Зміст статті

Що таке мікророзмітка, і як ви можете використовувати її для покращення результатів SEO? Коли у вас є якісний контент на сайті, ви не захочете його ховати – ми впевнені, що ви захочете показати його якомога більшій кількості відвідувачів. Залучення трафіку на ваш сайт за рахунок високих позицій у пошуковій видачі є важливою частиною цього процесу.
Якщо люди не можуть знайти ваш сайт досить легко, вони перейдуть на інший. Саме тут ваші зусилля з SEO матимуть вирішальне значення. Вам потрібно переконатися, що пошукові системи розпізнають ваш контент таким, яким він є. Ви повинні говорити мовою, якою вони переглядають ваш контент (як текстовий, так і візуальний).
А щоб заговорити нею, ви маєте додати на свій сайт розмітку Schema – структуровані дані у вигляді коду, які допоможуть пошуковим системам зрозуміти ваші сторінки та елементи контенту.
Що таке мікророзмітка, для чого вона потрібна?
Мікророзмітка, також відома як структуровані дані, – це мова, яку використовують пошукові системи для читання і розуміння вмісту ваших сторінок. Під мовою ми маємо на увазі семантичний словник (код), який допомагає пошуковим системам характеризувати і класифікувати зміст веб-сторінок.
Хоча пошукові системи є дуже потужними інструментами, що використовують передові алгоритми, вони все одно потребують допомоги, щоб читати, ідентифікувати і класифікувати контент. Пошукові системи не мають таких же візуальних та інтуїтивних можливостей, як люди. Вони не можуть побачити картинку, вони повинні її прочитати. Якщо ви прочитаєте список інгредієнтів і кількостей, ви зрозумієте, що це рецепт, але пошукова система цього не зрозуміє. Застосовуючи схематичну розмітку до свого контенту, ви допомагаєте пошуковим системам зрозуміти сутність ваших сторінок.
Структуровані дані – це спосіб стандартизувати інформацію про сторінку та класифікувати її вміст. Дані створюються за допомогою коду, з використанням розмітки в коді сторінки, до якої відноситься інформація. Розмітка Schema це стандартизований формат для надання явних підказок про сторінку і класифікації її вмісту.
Мікророзмітка – це код у вигляді структурованих даних, який передає сенс вашої сторінки, її елементи і те, як користувачі повинні її бачити, пошуковому інструменту, причому мовою, яку пошукова система може зрозуміти.
Мікророзмітка, також, дає змогу пошуковим системам створювати розширені сніпети, частота переходів за якими зазвичай вища, ніж за “звичайними” результатами пошуку. Тобто, вона може дати вашому сайту більше трафіку.
Як додати мікророзмітку?
Познайомтеся із сайтом schema.org – розмітка являє собою дворівневу ієрархічну систему. На верхньому рівні знаходяться типи, кожен з яких має набір певних властивостей.
- Типи визначають, до якої категорії належить блок контенту.
- Властивості, своєю чергою, описують контент.
Ось список типів розмітки, з яких варто почати. Натисніть на найпоширеніші типи, щоб подивитися їхні властивості, дізнатися, що вони означають, вивчити можливі варіанти значень тощо.
Розмітка для розширених сніпетів дає найбільший ефект протягом найменшого часу, тільки якщо ваш контент уже перебуває на першій сторінці видачі. Крім того, допомогти вам обзавестися розширеними сніпетами можуть тільки деякі типи і властивості схем.
Google надає їхній список і необхідну документацію, але може вийти так, що вам не підійде жоден із варіантів.
Найпоширеніші такі типи контенту для розширених сніпетів:
- Розмітка для інструкцій
- Розмітка для товарів
- Розмітка для відгуків
- Розмітка для додатків
- Розмітка для поширених запитань
В статті розглянуті приклади впровадження основних типів мікророзмітки.
Як впровадити мікророзмітку?
Давайте розберемось, як можна впровадити мікророзмітку на ваш сайт:
- Згенеруйте розмітку
Цілком можливо написати мікророзмітку вручну, але зазвичай у цьому немає необхідності. Якщо ви використовуєте WordPress, то є безліч плагінів, які спростять процедуру. Якщо ні – до ваших послуг безліч генераторів розмітки. Широко відомі генератор від Merkle і розширення Schema Builder; але варіантів повно. Врахуйте, що ці генератори, як правило, охоплюють тільки базову розмітку. Якщо цього вам буде недостатньо, доведеться самостійно редагувати код.
У всіх прикладах коду тут використовується формат JSON-LD, який рекомендує Google. До того ж, він найбільш простий для розуміння і використання.
