Зміст статті
- /01 1. Відсутність чіткої мети для пошукової оптимізації
- /02 2. Неякісні теги сторінок
- /03 3. Неякісний контент
- /04 4. Дублі у будь-якому їх прояві
- /05 5. Неякісна архітектура сайту
- /06 6. Відсутність адаптивної для мобільних пристроїв версії сайту
- /07 7. Відсутність посилань або навпаки їх надмірна кількість
- /08 8. Просування сайту лише за високочастотними запитами
- /09 9. Ігнорування конкурентів
- /10 10. Відсутність аналітики
- /11 Підведемо підсумки
Коли сайт не залучає трафік і не піднімається у пошуковій видачі, виникає невизначеність, що робити далі. На просування впливає безліч факторів, і кожен з них може вимагати доопрацювання. У цій статті ми розглянемо найпоширеніші помилки SEO та розповімо, як їх уникнути, щоб сайт почав залучати більше відвідувачів та покращувати свої позиції.
1. Відсутність чіткої мети для пошукової оптимізації
Чітко поставлена мета – ключовий аспект успіху в SEO-просуванні. Необхідно формулювати конкретні та вимірні цілі, чи то збільшення трафіку, чи покращення позицій у пошуковій видачі, незалежно від того, чи працюєте ви над просуванням самостійно, чи разом із командою.
Помилково задаватися нечіткими цілями, такими як «хочу бути на першому місці в пошуку» або «хочу, щоб у мене був рейтинг вищим, ніж у конкурентів», оскільки це не дає можливості оцінити ефективність вкладень у SEO.
Приклади хороших цілей: «потрібно через півроку потрапити до топ-100 сайтів за тематикою» або «збільшити трафік на 25%».
2. Неякісні теги сторінок
Заголовки H1, Title та опис Description сторінок були і залишаються одними з основних факторів визначення релевантності вмісту сторінки пошуковими алгоритмами. Їхнє «неправильне» складання без урахування рекомендацій пошукових систем – одна з найпопулярніших помилок для SEO:
- незаповнені теги;
- наявність 2-х або більше тегів на сторінці;
- надто довге значення тега.
Приклади:
Неякісні теги – «дешева кава», «кава в Києві», «найкращі ресторани в Києві».
Якісний тег – «кава у центрі Києва від 50 гривень».
3. Неякісний контент
Вміст сторінок сайту може бути «незрозумілим» для роботів пошукових систем:
- відсутність ієрархії заголовків, підзаголовків та логічної структури тексту;
- мала кількість контенту;
- величезні тексти повні «води» чи заспамлені SEO-тексти;
- приховані тексти.
Сторінка з неякісним контентом незручна та непотрібна для користувачів. Відсутність відповіді на запит відвідувача, негативні поведінкові характеристики візитів – все це робить сайт марним на думку пошукових алгоритмів.
Перед створенням контенту важливо дослідити ключові слова та переконатися, що він відповідає їхнім запитам. Це допомагає пошуковим системам розпізнати контекст, а користувачам знайти потрібну інформацію. Не слід забувати, що контент повинен залишатися актуальним та унікальним. Шлях до першої сторінки пошуку вимагає часу, але якісний контент стане запорукою довгострокового успіху.
4. Дублі у будь-якому їх прояві
Крадіжка контенту – публікація текстів з інших ресурсів, копіювання контенту зі сторінок власного сайту, схоже наповнення сторінок, дублювання сторінок, URL-адрес, мета заголовків та описів. Сторінки, що містять неунікальний контент, негативно впливають на ранжування сайту в пошукових системах. Сторінки з повторюваним контентом і тегами (сторінки сортувань, фільтрів тощо) знижують рейтинг ресурсу в пошуку або зовсім виключаються з пошукової індексації як сміттєві.
Така помилка особливо часто зустрічається у сайтів із параметрами URL для фільтрації або сортування товарів, де можуть виникнути випадкові дублі. Важливо, щоб весь контент був унікальним, а сторінки, що повторюються, коректно налаштовані для індексації.
5. Неякісна архітектура сайту
Використання нелогічної, незручної та незрозумілої архітектури вебсайту не дозволяє користувачеві знайти відповідь на свій запит, і він залишить його, вважаючи не корисним. Відповідно, показники поведінкових характеристик ресурсу негативно вплинуть на ранжування сайту в пошукових системах. Непродумана структура каталогів сайту з великими рівнями вкладеності може значно ускладнити індексацію сторінок сайту роботами-пошуковиками.
Часто на сайтах новин та в інтернет-магазинах статті або товари сприймаються як ізольовані елементи, не пов’язані з іншими схожими об’єктами. Це заважає побудові зв’язкової структури контенту, що також негативно позначається на SEO.
