Як перенести сайт без втрати позицій?

Як перенести сайт без втрати позицій?
Як перенести сайт без втрати позицій?

Розглянемо питання про перенос сайту на інший домен, хостінг або CMS. Коли і для чого потрібна міграція, які проблеми можуть виникнути, і що потрібно зробити, щоб їх уникнути?

Якою буває міграція сайту?

  1. Зміна доменного імені – дієвий спосіб позбавлення санкцій пошукових систем, оновлення репутації веб-ресурсу, зміна назви компанії, злиття або продаж. Однак, якщо обраний домен використовувався раніше, потрібно перевірити наявності фільтрів пошукових систем, знаходження на попередньому сайті забороненого контенту (матеріали для дорослих, казино, спам і т.і.) та неякісних чи сумнівного походження зовнішніх посилань. Також, він може бути дзеркалом іншого домену.
  2. Зміна хостингу потрібна задля пришвидшення завантаження web ресурсу або переїзду на потужніший сервер.
  3. Переїзд на нову CMS іноді необхідна для заміни застарілого «самопису» або конструктору, адміністрування та підтримка яких стає недоцільною разом із недостатнім набором потрібних функціоналів.
  4. Зміна дизайну, шаблонів веб ресурсу задля покращення зручності використання ресурсу.
  5. Встановлення SSL сертифікату – необхідна умова успішного пошукового просування будь-якого web-ресурсу.

Як підготуватися до міграції сайту?

Для успішного виконання переносу ресурсу потрібен чіткий та зрозумілий алгоритм дій, тому насамперед потрібно:

  • налаштувати автоматичні бекапи, раз на 24 години;
  • сформувати таблиці редиректів, налаштування 301 перенаправлень можуть зникнути після переносу;
  • вивантаження sitemap, яке повинне містити всі сторінки з повним URL;
  • вивантаження проекту, наприклад в Screaming Frog, для збереження структури сайту, мета тегів сторінок;
  • вивантаження сторінок із трафіком за допомогою Google Analytics, потрібне для контролю та перевірки коректної роботи після переносу;
  • замір та фіксація позицій вебресурсу за пошуковими запитами;
  • технічний аудит сайту з вирішенням проблем перед міграцією;
  • налаштування тестового домену, закритого від індексації, для виконання і перевірки результату переносу.

Міграція на іншу CMS

Зміна структури сайту при переносі  – небажана проблема, для вирішення якої потрібно:

  1. Скласти таблицю відповідності УРЛ сторінок
  2. Виконати масове перенаправлення зі старих на нові сторінки
  3. Перевірити основні редиректи: без www на із www, зі / на без / і т.д.
  4. Підключення SSL сертифікату відкласти до закінчення міграції
  5. Перевірити збереження УРЛ сторінок, мета тегів, robots.txt, мапи сайту
  6. Перевіряти індексацію сторінок на регулярній основі
  7. Слідкувати за динамікою позицій в пошукових системах

Зміна домену

При міграції ресурсу на інший домен, сторінки тимчасово «випадають» із індексу пошукових систем. Що треба зробити:

  • вивантаження мапи сайту;
  • перевірка оновлення URL, зміна лише доменого імені;
  • формування таблиці редиректів і перевірка спрацювання на новому домені;
  • склеювання дзеркал сайту, повинні завантажуватися сторінки лише нового домену;
  • вибір основного дзеркала у консолі вебмастерів.

Після переносу перевірте наявність «битих» посилань, проблем з циклічною переадресацією які потрібно виправити, для пришвидшення переіндексації використайте функцію «переобходу» у вебмастерах.

Зміна шаблону, дизайну

Після міграції необхідно перевірити функціонування навігації, форм, функціоналів, наявність контенту, особливо на трафікогенеруючих сторінках.

Перевірте швидкість завантаження сторінок, коректність внутрішніх посилань, відображення графічних матеріалів, роботу адаптиву.

Негативні наслідки неправильного перенесення сайту

Яким чином «неправильні» дії при міграції негативно впливають на веб-ресурс:

  • зменшення трафіку, частина сторінок сайту «випадає» з індексу пошукових систем;
  • зменшення показників конверсії;
  • після міграції може погіршитися швидкість завантаження сторінок, не працювати важливі функціонали;
  • сайт може не працювати, бути недоступним через неправильний перенос на новий домен чи налаштування хостингу.

Підведемо підсумки

Для «безпечної» міграції сайту потрібно діяти за планом, бути уважним. Обов’язково зберегти резервні копії, розгорнути технічний домен, закритий від індексації, для реалізації змін та перевірок і втрати трафіку будуть мінімальні.

Олександр Романенко
Team Lead/Senior SEO-спеціаліст
комерційна пропозиція

    SEO-просуванняКопірайтингSMM-просуванняРозробкаКонтекстна рекламаДизайн
    Digital новини в нашому телеграм-каналі
    Інтернет-маркетинг
    простою мовою
    підписатись
    Інші статті автора
    14/11/2023
    Мікророзмітка служить для розмітки даних на сторінках сайту на зрозумілій пошуковій мові, що дає можливість пошуковим системам використовувати розмічені дані для виведення інформації в СНІПЕТ, а це покращує відповіді на запитання користувачів - по суті головне завдання ПС.

    27/03/2023
    Тег title - це елемент HTML, який використовується для позначення заголовка веб-сторінки. Його основне завдання - розповісти відвідувачам і пошуковим системам, чого їм очікувати від відвідування веб-сторінки (якомога коротше).

    19/01/2022
    Перший крок для вироблення комплексу заходів для пошукової оптимізації – це аналіз конкурентів Вашого ресурсу, які мають високі позиції у видачі. Для аналізу потрібно вибрати топових представників потрібної ніші з урахуванням регіону просування, якщо це є актуальним для Вашого бізнесу.

    Останні статті по #SEO
    24/04/2025
    Зазвичай, для аналізу різного роду даних (мета-теги, ключі тощо) SEO-спеціалісти використовують різноманітні сервіси по типу SEMRush, Serpstat чи Ahrefs. Але весь потужний функціонал цих інструментів не завжди доречний для якихось невеликих або повсякденних задач SEO.

    23/04/2025
    Інтент пошукового запиту у SEO — сенс, який користувач вкладає в свій запит до пошуковика. Інакше інтент можна назвати метою, наміром, в якомусь сенсі навіть болем користувача.

    01/04/2025
    iFrame — це простий спосіб зробити сторінки сайту або блогу інтерактивним. Але чи є тег iFrame безпечним для SEO вашого сайту? Навколо цього питання є декілька неоднозначних позицій, з якими ми спробуємо розібратися в цьому матеріалі.

    WhatsApp Telegram Viber Почати розмову