Проте ви часто зустрічатимете згадки про інший формат, який називається “мікродані”, оскільки він часто використовується системами CMS і плагінами для них. Є ще один допустимий формат – RDFa (розширення HTML5).
- Спочатку протестуйте свій код.
Розмітку завжди слід тестувати перед впровадженням, якщо тільки ви не використовуєте CMS або плагін, з яким взаємодієте через користувацький інтерфейс.
Для цього Google пропонує два простих у використанні інструменти:
Перший – це валідатор розмітки структурованих даних.
Інструмент перевірки розширених результатів від Google. Як можна здогадатися з назви, він фокусується на розширених результатах, що залишає осторонь більшу частину словника schema.org.
Якщо ви тестуєте фрагмент коду або сторінку без розмітки, які запускають розширені сніпети, він не покаже вам дерево розмітки, як це робить перший інструмент:
Крім того, інструмент перевірки розширених результатів показує помилки в тому випадку, якщо ви неправильно використовували типи або властивості розмітки:
- Розмістіть код на своєму сайті
Розміщення коду відрізняється залежно від параметрів вашого сайту і системи тегів. Тут обговоримо JSON-LD як рекомендований формат розмітки.
Розглянемо такі способи впровадження:
Безпосередньо в код HTML
Розмітка JSON-LD це вид скрипта, який розміщується в секції <head> або <body> коду HTML вашої сторінки. Якщо ви не веб-майстер, зверніться до розробників своєї компанії та дозвольте їм розв’язати це завдання.
Використовуючи Google Tag Manager
Донедавна вважалося, що впровадження мікророзмітки через GTM є поганим варіантом, оскільки робот Googlebot для отримання доступу до неї повинен відмальовувати JavaScript. Проте, Google нещодавно вказав впровадження через GTM як одне з офіційно рекомендованих рішень.
Це добре для маркетологів, які звикли працювати з GTM. Радимо застосовувати цей спосіб, тільки якщо ви вже користуєтеся GTM для управління своїм набором маркетингових технологій. Додайте створену розмітку у вигляді власного тега HTML і встановіть тригер на основі виду сторінки для однієї або більшої кількості конкретних сторінок.
Використовуючи системи CMS і плагіни
Це найпоширеніший і найдоступніший для початківців спосіб додавання мікророзмітки. Але через велику кількість різних систем CMS і плагінів він може викликати найбільші труднощі.
CMS або плагіна, який робив би всю роботу за вас, просто немає. Якщо вам потрібна рідкісна мікророзмітка, то неминуче доведеться комбінувати доступні варіанти. При цьому також може знадобитися внести зміни в теми і шаблони або вставити код на сторінку безпосередньо або через GTM.
Слід використовувати лише один універсальний плагін для SEO, такий як Yoast, RankMath або The SEO Framework. Використання двох або більше таких плагінів практично напевно викличе проблеми.
Існує чимало різних інструментів, які допоможуть вам створити розмітку схеми та перевірити її. Ось деякі з них:
Генератори коду
Валідатори та інструменти тестування
- Розширені карти Google Search Console
- Тестер розширених результатів Google
- Засіб перевірки розмітки Bing Webmaster Tools
Кілька плагінів для тих, хто працює з WordPress
Як відстежувати мікророзмітку?
У сервісі Google Search Console інформація про всю виявлену розмітку знаходиться на вкладці Improvements (Покращення):
Натисніть на конкретний тип розмітки, щоб переглянути звіт:
Якщо ви перевірили розмітку перед впровадженням, проблем у вас бути не повинно. Також варто зазначити, що у деяких типів розмітки є обов’язкові властивості, за відсутності яких виникатимуть помилки. Зазвичай це не має великого значення, тому не надто переймайтеся помилками і не робіть їх виправлення пріоритетним завданням.
Підведемо підсумки
Рішення використовувати схематичну розмітку у вашому контенті не може негативно вплинути на вас, а лише допоможе пошуковим системам генерувати більш релевантні швидкі відповіді для своїх користувачів. Лише ⅓ веб-сайтів застосовують мову розмітки до свого контенту, тому є багато простору для розвитку, допомагаючи пошуковим системам зрозуміти значення ваших сторінок.
Виграш, який ви отримуєте завдяки розмітці за допомогою схем, з точки зору розміру та відображення розширених результатів, може допомогти вам привернути більше уваги та відвідувачів до ваших сторінок.
Крім того, з останніми розробками голосового пошуку і “розмовної” видачі від Google, ми точно можемо очікувати збільшення технологічного прогресу цих опцій. Отже, як кажуть – краще бути готовим, ніж запізнитися.





