайту в пошукових системах, збільшити трафік та залучити більше клієнтів! Заповніть форму і ми підберемо ефективну SEO-стратегію саме для вашого бізнесу!

Основні мета-теги на будь-якому сайті

Більшості людей, які тим чи іншим чином мають справу з SEO, html та налаштуванням сайтів, відомо декілька основних мета-тегів, про які ми писали вище. Це теги Title, Description та Keywords. Ось деякі корисні поради для наповнення та корегування цих мета-тегів на сторінках.

Про різницю мета-тегів та html-тегів

Наявність слова «теги» у словосполученнях «мета теги» та «html теги» можуть ввести в оману. Це різні терміни, різницю між якими необхідно знати кожному сео-спеціалісту. То ж:

HTML теги це базові елементі html розмітки сторінки на сайті, які використовуються для структурування вмісту веб-сторінки. Завдяки цим тегам можна налаштувати заголовки, стиль абзаців, списків, таблиць, посилань та зображень.

На мові розмітки html пишеться уся сторінка, починаючи від «горища» сайту (header) до «підвалу» (footer).

Мета-теги відповідають за метаінформацію сторінки. Ця інформація невидима для користувача, але є дуже важливою для коректної індексації та ранжування сторінки та сайту у пошуковиках.

Метатеги розташовуються у <head> сторінки та надають інформацію про наповнення сторінки. Вони відносяться до html розмітки, але виконують інші задачі.

Що таке мета-тег Title та які його особливості

Мета-тег title містить в собі заголовок вашої html сторінки. Це той заголовок, який можна побачити при наведенні курсору миші на відповідну вкладку, а пошукова система видає у його у результатах пошуку.

Приклад мета-тегу | WEDEX

Поради щодо створення Title

Ось основні поради для коректного складання тегу Title:

  • Мета-тег Title повинен бути унікальним для кожної сторінки на сайті. Уникайте дублювання тайтлів для сторінок у межах одного сайту. Для пошуку дублікатів можна використовувати інструмент Google Search Console.
  • При написанні мета-тегу заголовка використовуйте найбільш частотні фрази та слова з семантичного ядра вашого сайту.
  • Title повинен бути оптимізованим, але найголовніше – осмисленим. Простий набір ключових слів не заохотить користувача перейти за посиланням.
  • Оптимальна довжина title складає 60 символів. Вихід за межі цього діапазону призведе до обрізання заголовку у пошуковій видачі.
  • Назва сторінки повинна точно відповідати змісту сторінки. Від цього напряму залежить результативність її пошуку користувачами. Наприклад, якщо на сторінці є відео, слід вказати про це у відповідному мета-тегу – такий хід підвищить конверсію серед тих користувачів, хто шукає відеоогляд або відеоінструкцію.
  • Уникайте використання шаблонних текстів у вмісті мета-тегу. Наявність лаконічного та унікального тексту підвищить якість сторінки.
  • Google рекомендує уникати використання у title конкретних цін на товари. Але вказати, що у магазині діє акція до якогось періоду – гарний варіант.

У офіційній документації Google для розробників є перелік додаткових особливостей роботи із тегом Title.

Приклади Title

Нижче ви можете побачити різні приклади заповнення вмісту Title:

НотаМі – магазин музичних інструментів.

🆘 Електричні гітари дешево у Києві, знижки на струни.

 

Plumber.com.ua – сервіс з сантехнічних робіт у місті Київ.

🆘 Ремонт труб / кранів / швидко та низькі ціни / сантехнік Plumber.com.ua.

 

Замовити послуги копірайтера на Work.ua / віддалена робота

🆘 Копірайт-роботи будь-якої складності, найдешевша ціна за кількість символів.

Ці прості приклади наявно показують різницю між умовно хорошим з точку зору оптимізації заголовком та поганим. Спробуйте самостійно попрактикуватися у написанні різних заголовків!

Які принципи роботи з тегом Description

Суть метатегу Description можна зрозуміти з назви – буквально «опис». Цей тег використовується для короткого та місткого опису вмісту сторінки на сайті. Найголовніше, щоб «дескрипшн» чітко визначав тему, а також був змістовним. Як і у випадку з Title, опис не повинен виглядати як набір ключових слів чи фраз. Такий «дескрипшн» працювати не буде.

