Скільки часу потрібно працювати над пошуковою оптимізацією сайту, щоб отримати перші результати?
Для власника бізнесу результат – це збільшення відвідуваності та продажів з сайту, для SEO-фахівця – зростання позицій, пошукового трафіку, збільшення конверсії.
Перша змінна, що впливає на успіх SEO просування – алгоритми пошукових систем. Вони постійно вдосконалюються, боротьба з маніпуляціями видачі ведеться серйозна, й «проста» оптимізація сторінки за рахунок використання необхідних ключових слів у заголовках і контенті разом з нарощуванням маси посилань неефективна вже давно. ПС відстежує поведінку відвідувачів, і сьогодні сайт повинен не просто відповідати критеріям пошукової системи, щоб отримати високі позиції у видачі. Він повинен цілком задовольнити очікування відвідувача.
Значить, фахівцю потрібно оптимізувати сайт під продукт, що постійно змінюється, яким по суті є пошукова система. Для успішного вирішення такого завдання необхідна оцінка ефекту від застосованих змін, внесення коригувань, оцінка результату і т.д.
Рівень конкуренції в різних бізнес-нішах має різний показник, про що не можна забувати. Для успішної оптимізації необхідне розуміння специфіки бізнесу, що просувається, цільової аудиторії. Аналіз сайтів конкурентів, робота з семантикою, написання якісного контенту, розміщення його на сайті, наступна індексація змін пошуковими системами займає щонайменше місяць-півтора.
Технічна оптимізація сайту впливає як на швидкість індексації сторінок пошуковими ботами, так і на поведінкові характеристики відвідувачів сайту. Проведення технічного аудиту та внесення необхідних змін і подальша переіндексація сторінок ресурсу, залежно від кількості сторінок, займе від 1 до 2 тижнів.
Важливими для пошукових систем факторами були та залишаються вік, авторитет і довіра до сайту. Молодий домен неспроможний мати достатньої кількості «природних» зовнішніх посилань через свій вік, отже може бути досить авторитетним з погляду ПС. Для аналізу та якісного нарощування зовнішньої маси посилань необхідно не менше 3-х місяців, якщо домен не молодше року, у протилежному випадку – від 6 місяців.
Робота з семантикою, аналіз змін у пошукових алгоритмах, технічна оптимізація ресурсу, робота з зовнішнім профілем посилань – ці процеси в SEO не можна припиняти. «Досягти вершини» ТОП-позицій – це складно, але ще складніше – утриматись.
Як тільки оптимізація сайту зупиняється, його одразу ж випереджають конкуренти, які працюють над покращенням свого продукту. Зниження рейтингу ресурсу призводить до втрати довіри до нього з боку ПС, а відновлення trust-а сайту потребує часу та зусиль.
На сьогоднішній день спроба отримати швидкий результат від SEO може бути не тільки привабливим, але й небезпечним заняттям, оскільки пошукові системи мають у своїх алгоритмах достатньо фільтрів для виявлення спроб «маніпуляції видачі» та продовжують їх удосконалювати. Тому потрібно обачно поставитися до вибору SEO-аналітика. Можливі втрати при отриманні санкцій ПС можуть у рази перевищувати бюджет пошукової оптимізації на період 12-18 місяців.