6. Відсутність адаптивної для мобільних пристроїв версії сайту
Адаптація сайту під різні пристрої є вкрай важливою. Великі пошукові системи, такі як Google, вже давно надають важливості зручності мобільного використання. Сьогодні більше половини користувачів переглядають сайти з мобільних пристроїв, і ігнорування цього фактору може негативно вплинути на показники сайту.
Часто зустрічається, що мобільної версії сайту чи немає, чи вона значно відрізняється від основної, що викликає негатив у відвідувачів. Тому потрібно переконатися, що мобільна версія адаптована для всіх типів пристроїв.
7. Відсутність посилань або навпаки їх надмірна кількість
Нерідко вважають, що зовнішня оптимізація не відіграє ролі в просуванні, тому багато хто не приділяє уваги збільшенню маси посилань. Ця помилкова думка може призвести до погіршення позицій сайту. Посилання відображають популярність ресурсу та допомагають пошуковим системам оцінити його значущість. Тому важливо регулярно поповнювати цей ресурс шляхом купівлі платних посилань та розміщення безкоштовних. Здійснюючи цей процес поступово і повільно, можна досягти хороших результатів.
Однак, використання великої кількості посилань без контексту може призвести до зворотного ефекту, коли пошукові системи розцінюють це як спам. А його пошукові системи відстежують та знижують у рейтингу підозрілі ресурси з неякісними лінками. Важливо контролювати посилання, наприклад, через атрибут rel=«nofollow» для коментарів користувачів, щоб уникнути зниження рейтингу.
8. Просування сайту лише за високочастотними запитами
Підбір ключових слів – це дія, яка несе велику значимість та відповідальність. Від правильності цього процесу залежить, хто і як знаходитиме вашу пропозицію під час пошуку інформації чи товарів. Одна помилка, і ваша цільова аудиторія може ніколи не натрапити на ваш сайт, а значить, не принести вам користі.
Однією з найпоширеніших помилок у SEO на етапі формування ключових слів є ігнорування запитів середньої та низької частоти. Власники веб-сайтів часто переконані, що краще зосередитися на запитах, що часто використовуються, оскільки за ними полюють сотні тисяч користувачів, на відміну від запитів середньої та низької частоти, які цікавлять набагато меншу кількість людей. Хоча така логіка зрозуміла, вона помилкова.
Зверніть увагу на запити, які ви самі вводите до рядка пошуку. У 9 випадках із 10 ви вказуєте найбільш конкретні слова, щоб отримати максимально релевантні результати. Так само діють й інші користувачі інтернету. Саме тому нині більш ефективно просувати свій проєкт із використанням запитів середньої та низької частоти. Якщо слідувати не здогадкам, а звернутися до статистики, можна побачити, що близько 70% трафіку будь-якого сайту надходить саме із запитів із низькою та середньою частотою.
9. Ігнорування конкурентів
Часто під час просування свого проєкту люди не беруть до уваги дії та стратегії конкурентів. Чому варто уважно відстежувати своїх суперників:
- щоб не пропустити цікаві підходи, які можуть бути корисними і, отже, варто впровадити їх і собі;
- щоб уникнути тих самих помилок, які могли робити конкуренти;
- щоб стати ще кращим і піднятися вище завдяки цьому.
Не варто вступати у пряму конкуренцію із суперниками. Важливо вміти співіснувати з ними і отримувати з цього зиск. Тільки вивчаючи сайти конкурентів, можна зробити свій ресурс кращим, адже, немає чемпіонів без гідних суперників.
10. Відсутність аналітики
Жодна стратегія просування не буде ефективною, якщо не здійснювати постійний аналіз результатів. Він має бути конкретним, надавати ясні та об’єктивні відповіді, включати числові дані, за якими можна відстежити зміни.
Наявність та можливість аналізу статистики по безлічі параметрів взаємодії з ресурсом дозволяє оцінювати результати роботи та контролювати процес просування. Відразу під час створення сайту необхідно підключити систему статистики Google Analitics, Microsoft Clarity. Алгоритми пошукових систем постійно розвиваються, покращуються і для успішної пошукової оптимізації сайту необхідно враховувати багато факторів та параметрів.
Підведемо підсумки
Просування в інтернеті – це складний та трудомісткий процес, що потребує значних зусиль, часу та уваги. При правильному підході може дати значну перевагу перед конкурентами. Тому важливо уникати типових помилок, розглянутих у статті. Якщо ви зіткнулися з труднощами, завжди можна звернутися до фахівців, готовим допомогти вам із SEO-просуванням.