Приклад мета-тегу дескрипшн | WEDEX

Поради щодо створення Description

Ось основні моменти написання метаопису, які варти мати на увазі:

  • Аналогічно до Title, description має бути унікальним для кожної сторінки сайту.
  • Оптимальна довжина description – до 155-160 символів. Більш довгі описи будуть обрізатися пошуковими системами.
  • Зміст опису повинен відповідати наповненню сторінки. Також слід уникати загальних описів по типу «мій сайт» та «сайт про динозаврів».
  • Надавайте чітку інформацію про зміст статті або сторінки. Це допоможе пошуковим системам з більшою ймовірністю запропонувати сторінку необхідному користувачу.
  • Використання автоматичних засобів генерації опису припустиме у випадку великої кількості сторінок сайту. Наприклад, магазин роздрібних товарів різних видів, кількість яких рахується тисячами. Вигадувати унікальний опис під кожну позицію занадто довго, то ж навіть Google пропонує автоматизувати процес.

Офіційна документація Google містить додатковий перелік принципів роботи із тегом Description.

Приклади описів

Наведемо кілька прикладів того як треба і як не треба робити описи сторінки вашого сайту.

Інтернет-магазин музичних інструментів НотаМі в Україні. Якісні електрогітари, фортепіано та багато іншого. 0 (800) 800-800. Низькі ціна та швидка доставка.

🆘 Ремонт компʼютерів на дому + комплектуючі поштою. Робимо швидко, якісно, приїздимо до вас особисто, крутий ремонт, доступно та дешево.

 

Купити casual-одяг недорого в інтернет-магазині HiGen. Більше 10 років на ринку. Замовляй одяг з Європи за найкращими цінами.

🆘 Іграшки / іграшки для дітей / мʼякі іграшки для дітей / Лего / для будь-якого віку / +380 (099)9-9-8-8-00-4

 

Замовити послуги сантехніка на сайті Plumber.com.ua. Сантехнічні роботи будь-якої складності у місті Київ за доступними цінами. 0 (800) 800-800

🆘 Обмін валют готівкою! Швидко! Якісно! У будь-який район міста Одеси! ВИГІДНИЙ обмін за ПОТОЧНИМ КУРСОМ. ДЗВОНИ ЗАРАЗ  (099)9-9-8-8-00-4

Як мета-тег Title повʼязаний із заголовками H?

Часто тег title помилково повʼязують із ще одним важливим SEO-інструментом, який має назву H або заголовок H. Цей тип html тегів відповідає за заголовки всередині сторінки, тобто те, що бачить користувач на сайті. Заголовки поділяються на основний (рівня H1) та підзаголовки (рівень h2-h6).

Не слід плутати H1 та title. H1 це звичайний html тег, який розташований у «тілі» сторінки, а title є мета-тегом, який відповідає за інформацію про вміст сторінки.

Заголовки всіх рівнів впливають на ранжування сторінки, але найбільш вагомий вплив має саме заголовок під html тегом H1. Не так давно пошукова система Google почала «підтягувати» вміст тега H1 замість тега Title. Тому для кращого ранжування сторінки або сайту рекомендується приділяти увагу не тільки вмісту «тайтл», а й основному заголовку сторінки.

Правила написання якісного заголовка H1 схожі на наведені вище правила для Title. Різниця полягає в тому, що в більшості випадків H1 може бути трохи довшим за Title. Зрештою, станом на сьогодні, рекомендується оптимізувати і H1, і «тайтл». Обидва теги повинні доповнювати один одного та не заважати ранжуванню сторінки на сайті.

Чому не все так просто із мета-тегом Keywords?

Один із найвідоміших тегів називається keywords, тобто «ключові слова». Цей мета-тег раніше використовувався для того, щоб розробник або власник сайту міг вказати конкретні ключові слова або фрази, за якими пошукові системи простіше знаходили б сторінку. Так було раніше.

Тег keywords | WEDEX

Сьогодні більшість пошукових систем ігнорує цей мета-тег. Ось деякі основні моменти:

  • Google – повністю ігнорує з 2009 року. Причиною стало використання тегу для спаму та маніпуляцій з SEO.
  • Bing – повністю ігнорує тег, окрім випадків пошуку спаму. Якщо пошукова система виявить, що в тезі keywords явне зловживання ключовими словами, то це може вплинути на подальше ранжування сайту.
  • DuckDuckGo – також не використовує тег для ранжування.

Чи існують пошуковики, які все ще використовують цей мета-тег? Так, серед них китайський Baidu та південнокорейський Naver. Але розробники обох пошукових систем запевняють, що keywords має мінімальний вплив на ранжування. Набагато важливішими залишаються мета-теги Title та Description.

Інструменти роботи із мета-тегами

Для того, щоб мати більш комплексне уявлення про те, які саме мета-теги використовуються на сайті, слід використовувати спеціальні SEO-інструменти. Наприклад, щоб зрозуміти чи влізає написаний title та опис у сніпет, можна використати наступні інструменти:

  • Portnet’s Google SERP Preview Tool – безкоштовний сервіс, який покаже яке виглядатиме сторінка у пошуковому запиті з урахуванням використаних мета-тегів.
  • Google SERP Simulator – аналогічний до попереднього сервісу інструмент, який пропонує дещо ширші налаштування.

Інструмент SEO META in 1 Click | WEDEX

Ще одним корисним доповненням до вашого SEO-інструментарію стане SEO META in 1 Click. SEO META – це розширення для браузеру, яке збирає усі мета-теги з сайту та відображає у зручному форматі. Розширення стане у нагоді під час поверхневого аналізу SEO сайтів, а також надасть інформацію про основні мета-теги, включно із Title, Description, заголовками різних рівнів тощо. Окрім SEO META in 1 Click існують інші розширення, які пропонують схожий функціонал. Серед них:

В широкому асортименті представлені платні SEO-сервіси, як-от Octoparse, Scrape.do, Parsehub, Domo. Слід зауважити, що функціонал цих програм та сервісів набагато ширше та охоплює не тільки SEO-оптимізацію. Ймовірно, серед безкоштовних аналогів є інструмент, який повністю закриває всі потреби в аналізі мета-тегів для сайту.

Які ще існують мета-теги?

Перелік мета-тегів не обмежується трьома найменуваннями. Насправді їх набагато більше, а функціонал, який вони пропонують виходить за рамки виключно SEO-оптимізації. Пропонуємо ознайомитись із найкориснішими тегами для ваших сайтів та сторінок.

Мета-теги robots та googlebot tags

<meta name=”robots” content=”index, follow”>

Пошук у тій же системі Google відбувається засобами так званих роботів, які і сканують сайти та індексують їх. Завдяки meta-тегам ми можемо зробити для них інструкцію відносно того, як саме слід сканувати та відображати сайт.

Завдяки цьому тегу можна налаштувати, наприклад видимість сторінки чи сайту для пошукових систем. За замовчуванням тег robots робить сторінку сайту доступною для пошукових систем та має параметри index та follow.

<meta name=”googlebot” content=”noindex, nofollow”>

Тег googlebot відповідає за індексацію та пошук сторінки виключно засобами системи Google. У наведеному вище прикладі ми заборонили індексацію та показ сторінки сайту у результатах пошуку (параметр «noindex») та заборонили роботу Google переходити за посиланнями на цій сторінці сайту (параметр «nofollow»).

Мета-тег viewport

<meta name=”viewport”>

Із появою потужних смартфонів постало питання перегляду сайтів та сторінок мережі Інтернет в форматі невеликого дисплею. Щоб вирішити проблему адаптування сторінок під мобільні пристрої був створений тег viewport.

Наявність цього мета-тегу допоможе адаптувати сторінку під менший форм-фактор дисплею. Це зробить текст більшим, елементи інтерфейсу стануть зручними для керування через сенсорний дисплей тощо. Відсутність тегу змусить сторінку відображатися в desktop-форматі.

Приклад тегу: <meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>

Параметри наступні:

  • width=device-width – встановлює ширину сторінки відносно ширини екрану пристрою. Сторінка є адаптованою.
  • initial-scale=1.0 – визначає початковий масштаб сторінки. “1.0” означає відсутність зміни масштабу, тобто сторінка відображається за замовчуванням.

Існують і інші параметри, як-от:

  • maximum-scale та minimum-scale – використовуються для завдання максимального та мінімального рівня масштабування сторінки.
  • user-scalable – дає можливість заборонити користувачу змінювати масштаб сторінки.

Чому мета-тег viewport важливий, хоча якихось маніпуляцій с текстом не робить? Бо пошукові системи не обмежують вплив SEO лише текстом. Зручність користування – ще один надважливий елемент користувацького досвіду. Пошуковики також відносять цей тег до переліку важливих для SEO, адже більшість користувачів відвідує сайти з телефону.

Мета-теги Open Graph tags

Мета-теги Open Graph безпосередньо не впливають на SEO, але допомагають збільшити трафік із соцмереж завдяки привабливому вигляду посилань. Open Graph (OG) – це набір тегів, які дозволяють оптимізувати зовнішній вигляд посилань на вашу веб-сторінку у соцмережах.

Чому слід використовувати Open Graph? Тому що завдяки цьому простому інструменту можна суттєво підвищити конверсію кліків через соцмережі.

Звичайна ситуація: власник сайту без налаштованих мета-тегів Open Graph викладає посилання на сторінку у соцмережу Facebook. Соцмережа «підтягує» дані за посиланням (зображення сторінки, title, description), але без Open Graph вони можуть бути некоректними або не відповідати вашим очікуванням.

Для того, щоб уникнути проблем із відображенням зовнішніх посилань на сайт слід використовувати Open Graph tags. Мета-теги Open Graph легко впровадити за допомогою плагінів для WordPress або інших CMS завдяки чіткій та зрозумілій документації. Самостійна імплементація потребуватиме додаткових налаштувань.

Підсумки

Мета-теги є одними з найважливіших елементів SEO-оптимізації вашого сайту. Доцільне використання мета-тегів, зокрема title, description, robots, мікророзмітки Open Graph допоможе сторінці піднятися вище у результатах пошукових запитів. Деякі ключові моменти, які слід запамʼятати:

  • Стислість та чіткість – точне формулювання Title та ємний Description допоможе не тільки пошуковій системі, а й користувачу зрозуміти, що сторінка є корисною.
  • Заголовки різних рівнів також впливають на SEO – насичуйте заголовки та підзаголовки різних рівнів ключовими словами та фразами.
  • Впровадження тих чи інших meta-тегів лише частина успіху – слід відстежувати динаміку та ефективність впроваджених тегів. Один з основних інструментів відстеження ефективності тегів – Google Analytics.
  • При наявності великої кількості однакових сторінок (наприклад, товарів) використання SEO-шаблонів та схожих «тайтлів» є допустимим.
  • Уникати зловживань спамом ключовими словами. Текст на сторінці повинен бути «живим» та зрозумілим користувачу.

Використовуйте надані поради для якісної SEO-оптимізації та роботи із мета-тегами. Залишайтеся з WEDEX та дізнайтеся про інші корисні інструменти інтернет-маркетингу!

Олександр Романенко
Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    14/03/2025
    Локальне SEO представляє з себе комплекс заходів, які спрямовані на покращення ранжування сторінки сайту в результатах місцевого або локального пошуку Google.

    14/11/2023
    Мікророзмітка служить для розмітки даних на сторінках сайту на зрозумілій пошуковій мові, що дає можливість пошуковим системам використовувати розмічені дані для виведення інформації в СНІПЕТ, а це покращує відповіді на запитання користувачів - по суті головне завдання ПС.

    19/01/2022
    Перший крок для вироблення комплексу заходів для пошукової оптимізації – це аналіз конкурентів Вашого ресурсу, які мають високі позиції у видачі. Для аналізу потрібно вибрати топових представників потрібної ніші з урахуванням регіону просування, якщо це є актуальним для Вашого бізнесу.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову